Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1214373 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Bolivar: Å sista 5 min har vi knappt varit ur egen zon, så ser ut ungefär som vanligt. Vi öppnar bra och gör mål och sedan tappar vi nästan allt.
Kommentera

Bolivar: Om vi vinner eller förlorar känns sekundärt, jag är mer intrresserad över att se om vi kan spela bättre hockey än v gjort senaste månaden.

Vi måste ha väldigt bra backar med i Ryssland eftersom Fransson inte får vara med.
Kommentera

Börjar bra i alla fall. Fransson 0-1 utan att FHC varit över halva plan.
Efter 3.47 har FHC inte varit över halva plan och tar nu Timeout.

Redigerad kommentar

Kommentera

Portello: Jag är nöjd med poäng ikväll. Det här känns som en mardrömsvecka.
I lördags morse låg vi femma, när DIF vann så gick de förbi oss.
Igår vann BIF mot RBK och just nu är vi sjua.
Om FHC vinner ikväll är vi åtta och om dessutom TIK slår oss med några mål på torsdag så kan vi på mindre än en vecka gått ner 4 placeringar.
Det är med blandade känslor som man sätter sig framför TVn.
Kommentera

Lindberg Råkkar:  Viktig match ikväll. Kom igen nu då, ge oss tre pinnar och bra spel tack!
Kommentera

Lövva: Ja det krävs nya aktioner med banderoller på H-läktaren.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Vi saknar inte Hedström. Vi saknar riktiga tränare
Kommentera

Bolivar: Det är så dåligt att man knappt orkar kommentera längre. I början av serien så spelade vi i alla fall aggressivt och många gånger fysiskt, nu har vi slutat med detta totalt och det gäller i alla zoner. Nu står vi mest och tittar på när motståndarna förnedrar oss överallt på isen.
Har vi någon gång pucken i anfallszon så är det garanterat 5 spelare utspridda runt sargen och gärna 3 spelare bakom förlängda mållinjen och exakt 0 spelare som befinner sig i slottet.

Dessutom behöver man inte vara någon mensamedlem för att stoppa Luleås uppspel. Steg1: skicka upp en kille som forecheckar lite löst så back1 droppar till back2. Steg2: skicka upp varsin forward längs sargen mellan röda linjen och offensiv blå och vänta på att back2 ska försöka passa rakt igenom er.
Detta enkla koncept stoppar ungefär 95% av våra uppspel utan någon vidare ansträngning. Får våra spelare för sig att prova raka pass i mitten så blir det antingen bakom eller framför medspelaren och pucken rinner iväg ända ned till motståndarbackarna som enkelt kan vända spelet och lira förbi våra 3 forwards som förmodligen i detta läge är stillstående på blå och inte förstår vad som händer.

Trots att Hedström varit långt ifrån bra så verkar vi ändå sakna hans förmåga att bära puck igenom mittzonen enormt.
Kommentera

Jesper Jonsson: Om vi då inte har tillräckligt bra spelare så får man jobba. Sista minuterna jobbade vi men det räcker tyvärr inte,
Kommentera

Jesper Jonsson: Ingenting
först kom ingenting
sen kom ingenting
Kommentera

Portello: dussinlirare

blir ju säkert uppsving med lidhammar istället
Kommentera

Lindberg Råkkar: Frallan, Lidhammar och Jonsson tillbaka ikväll. Tyvärr saknas Cam igen. Det kanke inte var så smart att spela honom mot LHC.
Kommentera

LL: Lite skotträning vore ju kanske på sin plats. Båda Lavander och Lundberg har ju flera bra lägen i slottet men som vanligt får man bara i väg lösa isare där hälften inte ens kommer fram till mål.
En bra start, ett tidigt ledningsmål men sen känns det som om man därefter ska försöka försvara sig till 3 poäng resten av tiden.
Vi har fan i mej lika trist och destruktiv spelidé som Lasse Falk hade under sina glansdagar på 90-talet. Oavsett om vi vinner eller förlorar så är det jävligt tråkigt att se Luleå spela hockey.

