Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 386594 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL:
Ja det är ju bara pinsamt, alltså situationen med Strömberg var ju även en närkampssituation som sker 100gr/match. Att grina om den flera månader efteråt är bara larvigt, har aldrig gilla Garpenlöv ändå så, tycker inte han passar in i deras ledarstab med killar som Wikegård och Nordmark.

Wikegård gnäller och showar ju från bänken, men annars är han ju rak och ärlig och har för det mesta vettiga åsikter om ishockey.
Speciellt bra är det när han är bisittare på NHL-matcher på C+.
Tyvärr är det alldeles för sällan nuförtiden.
Kommentera

NuMo: Ja han kan gärna klaga på vissa saker i LHF, t.ex att för få spelare kliver fram och vill vinna bortamatcher.
Just nu har han ju inga åsikter alls, inget bu eller bä.
Bara en superneutral hållning, vilket jag tycler är oerhört trist.
Med hans meriter och oerhörda hockeykunnande borde han kunna uttrycka sig mer om det mesta.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Han om någon, varför då? Kan inte någon annan, om någon, klaga? Företrädesvis på luleå.
Kommentera

Lindberg Råkkar: ser att Garpenlöv gnäller om Ledins armbåge mot Strömberg och att han påpekar att Strömberg inte har spelat sedan dess. Var det inte DIF:s egen läkare som sade att Strömbergs skada inte alls hade med den smällen att göra? Patetiskt av DIF att fortsätta att gnälla om det där. Ledin blev ju inte heller avstängd trots att man genom att grina i media fick disciplinnämnden att granska det hela.
Kommentera

NuMo: Han är ju den tråkigaste "experten" som finns, i klass med Arne och "Ankan", kritiserar aldrig. Säger inget kul alls ... han om någon borde kunna klaga lite på det ena och det andra.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Challe måste väl ändå säga något när han ändå är med i tv. Om han är kass har väl inte med saken att göra?
Kommentera

LL:
Challe är kass, har ju inte sagt ett ord om oss på hela vintern. Kan ju inte säga vi ska gå till slutspel nu när vi verkligen inte visat något i 2 raka matcher. Kul att de tog upp DIFs alla skador i faktarutan efter matchen :)

Espen kan man ju knappast räkna då han bara spelat någon match, så det påverkar ju inte laget direkt. Visst, tungt med Pettersson, Strömberg och Nord borta. Men Nordmark gör ju alla de spelarnas jobb utan problem :)
Kommentera

Hmm, Challe Berglund tippar att vi faktiskt grejar slutspelsplatsen trots allt. Ja, det är väl bara att hoppas att han får rätt.
Kommentera

LL:

Tyvärr hade Fransson spelat ett länge och gjorde ett byte, precis i spelvändning så om det var Tuuka eller vem det var som kom in, hann inte i position på det målet.
Kommentera

Albert Hall: samtidigt kan man ju undra hur Jonte kan få åka helt sopren från röda när Luleå har en gubbe utvisad. Liten försvarsmiss där.

MIF har redan börjat kartlägga potentiella kvalmotståndare för att komma så väl förberedda som möjligt till en eventuell kvalserie. Helt rätt tänkt, tror jag. Lika bra att redan nu rikta in sig på att det kan bli kval så att man inte får en chock om det sedan också blir så.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ja våra spelare saknar GO!
Dessutom har vi fasen inga målskyttar. Komma fri för att sen missa hela målet.

nej fyfan.

Som tur var har de helt i egna händer om de vill till allsvenskan eller inte.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Bra sammanfattning av matchen tycker jag. Man måste ju vara imponerad av Nordmark. Snyggt pass till Jontes avgörande mål också.
Kommentera

LL: Skador är tungt, men vi saknar folk som vill kliva fram och vara ledare i de avgörande situationerna. Det är nästa tråkigt för ES att se Robert Nordmark gå in och spela vid 41 års ålder och inte göra ett misstag, hålla i pucken och inte slå bort den i onödan. I anfallszon är han hur säker som helst vid pressade lägen som siste man på blå, passningen till 2-1 var magnifik. Å i egen zon håller han rent gång på gång framför eget mål utan att för den skulle spela överdrivet fult med eländiga cross-checkingar. Nej spelarna av den gamla skolan är tyvärr ljusår bättre än de sena 70-talist och nya 80-talisterna. Men har man spelat de senaste åren på Falk vis dvs man vet bara vad man ska göra när man inte har pucken, när man väl får den blir man stressad och hamnar i trånga situationer i sarghörnen.

