Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF-TIK

« · 135638 · » Till forumet

Sv: LHF-TIK
Frisco: Det är ju sant att Norrlandslagen diskrimineras av massmedia - inte minst av TV. Förresten har jag själv bott betydligt längre i Stockholm än jag har bott i Luleå så det är inte direkt så att jag dagligen under hela mitt liv har fått höra talas om norrlandsdiskrimineringen.
Kommentera

Albert Hall: Helt riktigt !

Därför är det kul att höra så många åsikter som möjligt så kanske man får en något så när riktig bild av matchen.

Tur att man inte bilade upp i dag, då kanske man inte kommit hem levande, inte om man hade varit nära Kickan iaf. :-)
Kommentera

Amb-41: Nej, jag menade att TIK spelade grishockey men inte LHF. LHF spelade inte hockey alls, mer än en stund i första perioden när LHF spelade jäkligt bra, och under korta stunder emellanåt under matchen, och någon grishockey var det definitivt inte fråga om från LHF:s sida.
Kommentera

Albert Hall: Nej, jag vet ingenting om Fredde, och ingen annan verkade veta något heller.
Kommentera

Albert Hall: Ingen har väl riktigt förstått varför Bulan fick matchstraff. Det hade ju som varit mer logiskt om någon av de tikar som överföll honom, varav någon sedan slet av honom hjälmen strax innan Vimmelkantig ingrep, hade fått det. Lite känns det som att han straffades hårdast för att han är just Bulan.
Kommentera

Hälge: Klart vi har olka åsikt. Jag skulle tro att alla som ser på en hockeymatch har olika bild av densamma. Till och med tränare brukar ju ha vitt skilda åsiketer om samma match trots at dom ska var utbildade i spelet ishockey. :-)
Kommentera

Lulekickan: När jag ser och hör sånt du skriver bara skrattar jag. De som kommer från Norrland har intalat sig så mycket att det är så så de tror på sig själva till slut. Har upplevt mycket av sånt sen jag flyttade till Övik för en massa år sen. Och då står det ändå en tunnelbanevagn nere i hamnen=)
Kommentera

Lulekickan:

Det var just det....webb gubbarna menade att Timrå stod för fler chanser i matchen, och genom att Vimmelkantig tappade matchen så gavs det slängar från båda lagen. Dvs ingen av dem var bättre än den andra.

Skrev du inte i första inlägget att "Timrå var ett satans grisgäng"? Det är det som inte stämmer i ditt matchreferat, de gavs och togs från båda lagen.

Du kanse menade att Luleå och Timrå spelade grishockey idag och myckrt tack vare herr Vimmelkantig.
Kommentera

Lulekickan: Vet du föressten varför inte Svensson spelade?
Min kompis sa att han var med på uppvärmningen.
Kommentera

Frisco: Det är väl inte konstigt att man blir Norrlandspatriot med tanke på hur Norrlandslagen behandlas av bl.a. massmedia och den fjollträsksfokusering som råder. De vill gärna låtsas att Norrland inte finns, därför är det viktigt att vi gör våra röster hörda och inte ger upp utan kamp.
Kommentera

Lulekickan: Inget större fel på Vinnerborg tycker jag. Visst gjorde han sina misstag, men vilken domare gör inte det?
Däremot förstod jag inte varför Bulan blev hårdast straffad i slaggiset.
Men när det gäller Bulan så förutsätter jag alltid att han gjort sig förtjänt av det. :-)
Kommentera

Lulekickan: Du verkar vara en riktig Norrlandspatriot. Blivit övertygad hela livet?=)
Kommentera

gud: Jag försöker hela tiden trösta mig med att ingen svensk domare är lika dålig som Jyri Rönn, även om det känns som en klen tröst ibland.
Kommentera

lizzard: Nej, det var ju två Norrlandslag som möttes. Därmed är det totalt ointressant som TV-sporten ser det.
Kommentera

Lulekickan:
jag varnade redan innan matchen att Wimse spindel var en katastof...
Kommentera

Albert Hall: Tycker du verkligen att Vimmelkantig var bra Albert? Hittills har jag inte hört någon annan som tyckt det. I första perioden tog han uteslutande ut tikar - med all rätt - för att sedan kompensera det med några LHF-utvisningar, varav åtminstone någon var ytterst tveksam. Det skulle inte skada om han var något mer konsekvent i sina bedömningar och om han dessutom beivrade rent spelförstörande ageranden.
Kommentera

Happ dom visade inget av LHF - TIK på tv sporten :/..
Kommentera

Albert Hall: Där ser man vad 2 stycken kan ha olika åsikter om en match.
Kommentera

Min åsikt om matchen:

Första perioden var jämn. Inte speciellt välspelad men massor av chanser som det sedan var i hela matchen. Timrå tog något orättvist ledningen men lule replikerade direkt. Två snabba mål. Varav speciellt det första (Bäärnhjelm) inte såg speciellt otagbart ut. Kul med två mycket ovanliga målskyttar i Lule!