Sen får man väl säga att Hlavac 2-1 föregås av säsongen klaraste tripping på Raffl och att Vinnerborg står 2 meter därifrån och ser allt gör mig ännu mer förbannad på en sån miss. Däremot känns det som att 2-1 målet skulle kommit ändå så tror inte på något sätt det det var matchavgörande på det sättet.
Å att Hellström lirar i Luleå före Robin Olsson är ett resonemang som jag aldrig kommer köpa. Visst dom är totalt olika spelartyper men eftersom inte Hellström kan spela hockey alls så är detta ett totalt obegripligt agerande.
Värvningen av Hellström får mig att tänka på dom berömda videojuggarna i Hammarby.
Kommentera

I dag var det Luleå Dutt- och Petförening igen. 2-3-målet kändes nästan bara irriterande eftersom det kom så sent. Bara att återigen konstatera att LHF är ett oerhört ojämnt lag, det blandas och ges något enormt.

Kommentera

Bolivar: Hlavac och Hlinka är två riktigt vassa spelare men usch så dåliga Luleå är i den här matchen. Ingen fart alls under rören.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja, risken finns men jag hoppas att man har så mycket is i magen att man inte riskerar säsongen. Vissa skador är ju sådana att det inte blir några följder men man kan kanske inte gå för fullt.
Blir i alla fall kul att ha bägge Abbotts igång igen.
Kommentera

Portello: betyder väl bara de stresar tebaks han och han blir skadad igen och borta för säsongen typ.
Kommentera

Bolivar: Ojdå, det var oväntat att Cam redan var tillbaka. Men positivt så klart. Riktigt tråkigt tt Lidhammar missar matchen dock. Tycker att han har gjort bra ifrån sig i förstakedjan.
Kommentera

Portello: Cam och Chabada är tillbaka. Fransson, Lidhammar, Hedström och Jonsson saknas. Det innebär trots allt att 2 första kedjorna är intakta. Hellström tar Franssons plats i 5 mot 5 medan Styrman ersätter honom i PP.
Kommentera

Portello: all in på lhc med andra ord
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ikväll mot Linköping kan sex spelare saknas. Robin Jonsson, Jonte Hedström, Martin Chabada, Cam Abbott, Johan Fransson samt Mikael Lidhammar. Skulle vara tungt om alla dessa spelare kulle vara borta ikväll. Det är en nog tuff nöt att knäcka md fullt mannskap, vad blir det inte å med sex spelare borta?
Kommentera

LL: Robin Olsson lånas ut till Örebro, en utlåning som ska gälla resten av säsongen. Situation här har ju varit ohållbar så det är väl bra, tycker han förtjänat mer chanser än han fått.
Men det måste ju ändå betyda en av två saker, antingen kommer Robin Jonsson snart vara tillbaka i spel eller så kommer det en backförstärkning utifrån. Annars så känns våran backbesättning ytterst tunn med tanke på att båda Jo(h)nssons inte har nå vidare trackrecord när det gäller att hålla sig skadefria de senaste 12 månaderna. Dessutom är väl Fransson day-to-day.
Kommentera

horcoff: tack så mycket.
Kommentera

Hannu Neimi: ja, det är egentligen rätt ok men nog känns det som om det borde ha blivit tre poäng även mot Brynäs. Men men, fyra poäng är som sagt inte så illa det heller.
Kommentera

Grattis! och fint mål var vad jag ville säga tidigare ;0)
Kommentera

LL: Fyra poäng på bortaturnén med en hel del folk borta. Inte illa.
Kommentera

Glöm det jag sade om 3-5 förresten, såg nu på reprisen att det till att börja med var Olausson som var med och att han inte alls stod där jag mindes. Men skit samma, snyggt var det i alla fall :-)

Kommentera

Lindberg Råkkar: nej, förvisso är inte försvarsspelet det bästa. Men samtidigt gört Arlbrant det mycket bra, och hade den andra backen släppt sin markering hade det ju varit i stort sett öppet för Arla för att släppa in pucken till Lavander som hade haft tom kasse.

Viktig seger det här, hur som helst. Och till sist tycker jag att den är helt välförtjänt, efter 3-4 hade väl inte Rögle en enda riktig målchans tror jag. Innan dess var det jämnt, men sedan orkade inte Rögle komma igen.

