Kvällens match

« · 482658 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
jonne: han tycks vara livlös..*ser handfallen ut*
Kommentera

knaskamilla: *petar*
Kommentera

knaskamilla: vem??
Kommentera

knaskamilla: antar så. vad vet jag.
Kommentera

Karoliina:

Karl'n spelar väl fortfarande hockey? Dessutom i en division där han hänger med i tempot...
Kommentera

knaskamilla: tssssss...och vad vet du om skarprätteri och livets orättvisor? Så här är det.: Varje timme sårar. Den sista dödar.
Kommentera

Karoliina:

Vi vet att Werna erbjöds samma lön och samma jobb som han hade säsongen innan. Vi vet också att han inte hade presterat tillräckligt bra för att en lönehöjning skulle vara motiverad. Om han känner sig förorättad vet vi dock inte, och skarprättad får vi verkligen hoppas att ingen blev.
Kommentera

Karoliina: märklig stavning.
Kommentera

knaskamilla: Det här är helt meningslöst. Jag menar att snacka om saker vi nada om. Men en sak är säker om: Wernblom blev förorättat. Och skarprättat av vadvetjag "kommiten Ta Hem Petrar Nu" kanske.
Kommentera

Karoliina:

Jaså? Vissa spelare fick sänkta löner - men valde att spela kvar ändå. Att inte ge påökt kan knappast räknas som samma sak som att inte erbjuda nytt kontrakt.
Kommentera

knaskamilla: Det låter som en förolämpning. Att inte få påökt alls.
Kommentera

knaskamilla: Har för mig att jag har hört det men är inte säker
Kommentera

Modoante:

Det har jag aldrig någonsin hört något om, men jag kan inte påstå att jag har koll på att så inte var fallet heller.
Kommentera

knaskamilla: Blev han inte också erbjuden en prestationsbaserad bonus?
Kommentera

Karoliina:

Jaså? Du har koll på vad han hade i lön, och sådär?
Kommentera

knaskamilla: Vilket skiterbjudande..*konstaterar*
Kommentera

Karoliina:

Werna ville ha högre lön, MoDo erbjöd honom ett kontrakt med samma lön som han redan hade (inklusive jobbet på kansliet utöver spelarjobbet). Bra agerat av MoDo, då Werna inte var särskilt övertygande förra säsongen och klubben behövde se över sin ekonomi. Han kunde ha valt att spela kvar, men det gjorde han inte.
Kommentera

knaskamilla: Jaha. Och hur var det då?....jag har alltid gillat Wernblom stort. Tyckte att Modo var otacksamma idioter som inte förlängde kontraktet och påökade arvode. Och så igår fick man minsann veta att helt annat gällde då det var, när det nu va...
Kommentera

Albert Hall:

Idag läste jag något kul i AB, på TV-sportsidan. Björn Byström skriver följande angående Lule-MoDo på C+:
"Enda lilla radanmärkningen var väl att studiogästen Magnus Wernbloms flytt från Modo till Skellefteå beskrevs i nyspråksliknande orwellska ordalag. Om jag inte minns fel så fick inte Wernblom nytt kontrakt med Modo, varför han knappast han sägas ha "valt" att flytta till Skellefteå."

Jejje. Vill man inte ha koll kan man ju låta bli att skaffa sig det.
Kommentera

Känner mig tämligen handikappad i handikappspörsmål för kvällen. Då jag never och aldrig satt min fot på sagda arenor. Då blir det till att härsitta och sura.......*surar*
Kommentera

Paddan: I vanliga matcher är numera scenen tomt med viss undantag på en å annan funktioner men i övrigt tomt. Däremot så är bortastå bakom, å brevid, scenen
Kommentera

Lövva: Så de som sitter på den sektionen som tidigare var scen har alltså bara vanliga sittplatser, eller?