Andra perioden så vägde matchen över till Timrå. Båda lagen hade varsitt 5-3 spel utan att få ut speciellt mycket. Timrå kvitterade och hann även med att missa öppet mål med gott om tid att sikta, men killen (jag hann inte observera vem det var) sköt en halv meter över.

Tredje perioden var Timrås. Vårt spel i egen zon var katastrofalt. Vi var helt väredelösa på att få ut puckfan även om vi hade gott om tid. Trots det hade vi ett par farliga chanser men Timrå hade många fler. Bland annat ett mål som dömdes bort först efter videogluttning. När slutsignalen gick var jag mycket nöjd med att vi bärgat en poäng faktiskt. Över 70 skott totalt i matchen.

Fjärde perioden var något av ett lotteri, med först ett 4-3 spel av Timrå varav det genast avlöstes av ett 4-3 spel från LHF.
Under detta avgjorde Burström med en snygg styrning på skott av Petter.

I Lule saknades av någon anledning Fredrik Svensson. Vetefan varför, jag lyckades i alla fall aldrig få veta. Därmed var Lule utan tre tunga backar, Svensson, Åkerström och Finnström.
Skrbek och Sandström drog ett tungt lass och gjorde det mycket bra.
Bäärnhjelm gjorde sin bästa A-lagsmatch som jag sett. Lovande!
Två oerhört bra målvakter på plan, även om Lules två första mål såg lite enkla ut. Men Kapanen var totalt sett också mycket bra. Fagemo mycket hårt uppvaktad av sina forna lagkamrater, klart godkänd ändå.
Domaren var bra. Jag tycker det är bra att en domare vågar ta ut spelare trots att det laget redan spelar BP. Dessutom bra att han inte lider av sjukan "varannan utvisning till vardera laget".

Jag är lite impad av Timrå, spelar man så här kommer man utan tvekan att slippa kvala.
Kommentera

gud: Nej, inte förrän tikarna överföll Bulan eftersom han haft fräckheten att trycka in pucken i mål - dock var/blev ju målburen flyttad i det läget så det blev aldrig mål - och Bulan kämpade för att ta sig loss och det till sist var en hel drös andra spelare inblandade. LHF pysslar inte med fulhockey. För övrigt är jag också förvånad över den förvandling TIK har genomgått - om fulspelet är något som TIK har tänkt köra med konstant i framtiden hoppas jag att det visar sig att grisandet inte lönar sig, fast det kräver ju förstås mindre Vimmelkantiga domare innan man kan förvänta sig nåt sånt.
Kommentera

Lulekickan:
jag är lite förvånad över din story över
hur TIMRÅ IK spelade...låter inte som
TIMRÅ IK...spelade inte era göbbar samma spel???
Kommentera

Amb-41: Har jag påstått något annat? Jag sa väl just att Vimmelkantig sög.

Inte heller har jag påstått att vi borde ha haft mer än 2 p, eller att vi ens skulle ha haft så många poäng. Det enda jag har uttalat mig om är det grisiga och fula spel som TIK visade upp.

För övrigt vet jag mycket väl vilka som sköter webradion så du behöver inte upplysa mig om att de är LHF-supportrar.
Kommentera

gud: De hakade, höll fast i såväl klubbor som spelare, agerade ryggsäckar osv, dvs sådana spelförstörande grejer som bör beivras eftersom det är ett satans otyg som saboterar spelet, och rent allmänt betedde sig på ett sätt jag inte förväntat mig av TIK. TIK spelade fult konstant från nedsläpp, LHF började ryckas med när det var ett par minuter kvar och ni förmdligen såg ett gäng utvisningar radas upp på onlinen - det finns ju gränser för hur länge LHF kan stå ut med TIK:s fula spel utan att vilja ge igen också. Tack och lov verkar TIK i vart fall fortfarande ha så pass gott omdöme att de inte yxar på det sätt som t ex Leksand gör, men i övrigt finns det inget positivt i den förvandling Timrå har genomgått. Jag är besviken. Usch! Hockey när den är som värst.
Kommentera

