Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Kontraktsläget 2006/07

« · 687384 Till forumet

Sv: Kontraktsläget 2006/07
LL: Igentligen mer imponerande att Nagander har +9 efter som både Janne och speciellt Obsut spelar mest offensivt iof räknas väl inte pp men det känns dock som man får betrakta iaf Obsut som offensiv
Kommentera

Portello: Och även Fabbe, känns inte lika farligt om Fransson sticker.
Däremot som du skriver, Hynning är nästan prio 1! Där har vi vår nye Nordqvist om han sticker.
Kommentera

Larionov: fast jag trodde ju inte heller att Obsut skulle lämna Luleå så jag kunde ju inte gärna sätta emot då...
Kommentera

LL: Skit att du inte antog mitt vad då... hade suttit fint med en luleå-betald hof under matchen imorgon! ;)
Kommentera

Albert Hall: Oj, vilken otroligt härlig nyhet att Obsut har signat ett nytt kontrakt.Och ett tre-års kontrakt tom.

Nu är det bara hoppas Hynning också skriver på.
Kommentera

Albert Hall: håller med, på den punkten ser det helt klart lovande ut.

Apropå backar noterade jag en intressant sak häromdagen. Obsut och Janne Sandström har bäst +/- av backarna med +13 respektive +17, men den som kommer närmast därefter är faktiskt Nagander på +9.
Kommentera

LL:

Mycket, mycket bra. Han är ju absolut en av seriens bästa offensiva backar. Överraskande långt kontrakt också.

Nästa säsong kan vi ha en av seriens bästa backuppsättningar om Niclas Wallin nu är klar som det spekuleras om.
Kommentera

Då kan vi lägga i alla fall en kontraktsdiskussion till handlingarna. Obsut blir kvar i Luleå i tre säsonger till!

www.luleahockey.se/default.asp?cat=2&subid=1&nyhet=926
Kommentera

Larionov: hehe, en ny variant på att skicka in en junior för att ta ett matchstraff för slagsmål i förhoppningen att få med sig en av motståndarnas stjärnor - vi skickar in en svårt influensasjuk spelare som får som enda uppgift att gå i närkamp med alla motståndare han kan och hosta på dem!
Kommentera

Portello: Kan ju bli ett annat scenario också. LHF kommer ner och orkar knappt spela. LHC vinner stort de första 3 matcherna, men blir samtidigt smittade. Efter match 3 insjuknar därför hela LHC i influensa och LHF vänder matchserien.
*ryser*
Vi får nog se till att ha en hälsokontroll med tillhörande karantän i trakterna av Norsholm...
Kommentera

LL: Tja, artikeln artikeln kan ju tolkas hur som helst egentligen. Är Obsut ärlig i artikeln är det som sagt en agent-manöver. Mörkar han å andra sidan (och kan han egentligen göra något annat i det här läget?) kan det väl bli lite vad som helst.Är väl som vanligt bara att vänta och se. Obsut ser jag iofs gärna i LHC till nästa säsong...
Kommentera

LL: Det är bara att hålla alla tummar man har att spelarna är pigga och krya till på lördag.Skulle vilja påstå att den matchen är oerhört viktig för våran del.Vinst, och vi är med, förlust och jag vågar inte tänka på eländet.
Kommentera

Portello:

Sorry HF - viruset blandar också ihop bokstäverna när man skriver för fort. 

Kommentera

Metal Guru: ajajaj, ring Smittskyddsinstitutet på en gång (men kom ihåg att vi heter Luleå HF och inget annat ;-)
Kommentera

Metal Guru: Luleå HC? En korsning av Luleå HF och Linköpig HC eller? :)
Kommentera

LL:

Smittspridningen börjar nu bli alarmerande:
Fåglar -> Katter -> Luleå HC

Kommentera

Larionov: det finns lite mer om Obsut i artikeln jag länkar till, som dock i huvudsak berör det faktum att Luleå har drabbats av en influensavåg i laget precis till slutspelet. Inte alls bra, bara att hoppas att medicineringen får effekt.
Kommentera

LL: Jag tolkar nog det här mer som "agenten som gör sitt jobb".
Att vifta med lite andra anbud och föreningar inför slutrundan där lön- och förmånsdelen ska spikas hör väl till. Läcker man lite påpassligt till media så får det ju dessutom ännu mer tyngd.

