Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 373674 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Ojjj, stolpskott av Luleå...
Kommentera

Albert Hall: Jädra lyckost;)

Själv får jag nöja mig med swehockey. Där verkar bus-sjödin nyss ha åkt för det han trippat. PP för luleå -> nurå!
Kommentera

LL: Dom är riktigt, riktigt bra. Proffsiga!

Liam Devlin: För mig funkar det perfekt.
Kommentera

LL: Om man nu kan lyssna! Jag har än så länge bara erhållit följande efter en gogoolplex försök:

Warning: Too many connections in /www/docs/www.hockeyligan.se/html/tyckotryck/include/class_mysql.php on line 31
Kommentera

Albert Hall: att lyssna till Pinto och Råkkarn är ett långt ifrån tillräckligt, men ändå ett mycket bra substitut för att vara på plats i Coop Arena.
Kommentera

Kalle Koskinen har gjort mål igen. 1-0 för Timrå mot Moodoo.
Kommentera

LL:

Jag kommer av olika anledningar att missa första perioden ikväll. Nåja, inget ont som inte har nått gott med sig. Nu får jag för första gången någonsin tillfälle att avnjuta lules uppskattade webradiokommentatorer. Åtminstone en period. Sen får jag åka iväg och titta på när LHF defilerar hem den redan avgjorda matchen i period två och tre.

Hoppas jag...
Kommentera

LL: Din lilla rackare, du hann före. ;)

Ojdå, jag har visst glömt och lämna in mitt tips idag. Aja, tror på 4-0 till oss!
Kommentera

Snart dags för nedsläpp i Coop Arena. Lika bra att ta fram guldtråden.
Kommentera

ernie eagle: Stora ord från en liten man. Får man tro ditt foto är du minst lika ful. I alla fall i munnen. Gå och tvätta dig.
Kommentera

ernie eagle: Ooooooppppppsss...skulle svara Kickan och råkade tyvärr svara i fel tråd! Ber tusen ggr om ursäkt för min fadäs! Absolut inte min mening att förstöra eran beryktade guldtråd, hoppas ni har överseende med mitt klavertramp.

FÖRLÅT MIG!!!
Kommentera

Kickan: Jag vill döda. Just det döda. Jag har blodsmak i munnen. Och föremålet för min vrede är dåren Nilsson med tröja nr.24 på ryggen å som helt oförtjänt bär det vackra namnet Magnus. Jag skäms över att karln ska ha ett sååå vackert namn med tanke på hur ful han är både i sitt spel och utseendemässigt. Jag mår bara illa när jag ser fanskapet.

Herregud Per Ledin framställs ju som rena rama svärmorsdrömmen i jämförelse. Det är plågsamt att se eländet. Förbannat skööönt att hans billiga 0-1 mål INTE var matchavgörande för då hade jag legat sömnlös i veckor. Vem som helst annan hade väl kunnat trycka dit den där förbaskade puckuslingen när ni nu ändå hade fått för er att spräcka målnollan i afton.

Men liksom bara för att vara riktigt grinig å medelst överjävlig så ska den däringa stöddgöken göra mål oxå.

Tur då att KUNG KALLE KOSKINEN fick för sig att göra två mål i en å samma match.

Åh ja jag fick knotter på förhuden när han stänkte in den där fladderpucken rätt upp i nättaket. Gud vad jag njöt!

ÄLSKA TIMRÅ IK ALLTID alltid alltid...
Kommentera

luleå HUGG Å SLÅ...
Kommentera

Liam Devlin: Var hittar du den hemma statistiken?
Kommentera

LL: Det tycker nog jag.
Rent av en BRAGD, elr hur Birger?
Ytterligare 3 H:n borta nu i Helen Straight Pipes.
Ett HÅN ör just vad det är, av Ödet.

Birger o Smile-by, grattis till 3 point nu på Torsdag, MODO kommer ner med ett J-lag + Juuso o Salle, typ.
Kommentera

Kan inte beklaga er förlust ikväll, men ni kämpade mycket väl. Var riktigt orolig där ett tag att det inte skulle gå vägen när vi inte lyckades peta in några av våra chanser, men Hento är ju definitivt inte den lättaste att överlista. Jag är övertygad om att ni kommer att plocka mer poäng framöver. Lycka till!

Och kom ihåg, nästa gång vi möts har ni hemmaplan...
Kommentera

Jaha ungdomar, så kan det gå! Hoppas att ni icke deppar allt för mycket. Det är ju trots allt ett par hemmamatcher kvar att plocka poäng i. Glöm inte det visa ordstävet: 'efter regn kommer solsken'.
Tamdidamdam.
Kommentera

Liam Devlin:

Jag räknade lite fel. Så här skall det vara:

Om vi vinner och blixtlåset tar max en pinne, eller
om vi tar två pinnar medan blixtlåset förlorar...

ja, då är vi bäst i serien på hemmais.

Tänk att det kan vara läget strax. Bäst borta, sämst hemma. Ett faktum som borde få det att klia i fingrarna på vilken pyskolog som helst.
Kommentera

LL: Jaha, då är vi nere på åttonde, dårå.

