Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

FORUM EXILIUM

« · 710519 · » Till forumet

Sv: FORUM EXILIUM
Hannu Neimi: Sant. De borde lägga ner med tjafset allihop (eller båda två med någon sidekick på framför allt ena sidan - du är oskyldig i det sammanhanget).
Kommentera

micke: Alla är trötta på den sk "debatten" Sven vs Pekka. Den är direkt löjlig numera.
Kommentera

Rogga: Jag tvivlar starkt på att det ryktet skulle vara sant, då HC-kompanjonerna fortfarande är vänner. Tror inte att så skulle vara fallet om det fanns substans i ryktet med tanke på släktförhållandet som finns pga den relation vi nu pratar om.
Kommentera

Jesper Jonsson: beror kanske på att jag inte är så värst sentimetal av mig;)
Kommentera

Karoliina: du får det och låta så negativt ;)
Kommentera

Det vore rätt sköt att slippa gnället om gnället då man är i exilen. Borde inte 'klagarna' återvänta till platsen för brottet. dvs forum made by Jesper. Itället för att återplantera det här. Det samma lika.

(forumfolket påminner strakt om ryssar i exil. Att Aldrig Någonsin släppa greppet om oförsonligheten och att aldrig någonsin godkänna nya världar eller nya värdar)

Kommentera

Hannu Neimi: Det som förvånar mer är väl att det är den kategorin som står för provokationer.

Man tycker såna borde ha annat för sig än fara runt på plank och provocera folk.
Kommentera

Det som förvånar på gamla forum är att medelålders och välutbildade personer
går på väldigt uppenbara provokationer.
Kommentera

Kickan: Jag menade Sven vs pekka, Pekka vs alla andra, Sven vs alla som han ansåg var korkad, Jante och West vs hela världen osv...
Kommentera

Albert Hall: Det stämmer. Trodde jag hade valt ett mer fantisfullt "nick" men det var nog när dom ändrade registreringarna och man var tvungen att signa upp sig igen...
Kommentera

Rogga: Jag har ingen aning om det stämmer. Någon person som var sur på West påstod det, behöver ju inte finnas en gnutta sanning i det ändå. Jag har svårt att förstå varför en tjej som blir slagen stannar kvar hos pojkvännen och föder hans barn...
Kommentera

micke: Aha, du är den jävla brynäsaren! Jag minns faktiskt dig från tidigt luleforum. Bland annat så käftades vi under semifinalen 1999. Micke W kallade du dig då. Du var bra. Åtminstone för att vara brynäsare.

När jag började hålla till här på HS så var jag övertygad om att du var westerlind (eller hur man nu säger), fast sen insåg jag att inte var fallet.
Kommentera

micke: Jaha, så då stämmer det alltså? Har också hört talas om att West skulle ha misshandlat nån brud. Svårt att respektera en sådan människa. Mycket pga det som jag aldrig besöker HC över huvud taget.
Kommentera

Karoliina: ja nu är det nog sovdags även för mig

matchen tog om inte annat slut nu
Kommentera

micke: Jag har väl bara grälat en gång på forum, men då ordentligt. Det varade nog inte en månad ens och det var längesedan. och dessutom är jag och motståndaren kompisar här så vad vill du ha sagt? Eller var "erat" en felskrivning och syftade snarere på Savages och Pekkas gräl? Blanda inte in andra i det då alla ledsnat på det för flera år sedan.
Kommentera

micke: registreingarna är från 2001.
kanske var det då som de infördes. Eller så var det bara så att det krävdes re-registrering.

de flesta är med inom 2 dar

men din var 2 dar äldre då ;)
Kommentera

Kickan: Jaha? Jag har iofs inte haft koll på dina kärleksförklaringar till West men hela ditt inlägg dryper av ironi. Ingen kan älska West så mycket, inte ens hans morsa eller hans mor till hans barn (som vissa påstod han slog, inte barnen alltså utan frugan.). Jag må ha varit medlem länge med det var oxå länge sedan jag tröttnade på erat inbördes gräl på lule forum...
Kommentera

Portello: Jag vet hur man väcker även döda till liv ; )
Kommentera

micke: Jag tycker att West är kung iaf. Jag gillar honom sketamycket både som person och som hockeyskribent. Sett till vad han skriver som hockeyskribent håller jag hans åsikter och upplysningar HÖGT i jämförelse med de wannabes som ploppat upp de senaste åren och är usla (typ nuvaranade HM).
Kommentera

Jesper Jonsson:

Hur kan du missuppfatta det. Okej, jag kanske inte var medlem före Stålnacke men det var ung. samtididig. Det är ändå minst ett par år tidigare än liiiiiiina.

