Luleå HF

SHL · 116791 inlägg · 888 ämnen

JVM

Sv: JVM
Lulekickan: Det finns för lite talanger, så är det helt enkelt. Roade mig idag med att kika igenom alla trupperna för J20-VM och där såg jag att Sveriges trupp domineras av 83:or (sistaårsjuniorer), medans de flesta andra lagen har en bra mix av 83:or och 84:or (även en och annan 85:a). Faktum är att Sverige tillhör de två-tre lagen som har absolut minst spelare födda 84-85 med i truppen i år.

Jens: Klår småkronorna båda så ska de ju kunna ta sig vidare, fat det är ju just det där med att de i så fall måste klå båda. Tyskland lär ju inte vra något större problem, men tjeckerna blir nog inte helt lätta att tas med.

Jag är faktiskt lite bekymrad över Sveriges uteblivna framgångar på juniornivå (och för all del även på seniornivå) på senare tid, och det verkar inte vara på väg åt rätt håll heller. Möjligen kan vi hoppas på 86:orna - den årgången är faktiskt ruggigt bra.

Lulekickan: Just de två lagen man troligtvis hoppas på att kunna besegra. Det bör ju rimligtvis räcka till avancemang.

Jens: Det ska väl vara Tyskland då, och möjligen Tjeckien om tjeckerna råkar ha en dålig dag.

0-2. Det här blir inte kul.

Zoogin: Nej man skulle inte det :)

Två ass av Colaiacovo redan, han kommer Toronto ha mycket nytta av i framtiden.

Jens: Jaha, man skulle inte skriva www framför icehockey.

Jens: Jehopp nu blev det 2-0 även det i PP

USA-Ryssland 1-5. Man vågar knappt tänka på hur mycket Ryssland kommer att pissa på småkronorna.

Lulekickan: Minst sagt. Men Sverige verkar ha gett upp den här matchen redan innan nedsläpp. Ingen Zajkowski i mål och nog hade jag förväntat mig Bäärnhielm bland de sex första backarna, men de sparar väl de till matcher som de faktiskt har en chans i.

Jens: Att dra på sig utvisningar verkar de ju lyckas med i alla fall, våra Småkronor.

Zoogin: Sådär.

Jag såg att mitt länktips inte fungerade så här är ett nytt.

Zoogin: Länken funkar inte

Efter 4.01 åker Fredrik Eriksson ut igen denna gång för Roughing.
Se länktips för online.

JVM
Nu har småkronornas första match i turneringen börjat och efter 43 sekunder blev Fredrik Eriksson utvisad för tripping och efter 1.31 gör Canada 1-0.

« · 179755