Luleå HF

116705 inlägg · 888 ämnen

Godnatt !

« · 285583 · » Till forumet

Sv: Godnatt !
Lulekickan:

Nej nej, du har fått allt om bakfoten. Arten Willysson är fortfarande inte specifierad, så har du namnförslag är det bara att höra av dig till ..öhh..djurens vänner.
Kommentera

liepins: Jag trodde han var mer för kattmat än hundkex, eller var det katter?
Kommentera

Lulekickan:
Jo Willysson är inte svår att köpa över till ett lag. Ge han ett hundkex bara så gör han vad du vill;)
Kommentera

liepins: Äh, de är är väl på rätt plats när de kommer hit? Jag misstänker att willysson blivit lite smygluling så det går nog att få ordning på honom också ; )
Kommentera

Lulekickan:

Spara de där kommandona till Suzanne och Willysson kommit in;)
Kommentera

Bengan-nr86: Jaså, jag tror du skrev det där i fel gästbok. Plats Fido, plats!
Kommentera

Synd för er att ni skall börja säsongen med en förlust... ;)
Kommentera

Peter72: Ja, det vill jag, i munnen:))
Kommentera

willysson: Suzanne ville att jag skulle muta dig med en kaka. vill snälla farbrorn ha en kaka. "asg"
Kommentera

Peter72:

Du kan nog muta Willysson med en kaka eller så.
Kommentera

Suzanne: "En av dina katter". Hur många djur har du egentligen? Hade jag bara tid skulle jag skaffa en egen hund, men det funkar inte så länge jag pendlar i alla fall. Sedan är det väl inte idealiskt att bo mitt i stan heller om man ska ha en vovvis. Fast när jag varit rastlös färdigt och rotat mig på riktigt någonstans ska jag skaffa en.

Nej, dags att sova. Tyvärr måste jag ju jobba imorgon. Nattinatti med er.
Kommentera

Suzanne: Jag fick känslan av att hon försökte pricka den där pennan;)
Tre av våra kastrerade katter blev rädd för henne då hon gav dom stryk för att de inte gjorde det hon ville:))
Kommentera

Suzanne: En TIK för all del men en sådan som willysson kostar pengar. massor med pengar. har kanske råd i en dag. sen är det tacl och adjö. :)
Kommentera

willysson:

Jag tror inte att hon blev speciellt kär i pennan.
Att hon skrek och drog undan svansen var nog ett sätt att säga : "Ge fan i det där" ;-)
Kommentera

Suzanne: Ska jag vara en tik som lyder kostar det pengar. Jag är inte avig, men gillar pengar:)
Kommentera

Peter72:

Det är väl din gammla dröm det där, att träffa en tjusig tik ;-)
Fast willysson är ju en TIK på sitt sätt ;-)
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, jo det är klart. Det var ju faktiskt smart.
Undrar förresten om morsans katt varit bilbesiktningsman i sitt tidigare liv för han skall alltid vandra runt och inspektera bilen väldigt noggrant.
Kommentera

Suzanne: Våran honkatt var kär i en penna jag smekte mot svansen:) Hon blev alldeles galen och skrek och lade undan svansen:) Nu ska hon ha småttingar med buster, en av våra hanar:)
Kommentera

willysson: träffat en menar du väl? :))
Kommentera

Lulekickan: Ja, på så sätt är hundar bra.. Älskar hundar jag med, har jag bara haft tid och ork hade jag skaffat en:)
Kommentera

Paddan: Ja, visst var hunden smart. Eftersom katten inte ville ha hundmat fick ju Snobben dubbelt så mycket mat om han såg till att först käka upp kattmaten.
Kommentera

Peter72: Jo, men det är bara när jag är iklädd gummi;)
Kommentera

Lulekickan:

Så gulligt :-)

Dom har en tendens att bli lite underliga, de små håriga fyrbenta sakerna.
En av mina hon katter är kär i Hunden, ligger och sover på honom och ränner ständig honom hack i häl.
Ibland ser han plågad ut och sitter bara där och suckar högljutt när hon är för jobbig.
Kommentera

willysson: Men katter är ju så små. Det är ju inte diriekt att man släpar med sig dem på joggingrundan. De känns mer som prydnadssaker.
Kommentera

willysson: är det helt säkert att det inte var en bild av dig själv som du målade upp där hehe
Kommentera

Lulekickan: ...och med denna lilla anekdot ville du alltså bevisa att hundar är smartare än katter...
Kommentera

Lulekickan: Hundar föredrar kattmat...
Sedan så går hundar och katter bra tillsammans, men det kan bli lite lustigt när de blir präglade av varandra;) Har en katt som skäller, har bara hört en gång på 7 år att han jamat;)
Våra katter kommer på beställning, och de sitter fint när de ska få godsaker med;)
Kommentera