Personligen skiter jag i det, men eftersom hon var så nedlåtande och självsäker vill jag bara bevisa att hon har så fel som man kan ha.
Kommentera

Kickan: Shit, vilken aktivitet det var här då.Oväntatat att du är med på et hörn. :)
Kommentera

micke: Hon hette inte Liina från början. Det borde du veta om du har hängt med.
Kommentera

micke: hade du inte stålnacke sa du?

eller missuppfatta jag ditt tidigare inlägg
Kommentera

Jesper Jonsson: Du har nog rätt-. Lule forum är nog bäst. Den bästa sandlådan för inbörders beundran av Sven S och co. Det är kaske därför forumet sög på slutet och anledningen till att just Lulesektionen på svenska fåns är så stark. (svenska fåns är en fis i rymden för alla andra lag)
Kommentera

micke: Jesper. testa micke bara!
Kommentera

Jesper Jonsson: lol. det borde inte vara så svårt. Jag kommer inte ihåg vilken signatur jag använde och jag tror inte jag bekände mig till något lag (kunde man göra det vid registreringen?). Har du försökt Ture eller Sven?
Kommentera

micke: och jag har lånat ut min lägenhet åt west.

se vi är ju nästan släkt ;)
alla har någon koppling till de andra på forum.
därför forum var bäst
Kommentera

Kickan: började fundera på om du kanske menade bbb...bbbarnfamiljer men så var det visst inte
Kommentera

Kickan: Nej nej nej, West är inte kung. Han är hyfsat kunnig på hockey och skriver vad han tycker men kungen är ändå Carl XVI Gustaf.

F.ö tror jag att jag är tjenis med Robert och vi har en vänskaplig kontakt. Jag har t.om jobbat åt honom och ringt många samtal till agenter och sportchefer i hans ärende. Kung, nej. Den mest rättframte hockeyskribenten, ja.
Kommentera

micke: äsch var någon annan otäck pölsanisse

du är oskyldig
Kommentera

micke: hittade bara en erkänd pölsasupporter bland reggade signaturer.
så antar du inte våga erkänna tillhörighet på den tiden
Kommentera

Jesper Jonsson: Mycket trådar att svara i nu. Vilka pölsabilder???? Jag är full men nu blir jag paranoid.
Kommentera

Kickan: Tro mig, jag har varit medlem längre än Liina. Fråga: Var Liina medlem före Stålnacke? Det var jag.
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag tror att jag redan har förklarat. Annars var det väl ett rätt bra inlägg : )
Kommentera

micke: West är kung. Jag vill helst ha med honom på vilket plank jag än skriver. Varför skall alla skribenter vara grå och stöpta i samma tråkiga form, likt manliga juriater? Pga tråkigheten har jag aldrig knullat med någon kollega. De är för slätstrukna. Är det så du vill ha vårat forum? Ska det vara något som ingen längtar efter eller skulle sakna om det försvann? Fine. Sätt in alla skribenmter på Fånsforumet och stäng av alla forumingar så ordnar det sig nog.
Kommentera

Karoliina: Du får göra vad du vill...
Du försökte leka överlägsen och ställde ett nedlåtande felaktigt svar i form av :
"ska jag omformulera din fråga till svar? Alltså; du har läst Luleåforum utan att vara luleåfans, typ fordom. Är det korrekt tolkning?"

