Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 378231 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Ah! Det måste vara nån form av dialekt! Jag fattar halvsju...
Kommentera

matsby: Mycket bra, det hoppas vi att ni sotar skorstenen på MooDooisterna. Vi försöker tacka för hjälpen genom att spöa Pingen. Det går nog bra. Pingen har varit kassa länge nu och vi har utomordentligt fin borta-satsestetik. har jag för mig.
Kommentera

LL: Jaha, nu har vi satt oss i en svår situation. 3-0, hur skall vi klara det här? Och dessutom 1,5 minuter PP i början av tredje, ett upplägg som aldrig någonsin i hockey lett till PP-mål, bara att motståndaren står emot, och sedan tar över. Nu ligger vi riktigt illa till!

Håller vi emot i tredje är vi huxflux uppe på slutspelsplats igen, oberoende av hur det slutar i den match mellan pölsor och MooDooister som sistnämnda fortfarande leder med 0-1.

För övrigt går det rätt bra, d v s styvben lyckas faktiskt spöa korven, liksom tjurgårn soppan. . .om man nu kan tro att de lyckas, eftersom de har lika svår situation som oss, genom 3-0 ledning.

Warulfven har 1-1 mot teglet. Ulfven har varit en gåta länge nu. Kommer de igen till slutspelet och krossar trots allt?

Hmm, bra grabbar, kommentatorerna, Råkkarn tog upp min passning med att likna ledin vid foppa. Tekniske ledin!
Kommentera

Liam Devlin:
Du skall vara glad, någon kommer att få sota för det här, och det blir MoDo på torsdag
Kommentera

Bragd-Birger: Ni har i alla fall några att slänga in. Tänk på oss då, som i månader saknat 5-7 man varje match. Det straffar sig naturligtvis i längden , typ när trötta tröjor inte lyckas stå emot i tredje och släpper in mål som betyder att vi inte får några pinnar. Typ nyligen typ.
Kommentera

Liam Devlin: Passa på och njut nu. Hur du nu kan göra det. Timrås lineup kan ju liknas vid att slänga in Tomas Fogdö på sista sträckan i Holmenkollen.
Kommentera

Liam Devlin: Jaha. Nu slår de ner fagemo. Fulingar! Kuben tar dock inte ut nästa gläfsare.

Tydligen har Tiken, arg på underläget, beslutat spela fult för att vända? Fulingar!
Kommentera

nappen: Mmm, vi måste komma ur detta dödens grepp, om vi skall komma undan med mer än förskräckelse idag. 4-0 och byte av frimärket vill vi ha!

Hmm, Hagos verkar vara dålig förlorare. Nu åker han ut.
Kommentera

Liam Devlin: förra=förrförra, systersom=systerson.

Svårt att skriva i keps. Jag får skärpa mig.
Kommentera

Liam Devlin: Det här känns ganska klart nu, men vi kommer ju ihåg Malmö borta..

Satans djävla läxor. Djävulens påfund?
Kommentera

matsby: Tack, matsby. Jag är så upphetsad i kepan att jag skriver fel. 4-0 vill vi ha. Det låter som att vi klarar av PPet igen; men trots allt en riktigt fin förbättring v TIK, dvs mycket bättre siffror den här gången än förra gången de hade PP.

Jäger verkar. . .oklar. Är han systersom till någon TIK.ledare, eller?
Kommentera

Hm, kuben verkar ta en komp-utvisning på frasse. Obästa BP-laget, håll ihop nu!
Kommentera

Liam Devlin:
Du vill ha 4-0 menar du va? *s*

Jäger är tyvärr den sämsta värvningen på år och dag..
Kommentera

nappen: Kapus klättrar i satsetiken. " passningar, en riktig skugga! Reservskuggan!
Kommentera

matsby: He he, mycket trevligt. Tydligen är jäger och corey till god hjälp, precis som du väntade dig!

Men nu måste vi skärpa oss och jobba hårt för att komma ifrån det här läget då vi nästan har skuldrorna i mattan: 3-0 är ju det svåraste läget i ishockey, det vet ju alla. Så nu ligger vi pyrt till. Hoppas vi kommer undan detta ritigt svåra läge trots att allt nu talar emot oss.

