Så urbota korkat att skänka bort en poäng genom att ta ut målvakten i sudden! Ok, just nu skiljer det en del poäng mellan oss och Timrå, poängen kan synas vara obetydlig, men vem vet hur det ser ut om 35 omgångar?
Dessutom är det osportsligt. Vad tycker Timrås nuvarande tabellkonkurrenter om att vi skänker TIK en pinne? Skäms Jens-Mikael!
Annars var det en ganska kul match att kolla på, även om jag är less på detta sönderblåsande. Utvisningar till höger och vänster. Filmningarna ger resultat. Nivån varierar från gång till gång. Inte undra på att spelarna är frustrerade. Det var bättre förr. Hoppas det blir förr igen.
Albert Hall: 1-4? Nja, tror mer på 0-6 eller något liknande. För inte begär du väl att vi ska göra mål på en av världens bästa målvakter? Vi får nog vara glada om vi får skott på mål.
Match idag mot ett formstarkt Timrå.Kan väl bara sluta på ett sätt eller? Hoppas verkligen att killarna får en bra start i den här matchen. Men att överlista Kiprusoff blir inte det lättaste.
Några saker jag undrar inför matchen:
Ska Rönnqvist fortsätta producera poäng? Han har bara varit poänglös en enda match den här säsongen.
Ska Renberg få göra sina första poäng samt få vara med om första vinsten den här säsongen?
Vaktar Antila eller Gusten målet? Eller blir det Rautio? Det sista är önsketänkande från min sida, det lär nog inte ske.
PP och BP. Har inte varit bra de senaste matcherna. Fungerar det bättre idag?
Jag kollade upp lite hur det har gått för före detta lulingen Anders Burström i SSK hittills. Ingen imponerande läsning precis. Han har spelat samtliga matcher men ståtar med 0+0 i poängligan. Faktum är att han endast (undantaget BP och PP) varit inne på ett mål framåt på 13 matcher! Däremot 7 bakåt vilket ger ett +/- på -6.
Jag som tyckte att det verkade gå bra för honom på försäsongen.
Happ då var det en ny match ikväll, denna gång mot SSK. Hoppas verkligen att dom kan vinna sin andra seger på bortaplan detta år det behöver dom verkligen. Ledin och Hynning är skadade så dom kör 4 ytterpar istället för 4 kedjor. Nicklas Wallin är åter klar för spel, Justin Williams går in i kjedjan med Johan Tellström och Mikael Renberg.
Så var det strax match igen och ikväll står pölsan för motståndet. Allt annat än tre oinnar ikväll gör mig oerhört besviken . Dessutom kan ju inte dom vara så fräcka att vinna på Kickans födelsedag.
"Att ge Fladder Gusten chans stärker endast han stora ego ännu mer an tidigare."
Idiot! Gusten är en av LHF:s absolut trevligaste och mest ödmjuka spelare. Om du med "ego" skulle mena självförtroende, vilket jag inte tror det gör, så vore det väl enbart bra för LHF. En spelare med självförtroende spelar alltid bättre än en utan självförtroende.
NallePhu: varifrån har du fått för dig om att Gusten får stå för att hans ego kräver det? Tror du att Jesse och Micke är så korkade att de låter Gusten stå bara för att han själv vill det? I så fall ska jag ringa Micke Andersson efter matchen i eftermiddag och säga att jag vill spela med Rönnken och Nordqvist när LHF spelar i Globen nästa gång, för annars jävlar blir jag sur! :-)
Gusten har tre segrar och två förluster på sina matcher, varav han höll nollan i en. Antila har tre segrar och tre förluster.
Nej vad fan håller dom på med Jesse & Micke när dom ska helt plötsligt byta målvakt, Jag menar det är väk fan ingen social inrättning dom pysslar med Antila har vart den bäste och är TYDLIGT den bäste. Att ge Fladder Gusten chans stärker endast han stora ego ännu mer an tidigare, Nej låt Antila stå mesta delan kanske 5-9 matcher åt fladdret så ska ni se att detta blir bra men så länge dom ska envisas med att mata det stora egot så blir det inget bra!
Inför kvällens match så väljer Jesse & Micke att byta målvakt, så nu får Gusten chansen att visa att han är en duktig målvakt.Hynning har problem med ljumskarna så han spelar inte. Renberg går tydligen in med Bulan och Fagemo.
Albert Hall: Kan ju också vara så att dom vill att all press läggs på Frölunda. När det gäller det om Bulan så är det humor. Men det är kul att Hynning för chansen med Renberg.Det måste vara rätt stort för honom.
Jens-Mikael verkar heller inte särskilt optimistiska. I artikeln som jag länkar till talas det mest om hur grymt bra Frölunda och speciellt Henrik Lundqvist är...
I artikeln får vi också lära oss at Bulan spelar på kraft... Ganska komiskt tycker uttalande tycker jag.
Jag vet, men jag är nästan alltid optmistisk innan match. Det är bra att visa upp en optimistisk attityd utåt, tror jag. Fast det får man ju nästan alltid äta upp senare.
