Luleå HF

116677 inlägg · 888 ämnen

FORUM EXILIUM

« · 714102 · » Till forumet

Sv: FORUM EXILIUM

Portello: lista filmerna och jag ska genast tycka till :-)

PS, misstänker att du, liksom Jesper, är en soft kille som gillar sagor och annat lullull *fliina*

Kommentera

Karoliina:

Nu vet jag att du frågade Jesper, men jag svarar ändå vad jag tycker om den.
En helt ok film, varken mer eller mindre.Ger den 3/5 i betyg.

Själv funderar jag på att kolla på en film nu.Grågan är bara vilken, har några filmer jag inte har sett ännu.
Kommentera

Jesper Jonsson: tssss...du är en mjukis, Jesper. Emedan Moi är en hårding till tant. Nu tester vi: Jag storgillade filmen 'Lord of war'. Den har substans och inget svammel. Och så var Cace cool som Orlov...Nå, vad tycker du om den filmen?..eller du kanske bara ser dom söta ena?

Kommentera

Karoliina: Nu har jag sett den.

och den var ju jättesöt ju. fast sånt förstår förstås inte du.
Kommentera

Pessimisten: äsch

har blues brothers * 2 2003-07 och memento 2004-03

sen har jag 2 hitcooktitlar (rear window och north by northwest) samt bridge over the river kwai som jag inte vet när jag köpt och inte vet om jag tänker öppna heller (den sista iaf)
Kommentera

Jesper Jonsson: Slår er med hästlängder. Har osprättade som inhandlades i London november -04. Har nog t o m glömt bort vad det var för titlar, kanske var det t o m ST:TOS 1-boxen. Beam me up Scotty...
Kommentera

micke: om nu Liina själv ger dig rätt och tillstår att du var före henne på relikforum. Är saken utagerat då?
Kommentera

Kickan: uj så många.

själv har jag en hel hög med foxtitlar som jag vann å deras julkalender + 2 säsonger scrubs som fortfarande är inplastade sen i julas
Kommentera

micke: skall leta fram de gamla loggarna så får vi veta med säkerhet

men det får bli imorgon
Kommentera

Kickan: "Albert Hall: Jag minns iofs att många inte alls gillade brynäsaren då, men han verkar ju ha växt till sig"

Du minns helt fel. Jag höll mest tyst, men ni kan väl åtminstone erkänna nu att jag var före Liina?!
Kommentera

Kickan: Det var min bror som har den.Han har säkert kvar den, så det ordnas nog säkert.
Kommentera

mike66: Portello (eller om det var lizzard som fixade den åt mig) kan säkert ordna det igen, hoppas jag.

Kolla morsan, en hel tomtearme!
Kommentera

Kickan: Här har du en till som är helt såld på Trolltyg i Tomteskogen. Hade den på video men den har försvunnit spårlöst så jag är också hugad spekulant på en helt ärlig äkta kopia.

Affärerna går bra numera så jag införskaffade mig en helt flåny biosalong vid knölens fot. Skulle vara helt suveränt att få köra ut Trolltygsfilmen och få en liten nostalgitripp med småbåna mina som är lite större idag. Hör av dig/er om den går att komma åt, filmen alltså.
Kommentera

Jesper Jonsson: De är ärligt köpta och riktiga filmer allihop. Jag köper ca fyra-fem per månad en normal månad, och nu ligger jag rejält efter med tittandet och har ett tjugotal filmer att kolla när jag väl får tid.

Den enda jag hämtat med hjälp av datorn är Trolltyg i Tomteskogen som Portello (eller var det hans bror) fixade åt mig. Fast den fanns på en av mina gamla datorer, vars hårddisk kraschade, så jag har den inte längre : (

Portello (eller om det var lizzard), har du kvar den?
Kommentera

Kickan: men fy då

har du massa filmer hemma sådär. Undras vart de kommer ifrån? Kan det vara World Wild Web kanske ;)
Kommentera

Karoliina: Jag tror att jag har den filmen hemma, men jag har inte hunnit se den. På grund av kringflackandet de senaste månaderna har jag en hel massa filmer hemma som jag inte hunnit se. Fast jantagligen lär det regna åtmnstone några sommarkvällar och då kan det vara bra att ha en massa osedda filmer hemma. Just Like Heaven hamnar efter din recension längst ner i högen av de osedda.
Kommentera

Karoliina: tyvärr är det så.
hon fastnat i facket som meg ryan arvtagerska.

fast meg ryan har sväng om gör tuffare roller
Kommentera

Jesper Jonsson: nä, inte det heller. Hon tycks vara en kliché av sina roller.
Kommentera

Karoliina: va gillar du inte Reese?

