Portello: Tre från J20, varav den yngsta blott är 17 år. Men det är en väldans talangfull 17-åring. Hoppas han får spela åtminstone något byte idag, Kung Viktor.
När spelar Boden sin nästa match? Då vill de väl ha tillbaka våran Patrik gissar jag.
Nog fasiken vinner vi idag. Allt annat är... ja, det finns inte ens.
Stefan Nilsson knäskada, Jan Sandström Hjärnskakning, Petter Nilsson Ryggskada, Emil Lundberg Axelskada samt Jonas Nordqvist Axelskada. + att Johan Fransson är på JVM.
Målvakter: Daniel Henriksson (Gusten Thörnqvist). Förstafemman: Roger Åkerström, Jonas Andersson-Junkka – Magnus Nilsson, Jonas Rönnqvist, Karl Fabricius. Andrafemman: Tuukka Mäntylä, Patrik Bäärnhielm – Kamil Brabenec, Hans Huczkowski, Linus Fagemo. Tredjefemman: Pavel Skrbek, Jonas Johansson – Thomas Berglund, Per Ledin, Johan Tellström. Extraspelare: Per Savilahti-Nagander – Pierre Berggren, Viktor Lindgren, Jonas Hägerbäck.
Skulle vara väldigt kul om Viktor skulle få göra några inhopp.
Ikväll är det bara en sak som räknas och det är seger. Allt annat är något som inte får hända. Men det lär bli långt ifrån en enkel match, MIF har blandannat besegrat VF och Modo på bortaplan. Men jag tror och hoppas ändå att vi ca 21,15 har tre poäng i hamn. Tips: 3-2 Målskyttar:Mäntylä,Rönnqvist samt Bulan.
JOY: Senaste matchen släppte Luleå in ett mål efter 15 sekunder och var aldrig nära poäng. Kan inte vi sluta med att släppa in tidiga mål samt att skadorna någongång tar slut? Det här är det sjukaste jag varit med om i skadeväg.
JOY: Har svårt att tro att vi plockar poäng borta mot FBK. Men naturligtvis hoppas jag att vi gör det. Bara att hoppas killarna gett sig tusan på att göra en riktig bra match. Första målet är oerhört betydelsefullt. Tänk om vi skulle få ett tidigt ledningsmål för en gångs skull...
Portello: Förresten kan du hälsa från mig på Popshop så får du säkert rabatt på klänningarna. Jag får alltid rabatt på allt jag köper där eftersom de tycker att jag är så rolig och för att jag lärde dem att Modo betyder pung på slovenska.
Kickan: Det är nog ganska riskfritt att säga att jag drar en större storlek än Dysso. Jäklar, så då kom jag inte ur den knipan heller. Verkar som att jag försatt mig i en jäkla knepig situation. Tja, andligen kan jag väl närvara i Luleå om inte annat.
Portello: Gör det. Popshop ligger på Kungsgatan, i hörnet vid hovrätten. Fast man kan gå in från ett annat håll också numera eftersom de har öppnat Popshop & Co.
Kickan: En kompis undrar om jag skulle följa till Umeå på torsdag. Man kanske skulle ringa till affären och be dom lägga av klänningarna till Dysso samt Paddan.
Kickan: Ok, men jag har för mig att Dysso sa något om att de inte tillverkar tomtenissaklänningar i hans storlek. Hmm, vill minnas att jag har tänkt se matchen mot MIF på annandagen och till den matchen har jag då inte lovat något, vad jag vet.
Paddan: Bäst du ringer och kollar först så de inte är slut, det är ju flera veckor sedan jag senast var i Umäää. Glöm inte att köpa en åt Dysso också. Ni har ju lovat att komma till annandagsmatchen i tomtenissaklänningar och det löftet slipper ni aldrig ifrån ; )
Paddan: Popshop i Umeå hade tagit hem tomtenissaklänningar i år igen efter fjolårets succé. Fast det är bäst du skyndar dig om du ska ha en. I fjol såldes de slut på ett par dagar.
Kickan: Tja, eftersom jag inte ville säga rakt ut att jag var och letade efter en passande tomtenissaklänning så var jag ju tvungen att ljuga ihop något om något påhittat jox som heter tomteklubba. Undrar förresten om det är sånt som Tommy Tomth spelar med...
Paddan: Det är ditt fel om våran fantasi skenar iväg. Hade du inte berättat att du letade tomteklubbor och tomtenissaklänningar på obskyra sajter hade vi förstås aldrig tolkat det som att du menade annat än just en eh... tomteklubba.
Frisco: Han kan väl få både och, elle? Klart hans tröja ska i taket men en i utvisningsbåset vore inte fel det heller så folk aldrig glömmer vem som är kung.
Portello: Jag vet ej. Däremot så tröttnade Brynäsfansen på Micke Lindholm för många år sen och satt dit en banderoll vid utvisningsbåset i Gavlerinken inför en match med texten: HÄR BOR MICKE LINDHOLM.
Portello & Kickan: Jaja, jag märker att fantasin är livlig. En tomteklubba snuskig, tja kanske det, beror väl på vad man menar när man säger just ordet tomteklubba.
Kickan: Undrar om man ska lägga ett bud på Bulans tröja och sen sätta den i Luleås utvisningsbås för gott? När han lägger av borde han inte få nån tröja i taket utan en i just utvisningsbåset. Vad tycker ni? [bild]www.sportforum.se/images/smiles/tomte/X1nisse.gif[/bild]
Kickan: Tja, säg inte det. Tror nog att hon mycket väl kan återkomma och spöka med sin vävstol. Äsch, surströmming och svettig hockeyutrustning är väl ungefär samma sak och inte sjutton har jag sett någon dö av surströmming.
Kickan: Hehe, jomenvisst, vad är det väl för mening att äga en tvättad matchtröja. Då kanske man också kan få grannen att sluta störa mig med sitt eviga vävande genom att sticka in tröjan en sväng genom brevinkastet.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
När spelar Boden sin nästa match? Då vill de väl ha tillbaka våran Patrik gissar jag.
Nog fasiken vinner vi idag. Allt annat är... ja, det finns inte ens.