Tja, även i Kempehallen verkar de ha väldigt svårt för att bestämma sig var de ska ha sin studio. Tror att de hunnit sitta på tre eller fyra olika ställen denna säsong.
Kommentera

Paddan: Där C+ studio befann sig igår är Luleås sk. scen där det förr i tiden var diverse "artister" å dylikt. Aktiviteterna har dock försvunnit där senaste säsongerna. Förr om åren, bara några säsonger sen, så sjöngs alltid nationalsången från scenen men den har blivit flyttad till björngapet.

Handikappsektionen i Coop Arena är på samma sida som hemmaklacken strår på fast vid andra hörnet...vid ingångarna ungefär...hmm...jag är nog lika dålig på att förklara.

Däremto så har Canal + studio tidigare varit på just den handikapp sektionen. Märkligt hur dom flyttar runt titt som tätt
Kommentera

Poffa: Nu var du ju rolig.Men bara nästan....
Kommentera

LL: Ok, då var det jag som tog fel.
Kommentera

Paddan:

Jag trodde alla platser utom bortastå var handikapp-platser i Coop Arena. ;-)
Kommentera

Paddan: nä, det är inte en handikappsektion, och man ser utmärkt från ståplatserna bakom även om det är studio där. I alla fall om de ställer bordet på rätt ställe.
Kommentera

Albert Hall: Är det inte en handikappsektion, det där som är placerat rakt över det ställe där spelarna gör entré ur björngapet? Oerhört bra förklarande av platsen eller hur ;)
Kommentera

Paddan:

Du har helt rätt i dina spekulationer om studion. Men fortfarande så måste jag säga att jag aldrig besökt den där läktarn, så jag kan inte uttala mig. Egentligen borde jag göra ett studiebesök där nån gång.

Fast är det handikappsektionen? Jag trodde den var placerad diagonalt i hallen med "studioläktarn". Fast jag rör nog på mig för lite. Jag är nöjd om jag får mitt kaffe i andra pausen på samma ställe som jag alltid brukar. Högst två minuter efter paussignalen.
Kommentera

Lövva: Tror jag också.

Funderade på en sak under gårdagens C+ sändning. Om jag inte såg fel så har de sin "studio" placerad på den där handikappsektionen precis vid bortastå. Antar att sikten för de som stod på bortastå då inte var alltför imponerande när man mitt i synfältet har ett "skrivbord" och tre personer som blockerar det ena målet.
Eller så har jag som vanligt fått allt om bakfoten och man ser hur bra som helst.
Kommentera

Paddan: Tippar på det sistnämnda...
Kommentera

Albert Hall: Tja, jag kunde inte riktigt uttyda ansiktsuttrycken. Vet inte om det var irritation, förnöjsamhet eller leda på att ständigt få höra samma frågor.
Kommentera

Paddan:

Jag har sett reprisen av C+ sändningen i eftermiddags. Det var kul att se Werner där. Jag har alltid gillat honom, trots att han inte var särskilt begränsad hockeytekniskt. Fast en del övriga kriterier uppfyllde han ju med råge, som viljan att vinna till varje pris. Det märks att killen kan hockey. Men nog njöt han väl lite när ALLA C+ anställda berättade för honom hur mycket han saknas i dagens Modo...
Kommentera

mattias - 74: Ja, framförallt onödigt...
Kommentera

mattias - 74:

Ojoj, Tobias Holm? Sitter inte han inne? ;-)

Jag gillar inte slagsmål särskilt mycket faktiskt. Tycker att det mest är publikfrieri. Nej, jag gillar spelare som trots ett ganska begränsat hockeykunnande går in och inser det. Gör sitt jobb för laget, medels ojusta medel och andra (kom ihåg att inget är särskilt ojust om inte domaren ser det). Kanske för att jag själv var sådan när jag lirade? :-)
Kommentera

Paddan:

Jo men han är ju i Björbo i div 3 nu så jag tror inte det blir aktuellt, men han var inte bra i Leskand, Han tog onödiga utv om någon ;)
Kommentera

mattias - 74: Skulle inte Stefan Bergkvist också funka som någon form av polis, eller hade han bara en förbryllande spelstil?
Kommentera

Albert Hall: Hmm, om vi har en polis och Rådbjer är domherren för dagen, innebär det då att vi är jämlika?