Jag vill ha 3-0! Jag vill ha målvaktsbyte hos gläfsarna!
Kommentera

Devlin: Tellan målar och Kapus är nu uppe i 0+2.
Kommentera

Liam Devlin:
tjenis..det ser ju bra ut det här?

3-0
Kommentera

Kul, nu, för kuben plockar ut en Gläfsare. Enligt kommentatorerna var det en riktigt billig utvisning, d v s det borde tiken inte åkt ut för. Visst är de bra, våra kommenatatorer, tikar? Inga j-a subjektiva rapporter från lulingar, hederliga och ärliga, som alltid annars.

15 sek pp kvar, rönkengänget. . .
Kommentera

Bragd-Birger: Hmm, nu har det kommit fram att det var jäger som slarvade när lule satte ettan. Det låter som att era handikapp betalar sig. Sedan var det sjögren som dratta när foppa ledin fick komma fri och sätta tvåan i BP. Bra, att ni fyller ut laget med sådana där, nu, när ni inte längre kan köra fagemo. Fagemo kommer att måla nu i andra. Helt klart!
Kommentera

Bragd-Birger: Känns hemtrevligt och gosigt att höra honom spela, vad? jag tror Bragd-Fagemo punkterar frimärket snart.
Kommentera

LL: Soppan och Korven ligger under, Pölsan likaså. Endast teglet har fortfarande oavgjort, mot warulfven, av bottenlagen. Ja, och så leder förstås MooDoo.

Nu har vi checking-linen, med foppa ledin. Håll emot bara, och strax in med rönkarna!
Kommentera

Liam Devlin: Fjögerberg får gärna vara inne på isen hela tiden.
Kommentera

Liam Devlin: Fagom=Fagemo
Kommentera

Dream Team: Nu kommer Fagom in! Kul med gamla kompisar, eller hur?
Kommentera

Hansson ut nu.. hur ska detta sluta..
Kommentera

nappen: Du har jantagligen ett skitbra tips, jämfört med mig som har usla 3-2.

Vi skrockar vidare! Nu får vi dessutom PP - skall vi celebrera kvällen med att t o m förbättra vår, ej så imponerande PP-statistik?
Kommentera

Liam Devlin: Våran skrockfullhet lönar sig. ;)

Satan, jag som bara tippa 3-1 på tvävlingen.
Kommentera

Liam Devlin: Tippade tidigare idag att det skulle ske vid ställningen 5-0. Ett tips som i högsta grad står sig.
Kommentera

Dream Team: He he. Pyskologisk lite besvärlig situation för frimärket? När tror du att ni byter in kapanen? Vid 3-0 eller 4-0?
Kommentera

Liam Devlin: papsen? Jag menade kepsen, förstås!

Vilken härlig inledning, precis som vi behövt. 2-0 känns som risk för snabb vändning, dock. Jag vill ha mer! Absolut!

Ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småningom!

Jag vill ha 3-0! Fega inte nu, grabbar, kör sönder frimärket!
Kommentera

Liam Devlin: Jo, man kan nog säga att ni klarade den utvisningen..
Kommentera

Liam Devlin: JA JAÄVLAR FOPPA-LEDIN SÄTTER 2-0 I NUMERÄRT UNDERLÄGE PÅ FRIMÄRKET!

Sug på den ni, Gläfsare!
Kommentera

LEDDA SCORES! Woohoo!
Kommentera

Liam Devlin: Hittills har papsen fungerat bra, vi har 1-0 och klarar nog den här utvisningen?
Kommentera

Liam Devlin: Hittills har papsen fungerat bra, vi har 1-0 och klarar nog den här utvisningen?
Kommentera

Liam Devlin: Frimärket är just nu uppe i imponerade 50%.

Strax kommer rönken-mange-fabbe in igen, frimärket. Tuffa grabbar, inte lika enklet som floppa och slikt?
Kommentera

Liam Devlin: Ja jävlar!

Rönken-fabbe-mange!!

Vilken kedja!

Nu har frimärket presenterat sig;)
Kommentera

nappen: Hmm, nu har jag två nappar på vännerlistan! Supporta hårt, båda två!