Obsut blir kvar i LHF nästa år, det törs jag nog sätta en Hof på...
Kommentera

LL: Fast enaxlade backar har väl inte det allra högsta värdet på marknaden.
Kommentera

Portello: jag hade blivit mer chockad om nyheten hade varit att det INTE finns intresse för Obsut från andra klubbar. Det vore ju tjänstefel av de andra klubbarna att inte i alla fall fråga Obsut om han är intresserad av en övergång om man behöver en offensivt duktig back som inte samtidigt är helt vilsen i egen zon.
Kommentera

Portello: Äh, det vet du väl sedan tidigare att så fort en LHF-spelare börjar tala om att förlänga kontrakt så slutar det med att de hamnar i Färjestad.
Kommentera

Obsut till LHC? Är väl rätt väntat att andra klubbar också vill ha honom.
Ser dock gärna att han skriver ett nytt kontrakt.
Kommentera

Salcin: försvinner Fabbe så är det inte för att han slarvas bort. Då är det för att Luleå inte vill behålla honom.
Kommentera

Salcin: vad skall fbk med bandylirare som praktiserar som bröstsimmare till?

Har de inte nog med underpresterande fd lulespelare i den klubben?
Kommentera

Salcin: de hoppas ja verkligen inte....
Kommentera

www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Sport.asp?ArticleID=1115966&ArticleStateID=2

Ser inte muntert ut, blir Fabbe nästa spelare som slarvas bort till FBK?
Kommentera

Newplayer: skönt att ha kvar Jan Sandström
Kommentera

Kickan: Tyckte bara det var så roligt skrivet, inget illa menat.
Kommentera

Newplayer: Albert? Han är inte sjuk (jag fattar att du inte menade det på allvar, om du undrar). Bara kul. Han har humor, självdistans och är rätt säker i sig själv vilket betyder utpräglad hetero som ändå kan se att andra män kan se bra ut. Män som är mer osäkra på sin läggning skulle aldrig tala om att de tyckte att en annan kille ser bra ut på något som helst sätt.

Albert är en älskling!

Jag borde nog sova snart eftersom jag har jour och förutom att jag måste ha jourtelefonen påslagen hela tiden måste inställa mig vid faxen åtta på morgonen och sedan vakta den i två timmar, för att sedan åka ett par mil för att hålla de två jourhäktningsförhandlingar som redan är klara, och om det vill sig värre ännu fler, och därefter vakta faxen fram till kl. 18.

Hade jag inte fått jävligt bra betalt för det hade jag avsagt mig jourhelgerna. De är en ren plåga, egentligen.
Kommentera

Kickan:

Skrattade rätt bra åt det inlägget.. Jo, det kanske passar "lite" bättre där. :)
Kommentera

Albert Hall: Jag tycker att han ser lite fjollig ut. Fast det kanske passar tidningens målgrupp bättre än mig, iofs.
Kommentera

Kickan: Viktor Åkerblom Nilsson. Tydligen en före detta programledare i Bollibompa. Jag hade i alla fall aldrig hört talas om honom innan.

Hela listan hittar du i länken.
Kommentera

Albert Hall: Vem var det som blev etta då?

Micke ser iaf ut som en riktig man. Fast sedan är jag ju skorpion som aldrig glömmer och förlåter helt så det han tidigare har gjort mot LHF minskar sexigheten lite.

Fast går man på samma kriterier som bögtidningen (en till synes riuktig man, bra så) så förstår jag nästan placeringen.
Kommentera

Portello:

Bartecko - keep on drreming. Obsut och Hynning är nog däremot inte helt omöjligt.
Kommentera

Albert Hall:Underbart att Janne stannar i Luleå.Fast det är ju väntat.

Själv ser jag gärna att dom förlänger med Hynning och Obsut också så fort som möjligt.Och Bartecko....Jaja, drömma går ju.