Dessa sarghörn, aldrig har något bra uträttats där och ändå är det där vi spelar i match efter match, undrar just vad Hellgren-Andersson har för spel spelfilosofi.
Till nästa säsong måste vi investera i en riktig stjärnspelare, kosta vad det kosta vill för det är ända sättet att ge publiken lite underhållning, dessutom slipper uttfyllnadsspelarna producera i varje match utan klarar sig med var 3:e. Tycker Nordqvist har potentialen att bli en kille som kan producera 35-40p en säsong, men det går ju inte med en iskall Hasse bredvis sig. Emil håller på att utveckla sig själv till en ny Tano men några offensiva kvalitéer lär vi inte få se från honom.
Kommentera

nappen: Fast skall det komma en ny back måste han vara reggad på förbundets kansli senast 17.00 i morgon. Och under shg får vi fundera ut ersättningar mot vår tidigare vinnande keps-oasis-off!
Kommentera

LL: Jo, vändningen mot Pölsan var så stark att jag trodde att nu är vi hemma, och vi kommer direkt att plocka ned MooDoo borta. Men icke. Med varje match har det blivit svårare att tro att det kan gå, och även om jag inte givit upp tror jag inte mer än 10-20% chans till slutspel, efter dagens omgång.

Synd som fan, för det finns ju emellanåt ett spel i laget som kan nå mycket högt.

Svårt att veta säkert hur det gått för oss i år med oskador. Petter hade säkert betytt ett antal extrapinnar i några matcher. Och skuggan kanske hade blixtrat till någon eller några matcher. men hade det bara varit de skulle det säkert gått ändå. Det som säkert varit jobbigt är att det ofta varit 2-3-4-5 ytterligare, och ofta olika kuggar från match till match. Svårt att spela ihop ett lag på det sättet. Rönken-Mange-Fabbe har ju ändå varit med de flesta matcher, och symptomatiskt nog fungerar deras formation mycket bra i många matcher nu.

Jag trodde nog att vi kunde ha missat slutspel någon eller några gånger under tavve, men på något vis kom vi ändå alltid till slut. Knepigt att acceptera att vi skall missa nu, när vi klarade det innan. Man brukar ju se lagen, hur de dansar på streck, hur de missar slutspel, hur de hamnar i kval, och hur de slutligen drattar ned i allsvenskan. Hade nog trott vi skulle slippa de resorna.

Men, men, nog mäste man glädjas med så fina juniorer som tagit steget upp och försvarat sin ställning i högsta ligan! Och nästa år är de alla ett år bättre! Hur det nu blir med Petter och Skuggan...det mesta talar väl för en tröja i taket nu. Men till nsta år måste vi ändå stärka. Vi kan inte spela med 2/3 lag en hel säsong igen.

Trist att hento varit så ihålig nu på slutet när vi skulle ta vår plats i solen. Och skittrist att för n:te gången i ordningen finna att vi vinner skotten, men förlorar målen. I dag käb¨nns chansen liten. Men nu blir det vila iaf. Och efter vila brukar vi antingen tappa formen. Eller komma starkt som f-n. Man kanske inte skall ge upp ändå? Vår vår kan bli vår vår?
Kommentera

Liam Devlin: Lyxigt.

Årets största publiksiffra idag iallafall..
Kommentera

nappen: Jag stiger upp, åker till jobbet, slår på datorn. Sedan följer jag lulehockey hela dagen, med avbrott för lunch och fika. Därefter åker jag hem.

Jag är ...professionell hockeypublik!
Kommentera

LL: Vi får hoppas på att Franssons finger läker, Bulan kommer tillbaks och Nobbe får en signatur av den okände backen till den 12e februari, då jävlar!
Kommentera

Liam Devlin:

Jaha. Bägge våra lag var mer avlitliga än vad vi hade önskat idag. Eftersom det bara var roligt åt ett håll ska du här få något helt annat, nämligen en del av en text Svartvadet skrivit:
"Vår femma har gått ganska bra, men tyvärr har vi bara en producerande femma så det är lätt för motståndarna. De kan åka och klänga på oss och göra det svårt att spela hockey. Det blir svårt när vi får många fasthållningar och sånt mot oss. Domarna tycker också att dominerande spelare ska tåla lite mera och blåser därför inte lika ofta med oss. Det skulle ha känts skönt om man har fått utvisningar med sig ibland. Det är svårt att vara konstruktiv när man ideligen blir fasthållen."
Kommentera