Men Albert lilla, vad optimistisk du är. Själv tror jag på att vi släpper in tvåsiffrigt och inte gör ett enda. Första nollan borde ju komma förr eller senare, och i kväll är det ju en av de svårast bortamatcherna. Frölunda-Luleå 10-0.
De senaste höstarna har vi vant oss vid att ligga i den absoluta botten vid den här tiden. Ineffektivteten brukar vara otrolig, ingen vågar skjuta på mål. Hela Luleå har skrikit efter en målskytt.
Så är det inte den här säsongen. 31 gjorda mål är näst mest i elitserien. Fast det är inte en mans verk, inte ens två. Nej, dom 31 målen är faktiskt fördelade på hela 14 stycken olika målskyttar.
Varför har det tidigare obefintliga målskyttet plötsligt infunnit sig, kan man ju fråga sig? Jag vet inte såklart hela sanningen. Men flyt och ett vasst pp spelar så klart in.
Mest mål har Jonas Nordqvist gjort, 5 stycken, (tack Leksand!) följt av Obsuts 4. En till observation, Obsuts samtliga fyra mål har alla varit viktiga mål i segermatcher.
Ikväll blir det däremot såklart torsk. Allt mindre än en fyramålsseger måste väl närmast betraktas som fiasko från Frölundas sida. Mitt tips VF-Lule 7-1.
LL: Nja, det är skillnad på Renbergs spurter på träningarna och de som han sen gör i matcher, även om det är full fart även på träningarna så gör han inte lika tvära vändningar och det är ingen som är på honom på samma sätt så att han kommer ur balans när han skall få kraft från ljumskarna.
Så därför tror jag det är fullt möjligt att det känns jättebra på träning, men sen inte håller för match.
Jag gillar ju som sagt Obsut. Tuff och hård i egen zon, oerhört bra i PP, skjuter mycket och prickar mål med 99 skott av hundra. Puckbehndlingen och passningsspelet är däremot bara hyggligt.
Albert Hall: Du lät rätt säker mellamn andra och tredje att vi skulle förlora.Själv så trodde jag på 1-1 efter full tid.
Lite spelarkritik.
Fabbe: Vad ska man säga? Han sliiter nå så fruktansvärt mycket, helt underbart att se hans inställning idag. Synd bara att han inte fick göra ett mål.
Fagemo: Kämpar också kopiöst mycket.Och sedan visar han styrka och kyla vid 3-1 målet.Lite renberg över det målet. Kul att Fagemo börjar hitta målet.Det behövs.
Wallin: Hade en tung kväll.Kan betydligt bättre än så hör.
Rönnqvist: Poäng tio matcher i rad.Minst sagt imponerande.
Efter morgondagens match kan vi ligga på andra plats i tabellen, om TIK förlorar med två mål eller mer.Men det tror jag inte att dom gör.TIK ser väldigt starka ut nu
Ärligt talat så var det här en 50/50 match. Den hade kunnat sluta hur som helst. Efter två perioder borde LHC ha haft ledningen, men i sista var Lule bättre.
bobbe: Tacktack. Inse hur jävla skönt det är att känna någotsånär fast mark under fötterna efter de inledande tio omgångarna och inte behöva spela med kniven på strupen resten av säsongen. Och det finns mer att ta av. Renberg har ju ännu inte spelat mer än en halv match och Holma var borta idag.
Albert Hall: Bajen vill inte att Gnget ska ramla ur. Men Bajen vill vinna kvällens match till varje pris. Sämst en fjärdeplats skulle innebära medaljer, spel i Royal League och sköna slantar till föreningen.
Vi får väl se. Intressant att det över huvud taget är nära att så sker. Tänk vad det rasat för klassiska Allmänna Idrotts Klubben med Sveriges vackraste klubbmärke!
Hockeylaget i division 1 och snart kanske fotbollslaget i Superettan.
Fast vill Hammarby verkligen ha ut Gnaget? Många sköna derbyslantar ersätts med matcher mot Häcken och Gefle.
Vivix: Fransson spelar ikväll.Men det är osäkert om Holmström spelar.Fick tydligen en puck på knät i matchen mot Hv. Om Holma inte spelar ersätter Harju.
LL: Det är mycket möjligt. Med andra ord har han spöksmärtor - framkallade av det faktum att det är match - som egentligen inte finns och som han tror sig känna av i matchsituationer.
LL: Det är mer psykiskt för Renberg han känner efter förmycket och minsta smärta då bryter han direkt, Jag tror att det kan vara så illa att han lirat färdigt om han inte kan övervinna smärttröskeln.
Kickan: jag tror snarare att det sitter i huvudet på Renberg och att han av någon anledning inte tror att det ska hålla. Kan du träna 100% i flera veckor kan du fan i mig också spela match.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Dessutom är det osportsligt. Vad tycker Timrås nuvarande tabellkonkurrenter om att vi skänker TIK en pinne? Skäms Jens-Mikael!
Annars var det en ganska kul match att kolla på, även om jag är less på detta sönderblåsande. Utvisningar till höger och vänster. Filmningarna ger resultat. Nivån varierar från gång till gång. Inte undra på att spelarna är frustrerade. Det var bättre förr. Hoppas det blir förr igen.