Suzanne: När jag bodde hemma hos mina föräldrar hade deras granne glömt(?) en av katterna hemma när de åkte på semester. Vi tog in den till oss så inget skulle hända med den eftersom den inte var någon utekatt. Snobben (pappas hund) verkade tro att katten var hans valp eller nåt. I vart fall putsade han den lilla kattens päls så det nästan rann dreggel från den. Dessutom vägrade han att käka sin egen mat utan föredrog kattmaten, plus att han inbillade sig att han var så smidig att han utan problem kunde hoppa upp på köksbänken.
Kommentera

Lulekickan: Där har du så fruktansvärt fel..:) det finns inga mer utstuderande djur som katter, de är mycket smartare än hundar.. Ofta när man både har hund och katt så är katten i högre rang än vovven..
Sen är katter otroligt personliga de med:) Men de är mer " kalla" än hundar..
Kommentera

Lulekickan:

Fast har man som jag både hund och katt så blir man lite förvillad till slut.
Katten kommer på kommando och beter sig som en hund.

Hunden försöker säga Mjau och gillar inte alls hundmatsburkar, men käkar glatt upp om man ger han lite Whiskas.

Jag bara väntar på att hunden går i lådan snart och katten ska ut och pinka på stolpar.
Kommentera

Paddan: Katter är opersonliga. Hundar verkar dessutom vara mycket smartare.
Kommentera

Lulekickan: Nej, jag har förstått det. Gäller ju att vara mer bestämd med hundar, katterna går sina egna vägar och gör litegrann som de själva vill.
Kommentera

Paddan: Egentligen är jag inte så jätteförtjust i katter. Hundar är mycket roligare.
Kommentera

Zoogin: Det där var nog ta mej fan det sämsta jag hört/sett/läst... *suckar*
Kommentera

Portello: Tackar, tackar, vad snällt. Hade det inte varit för att det är fel färg och fel ras och fel kön så hade det kunnat vara morsans katt!
Kommentera

Här är en rolig historia:

Det var en gång två gubbar som var ute och fiskade när det plötsligt gick hål i roddbåten.
-Hjälp det är hål i båten! Vi sjunker! ropade den ena.
Då fick den andra en ljus idé:
-Ta´t lugnt bara! Vi gör bara ett nytt hål så att vattnet rinner ut igen!
Kommentera

Portello: Otroligt fet katt. Annat var det med de ca 80 katter jag såg på bild i en fotobilaga i en av våra akter. De skulle ha behövt lite av den där feta kattens valkar.
Kommentera

Paddan: Bara för din skull får jag väl skicka den som länktips.Bara för dig.
Kommentera

Portello: Hmm, det var säkert en trevlig bild. Men den datorn som jag lånar den här veckan ville inte låta mig se bilden. Var säkert för hemskt för stackars små paddögon.
Kommentera

Portello: Dessutom måste jag ju skicka den här bilden.men jag gör det som ett länktips.
Kommentera

Paddan: Du gillar att skicka länktips du. Bara därför ska jag skicka en liten bild till dig .
Kommentera

Lulekickan:

Tss, han bölade som bara den, jättelessen över att han minsann inte fick va med dom stora barnen och leka.. ;)
Kommentera

Lulekickan: Jaha, var det så det var. Då vet jag.
Själv har jag lite svårt att relatera till det där med jobbande så det kanske blir lite knasigt ibland :)

Äsch, när jag ändå skriver så kan jag ju passa på att skicka med ett länktips.
Kommentera

Paddan: Det var för att länkarna är så långa att det blir alldeles knasigt när man skall läsa dem. Det är inge kul att vara alldeles yr av allt snurrande på huvudet när man skall återgå till jobbandet.
Kommentera

Portello: Nattinatti. Det är inte bra att titta för mycket på TV. Man kan bli blind.
Kommentera

Dysso: Hrmpf! Jag har aldrig sagt att han inte får posta väl? Förresten får jag också en massa märkliga mess så det är väl lika bra han postar de knepiga messen här istället för att posta dem till alla han lärt känna.
Kommentera

Portello: Nattinatti, och sov så gott framför vilken film det än är du tänkt se.
Kommentera

Nu ska jag ta och inta sängläge. Eller ska jag säga soffläge?
Gonatt på er alla.
Kommentera

Dysso: Alldeles riktigt. Fick ju inte bombardera henne med länktips så då skickar jag knepiga snabbmeddelanden till andra personer istället. Låter väl fullkomligt logiskt...
Kommentera

Paddan:

Det förklarar varför du skickar så mycket suspekta snabbisar till mig, det är alltså kickans fel! Får nog ta ett allvarligt samtal med henne om det här när jag kommer upp till Lule.
Kommentera

« · 285583 · »