Ser att Styfben leder över varulfarna med 3-2 lär ju inte bli mycket från Luleå matchen då på 4:an dom kommer säkert vara helt lyriska om styfbenen lyckas vinna om dom nu gör det
Kommentera

Lulekickan: Var du på matchen..??? Man kan ju undra..??? Satt själv i Sundsvall och lyssnade på webbradion. Kommentatorerna som själv håller på Luleå (de sa de själv att de kan nog vara lite färgade som det heter) menade just att domaren var inte bra, att det gynnade knappast någon av lagen, att Timrå var klart bättre med vassare målchanser i andra- och tredje perioden!. Att segern till Luleå knappast var rättvis men sådan är sporten.

Obseervera att detta är citat från webbradion där Era trogna LHF suportrar satt och refererade ut över nätet.

Än en gång "Var du på matchen...?" -tveksamt, rent fysiskt kanske du var där, men du tittade väl nog för mycket på cheerleaders istället för hockeyn
Kommentera

Lulekickan:
nu blir jag förvånad...att TIMRÅ IK ska spela ett spel a´la
Linköping...för mig låter det otroligt...TIMRÅ IK är kända för att spela en öppen o en rak ishockey... vi i TIK031 hade en kille där uppe hos er och han sa att det var mer ni som spelade på gränsen
och jag är böjd att tro honom med tanke på att jag vet att TIMRÅ IK spelar samma hockey hemma som borta...kan du förklara närmare för mig hur TIK spelade "grisigt"..snälla gör det så att man kan kanske få en rättvis bild av vad som hände...
Kommentera

Lulekickan: Enligt text tv var Hento mycket bra idag motade 46 skott. Kul att Jan Sandström fick sätta en kasse med
Kommentera

Lulekickan: Tänker inte kommentera det du säger eftersom jag varken sett matchen eller hört på webradion, men det är ju tråkigt om det var som du säger.

Däremot att du reagerar mot Vimmelkantig, det blir jag inte förvånad över.

Hur som helst...vi tog en poäng till. :-)
Kommentera

lizzard: Varför Bulan fick matchstraff hajade jag faktiskt aldrig. Faktum är att ingen skulle ha kunnat gissa sig till vilka Vimmelkantig skulle plocka när han funderat färdigt. Nog trodde jag att Bulan skulle få en 2:a, eller 2+2 som de andra som Vimmelkantig valde ut när han var klar med sin lottdragning - t ex den lilla tik som startade det hela - men 5+20? Vimmelkantig stod för en katastrofal insats. Att tikarna matchen igenom tilläts fortsätta med sitt spelförstörande beteende är skrämmande.
Kommentera

Lulekickan: Och Bulan visade sitt rätta jag igen :) Varför inget matchstraff på någon Tik spelare? Eller var det bulan som var väst? Eller var det bara han som slogs?
Kommentera

lizzard: TIK var ett satans grisgäng, tyvärr. Hade Vimmelkantig tagit utvisningar på att tikar som borde ha fått göra en vända i utvisningsbåset skulle vi ha fått spela 5 mot 3 matchen igenom. Något så destruktivt och spelförstörande som TIK idag skådar man sällan, ja det skulle vara Linkping då. -Tyvärr gud, Hälge, mike66 och andra Timråvänner, erat gäng bjöd inte på någon uppvisning i skönspel direkt. Huga.

En dålig match på det hela taget. LHF uppträdde stundtals förvirrat och PP funkade bara vid ett enda tillfälle, dock utan utdelning. Matchens behållning var det faktum att juniorbacken Patrik Bäärnhjelm gjorde sitt första ES-mål, Tack för det Patrik!

Efter den här matchen tycker jag att det känns mer angeläget än någonsin att Tavve och Micke bestämmer sig för att gå ner på tre kedjor. Det är rent idiotiskt att placera ut en spelare som inte håller måttet mitt i någon av de i övrigt bästa formationerna bara för att alla ska få spela, den typen av sossehockey leder ytterst sällan till några bra resultat.
Kommentera

lizzard: Orättvis seger, Timrå dominerade i andra och tredje. Luleå satt dit den i sudden. Sådan är idrotten, inte alltid så att rätt lag vinner! Får gratulera till 2 poäng mot The Red Machine
Kommentera

Härligt vi fick med oss 2 poäng... Hur var matchen?
Kommentera

gud: *HAHAHA* den va bra du måste fixa glasögon fan jag blir bara snyggare å snyggare med åren :-D
Kommentera

Paddan: Det är klart att dom kom ändå dom stackars lojala cyklisterna, du har väl förmodligen aldrig givit dom ledigt förut.

