Luleå HF

116705 inlägg · 888 ämnen

Lathund vid träningsmatcher

« · 570688 Till forumet

Sv: Lathund vid träningsmatcher
Jag såg bara sista periodeni dagens match mot Schleffte, men enligt vittnen (Portello och Lövva bl.a) så var de två första inget att hänga i julgranen. Då stod det 0-2 men efter att jag anlänt och styrt upp det hela så slutade matchen 3-3.

Lule saknade minst 6-7-8 spelare från det tänkta premiärlaget (Bl.a Sarevo, Leinonen, Nordqvist. Koch, Bartecko och den nye centern. Skrbek och Fabricius spelade bara halva matchen) och får nog vara nöjda med oavgjort. Tempot var verkligen uselt.

Positivt: Renberg håller, även om han inte var särskilt bra trots ett mål. Machulda är en typisk målskytt. Två sådana idag. Rautio är en bra målvakt.

Övrigt: Wernblom kan än. Två mål och ett stort spel som point man i PP.
Kommentera

Salcin: jag ska dit
Kommentera

Salcin: Det lär dröja innan jag missar en match i Konsumhallen...
Kommentera

Salcin:

Mest troligt så kan jag inte gå. Möjligtvis att jag hinner dit till åttatiden ungefär. Jävla jobb man har...
Kommentera

Hur många här är det som tänkt sig att besöka Coop imorrn och se drabbningen mot Skellefteå?

Hade tänkt gå på matchen, men syrran fyller år då och det vore inte så uppskattat om jag valde en träningsmatch istället.

Men är det någon som ska se matchen lämna gärna en rapport här på huruvida det börjar skönjas några linjer osv i spelet.
Kommentera

Bolivar: Tacktack. Fast jag kan inte lova att jag stannar så länge. Jag är tillbaka på allvar när säsongen kör igång och om jag ids får ni matchrapporter från Oulu med början imorgon. Annars lär nog mina besök här och på andra hockeyplank vara ganska sällsynta tills i slutet av september.
Kommentera

Kickan: Välkommen tillbaka, Kickan. Du behövs här så det blir lite fart på forumet.
Kommentera

Kickan: du får väl ta med dig bägge två för att vara på den säkra sidan?
Kommentera

Saravo.

Finska namn är jobbigt emellanåt. Särskilt när man har halvsvårt att skilja på twinsen Juha och Jarmo innan man har synat dem noga och oroar sig för att man går hem med fel tvilling.
Kommentera

Portello: Jag är lite orolig för att folk tror att Sarovo öch Mäntylä är jämförbara. Mäntylä är offensiv, Sarovo mer defensiv så de kan egentligen inte jämföras. Fast en av mina kompisar som gick hockeygym i Tammerfors samtidigt som båda två säger att Tuukka är otroligt mycket bättre i alla avseenden så det är nog sant.

Logiskt ändå att Sarovo hamnade i Luleå. Han är ju från Rovaniemi så bortsett från Uleåborg torde Luleå vara närmast hemma.
Kommentera

Albert Hall: Något sådant ja.
Igår hade vi två seniorer (Renberg och Nordqvist) borta, samt två junisar. Det innebar att vi spelade med en hel -87 kedja samt två backar som forwards i fjärdekedjan.

Vad händer om vi får ett par skador samtidigt som influensan går? Då är det ju bara att lämna wo.

Jg är orolig inför den här säsongen.Riktigt orolig.
Kommentera

Portello: Allsvenskan?
Kommentera

Albert Hall: Såg att vi bara spelade med tre kedjor idag.Samt att den ena var med spelare födda -87.Och vi som bara ska värva två spelare till.
Var ska detta sluta?
Kommentera

Dags att damma av denna tråd. Kan vara bra att ha, fast för oss lulingar blir det nog mest nedre halvan av inledningsinlägget som behövs.
Kommentera

Albert Hall: Haha! Kan Rayko ha bidragit med någon kommentar där? :)

- Nu har vi ett psykologiskt övertag när vi möts i serien.

Den kan även ligga under "vid förlust", ingen har väll glömt Hv71 förra säsongen?
Kommentera

Lathund vid träningsmatcher
Jag har de senaste åren samlat på mig vanliga kommentarer som förekommer efter träningsmatcher. Alla som vill kan helt fritt kopiera lämplig kommentar vid lämpligt tillfälle.

Vid seger:

- Det är ju i och för sig bara en träningsmatch, men det är så klart roligare att vinna än att förlora.
- Skönt med seger, jävligt viktigt för självförtroendet.
- Starkt att vinna trots att vi saknade xx och yy
- Nu har vi ett psykologiskt övertag när vi möts i serien.
- Det här ser ju redan riktigt, riktigt bra ut, hur ska det inte då se ut när laget fått spela ihop sig ytterligare?
- Skönt att få igång målskyttet.

Vid förlust:

- Det var bara en träningsmatch. Resultatet i sådana spelar ju ingen som helst roll.
- Det viktigaste är att se att formationerna fungerar.
- Kom ihåg att vi är jävligt nedtränade och slitna just nu.
- Det är bara augusti än.
- Vi hade ju långt ifrån ordinarie lag. Bland annat saknades ju xx och yy.
- Positivt är ändå att zz verkar gå mot en lysande säsong.
- Man ser ändå att det nya spelsystemet/träningsmetoderna är på väg att börja ge utslag.
- Bättre att förlora nu än när serien börjat.

Vid oavgjort kan man välja från båda de tidigare kategorierna (med någon liten omskrivning) beroende på humör.
Kommentera

« · 570688