Skall man se något positivt med blixtlåsets förlust är det att de försämrade sin egen hemmasatsetik och nu är vi inte långt bakom. Även trögwarulfven försämrade hemmasiffrorna. Så här ser det ut nu:

1. Blixtlåset 77,2%
2. Lulehockey 74,1%
3. Warulfven 69,8%

Nästa match har vi pölsan hemma, medan Blixtlåset har Tjurgårn hemma. Vinner vi då, medan blixtlåset tar max två pinnar, (två inte helt oväntade scenarion) innebär det att vi därmed har allra bäst hemmasatsetik i hela serien!

Samtidigt som vi har den i särklass sämsta bortasatsetiken!

Det här börjar likna ett rekord: något sådant kan knappast ha förekommit i en högsta serie, i något land, något år?

De får hyra in hela pyskkliniken från sunderbyn nu. Som får förklara för grabbarna att är ni så ini helvitte bra hemma, kan ni f-n inte vara så ini helvitte obra borta!
Kommentera

El Aka Ali: Mycket elakt, ali!
Kommentera

moodoo tar två pinnar mot VF. Inte riktigt bra.
Kommentera

Liam Devlin: Vi kallar han för "pappa Kalle".
Kommentera

Liam Devlin: Ja, man undrar hur Korven ska reagera på det här. Och hur ska SSK reagera på att de plötsligt har kontakt uppåt igen?

Nå, vi ska inte vara för stöddiga. Vi är inte på säker mark ännu på ett bra tag. Fortsatt hårt jobb är allt som gäller.
Kommentera

LL: Och om inte MooDoo tar bonuspoängen håller vi fortfarande sjundeplaatsen trots allt.

Se vad som hänt i botteN

10. Soppan 44 pinnar
11. Korven 43 pinnar
12. Teglet 42 pinnar

Jag tycker att det börjar osa grillad korv nu. De kanske får möta Mooora i kvalserien; hur kul blir det?
Kommentera

nappen: Enligt onlinen hade vi 13 skott på mål ikväll ...
DÅ vinner man INGA matcher !!
Kommentera

Jaja, man ska inte gnälla alltför mycket ändå. Brynäs torskar, Leksand torskar och Moodoo tar i alla fall inte full pott. 40 procents utdelning på omgången, kanske man kan kalla det... Vi är i alla fall kvar på slutspelsplats efter den här omgången. Det är inte så vanligt efter en bortamatch :-)
Kommentera

HUR MÅNGA GÅNGER SKA VI FÖRLORA MED UDDAMÅLET PÅ BORTAPLAN DENNA SÄSONG?

Äcklig natt!
Kommentera

LL: Jaha, det var det. Än en gång får man bryta ihop och komma igen.
Kommentera

LL:
*snyft*

vilken glädje, GLÄFFSERS *klapp klapp klapp*
Kommentera

LL: Eländigt :(
Kommentera

Neeeeeej......jahaja, såkandegå.

J-a snöplig uddamålsförlust på bortaplan för miljontriljonte gången denna säsong!
Kommentera

Fan vad tungt att torska på det här sättet :-(

Och MIF har tagit ledningen också :-(
Kommentera

RÖNKEN - ta den här tekningen nu!
Kommentera

Liam Devlin: Time out, kom igen nu Jesse och Micke!
Kommentera

Icing med tre skunder kvar. Timeouta nu...bra!
Kommentera

Liam Devlin: 45 kvar....nurå!
Kommentera

Liam Devlin: Jag vill att de ska kvittera myckegrann.

Hento plockad nu. Mål i arslet eller ska det gå vägen?
Kommentera

Kickan:
hej på dig ;-)
Kommentera

Liam Devlin: 6 mot 5, tarom nu!
Kommentera

Liam Devlin: Kom igen nu rönken!
Kommentera

1.45 kvar nu och plötsligt har vi tappat iväg alla tre poängen. ..snälla, kvittera lite grannn?
Kommentera

Kickan: Fucking jävla skit! Gläfshelveten! 2-1 : (

Kämpa nu älsklingar, kämpa för fan!
Kommentera

Liam Devlin: Helvete...
Kommentera

NEEEEJ!!!! Skit också, vi var ju så nära att ta poäng :-(((((
Kommentera

J-a koskenkorvinen 2-1. SKIIIIIT!
Kommentera

Liam Devlin: Jag lyssnar inte, men jag kan gissa hur de låter då de eldat upp sig så på SpS i flera dagar. Nog har de ju uppenbarligen en och annan känsla som väntar på att få ta sig ännu mer högljutt uttryck än de gjort här.

Jag vet inte riktigt vad jag vill nu. Ja, jag vill ju förstås att vi ska göra mål, men kommer det inte snart vill jag att perioden ska vara slut så jag slipper vara nervös för att vi skall behöva åka hem tomhänta från Kärnkraft Arena.
Kommentera

Ni kan iallafall glädja er åt att Brynäs nu ligger under med 5 - 1, sista målet gjorde HV i numerärt underläge. Dom åker som jag tidigare sa inte hem med några poäng idag...
Kommentera

Liam Devlin: kvitterat i Scandinavium, men kommer den att godkännas? Ärligt talat så ska det nog underkännas för offside i målgården. Jahapp, det blev 2-2. YTTERST tveksamt, måste jag säga även om det var Moodoo som drabbades.
Kommentera

Kickan: Jag har inga omedelbara planer på att se en match i sydkraften, men hade jag det, skulle jag gärna se den i Linus matchtröja. Det vore rätt kul att känna av!
Kommentera

« · 373674 · »