Vi tackar för lyckatillandet och ta det lugnt med ölandet. :-)
Kommentera

bucken:
det var några år sedan vi sågs...;0)
jag känner igen dig på ditt kort..lika ful som
vanligt ser jag..;0) men var inte orolig..jag har
inte heller blivit vackrare sen sist..

tyvärr så känns det som om Luleå har vunnit pga
domarj..eln... i Jönköping så blev han hatad till slut
av både Hv o TIMRÅ IK fans..och i dom matcherna efter
den så har han skapat rubriker..fy fan...

det är nästan så att man saknar Grundström...
Kommentera

RST: *ler* tycks sknja en viss besvikenhet där
Kommentera

gud: Hmmm Mindre än en timme kvar å jag fick en liten tår i ögat när jag läste vad du skrivit.
Glömm dä Timrå kommer att vinna detta möte 1-2 blir det å tre Tikare gör mål *fniss* (fagermo i lule :-)
Kommentera

Lulekickan:
tyvärr så är Winnerborg den klart sämsta dommare
vi har i Sverige...så det du tar upp om att det blir
han som avgör matchen kommer att stämma...

tyvärr så har det visat sig att han har dömt kraftig
till hemmalagets fördel..så det känns redan nu som
det blir en förlust för oss TIMRÅ IK fans...

kan du spana in puckot och ge oss en
objektiv (försök) bedömning efter matchen???
Kommentera

Lulekickan: Har Fagemoney fyllt upp sparbössan??. Har iallafall 30 st silvermynt i i den sen i våras.
Krossa Luleå!!!
Kommentera

gud: Med andra ord är sannolikheten rätt stor att matchen inte får avgöras genom den hockey som lagen presterar utan snarare av Vinnerborgs slumpmässigt utdömda utvisningar och straffar. Jaja, tur man har sett värre exemplar att jämföra med - den finske domaren Jyri Rönn som jag hade onöjet att beskåda i Uleåborg. *ryyyysa*
Kommentera

Hälge: Jäklar, nu har lokalbefolkningen infunnit sig en stund än fast jag hade givit de ledigt idag. Nåväl, kan väl passa på att önska lycka till till Hälge, gud, Albert, Portello, Kicks, Mike66 och alla andra. Må det laget som gör mest mål och har mutat domaren bäst vinna matchen. Låter som en kul match med Blinderborg som försteflöjtist.
Kommentera

Hälge:
jaha...då är det kört redan innan ser jag...
blåbäret ska tydligen dömma.. hur i h..vete
kan dom ha en sådan som dommare...just
nu så är jag glad att jag inte kan se matchen..
"terror" Tommy...släng dig i väggen..
Kommentera

Albert Hall: Ser att det är Vinnerborg som ska döma.

Det känns inte bra, tyvärr. Tycker att han har en tendens till att döma till hemmalagets favör. Han har ju fått kritik i ett par matcher nu, så man får väl hoppas att han inte är den som avgör matchen.
Kommentera

5-2 till Timrå..."Las Ketchupeffekten".......VI GER ALDRIG ALDRIG UPP........
Kommentera

Hälge: Minst en polare har jag som kommer att vara däruppe o som bor där, bättre än ingenting!

Synd bara att han nästan blivit nerslagen ett flertal ggr bara för att han har sin TIK halsduk på sig :((

Men det händer väl ingenting spännande så dom måste väl låta sin frustraion gå ut över nyinflyttade TIK:are :))

tips 2-3 o må Fegemo gå mållös, både i ord o handling!!!
Kommentera

Albert Hall: Godmorgon ! Hoppas ni får se en bra match i dag.

Det blev ingen bilresa upp, men det kanske blir någon supporterresa sedan, vem vet..?
Kommentera

Lulekickan: Jo, jag känner mig lite halvoptimistisk av nån anledning. Jag inbillar mig att den här matchen passar oss bra.
Samtidigt ska det bli väldigt kul att se Timrå.

Jag skickar en intervju med Eldebrink som länktips till intresserade.
Kommentera

Albert Hall: Nope, kan tyvärr inte se matchem. Jobbet sätter stopp för det.
Hoppas verkligen att målskyttet lossnar snart, gärna ikväll
Kommentera

Portello: Ska du inte se matchen? Om ingen skrivit nån slags rapoort här när jag loggar in så lovar jag att göra det.
Kommentera

« · 135638 · »