Frimärket räddade just första, från rönken. Lule ligger på. Tek hos Tik.
Kommentera

nappen: Ja, nu börjar det...nu Måste Vi! Ingen jämn målmässig tillställning och vi droppar och tappar alla pinnarna i slutet som så många gånger förr. 700% på varje spelare i Lule nu, och gärna ett steg framåt för Kaput!

Och rönken-kedjan - kör såre ryker!

Jag vet inte riktigt hur jag skall skrocka...kanske tar jag på mig lulekepsen? Ja, så får det bli!
Kommentera

Jag försöker med Albert Halls metod och spelar Oasis - Don't look back in anger. ;)

Djävligt nervöst nu för min del..
Kommentera

Jahapp, nu börjar det bli lite nervöst här i soffan. Tror jag ska ta och meka lite med vårat flipper under matchen så att man har något att distrahera tankarna med så att man inte bara sitter och tuggar i sig naglarna...
Kommentera

nappen: Jag tycker synd om Fabbe som brände så fina lägen. Han hade verkligen förtjänat att sätta ett par puckar. Han är en sådan som alltid kämpar och aldrig ger upp.

Forum ska man helst inte läsa alls efter en förlust. Man blir knappast mer uppmuntrad och man vill ju helst slippa gräva ner sig ännu mer än man redan gör. Jag antar att det enda vi kan göra är att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Vi har ju vanan inne. Det är bara det att den här förlusten kändes tyngre än vanligt och dessutom får man gräma sig över den i 5 dagar. Blä.
Kommentera

lizzard: LHF:s "officiella" ballade ur för ganska länge sedan.
Kommentera

scim: Jo, problemet är väl att mycket i resonemanget om bra/dåliga domare handlar om erfarenhet.
Enda sättet att få erfarenhet är att döma ofta och regelbundet.
Vill vi ha proffs-domare får vi nog acceptera att vi sprider ut matcherna än mer än idag, dvs det blir än mer splittrade omgångar med ES-matcher varje kväll. Or to put it another way; Det håller nog inte att pynta zebran för 3 matcher i veckan samtidigt som de inte gör något annat. Visst, de kan döma lite allsvenska också, men det blir ändå tufft ekonomiskt.
Slutsatsen är nog att man får stå ut med hur det ser ut idag...
Kommentera

Dvs på Officiella forum.
Kommentera

nappen: Inte så underligt att det e det.. Domedagsprofeterna dyker ju upp så fort Luleå har förlorat.
Kommentera

Vad mycket roligare det är att läsa eftermatchen snack på SpS än Forum.

Btw, Fabbe i NSD, titta länktips.
Kommentera

Robert P:

Nu är det ju inte det zigge skriver, han menar väl snarare att en Hockeydomare ska vara hockeydomare och inget annat, domarjobbet ska inte vara ett extraknäck för att utöka hushållskassan (ett väldigt välbetalt extraknäck dessutom då jag hört att domarna tjänar ~5500 varje match).
Kommentera

zigge:

Ja, ger man bara domarna mer pengar så borde dom ju automatiskt bli bättre tycker man.
Kommentera

Larionov: Instämmer i Din bedömning av Domar-'problemet'.

Fram för PROFFS-DOMARE!!! ALLA i ES är Proffs, allt från spelare till materialare, VARFÖR ska vi då behöva ha o-proffs som Domare??
Jag vill inte beskylla domarna för att var ausla elr illvillga, utan det är FÖRBUNDETS/HOCKEYLIGANS förbannade skyldighet att ge OSS, Publiken , spelarna, föreningar, det bästa som finns i (svensk) domarväg. Och det BORDE man få genom att ha Proffs, gärna team på 1 Huvud-dom + 2 linjemän som 'turnerar', o kanske dömer i Allsvenskan när det inte är ES-matcher elr träning.
Just den varierande nivån, ibland rena lotteriet, är bland de största problemen idag. SAMT att de kanske inte alltid är samspelta, den ene gör Wash-out, den andre avvaktande, den tredje blåser...
Kommentera

« · 378231 · »