Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Kvällens match

« · 1214373 · » Till forumet

Sv: Kvällens match
Bolivar: Å sista 5 min har vi knappt varit ur egen zon, så ser ut ungefär som vanligt. Vi öppnar bra och gör mål och sedan tappar vi nästan allt.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ja, vi började starkt men att det skulle se ut så hela matchen vore ju att hoppas på för mycket.
BÅG-s uttagningar till Tre Kronor upphör aldrig att förvåna. Eftersom 6 av spelarna spelar i Frölunda så måste ju dagens match vara en hopplös uppgift.
Kommentera

Lindberg Råkkar: I början av perioden släppte domaren allt men nu har vi fått 2 utvisningar på raken. Missade helt vad Chabada gjorde men Palmens utvisning var ju tveksam, minst sagt.
Kommentera

Bolivar: Chabada fick en tackling i ryggen, blev förbannad, gav igen. Givetvis blev bara Chabada utvisad. Frölunda spelaren som tacklade i ryggen klarade sig. Allt enligt Wikegårdsdirektiven - han får skylla sig själv
Kommentera

Bolivar: Modig har sett riktigt vass ut så här långt, varit med bra på dom lägen som har skapats men vi får väl ändå tacka Röymark för att det står 0-1.
Förstår inte hur spelare kan missa såna där lägen, hur svårt kan det vara att lyfta pucken när man är helt oattackerad?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Och när det gäller spelet runt kassen så är ju Modig klart säkrare än Nilsson.
Kommentera

Bolivar: Livat i Scandinavium nu, svårt att avgöra säkert på tv-bilderna men nog kändes det som om LHF hade en spelare för mycket på banan just innan Raffls 0-2. Håll det här perioden ut nu.
Kommentera

LL: Hmm, vete fan om inte domaren gör rätt trots allt. Man ser aldrig alla sex LHF-spelarna samtidigt i bild, det är inte omöjligt att den sista spelaren hinner lägga handen på sargen och i så fall ska det som jag förstår det inte blåsas, för det är VF som har pucken och inte LHF.
Kommentera

LL: nähä, nu visade de en repris där man ser det tydligare och det hade inte varit fel att blåsa där.
Kommentera

LL: med gamla reglerna med linjer vid båset så hade det säkert varit ok

Men Lidhammar är ju trots allt den som är med o vinner puck så nog tjäna vi på det.
Kommentera

LL: Ja det blir inte klarare 6 man än så :)
Lidhammar tjuvar 10 meter och hoppar in så han hinner med att försvara.
Men å andra sidan så har vi ju haft puckar ute i båset som inte blåsts för och det har slutat med mål i baken. så Allt jämnar ju ut sig som tur är. Å att det går emot Frölunda domarmässigt på hemmaplan är ju inget man gråter över, hur många gånger har dom inte fått saker med sig där.

Återigen tycker jag man coachar riktigt uselt, alltså nu fick man chansen i 4 mot 3 och man kör inte Fransson som varit outstanding i denna match. Istället dvärgen Berglund som inte haft ett rätt på hela säsongen. Jag blir trött på det där, man ser helt enkelt inte från båset hur viktiga dessa situationer är i matcherna.
Kommentera

Lindberg Råkkar: håller med om Fransson i fyra mot tre, ett mycket, mycket märkligt beslut att inte låta honom spela där.
Kommentera

Kan ingen berätta för Modig att om man krockar med egen spelare är det inte utvisning?

Kommentera

LL: Men först är väl Frölundaspelaren på Modig. Tycker det är kvitterat i tveksamma mål nu.
Kommentera

LL: Och de goa gubbarna verkar bua mer än heja ikväll.
Kommentera

Bolivar: ja, men den kontakten är minimal. Absolut inget att blåsa för, tycker jag.
Kommentera

Bolivar: tyvärr har LHF tappat mer eller mindre allt nu, det började med Fabricius höga klubba. Tycker inte att man kan säga att det bara är otur heller, man måste helt enkelt hålla nere klubban på ett bättre sätt.
Kommentera

Bolivar: Nu rasade vi ihop fullständigt.
Jag kan oxå tycka Kallio är på Modig lite när han genar genom målgården så vore väl inte helt fel blåsa där för spelare i målgården.
Men sen är det ju Ejdepalm som lyckas tackla han totalt ur balans.
En timeout nu vore nog inte helt fel, det som varit så tryggt under 45 minuter är nu ett minne blott.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nej, vi har ju tyvärr inte så mycket eget spel. Att köra som idioter en kort period går ju bra men att hålla igång hela matchen verkar inte gå.
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, iofs hade han förstås kunnat kalla det offside i målgården. Det där är förresten en regel de borde ändra på igen för den är ju rena lotteriet. Spelare i målgården före pucken = offside.

Kommentera

Men gud förbannat... två chanser att bara lägga ut i mittzonen men icke. Uselt, rent ut sagt.

Kommentera

LL: Hmm, inte första gången man tar timeout och sedan silar i anfallet direkt efter. Det blir nog ävldigt svårt ens få med sig poäng idag som det ser ut nu.
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, så är det nog. Framför allt nu när Ejdepalm åkte ut för att ha gjort publiken upprörd genom att åka för nära en hemmaspelare. Ska det bli utvisning för sådana där grejor får domaren blåsa ofta.
Kommentera

LL: Tycker att det har varit ett ständigt återkommande problem för Luleå denna säsong. Att man har förbenat svårt förmed riskabla passningar i egen zon.
Kommentera

svårt att rensa ur egen zon.
Kommentera

LL: Och nu åker vi på en utvisning för 6 spelare när spelaren kliver in i båset. Att Arlbrandt (tror jag) blir neddragen 3 meter framför Sören Persson verkar vara ok.
Kommentera

En poäng i alla fall. Bättre än inget, men raset i tredje var inte bra. Två bra perioder av tre i alla fall, ett fall framåt jämfört med de två senaste matcherna.