Jag trodde verkligen att vi var på gång efter de två poängen borta mot Linköping och vändningen mot Brynäs i omgången efter. Jag trodde verkligen att vi skulle ta hem matchen mot Modo. Men i helvete heller. Nu verkar det som om allt bara är som bortblåst igen. Jag fattar inte varför det ska vara sådana jävulska pendlingar från bra till genomuselt från match till match den här säsongen? Vi kan ju spela bra, spelet finns ju där, men varför fungerar det bara då och då? Ett par spelare, som Rönnken, Mange Nilsson, Bulan, Nordan, Hento och Tella har hållit en jämn och hög nivå i stort sett hela säsongen, men varför har Hasse haft så oerhört svårt i år? Varför har Ledin fått ut så lite av sitt slit? Varför har Janne Sandström varit så blek i så många matcher? Osv osv. Visst har skadorna stört, men det kan inte vara hela förklaringen.
Kommentera

difzi: Var så artig! Om ni nu skall lyckas så bra i år ber jag er vänligen fortsätta spela skiten ur den Warulfv, som bestämt sig för att sabotera allt för oss genom att få stryk av de vi streckslåss med, medan de vägrar släppa pinnar till oss, warulfvsuschlingarne! Ge dem en taskspark ända ned i klarälfven!
Kommentera

Liam Devlin: Vi går till slutspel! Kom ihåg varrt du hörde det först.

Vad jobbar du med? :)
Kommentera

LL: Ja, det är väl som du säger. Men man vill inte se oss missa slutspel nu, fasen också, när vi lyckats så många år i rad.

Men Gläfsers seglade riktigt i från nu, sju pinnar före. MooDoo bommade ändå, men fyra pinnars försprång på sju matcher är grymt att hämta in. Pölsan närmade sig visserligen, men det är ju Teglet som kommer att komma.

Nja, mest troligt bommar vi slutspelet, men jag har inte vant mig vid det och accepterat, inte ännu iaf.

Hoppas du får rätt om nästa år, i fråga om oskador, och oskitnödigheten borta. Får man önska fritt skulle man också vilja ha ett powerplay.

Nå, i morgon ändrar jag ställningen på den tabell jag satt upp i korridoren på jobbet. Tyvärr till priset av att därvarande pölsor och korvar kommer att trakka mig.

men nu sitter den uppe under SHG och kanske accepterar man till slut faktum, men bara kanske, och helst aldrig i tiden!
Kommentera

LL: Med bara 5 backar orkar man inte, sen var "Kuben" en ren katastrof, jag brukar inte klaga speciellt mycket på domaren men idag var han riktigt usel. Hade tyvärr inte många rätt.

För många loja forwards i LHF, Rönken, Nordan var inte alls vän med pucken. Kamil var osynlig men blev helt oförklarligt utsedd till LHFs bästa spelare.

Hedström är fortsatt populär, han stannade och skrev lite autografer nere vid avbytarbåset, STABILT!
Kommentera

Liam Devlin: man får väl tacka för en fin match iaf ;D denna gång var dte vår tur att vinna å TACK att ni inte bjöd in spöket! :)
Kommentera

Nehej....FAAAN!
Kommentera

Liam Devlin: nja, kanske kan vi få in en flytkvittering, men vi har ju knappt skapat en enda chans i den tredje perioden. Vi räcker inte till den här säsongen - ineffektiviteten framåt har varit för stor. Jag trodde att det ändå skulle räcka till slutspel, men tyvärr.

Jahapp, 1-3 i tom kasse. Tack och hej.
Kommentera

Ojoj vad ligger på nu, in med den!
Kommentera

Liam Devlin: Nu är det över...
Kommentera

LL: Men vi har väl inte givit upp dagens match ännu? En minut PP nu, nu eller aldrig!
Kommentera

LL: Mycket rutinerat av Ledin! Bra som fan!
Kommentera

Liam Devlin: TIK säkrar sin slutspelsplats i kväll. Nu är de sju poäng före oss, och det kommer de inte att tappa.

Jag har accepterat att det inte blir något slutspel i år. Det ser ju ändå ut som att det inte ska behöva bli ett nervuppslitande kval, så säsongen är av allt att döma slut om åtta omgångar. Till nästa säsong får vi se till att försöka skaffa några fler spelare som inte är skadade eller avstängda stup i kvarten. Och så får vi sluta vara så skitnödiga på bortaplan.
Kommentera

Liam Devlin: Kom igen, näta nu!
Kommentera

Frisco: Ja! Korven har faktiskt 3-1 på Teglet nu. Pölsan leder fortfarande mot MooDoo. Kan inte Warulfven vakna, också? Fast än hellre vi själva, förstås!
Kommentera

Frisco:

Det är han och Hardy. Här hade jag gärna länkat till en bild av Värsting-Hardy, men folk får nöja sig med att jag har den på väggen i min hall.
Kommentera

knaskamilla: Han är en värsting den där Alf.
www.lbgk.mineline.se/alf.jpg
Kommentera

Lindberg Råkkar: Styvbenen har väl räknat ut hur de neutraliserar vår giftigaste kedja. Man hoppas att de lyckas neutralisera deras neutralisering nu.

