Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF - VF

« · 129014 Till forumet

Sv: LHF - VF
sofia: Nepp det gör det inte men det börjar bli kyligt på morgonen/kvällen såg just på tremometern den visade -3 nu burr
Kommentera

jag tippar 4-1 till frölunda=) förresten snöar det uppe hos er i Luleå eller? bara undrar, för här nere i göteborg är det urtrist väder, med regn!
Kommentera

danoj: hehe, är benägen att hålla med dig, dags för en ny björnfäll hemma i hockeytemplet...
Kommentera

imorgon kommer indianerna och tar lite skalper upp i luleå, OBS!! hjälper ej om man har på sig mössa, vint för frölunda med 4-2 :)
Kommentera

Härligt härligt det blir hockey imorgon gick bra att byta dag :) Hoppas bara LHF är snällt med mig (vilket jag tror) och tar en seger eftersom jag har lyckats ta ledigt.. Vinst med 5-3
Kommentera

Lulekickan: Det är ju tur att det är någon som är seriös här och jobbar, själv är jag ju upptagen hela veckorna med att "jobba" så det ska bli intressant att se vad det där jobba är för någonting. Men det är klart, Boorken jobbar ju som tabellguru i tidningen Hockey och se bara hur seriös han verkar emellanåt!
Godkväll förresten, var dags att sparka igång modemet nu efter att ha låtit det kallna i ett dygn.
Kommentera

Hälge: Jag skrev fel bara. FROZA ska det naturligtvis vara, igenkligen. Jantagligen beror oforumskan och ohockeysnackiskan på att jag har ojobbat för lite idag och ägnat mig åt att jobba för mycket med seriösa grejer.
Kommentera

Lulekickan: Forza..? Hade för mig att det var froza uppe i Lulä.
Kommentera

Hälge: Helt klart, annars vet jag inte vad jag mer hade kunnat göra.

Matchen SAIK-AIK slutade förresten 2-0, MooDooisternas farmarlag Dövik fick pisk av Löven med 1-5 och Vallentuna förlorade mot Piteå med 2-3. Forza Övre Norrland!
Kommentera

Lulekickan: Härligt !

Segern är vår, segern är vår...
Kommentera

Lulekickan: Lite onödigt högt reusltat om du tippar på det
förlorar du...4-1 eller 3-2 till MIF...
Kommentera

Plötsligt fick jag en uppenbarelse. TIK piskar MIF med 6-1 imorgon. Dessutom önskar jag TIK inte bara lite lycka till utan extremt mycket lycka till, då måste väl resultatet bli i enlighet med mitt tips?
Kommentera

Rasmus89: Att tro är att icke veta. Jag vet att det blir 4-2 till LHF imorgon.
Kommentera

Rasmus89: Haha, vi får väl se...

Närmast väntar ju Frölunda för våran del så LHF vs. Redox-diskussionen kan ju få vänta ett tag.
Kommentera

Lulekickan: Ja men MIF har höjt sig ännu mer sen
den matchen så det blir nog 4-2 till MIF i nästa match...
När MIF möter LHF så blir det vinst för MIF...
Kommentera

Rasmus89: Ja, särskilt när LHF mötte MIF förra torsdagen dårå... Fast den matchen kanske du har glömt/förträngt/whatever, elle? MIF var rejält utspelade och utan Hadelöv hade siffrorna varit BETYDLIGT större till LHF:s förmån.
Kommentera

Dysso: Jag tycker också det är kul om det går bra för TIK, bara det inte går bättre för dem än det går för LHF. Redox, Pölsa, Köpelaget och annat avskräde lämnar vi snart bakom oss ska du se.

Jag tror att man ser om man blir bortplockad, och än så länge verkar då Albert inte ha slängt ut mig pga lyckatillandet, fast han har väl inte varit inloggad förstås.

"Laget med de fula dräkterna". Menar du Warulfven? I så fall kan jag inte göra annat än att hålla med. Ja, om att dräkterna är fula alltså, att följa med er på resa dit skulle kännas som en liten omväg : )
Kommentera

gud:

Jag är alltid snäll ;)
Kändes inte som om det fanns så mycket att säga på hemresan, började bli en liten aning trött.. sen att min kamrat i baksätet satt och sov halva resan gjorde mig inte piggare. =)

Syftade på laget med hjärnsubstans på hjälmarna...
Kommentera

Dysso: Jag tror själv att MIF har mer att komma med men vi
får väll se just nu tycker jag MIF ser starkare ut än LHF
Kommentera

Dysso:
får börja med ett tack...du var ju trevlig själv
så snäll och tyst du var när vi åkte hem..;0)
var du rädd för att få åka buss eller tåg hem..;0)

är det Malmö du menar eller kanske Linköping??

