Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1246508 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Timrås jävla skit "klack" är ett hån mot hela jävla hockey Sveriges läktarkultur. Han med trumman måste ju vara totalt efterbliven. Hur fan kan man vilja förstöra stämmningen för 6000 andra.

Bannlys fanskapet från alla hockeyevenemnag på norra halvklotet. Jävla nolla.
Kommentera

73Sjöbba: Jag är inloggad en stund, vilket har varit sällsynt de senaste åren.
Kommentera

Jesper Jonsson: Jag har surrat med Hempen på tel vid tolvtiden. Jag tom grattade honom till segern. Det är få kärringsupportrar jag skulle göra detsamma med. Det känns skit att vi förlorade.
Kommentera

Bolivar: Mest irriterad är jag på jag glömde spela.

Vi förtjänar inte vara i slutspel. Typiskt bara vi skulle vika ned oss mot Timrå så de hamna där istället.
Kommentera

Jesper Jonsson: Och alla Timråfans låter bli att komma hit. Inte någon som vill komma in och slå på de som redan ligger. Tack för det.
Fan vad dåligt att inte göra mål!
Kommentera

73Sjöbba: Hon undviker väl alla Timråfans förhoppningsvis.
Kommentera

Jesper Jonsson: Men vart är Kickan?
Kommentera

Luleå gjorde allt utom mål i denna match, andra och tredje perioden är riktigt bra men vi får inte in pucken.
Kommentera

Bolivar: Tack för en god match. Jag förstår att det känns så jävla tungt nu.
Kommentera

distanserad: Har du inte ett eget lag att hålla på? Ja just det, ni missade att ta seriesegern på hemmaplan.
Kommentera

distanserad: Vad nu Timrå ska göra i slutspelet vet jag inte men dom lyckades i alla fall göra mål. Grattis!
Kommentera

Jaaa - heja Timrå!!
Kommentera

73Sjöbba: Vi hoppas att det blir en bra match och själv hoppas jag ju självklart på en Luleå-seger
Kommentera

Bolivar: Jag är ganska övertygad att det bästa laget kommer att vinna. Ikväll kommer det inte att sparas på krutet.
Kommentera

Dags för nedsläpp i "åttondelsfinalen" och avgörande match. Må bästa laget vinna.
Kommentera

Jesper Jonsson: Ja hatlaget #1 fick nu helt plötsligt guldläge att nå slutspel.
Kommentera

Jesper Jonsson: jo bara att gratta Timrå, vi spelar så inni helvete dålig ishockey för tillfället att jag ger Luleå max 5% chans att klara ett x.
Kommentera

Lindberg Råkkar: jaha det var det det

Grattis Timrå
Kommentera

Jesper Jonsson: Eftersom alla dom där 3 lagen är så usla så borde man ge SSK slutspelsplatsen så att folk i alla fall kan få se Klasen som är en lirare(om han nu blir frisk i tid).
Skicka resten till kvalserien tillsammans med Rögle.
Kommentera

Bolivar:
8 Luleå HF 53 19 12 22 135 : 139 72 3 7
9 MODO Hockey 53 15 19 19 155 : 145 71 7 4
10 Timrå IK 53 17 17 19 135 : 148 71 3 7
Kommentera

Och nu 2-0, Arlbrandt!
Kommentera

Efter en tveksam start så gör i alla fall Jonte sitt andra mål för säsongen nu. Det borde lossa några nervknutar i laget.
Kommentera

spud: Vad får dig att tro att det ligger något annat än det jag skrev bakom?
Lite lustigt att just du har svårt att greppa den biten.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja förlåt, superfalle har ju garanterat en riktigt avancerad tanke bakom det hela. Det är knappast ett uttalande sprunget ur smärtan av att se storebror få möjlighet till en slutspelsplats.
Kommentera

Självklart hoppas man ju på vinst ikväll och även de kommande 2 matcherna. Vi brukar ju tyvärr ha svårt emot lag som backar hem och risken är ju att SSK gör det ikväll. Sedan har vi inte mycket att sätta emot HV71 eller LHC om vi skulle komma till slutspelet. En bra match brukar alltid följas av några sämre och det fungerar inte i ett slutspel.
Nu är det snart nedsläpp och det vore ju kul om även TIK kunde vinna så att FHC blir inblandade i streckstriden.
Kommentera

spud: Ja, det är ett typiskt småaktigt beteende, sprunget ur lillebrorskomplex och avundsjuka. Ofta manifesterat i ett typiskt loserbeteende, såsom att vinna mot andra, bättre lag fast man inte alls borde ha den moraliska rätten att göra det.