Noterar att Lule leder skottstatistiken, men ligger under i målstatistiken. Hur många gånger har det hänt nu? Eller, för att förenkla räkningen, när hände det inte?

I mitt minne var det väl när vi loosade mot gläfsers borta för ett tag sedan, men annars är det väl vi som skjuter denna säsong, vi skjuter - och de målar.

När sköt vi senast mindre skott än motståndaren, men vann matchen?

Nå, de höll ihop under inledande PP i alla fall. Kom nu, Luleå!
Kommentera

knaskamilla: Hm du tror, och du hoppas säkert. Men i det läget är vi än mer avlitliga. Du skall se att vi kommer i tredje. Och det kan du avlita på!
Kommentera

Liam Devlin:

Jaha. Ja, ska det vara på det viset så tror jag som dig - att alla lag är avlitliga. Fast då tror jag nog också att ert lag är lika avlitligt. För er skull alltså, inte för vår. Eller, jo, kanske för vår också?

Periodsammanfattande sms från Lule: "Jävla Alf!"
Kommentera

LL: Ojdå, duktig Korv - känns ovanligt att sitta här och korvhålla. Att Pölsan just nu tar MooDoo är väl också bra...kanske?

Men skit-Warulfven ligger nu under med 0-3 mot Gläfsers. Skämmes!
Kommentera

knaskamilla: Hmm, antingen tyrckte jag fel, eller så s-vam-lade jag, som vanligt. Något som är pålitligt korrekt.

Vad det gäller pål i tligheten har jag en enkel regel. Ordna bara de pinnar, eller ickepinnar, som förbättrar lules chanser ligga sämst åtta om åtta omgångar. Men det verkar som att vi måste ordna det själv. Övriga lag är avlitliga, som bäst.

Är det inte Råkkarn som sjubger Karioke just nu på livet "Sing a song for freedom"?
Kommentera

Liam Devlin: Ngt bättre 2:a period, "Kuben" har en väldigt ojämn nivå vilket ger spelarna problem. Styvben spelar lurigt, långa stunder fungerar ingenting men vip sitter den långa pucken och man får ett friläge, Rönkens kedja funkar inte alls ... mkt spel i sarghörnen men inget kontruktivt. Får man sedan chansen försöker man spela sig fram till det perfekta läget, mer skott för speciellt säkert har inte heller Petter agerat i målet. Mer skott och gärna högt, Magnus Nilsson skjuter alltid lågt och det ger sällan utdelning :(
Kommentera

nappen: ja, det kanske bara är att stänga av radion som hjälper i det här läget.

Korven leder nu mot Teglet med 2-1. Fan, om vi åtminstone kunde knipa en ynka jävla pinne i dag vore det mycket värt - för att inte tala om hur värdefullt det vore med tre...
Kommentera

Liam Devlin:

Vam? Det var väl kanske inte så politiskt korrekt... Nu har jag klurat ett tag på vilket lag som möjligtvis kan vara pålitligt, och jag har inte riktigt något svar. Ska det vara konstant pålitligt, eller bara till största delen pålitligt?
Kommentera

knaskamilla: Nej. inte när det redan står 1-2, och styvben PP sista minuten av andra, faaarligt. Nja, det klarade vi iaf.

Men ni har släppt in hela F E M mål från pölsan på bara knappt en halv match?

Elitserien börjar bli rena jojon nu. Vam kan man lita på?
Kommentera

LL: Dra nu! Vi behöver ditt ickestöd. ;)
Kommentera

Liam Devlin:

Det där 1-1-sms:et...det kommer nog inte. Däremot tror jag att BIF har hämnats klart (på fel lag) nu.
Kommentera

Piss och skit. Sumpa ett numerärt överläge genom att dra på sig en utvisning för att ha för många spelare på isen och sedan låta diff göra 1-2 - det duger inte. Jag tror att det blir noll pinnar i dag, tyvärr.
Kommentera

LL: Nej, för tusan! Jonte, jonte, jonte - vafan skulle du till styvben att göra? 1-2 nu. SKIT!
Kommentera

nappen: Och 1.19 kvar med 5 mot 4. Låter som att vi har lite tur med domaren i kväll, men skit i det: utnyttja bara!

Bra, hento. Micke johansson i sh1 är jag allergisk mot sedan han målade på myllys med århundradets föspuck i semi härom året. . .nej!

Sex man för helvette!
Kommentera

« · 386594 · »