Och 3-2-målet är det väl bäst att vi inte kommenterar.

Kommentera

Bolivar: Och när jag berömt Modig för spelet runt kassen så schabblar han så det blir 3-2.
Kommentera

Hörde jag avgå?
Kommentera

Bolivar: Lysande ingripande där. vi har 2st målvakter som inte hanterar spelet bakom mål för 5 öre.
Kommentera

spud: Absolut! Avgå Spud

Redigerad kommentar

Kommentera

Bolivar: "lysande match grabbar, ni viker inte alls ner er!" - Roger Rönnberg mot domarna...

Men jag håller inte riktigt med, tycker att det var lika mycket LHF som blev för försiktiga. Och man kan ju inte gärna klaga på Fabricius 2+2, den är ju solklar.

Kommentera

Bolivar: Öhhh
Rönnberg skyller på domaren, känns som att ganska många av utvisningarna var klara. Jag tycker 6 man på slutet är klar, Frölunda åker på samma där han som kommer in på isen får pucken. Här fick Lidhammar pucken och Ahrlbrandt har ramlat och är väl på väg att fortsätta spela innan han försöker kasta sig ut i båset.
Det är väl bara Ejdepalms utvisning som är tveksam. Matchen vänder trots allt när Fabbe tar 2+2 och den går lixom inte att snacka bort. Efter det är vi inte med i matchen annat än något enstaka anfall.
Kommentera

LL: Ja, den är inget att säga om. Att vi får utvisningar emot oss när allt spel är i vår zon är väl ganska vanligt. Tycker i alla fall att det borde ha varit någon på Frölunda också.
Efter 2-2 tyckte jag att vi spelade upp oss.
Kommentera

Bolivar: ja, han borde ha tagit trippingen på Arlbrant. Annars vet jag inte om det var så mycket att gnälla på utöver Ejdepalms tvåa.

Kommentera

LL: Trist slut för Modig, nu blir han väl avrättad på nätet igen :)
Han gör trots allt en väldigt bra match och släpper få returer samtidigt som han har en bra position och läser spelet bra för att komma i läge.
Kan väl kanske tycka att han säljer sig lite tidigt på Bäckmans 2-2, fast han kanske inte räknar med att han ska vara så kall att han drar där. Det är ju trots allt en back som kommer i läget.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Tycker också Modig var bra ikväll. Trist för honom med sista målet bara. Idag släppte han mindre returer än Nilsson gjort sista matcherna och dessutom styrde Modig bort de han släppte på ett bra sätt.
Kommentera

Bolivar: håller med, nu kände man igen den Modig som vi såg förra säsongen, mycket lugnare agerande och helt enkelt stabilare spel. Kanske det helt enkelt var nyttigt för honom att slippa pressen av att vara förstemålvakt?
Kommentera

LL: Jo han var bra ikväll... men jag kan för mitt liv inte begripa varför han ALLTID ska vara ute och fladdra bakom buren?
Och det hemska är att hans felprocent där måste vara över 75%... och då är det i underkant.
Sedan ska vi inte prata om hans returer rakt ut i slottet.. Hugaligen...
Men jag blir bara så trött på hans drällande bakom kassen.. STÅ KVAR I MÅLET för inne h-vete...
Hade jag varit Rönnberg hade jag fått tilt.. det är då en sak som är säker..
Anders Nilsson ÄR en bättre målvakt än Modig, och då alla säga vad dom vill... men han inger ett större lugn och är inte lika fladrig bakom mål... visst han har också gjort dåliga matcher, men inte lika frekvent som Mattias Modig.
Nej skicka Modig till löven och ta upp Ottosson från Piteå som andremålis..
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ännu tydligare var att det var 6 man på isen då 1-2 målet gjordes, så den sista utvisningen då domaren tog för 6 man på isen hade Luleå samlat på sig... Men den måste ha känts tung just då...
Kommentera

Klinth: Hur kan man samla på sig en utvisning? Antingen är det utvisning eller så inte. Vad som har hänt tidigare i matchen skall naturligtvis inte väga in
Kommentera

Lövva: Men som vi vet så tenderar det att göra det.
Kommentera

Krossa, hata, döda Timrå.
Vi behöver 3 pinnar idag, något annat utfall är oacceptabelt.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Senaste matchen var ju i alla fall bättre än de emot LHC och DIF. Vi får hoppas att det blir ännu bättre ikväll.
Enligt Kuriren så är endast Pierre borta.
Kommentera

Bolivar: Det går ju som vanligt bättre när jag inte är där.

0-3 med
3-0 utan
Kommentera

Det är kul med handboll, i synnerhet norr om Sthlm.
Kommentera

Ambroo: Inte ens den mest enögde supportern kan få det där till en handpass.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Och nu kommer en förklaring varför Fransson inte är med i Tre Kronor. Han har tydligen en skada som behöver rehabiliteras.
I gårdagens match var han ju riktigt bra. Har svårt att se att det finns 6 svenska backar i Europa som är bättre.
Kommentera

Jesper Jonsson: Du ska väl på matchen mot MoDo lördag kväll, hoppas jag? :-)
Kommentera

zigge: Ingen Floppa imorrn, måste kännas tungt att klubben sätter sitt hopp till såna där skadeskjutna personer som knappt kan lira.
Kommentera

« · 1214373 · »