Usch!
Kommentera

Gidde: Ja det är ett resonemang som verkligen föder vinnare. Ser hellre att andra förlorar än att själv vinna.
Kommentera

Gidde: Personligen skulle jag tycka det var helt OK om Luleå bomma slutspel om det inte vore för att det innebär att antingen Modo eller Timrå hamnar där istället.

Så just nu betyder slutspel allt.
Kommentera

spud:

Troligtvis bryr han sig inte om att Timrås chanser att gå till slutspel ökar vid eventuell Luleå-förlust. Huvudsaken är tydligen att MoDo absolut inte går dit!

Jaja, man upphör aldrig att förvånas..

Kommentera

superfalle: Aningen märkligt resonemang från en TIK, men det är ju inte första gången.
Kommentera

kom igen nu lule .. visa var skåpet ska stå i kväll
Kommentera

zigge: börja låta som Monty Python det här.

Vi är så dåliga.

Bwah Nothing.
Kommentera

Lindberg Råkkar: GRATTIS, får väl motvilligt Gratulera Er till slutspelet!
MoDo hade det i egna händer, men som vanligt släppte man greppet, helt obegripligt uselt. Men som MoDoit är man rätt härdad o van vid sådant.
Kommentera

Portello: Nu får vi bara fler chanser visa att vi är sämst näre gäller under 2xRogers ledning. Vi lär vara chanslösa mot Rögle borta om vi nu skulle klara SSK hemma.
Kommentera

Portello: Nu är manegen krattad!

Lycka till!

Ni har legat på slutspelsplats i stort sett hela säsongen, vilket MoDo definitivt inte har...
Kommentera

Bolivar: Tack Skellefteå. Nu finns ivarjefall chansen.

Tom Luleå borde väl slå ett SSK med 6-8 spelare borta.

Kommentera

spud: Det är lugnt för Modos del, Luleå tar max 5 poäng på de 3 matcherna som är kvar. Skulle vara om Timrå gick rent som ni behöver oroa er lite.
Kommentera

Portello: Skellefteå står upp bra. 0-0 efter första perioden och när SkAIK snurrar i anfallszon så ser MoDo inte helt bekväma ut. Men det är 2 perioder kvar.
Kommentera

Salcin: Känns lite som sista chansen ikväll. Tar MoDo två eller tre pinnar, då känns det kört. Tar Skellefteå merparten av poängen, då finns en liten, liten chans...
Kommentera

Salcin: Modo har en egenhet att gärna kasta bort fina lägen, vi har tidigare haft känning på slutspelsplats men bommat grovt när allt ska säkras. Jag ser riktigt stora chanser att vi bränner även detta, det skulle vara så typiskt oss att bränna ut oss nu när vi möter lag som vi ska ha rejält bra chans mot.
Kommentera

spud: Lär inte hjälpa, Modo vinner resten och sedan raka spåret mot final och guld.
Kommentera

Salcin: Inget är över förrän sista omgången är spelad. Större under än att Luleå ska lyckas bryta sin trend har skett.
Kommentera

Salcin: Funderar på att spela några tusen på MoDo-vinst ikväll. Då kanske dom förlorar...
Kommentera

JanT: Det är över.

Luleå förtjänar ändå inte att gå till slutspel, 10 sista omg har det inkasserats 7p sämst av alla lag.

Sämst när det gäller, ska bli skönt att slippa R2 nästa säsong.

Sen behövs en rejäl utrensning av truppen:
Bort med Modig,Hellström,Lidhammar,Hedström,Ejdepalm,Chabada och Lundberg.
Kommentera

Portello: Lider med er i dag, på slutspelsplats i stort sett hela säsongen och nu detta...

Men än är det inte över!

Håller tummarna att ni går till slutspel!
Kommentera

Bolivar: Nu är det bara 3 matcher kvar under Rönnbergs ledning, fyfan vad man ska fira när det blir officiellt. Det är en lika stor dag som när vi vann SM-Guld eller tog steget upp i elitserien.
Kommentera

Dagens match kan sammanfattas i ett ord: Ineffektivitet.
Trist att bli nollade. Modig gjorde en "Salo" men var i övrigt riktigt bra. Det är svårt att vinna om man inte gör mål framåt.
Kommentera

Dags för ny match ikväll, LHF - DIF i Coop Arena. Vinst är ett måste och nu vill jag se ett taggat lag.
Kommentera

Portello: Nej, men nu är det klart att det inte kan bli kvalserien i alla fall. Som det ser ut nu så vore ett slutspel bara en mardröm. Det enda positiva vore två hemma matcher.
Kommentera

Lindberg Råkkar: I första perioden åker Olausson ut för filmning. Och i andra filmar Thörnberg till sig ett 5-3 läge. Tar domarna ut honom ? Nej.

Jaja, skitsamma. Luleå förtjänar inte att gå till slutspel. Så är det bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1246508 · »