Redigerad kommentar
Bolivar: ja, det där var ju ett mer än lovligt taffligt pp.
Lite märkligt match det här, jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker LHF spelar bra eller inte. Vi har ju det mesta av spelet men jag tycker samtidigt att FBK är så bleka att vi borde ha kunnat göra fler mål.
Lindberg Råkkar: fast Jönsson var ju mer eller mindre tvungen att lägga av pga ryggen, så frågan är väl om han ens skulle kunna göra comeback.
Men jag håller med, de är inte vad de har varit. Umicevic är alldeles för ojämn för att vara en bärande spelare. FBK saknar ledare, ser det ut som.
LL: Shit , vad kallt det är idag. Undra hur många som trotsar kylan och beger sig till COOP Arena ikväll. Jag ska då ivarje fall dit.
Match mot HV. Vi får verkligen hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen och slutar med seger för hemmalaget. Såg att Hv:s PP, är lite försvagat iom att Petreasek är avstängd. Synd bara att HV har ett x antal andra spelare som är grymma i PP.
Bra tajming på Raffls mål, får man säga.
Jag förutspår att det blir minst två matchstraff i den här matchen. I nästan varje avblåsning är det på väg att spåra ur och bli slagsmål.
Modo-DIF måste vara en ganska märklig match. Modo vann skotten med 9-8 men ligger under med 5-1.
Bolivar: tror som du, 2-4 skulle nog vara avgörande.
Tycker att Virus sammanfattade LHF:s insats i den här matchen väldigt bra alldeles nyss - "det är för tveksamt".
Redigerad kommentar
Bolivar: du som också har varit med länge, är Ölvestads fem mål verkligen ett nytt rekord? Gjorde inte Juha Nurmi fem mål i en match borta mot FBK för LHF en gång i tiden? Jag har, apropå FBK, också ett svagt minne av att B-Å Gustafsson gjorde fem mål mot LHF i en match vi förlorade med 10-5 i Delfinen.
Dessutom var ju ett av Ölvestads mål i dag ett tvättäkta självmål, tycker att man borde börja räkna självmål i hockey också i stället för att ge det till den som sist hade pucken hos motståndarna. Björklövens gamle målvakt Jörgen Wikström står tex noterad för ett mål som kom till genom att Espen Knutsen spelade pucken över hela banan in i eget mål - men Wikström var siste Björklövare på pucken och fick målet tillskrivet sig.
Lindberg Råkkar: på intervjuerna i tv lät det definitivt inte som om det var meningen att de skulle lägga sig på försvar. Kyrö sågade spelet ganska totalt inför tredje.
Varför skulle inte BÅG ha kunnat gjort fem mål i elitserien. förresten?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bolivar:
Dom har nog plockat sina "fakta" från ishockey.se, och dom började där vid 97/98 någonstans med statistiken.
Men det fanns ju en tid före det också ;-)
Redigerad kommentar