Mitt svar till dig är att jag har varit medlem i Luleås gamla forum betydligt längre än dig. Det innebär inte att jag vet vad som är bäst för det gamla forumet, jag bara uttryckte min åsikt om hur jag hoppas det blir. Inget annat. Kom bara inte att påstå att du vet mycket mer bara för att du råkar hålla på LHF och det gör inte jag, ibland kan det vara bra med kontruktiv kritik vet du...
Kommentera

micke: Ärligt talat tror jag inte att du varit med längre än Liina.

För övrigt kan jag ju säga att mitt tangentbord fick spatt, därav det tidigare inlägget, så jag har plockat fram ett gammalt utan lika många funktioner och desutom förhoppningsvis utan massupprepning av det jag skriver.
Kommentera

micke: dina pölsabilder i en annan tråd var ju rena vilda västern för att vara HS
Kommentera

Jesper Jonsson: En bra tanke, men det funkar ju inte aldrig i verkligheten. Speciellt inte när du har såna som West och andra som skriver vad dom verkligen tycker.

Därför är ju en grej som HS bra, eftersom nästan alla fans är samlade här, den är inofficiell (men man kan inte säga vad man vill, det beror på den lokala moderatorn. Det finns dock en slags demokrati, en sugig moderator raderade alllt jag skrev här å han blev kickad).

En annan bra grej är ju såklart att man behöver bara registrera ett konto. Sen kan man skriva i alla lags forum (liksom jag skriver i eras nu)

Men jag kommer ihåg vilda västern i forumet. Det var skoj men ändå inte...
Kommentera

Karoliina: bidde det läggdags nu?

kvalet är ju först 14 är ju lääääääänge dit
Kommentera

micke: tror inte på mina ögon nu. Bäst att genast ta sig i säng innan man ser mera syner eller faller i koma.
Kommentera

Kickan: det låter intressant

vidareutveckla ;)
Kommentera

micke: jag har alltid velat ha ett totalt ocensurerat forum. Så var det så länge jag fick regera helt. Men sånt går just inte att ha på en officiell sida. Då måste man tänka på alltifrån PUL till rena personangrepp.

en annan grej är att idioter finns det alltid.

spec om man oregisterade användare.

Vi hade ju i allra första början möjligheten att posta html men efter allför många som skrev med största möjlig font och allför många Cindy Crawford bilder i inlägg så tog vi bort det.

I början av signaturerna erbjöd vi registrering och vissa fördelar med det men det fortfarnde posta noname men tillslut var vi tvugna ta bort det också.
Kommentera

björn power: Jag har väl varit inte så alltid närvarande på HS hag heller de senaste åren, utan har varit mer periodare. Det har kunnat gå lång tid mellan inläggen - framför allt under off season - eftersom jag har ett liv vid sidan om hockeyn att ta hänsyn till och som jag värderar högt (dock till viss del begränsat eftersom min sambo är hockeyspelare).

Pengar är väl alltid åtråvärt. Fast jag har nått dit att jag inser att jag rent ekonomiskt bara sett till mig själv har högre inkomst + bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbän en normal barnfamilj, och inräknar jag min sambo så lever vi betydligt bättre än de flesta. Jag är lyckligt lottad men jag glömmer aldrig mitt ursprung eller var mitt hjärta finns.
Kommentera

Karoliina: Jag har varit med i luleforum betydligt längre än dig, så ta inte för stora ord i din mun lilla flicka...
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag må vara ett förvirrat brynäsfan men jag har varit medlem och tidvis skribent i det gamla luleforum i många år. Det enda jag gjorde var att påpeka att den övergripliga kvalitén där har blivit mycket sämre, speciellt det senaste året och efter det blev nedlagt.

Det kanske finns en anledning till det oxå...
Kommentera

ps. Jag hette inte "micke" när jag var medlem på forum sedan -97 eller när det nu var.. Ds
Kommentera

micke: vilket? Dina förtvivlade försök att stava mitt efternamn?
Kommentera

micke: ska jag omformulera din fråga till svar? Alltså; du har läst Luleåforum utan att vara luleåfans, typ fordom. Är det korrekt tolkning?
Kommentera

micke: verkligen inte. fanns ju alltifrån Malmö rules till ett antal pölsafans någon djurgårdare och även ngt förvirrad HVsupporter.
Kommentera

« · 710519 · »