Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

Hockeybilagor

« · 117457 Till forumet

Sv: Hockeybilagor
Albert: Har du läst Kuriren idag? Jonte är fortfarande med bland dem som tampas om en plats i NHL. Det skulle vara kul om han lyckades och slipper farmen, och viljan har han i alla fall. Han sa för drygt en månad sedan att han SKA ta en plats.

Jonte gifte sig förresten för ett par veckor sedan.
Kommentera

Albert Hall: Förmodligen har de bara valt den rollfördelning som känns mest naturlig. Tavve känner sig nog mest hemma om han slipper ta hand om de mest offensiva typerna.
Kommentera

Albert Hall: Hahaha, lät ju lagom vagt det där!
Kommentera

Paddan: Ulf-Mikael vet nog vad han gör.
Hoppas jag.
Kommentera

Albert Hall: Får väl hoppas att i varje fall Tavve och Micke har rollfördelningen klar för sig, eller de kanske gör som så att den som "har bäst form för dagen" coachar lagets anfall....
Kommentera

Lulekickan: Ja, centrarna skulle Tavve också ha under sina vingar.
Det är ju lite på modet att ha delat ansvar i lagsammanhang nu, så det är väl så här också dårå. Bara det funakr så.
När Modig var tränare så var det ju naturligt att inte han hade lika mycket ansvar efter som han bara jobbade halvtid som tränare.
Kommentera

Albert Hall: Jag blir också lite förvirrad av rollfördelningen. Tavve skulle väl ta hand om det som tidigare kallades centrar också? Micke ska väl bara ta hand om toppforwardarna. Jag vet inte vad den lite röriga arbetsfördelningen mellan dem beror på men en inte alltför vågad gissning är dels att det nog inte är helt lätt för en tränarduo att byta roller och ansvar med varandra från en säsong till en annan, dels att spelsystemet till stor del är Tavves skapelse och det då är bra om hans inblandning är större än det egentligen var tänkt. Därför har vi fått en Ulf-Mikael som huvudtränare.

Nåja, detgersignog. Så länge det funkar får de joxa hur de vill med arbetsfördelningen.
Kommentera

Lulekickan: Jag är lite förvirrad gällande det här med förste- respektive andretränare. Vad jag kan förstå så finns det ingen uttalad arbetsfördelning i den vägen i vårat lag.
Enligt intervjun med Micke A i NSD så skulle han ha hand om forwards medan Taavola skulle ha hand om backarna. (Ja, jag vet att dom inte heter forwards och backar längre, men det är rätt svårt att lära gamla hundar sitta).
Taavola skulle sköta alla byten medan Micke skulle koncentrera sig mer på spelet.
Sen verkar det som om Taavola trots allt ska vara ansiktet utåt, vilket jag tycker är lite konstigt. Det har aldrig varit hans styrka.
Kanske för att Micke ska få så lugn inskolning som möjligt?
Kommentera

Albert Hall: NSD:s tabell hade nästan kunnat vara min tabell. Undrans om de har dammsugit nätet för att hitta mina experttips : )
Kommentera

Albert Hall: Mmm, jag hann bläddra igenom NSD:s bilaga som hastigast innan jag var tvungen att gå till jobbet och konstaterade samma sak som du, alltså att den var ruggigt bra. Artiklarna går lite i samma stil som deras artikelserie Time-Out, alltså den artikelserie som Burra var med i för ett tag sedan.

Vet inte när Kuriren kommer med sin bilaga, men det borde väl rimligen vara inom de närmaste dagarna.
Kommentera

Fast NSD är förståss alldeles på tok för optimistiska i sitt tabelltips.
Kommentera

Hockeybilagor
Den här tiden på året kommer ju dom flesta tidningar med självaktning ut med bilagor fyllda med hockey.
Expressen igår, Aftonbladet på måndag och NSD idag.
Om ni inte har läst NSD:s bilaga så tycker jag ni ska göra det.
Mycket bra enligt min åsikt! Dom flesta artiklarna finns på nätet också, se länktips.
När kommer Kuriren med sin?
Kommentera

« · 117457