Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF - SSK

« · 512754 Till forumet

LHF - SSK

Yes, Canal + visar LHF - SSK på PPV.

Kommentera

Sv: LHF - SSK
Bo_Beast: Själv hade jag hoppats att dom skulle visa den på C+.Nu kan jag ju inte se reprisen :(

Och vad surare är, man missar även första slutspelsmatchen. Jobbar till 19,15.Bara hoppas att den visas på C+ eller PPV så man kan se större delen av matchen.
Kommentera

Portello: Ok, bäst hade varit som huvudmatch men med tanke på hur
 sällan LHF visas får man vara glad för alla matcher. :-)
Kommentera

Portello: Skulle tro att man kommer växelsända från de bägge matcherna så att du kan nog få se en hel del Luleå på C+ också.
Kommentera

Portello:

I slutspelet visas väl samtliga matcher, va? Så var det i fjol och migveterligt kommer det inte vara några ändringar till i år. C+ hade enhuvudmatch och de tre övriga gick på PPV-kanalerna.
Kommentera

Bo_Beast: jag tycker ändå att vi har fått se rätt mycket av LHF den här vintern om man räknar både ppv och Canal+. Vi ska ändå komma ihåg att vi har haft ett av de minst profilstarka lagen (och då pratar jag om profiler som även måttligt hockeyintresserade känner till) och därmed blir vi mindre intressanta för kommersiella kanaler.

De matcher jag på rak arm kan påminna mig har visats är de här, i viss oordning:

LHF-DIF (3-2)
Modo-LHF (4-5)
LHC-LHF (2-1)
TIK-LHF (4-4)
LHF-VF (3-4)
LHF-Modo (5-2)
Mora-LHF (4-5)
VF-LHF (5-2)
MIF-LHF (2-4)
LHF-HV (6-4)
BIF-LHF (4-9)
(LHF-SSK)

Om jag inte har missat någon nu så blir det alltså totalt tolv matcher, dvs nästan var fjärde match. Det är inte så himla illa ändå, och har jag glömt någon så blir det ju ännu bättre siffror. Det är i alla fall mer än under förra säsongen, då det visades tio LHF-matcher i grundserien.
Kommentera

Nu ser jag ju förresten att vi har ett ganska bra facit i tv-sända matcher. Eller ganska och ganska, det är jävligt bra till och med. Elva spelade har gett hela sju segrar, en oavgjord och bara tre förluster (varav två är mot Frölunda som ju alla alltid förlorar mot... ja, nästan i alla fall). 7x3+1=22 poäng på 11 matcher vilket extrapolerat till 50 omgångar ju faktiskt blir exakt 100 poäng. Då hade vi varit tvåa i serien.

Slutsatsen är alltså solklar: hade Canal+ bara sett till att sända fler matcher hade vi slutat mycket högre upp i tabellen!
Kommentera

LL:

Otroligt bra resultat. Det ger ju hopp inför slutspelet när väl alla matcher TV-sänds...

Dessutom kan man väl nästan anse att Paddans gamla teori om att inget lag någonsin vinner en TV-sänd match kan kastas i papperskorgen...
Kommentera

LL: Så med andra ord borde vi vinna SM-Guldet nu?:-) go Canal plus!!!
Kommentera

Poffa: om man tittar på canalplus.se så verkar det vara så att C+ sänder två matcher i kvartsfinalen, en på den vanliga Canal+ och en på Canal+SPORT. Det kan iofs också vara så att de sänder matchen i normal bild på huvudkanalen och i bredbild på SPORT för så vet jag att de har gjort förut. Hur som helst så lär i alla fall alla matcher i slutspelet gå att se.

Är det förresten någon som vet om det sänds några matcher från kvalserien? Jag har inte hittat något om det, är det jag som letar dåligt eller är det ingen som sänder något?
Kommentera

LL:

En annan helt otrolig grej är ju att 13 av dom 22 poängen tagits på bortaplan! Vi har väl inte tagit så mycket mer än dom 13 pinnarna på bortaplan... ;-)
Kommentera

Albert Hall: problemet är bara att de tv-sända matcherna i kvartsfinalen är mot de enda lag som klarar att besegra oss i direktsändning så kanske inte ens det hjälper?
Kommentera

Albert Hall: ja jävlar, det tänkte jag inte på. Av sex trepoängare på bortaplan har fyra visats i direktsändning. Ännu en slutsats: Canal+ måste visa fler bortamatcher!
Kommentera

LL: svt 24 ska visst sända kvalserien i alla fall vad jag hört
Kommentera

LL: Kvalserien sänds de här tiderna. Länken...
Kommentera

Linkan: aha, SVT24 glömde jag bort att kolla - men du har helt rätt. De sänder fem matcher.
Kommentera

Hälge: äsch, kunde du inte ha postat den där någon minut tidigare så hade jag sluppit leta upp den själv? ;-)
Kommentera

LL: Nää, du skulle få jobba lite först. :-)
Kommentera

Linkan: Vad händer nu? Går Frallan in å tar Staios plats? eller kommer dom rulla på fem backar, som dom gjorde när Sandström var skadad?

Personligen hoppas jag på att Frallan får spela. Rulla på fem backar ett helt slutspel låter inte direkt som ett vinnande koncept. Oerhört slitsamt och svårt att få rytm i spelet. Dessutom vet vi alla att kapaciteten finns hos Frallan att spela riktigt bra hockey. Bara lite sarg-ut som saknas!
Kommentera

« · 512754