Portello: Det är ju sommar och ohockeysäsong så det är väl inte så konstigt om det inte skrivs så mycket. Det finns ju inte så mycket att skriva om heller innan isträningen kör igång den 4 augusti.
Portello: Ok, där ser man. När vet du med säkerhet att du såg det då? ;)
Förresten, var det bara för mig som inte fönstret för inloggning på HS fanns att hitta på hockeyligans startsida utan man var tvungen att gå in under avdelningar?
Portello: Tycker du det? Det har ju ändå skrivits 132 inlägg på HS hittills idag. Med lite snabb huvudräkning bör det vara ca 5,6 inlägg i timmen. Utslaget per gästbok (46 st) blir det 0,12 inlägg per gästbok.
Tala om att det är tyst värre här på HS och i synnerhet här i våran gb. Man skulle nästan kunna tro att HS inte finns för tillfället. Eller så är det bara så att det är ohockeysäsong.
Portello: Hmm, funderar på om man kanske skulle ta och byta färg. Tydligen skall man som grön vara naiv, omogen och dåraktig. Läge att införskaffa sig en fin matchtröja kanske...
Börjar undra om jag bor i en trädkoja, hyresvärden ville tydligen ta min lägenhet i besittning nästan hela dygnet imorgon för att fixa med stammarna...
Lulekickan: De få gångerna jag köper trisslotter så blir det max 100:- Har aldrig varit med om större vinster. Därimot har man sålt det, men det är ju en annan historia.
Paddan: Kommer ihåg när jag van´n hos en bookie, och hade kritat 30000 som jag lirade, fick in mina 4 matcher, men blåste nästan allt veckan efter.. Arsenal förlorade mot Charlston.. Svider än
Lulekickan: Hade turen en gång, under den period som jag pluggade på Mitthögskolan, att kamma hem drygt 8.500 kronor på måltipset. Blev lite lättare då att överleva under hockeysäsongen. Dessutom har jag två år i följd vunnit 1000 kronor på triss på nyårsaftonen. En liten tröst när man var tvingad att jobba den dagen.
Portello: En sommar när jag pluggade vann jag 3 x 1000 kr på trisslotter, och jag hade inte köpt fler lotter än 3 om än jag köpte dem på olika ställen (Pressbyrån vid universitetet, en butik i Fältöversten och en kiosk vid Fridhemsplan). Efter det har jag aldrig vunnit mer än max en hundralapp på något, fast å andra sidan spelar jag heller aldrig och köper ytterst sällan lotter och då kan jag ju inte vinna.
Portello: Man får beklaga förlusten av 50 kronor . Själv så löste jag in en trisslott mot två nya, och till min stora förvåning så var det vinst på bägge. Jag som nästan aldrig brukar vinna på trisslotter.
Portello: Åtvidabergs match är struken av någon anledning. Den gick inte att spela på. Jag har spelat en trippel på Boden, GIF Sundsvall och Hammarby 50 kr. Odds 17,04.
Portello: Brukar heller aldrig ha fel när jag tippar, det är bara så att de inblandade lagen inte spelar som jag hade tänkt mig. Men nästa säsong kommer allt att bli bra igen, så därför går jag ut hårt och tippar SM-guld till MoDo.
Portello: Hmm, du vet väl att det är farligt att ta ut segern i förskott. Det borde om inte annat Björn Wirdheim ha lärt sig efter helgens pinsamma insats som kostade honom segern i Monaco.
willysson: Har aldrig påstått att jag vill at du ska skriva ner alla. Borde ju vara rätt enkelt att skriva ner ett par stycken om det finns så många att välja bland.
willysson: Hur blir det nu med redogörelsen du lovade? Du har fortfarande inte gett något exempel hur modos och irakiska regimen har samma verklighetssyn.
Lulekickan: Jaså, där ser man. Någon som spikat igen den för dig. Arma stackare. Ja, ok, för att du inte ska känna dig utanför så får jag väl posta ett länktips då!
Lulekickan: Nejdå, den här gången är jag oskyldig, men det är klart om du absolut vill ha en sån där vanvettigt lång länk så visst kan du få en bara du frågar snällt ;)
Albert Hall: Det trodde jag också. Alltså att nästan allt var tillåtet. Jantagligen finns de till för om någon nästan skulle råka mörda en motståndare eller nåt, typ. Jag skulle nästan vilja byta jobb med honom. Att framför allt jobba med IT-rätt, immaterialrätt och idrottsjuridik vore hur kul som helst.
Det är nåt knas med HS. Jag lyckas inte ta mig in i brevlådan och läsa mina brev. Paddeländet har förmodligen postat någon extremt lång länk från någon obskyr sajt dit bara han hittar och som fått brevlådan att kollapsa totalt.
Chief: Äh, du är ju måldomare ser jag nu. Inte alls hockeycoach. Då äre ju lugnt. När du står där bakom målet och tänder en röd lampa då och då så kan du ju inte ens göra en fluga förnär. Dessutom är ju måldomare avskaffade och ersatta av en målkamera. Så egentligen finns du inte ens.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
15%
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26%
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37%
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?