har iofs inte sett den men har den hemma iaf
Kommentera

Kickan: apropå kärringar. Jag har just sett en rulle. 'Just Like Heaven'. Med undertiteln; feel the connection. Fysatan. Jag måste genast ut hit och varna er andra. Värsta skräpet. Men Expressen kritikerrosar: "förtjusande och intelligent komedi...bla bla bla"

...eller så sågar jag denna 'förtjusande' film bara för att jag är en kärring? Så är det nog. *såga*

Kommentera

Paddan: Nääää
Kommentera

Jesper Jonsson: Aha, du menar att ni har med er eget kaffe och bulla till matchen.
Kommentera

Paddan: vi sittplatsare låter kiosken komma till oss och inte tvärtom
Kommentera

Albert Hall: Jag förstod tydligen inte de fina finesserna i Coop Arena med kiosker kontra bordsförsäljning, fast det skyller jag på syrebrist tack vare den höga höjden på ståplats
Kommentera

Paddan:

Ja, fast om man är på ekonomisk god fot så kan man ta det dyrare alternativet, kaffe för tio spänn och bullan för ytterligare en tia. Fast om man handlar i Lulehockeys kiosker har man över huvud taget svårt att hamna bland dom 5 procenten.
Kommentera

Paddan: Haha. Yep.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, hur var det nu... var det kaffe och bulla för 20 kronor?
Kommentera

Albert Hall:
Hållhake, är inte så jädrans lätt hörrududu....
Kommentera

Sannes:

Enkelt som du ser, skaffa hållhake så ordnar det sig. Annars är det bara att vackert betala.
Kommentera

65selander: Där jg talat om att Kärringar är Kärringar, eller vad? (Eller att Pölsingar är Pölsingar).
Kommentera

knaskamilla:
Jag får ta och skicka upp några muffins till Albert Hall, kan ju vara spännande och se om det fungerar.
Kommentera

Sannes:

Chokladmuffins. Fungerar nog i de flesta lägen. Ja, ifall du inte vill betala den där hundringen, alltså.
Kommentera

65selander: Det finns väl inget som är så pass minnesvärt att det skulle färtjäna en tråd utöver de jag har skapat.

För övrigt är tingsnotariens (troligen notarie för 15-25 år sedan) Sveiges bästa blogg med dito forum. Hur bra som helst.
Kommentera

knaskamilla:
Chokladmuffins, nu tror jag bestämt att jag har missat något här, eller hur?
Kommentera

Sannes:

Testa chokladmuffins.
Kommentera

Kickan: Gör du det så ger jag lite klipp från HS när du har dragit fram som vinterstormen på Torneträsk ;-)
Kommentera

Albert Hall:
Men vad tusan så lätt han fick gratis biljett, men en annan får surt betala....

Kommentera

65selander: Ok, ok, du får gratisbiljett.
Kommentera

65selander: Det där är olaga hot. Jag ska genast tipsa en åklagare i ditt närområde - min gamla notarie som numera är åklagare i fjollträsk.
Kommentera

Albert Hall: Är du inte snäll och ger mig gratisbiljett så lägger jag ut foto på dig ;-)
Kommentera

Sannes: Du är bäts av alla motståndasupportrar.
Kommentera

65selander och Sannes:

Ok,ni får vara med bland dom exklusiva 5 procenten, fast det är inte gratis. Jag brukar ta en hundring per skalle för att få vara med bland fårskallarna. Jag mailar kontonummer.
Kommentera

Albert Hall: Jag håller med dig när det gäller folk jag aldrig kommer att acceptera, om än jag skulle tillägga en direkt vidrig MooDooist på listan (fast du har nog lärt känna henne via HS). Annars är de flesta helt ok.
Kommentera

65selander:
Och jag då?
Kommentera

Albert Hall: jag då, jag då, jag då?? :-))
Kommentera

Kickan:

Ja, jag tjafsade också mot den där micke w. Fast jag kan pånågevis alltid respektera folk som jag tjafsar mot, kanske för att jag ytterst sällan tar det särskilt allvarligt. Jag kan nästan garantera att jag skulle kunna vara ganska bra polare med 95% av HS medlemmar. Bland dom återstående 5 procenten finns då nanturligtvis stolpskottet från Linköping. Davidowski har jag också svårt för, fast han bevärdigar jag mig inte att kommentera ens.
Kommentera

Albert Hall: Jag minns iofs att många inte alls gillade brynäsaren då, men han verkar ju ha växt till sig.
Kommentera

Hannu Neimi: Sant. De borde lägga ner med tjafset allihop (eller båda två med någon sidekick på framför allt ena sidan - du är oskyldig i det sammanhanget).
Kommentera

micke: Alla är trötta på den sk "debatten" Sven vs Pekka. Den är direkt löjlig numera.
Kommentera

« · 714102 · »