Men det ska onekligen bli intressant att se vad Hinote kan åstadkomma, att döma av första matchen så ser det lovande. Precis en sån spelartyp som vi saknar, särskilt sedan Wernblom upptäckte fiskelyckan i Skellefteå.
Kommentera

Albert Hall:

Ja men varför inte egentligen, det är väl en polis som kan göra en tråkig match bra med ett eller annat slagsmål ;)

Jag personligen är skeptisk till det eftersom man vill se bra och positiv hockey men med tanke på dagens hockey blir det svårt att inte få inkludera ett eller annat slagsmål i en match.

Leksand hade ju Tobias Holm som var en sådan spelare, nu finns han i O Hamn och vi stöter ju på dem i första matchen i Superallsvenskan på sön ;)
Kommentera

mattias - 74:

En gång i tiden hade vi en polis, Sergei Bautin. Han var lika mycket avstängd som han spelade under sin först säsong. I den andra hade han han och hans rådgivare (läs ledare i lule) insett att det inte funkade i Sverige. Då förvånade han hela Sverige med att även vara en hygglig hockeyspelare!

Fast det har flutit en del vatten i diverse älvar sedan 1997. Kanske dags att ta upp polisprojektet igen? Först till kvarn borde vara Modo.
Kommentera

Albert Hall:

ett bra och vettigt inkägg på det här debacklet om Foppa, håller med till 110% i det du skriver, Det bör dock understrykas att i es får han ju mer stryk eftersom han inte har någon polis i laget, kanske modo skulle ta hit worell ;)
Kommentera

Seså, nu tycker jag vi sansar oss lite.

Foppa är en av världens bästa hockeyspelare, självklart ska man störa honom så mycket som möjligt. Lagomt alltså, inte alltför synligt och lagomt ojust. Helst få honom frustrerad. Där lyckades Lule igår och där har alla lag som möter Modo i slutspelet en stor arbetsuppgift.

Hinote är egentligen rätt lik Ledin som spelartyp, en sån som som gärna tar ett matchstraff bara det gynnar laget. Självklart lite mer transatlantisk i sitt spelsätt, men i grunden lika. Den spelartypen har verkligen saknats i säsongens upplaga av Modo. Lite för mycket lirare och lite för få som vill göra skitjobbet i laget innan Hinote kom in, enligt min åsikt.

På torsdag kommer Modo att vinna, Hinote kommer att göra Brynäs fullständigt galna och Foppa gör 4-5 poäng. Åtminstone hoppas nog alla vettiga lulingar det.
Kommentera

willysson:

Jo men ju mer provocerad han blev igår desto bättre blev han, men det är anmärkningsvärt att foppa snackar till sig 10 minuter ändå!
Kommentera

tk75: Intressant, inte visste jag att du hyste såna känslor för Foppa, för en käring måste väl vara en som man verkligen tycker om...det vill säga någon som man har kär.
Kommentera

tk75: Seså, försiktigt nu med k-ordet då jag är här.

Avdelning: abonnerat och klart av tanten!
Kommentera

Lövva: :))
Kommentera

Hinote saftade ju även på en boarding på Fabbe, när Fabbe dessutom ej var puckförande. Attt det blev så lite snack om det beror ju bara på att Fabbe lyckades hålla balansen....

Nä, Hinote är defentivt inte guds bästa barn.
Kommentera

Karoliina: japp men han kan bli den spelare som för modo att tända till med .varför satt foppa är käring det är mitt sista ord .
Kommentera

tk75: den där Hinoten tycktes då vara beredd på det mesta och sökte likt en förgiftad iller offer för att angripa och tackla. Det hela såg riktigt roligt ut på teven.
Kommentera

robhed: Jag tycker ju att Foppa var tämligen osynlig i hela matchen...
Men han har humöret emot sig stundtals, och det borde bara peppa lagen ännu mer att försätta att reta honom...

Kommentera

« · 482658 · »