Kommentera

Äntligen en seger igen på bortais, verkligen välbehövligt!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Hattrick av Arla, härligt.
Kommentera

LL: Snyggt mål av Arla, men här ser man verkligen vad man-man markering kan ställa till med. #27 i Rögle kan ju ta ett skär till höger och proppa rejält när han bryter in framför mål. Men istället för att hjälpa sin kollega som just blivit uppfintad på läktaren åker han med andra Luleåspelaren ut mot sarghörnet.
Inge vidare Hockey-IQ där.
Kommentera

LL:
Kommentera

Hoppla! Vilket mål av Arlbrant! Nu ska LHF fan i mig kunna hålla undan, tycker jag.

Kommentera

LL: Jippi! vilken delikatess av Arla, ren Omark klass på det målet.
Kommentera

Salcin: hmm, Månsson slår ett yxhugg mot skridskorna på Hellström och åker helt riktigt ut - och blir skogstokig. Tjena.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Abbott har ingen lyckad afton idag utvisad igen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: det var väl bland annat just de skälen som Abbotts delvis angav som skäl till att de inte ville gå till någon av toppklubbarna, har jag för mig.

Tredje tvåan på Chris Abbott, inte bra.

Kommentera

Lindberg Råkkar: Å vips gör vi PP-mål igen vilket gör våran statistik lite missvisande. Vore bättre man kunde göra 1 mål i PP varje match istället för 4 i var 5:e match.
Idag kan det iofs göra skillnaden mellan 0 och 3p, men det vore ju vassare om vi kunde göra mål i 5 mot 5 också. I alla fall halva matcherna spelas i den spelformen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: mål igen för Luleå i PP, få se nu om man blir lika paralyserade igen i ledning eller om det kan spelas enkelt resten av matchen .
Kommentera

...och ett fjärde PP-mål. Det är i alla fall klart godkänt, utan tvekan.

Kommentera

LL: Man imponeras av Granak i Rögle, man undrar om det ens är samma spelare som var i FBK. 28 min i Rögle är 1000 gånger bättre än 17 min i FBK.
Något kanske fler borde tänka på när dom signar kontrakt med toppklubbarna.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Fransson gick ut i början av tredje, det var han som blev inmanglad i sargen efter bara ett par sekunder, en ganska ful tackling av Colliton som jag uppfattade det. Det var den situationen som gav fem mot fyra som LHF gjorde 2-3 på.
Kommentera

Tillägg: det är bra att LHF har gjort tre mål i pp, men mindre bra är att det i stort sett inte skapas något alls i fem mot fem. Det lilla som är är ju bara halvlägen som Penker inte behöver anstränga sig särskilt mycket för att rädda.

Kommentera

Salcin: inte nog med kvittering, dessutom har Fransson utgått oxå mitt i matchen? Kan inte säga att jag sett något som kan orsaka det, fast har inte kollat speciellt noga på matchen heller ska villigt erkännas.
Ett longshot skulle ju kunna vara att man nått en deal med Ryssland under matchen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: händelserik match i alla fall. Men helt seriöst, har den där allsvenske domaren tagit en enda av utvisningarna hittills? Trots alla utvisningar hittills hade det kunnat vara många fler för båda lagen om den andra domaren också hade vågat lyfta på armen.
Kommentera

Lindberg Råkkar: jepp, direkt 2 utv på Luleå och 3-3 fy fan att det jämnt ser ut på samma sätt efter ett ledningsmål.
Kommentera

Salcin: Nu har du nog för stora förhoppningar om det här laget.
Kommentera

Lindberg Råkkar: kalasstart på tredje, hoppas det hålls tätt resten av matchen nu.
Kommentera

LL: Äntligen ett PP där man försöker spela sig till ett riktigt läge och inte bara försöka med lösa fladder från blå.
Kul för Olausson få lyckas med en passning för han har inte haft många rätt under denna match.
Kommentera

Utvisning på Lidhammar och Rönnberg står och glor på domaren och fattar iiingenting. Fan, sluta med det där och fokusera på det som går att påverka i stället. Du är inte åskådare, du är ledare för laget och ska se till att de koncentrerar sig på spelet!

Kommentera

« · 1214373 · »