Lulekickan..
då får vi hoppas att Albert Hall inte förtränger dig
som en vän.. så det är bara att lyckatill oss...;0)
så ska jag INTE lyckatill er...
Kommentera

Rasmus89:

Inlägget var dels rätt skämtsamt skrivet, och sen tycker jag bättre om LHF än MIF. Tror förövrigt att LHF har mer att ge än MIF.
Kommentera

Dysso: Ja men varför är det då onödigt att ligga efter MIF??
Kommentera

Rasmus89:

Trodde det var tabellen jag precis tittade i, eftersom jag konstaterade att MIF låg före Lule.
Kommentera

Dysso: MIF är inte dåliga om du tror det titta i tabbellen.
Själv tycker jag att Lule spelar lite onödigt för många passningar
och sånt gå på mål direkt istället gör som Toivo i MIF..
Kommentera

Lulekickan:

Är väl bara kul om det går bra för TIK när dom inte spelar mot LHF eller HV, ni får väl klättra förbi lite andra lag istället.. Onödigt att ha MIF, LHC och BIF före er t.ex. :)

Föresten, ser man när man blir bortplockad ur någons vännerlista? Typ "gud tycker inte om dig längre" eller något i den stilen?

gud:

Glömde kanske säga det, men resan var kanon, får följa med er på resa nån mer gång. Skulle faktiskt vilja se arenan hos laget med det fula dräkterna, kanske vore ide att hänga med er om ni ska dit? =)
Kommentera

SAIK leder över AIK med 2-0 nu i slutet av första perioden. Hoppas de piskar råttorna rejält.
Kommentera

gud: Jag ska fundera på saken. Om ni är riktigt snälla så kanske, fast hur ska vi då kunna klättra ifatt er? Antingen måste ni förlora ett par matcher nu eller så måste ni göra det senare. Fast ok, jag kan ju önska er lycka till litegrann. Bara ni låter bli att vinna mot oss så kommer vi ju att gå om er i alla fall, så... Lycka till TIK!

Attans, nu slänger väl Albert ut mig ur sin vännerlista eftersom jag inte kunde låta bli lyckatillandet : )
Kommentera

Lulekickan:
näää..du måste lycka oss till...
Kommentera

Albert Hall: Jag gillar också LL:s matchrapporter. Synd bara att han har bosatt sig i Fjollträsk och inte kan rapportera från hemmamatcherna längre.
Kommentera

gud: Jag har ju lovat att göra detsamma. Alltså att inte önska er... ja det där jag tidigare brukade önska er. Duger inte det? ; ) Hihi.
Kommentera

Albert Hall:

Håller med var en störtskön matchrapport av LL, gav en falshback av den underbara matchen den 6/4 -96 som jag såg tillsammans med ett gäng Luleåfans som student i Örebro.

Segern var också ytterst välbehövlig hade börjat kännas rätt oroande om det blivit förlust.

Nu väntar 4 hemmamatcher dom kommande 5 omgångarna viktigt att så många poäng som möjligt plockas.
Kommentera

gud: Fagemo var kung igår...
Kommentera

Paddan:
Äääh..vi var rätt så harmlösa emot
den något tykne Dysso...;0) och mina
småjävliga kommentarer uttryckte sig
bara emot andra bilister...

nu räknar jag klart med att Lulekickan önskar
oss ett kraftigt lycka till i nästa match...
för jag önskade inte er något o se..ni vann..;0)
Kommentera

Albert Hall: Riktigt kul matchrapport även för en oluling. Man kan nästan se situationerna spelas upp framför en medan man läser texten.
Kommentera

Glömde skicka den som länk så att så många som möjligt kan avnjuta den. Matchrapporten alltså.
Kommentera

Dysso: Det väl ingenting som hindrar dig att åka upp till Jönköping igen, ...jaha...nu förstår jag!
Tyckte mig förresten märka lite tendenser från gud att flörta med de mörka makterna, komma med lite smådjävliga kommentarer alltså :)
Kommentera

Fan vilka bra matchrapporter LL skriver! Rent lysande idé att jämföra med Guldmatchen 1996!
Matcherna var ju skrämmande lika faktiskt. När han nämnde att 2-0 målet var en exakt kopia av 2-0 målet i guldmatchen så rös jag fatiskt. Det mesta annat var lika också, paussiffror, ungefär lika tidpunkt för mål osv. Fast matchen 1996 gällde något mer.

Sen kan LL mer hockey än dom allra, allra flesta.
Kommentera

Paddan:

Resan var lugn. En och annan pik åt båda håll, men det var väl rätt väntat. :)

Kort kan väl sägas att det var en trevlig resa, och att jag inte skulle ha något imot att göra om den.
Kommentera

Ser att LL tyckte att Per Ledin var bäste luling igår. Intressant.
Mycket intressant.
Kommentera

Dysso: Förresten, efter matchen måste det måste väl ha känts skönt, eller en smula hotfullt, att vara ensam HV-supporter bland idel TIKare på vägen hem. Förekom det något ogudaktigt beteende?
Kommentera

Paddan:

Mycket mål verkar logiskt. Jag antar att indianernas chanser att vinna är en aning större än LHFs, men det känns alltid trist att tippa förlust. Får fundera på saken. =)
Kommentera

Dysso: Tror att det blir målrikt i varje fall. Lutar åt seger för rödansiktena, tyvärr.
Kommentera

LHF - VF
Kändes som om en ny tråd var på sin plats. Anyway...

Första matchen jag är väldigt osäker på vad jag ska tippa. Lule kanske har kommit igång efter vinsten, men VF imponerade stort med 6 - 0 mot ett, må vara, dåligt DIF. 6 - 0 är ändock väldigt ett väldigt tungt resultat. Räcker hemmaplan för att rubba VF?

Börjar nästan fundera på att tippa oavgjort faktiskt... :)
Kommentera

« · 129014