Kommentera

Albert Hall:

Så sjuk haha
Kommentera

Paddan:

Numer vet jag även vem ettan är. Jag har nämligen kollat på den där danstävlingen i fyran. Fast nog har Micke snyggare överarmar.
Kommentera

Pessimisten:

Jag har länkat här till den sidan här förut nån gång. En bra sida. Det blir inte spam förrän folk börjar länka till den i vart och varannat inlägg. Eller samma länk i nästan alla GB på HS.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, för egen del känner jag igen alla utom två, antar att det betyder att jag kollar en aning för mycket på teve...
Kommentera

Paddan:

Nu när man inte längre är på jobbet så har man ju vågat surfa in på QX hemsida för att läsa motivering och vilka de eventuella läckerbitarna som ligger före är.

Motiveringen först: "Här skulle man kunna skoja till det med klubbor som skjuter rakt upp i krysset, men vi gör inte det utan koncentrerar oss istället på Mikael som är så mycket man som det bara går att vara. Norrlänning, ishockeyspelare, hår på böstet och med ett käkparti som skulle göra Bruce Springsteen avundsjuk, mer Micke i sportnytt och vi bänkar oss framför TV:n."

Hmm...

Annars så blir jag förvånad över att jag knappt vet vilka de övriga är! Förutom Tobias Hysén då såklart. Jag väljer dock att inte jämföra Renberg och Hysén i detta sammanhang.

Magnus Carlsson vet jag har varit med i dansbandssvängen, men jag kan för mitt liv inte komma på hur han ser ut. De övriga har jag knappt hört talas om. Nåja, jag får väl försöka överleva även denna okunskap.

.
Kommentera

Paddan:

Oj, den hade jag glömt! Det var Hento som delade ut den. Hoppas han tog med sig traditionen dit där han numera huserar. Var den inte röd förresten?

Det var aldrig meningen att den skulle komma till allmänhetens kännedom, fast killarna glömde en gång den där "dolda" kameran som C+ hänger upp i omklädningsrummet. Hela proceduren kunde därmed bevittnas i direktsänd TV.

På tal om kameror så börjar Big Brother i helgen. Skönt, då har man sysselsättningen garanterad 100 dagar framöver.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, så hädanefter är alltså den bruna jättedildon i Renbergs ägo?
Kommentera

Janne Sandström, han #7 alltså inte linjemannen, har förlängt sitt kontrakt med ytterligare två år. Mycket bra, Janne har gjort sin bästa säsong i karriären och ståtar med +18 i statistiken vilket väl betyder topp-5 i hela serien.

Som bonusnyhet kan ni få veta att gaytidningen QX utsett Micke Renberg som Sveriges nionde sexigaste man. Kommentar av en stolt Micke:

- Jag hörde det, grabbarna var på mig i dag... Nä, det är väl så att att homosexuella är kända för att ha bra smak så det är inte fy skam.

Vi säger väl också grattis till Micke?
Kommentera

Salcin: Va inte förlänga med våran franchiseplayer.

McHulda is da man. Så grymma ass på sista tiden och hur iskallt var inte målet senast.

Bandyfabbe som mest ligger på isen får nog närmast gå ned i lön om han skall stanna. Annars kan vi låna ut han till Avan
Kommentera

Portello: I vart fall känns prio att försöka få tillstånd en förlängning av kontrakten så snart som möjligt med.
Sandström, Obsut och Frallan på backsidan, där också mest troligt Wallin tillkommer.

Tycker inte att vi ska förlänga med Machulda även om han fått igång produktionen på slutet.
Bland forwards så ser helst att det förlängs med Fabbe och Hynning i första hand. Bartecko givetvis men tror det blir NHL för hans del nästa säsong.
Kommentera

Portello: heh så går det när man klipper och klistrar info från en annan sida, ska vara Emil såklart.
Kommentera

Menar du ska det stå...
Kommentera

Erik Lundberg? Menar Erik Lindberg eller Emil Lundberg?
Kommentera

Kontraktsläget 2006/07
MV:
Tero Leinonen - 06/07
David Rautio - 06/07

Backar:
Gällande kontrakt:
Erik Lindberg - 06/07
Marcus Nyberg - 07/08
Pekka Saravo - 06/07
Per Savilahti-Nagander - 06/07
Pavel Skrbek - 07/08