Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

« · 380503 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Nu känns det inte så jäkla tungt alls att det blev en kvittering innan slutet. Oj, SÅ JÄVLA SKÖNT!

Fast alla förståsigpåare har ju sagt att vi inte kan vinna på bortaplan så det här har väl inte hänt?
Kommentera

Kickan: Härligt med en tvåa ivarjefall.Men ändå surt att det inte blev en trea eftersom vi var i ledningen så länge.
Nu är det bara att smiska till Brynäs på Lördag.
Kommentera

ÄLSKLINGS-HENTO! Där tog du två bortapinnar till den vackraste av föreningar!

-n vad kul att Kapus fick måla! Nu blir han ännu bättre, även om han redan idag verkar ha lyft rejält från tidigare.

Inte tusan är det här ett gäng som skall behöva fightas runt strecket med pölsor och korvar? Vi är j-a mycket bättre än så!
Kommentera

-n vad kul att Kapus fick måla! Nu blir han ännu bättre, även om han redan idag verkar ha lyft rejält från tidigare.

Inte tusan är det här ett gäng som skall behöva fightas runt strecket med pölsor och korvar? Vi är j-a mycket bättre än så!
Kommentera

LL: ...och så jävla skönt att just Kapus fick sätta den avgörande pucken på Pingen av alla lag! Hoppas att det här betyder att han kan lyfta sig ett par snäpp nu - för en bra spelare är han. Det gäller väl bara att få fram det.

Förra året skulle vi åka till Jönköping, och då pajade startmotorn på bilen. Resultat? Luleå vann då för första gången sedan -96 (eller var det -95?) där nere. I dag vågade vi inte åka för att bilen uppförde sig underligt på grund av kylan - och äntligen blev det en (i alla fall halv) seger eftrer en miljon bortamatcher utan poäng. Det verkar som om det är bra att få bilhaverier i samband med LHF-match. Synd bara att det blir så jävla dyrt att lämna in bilen på verkstad varje gång det är bortamatch :-)
Kommentera

Kommentera

Liam Devlin: Bara lite man längtar tills den 12e nu!

"Dont look back in anger"-metoden. 2 spelare, 2 vunna!
Kommentera

Liam Devlin: Hur ser en tabell ut nu?
Kommentera

Liam Devlin: Nog för att det fint sagt, men inte behövde du väl stamma fram det x 3?

Du, LL, om det krävs måste LHF sponsra dina verkstadsbesök. De verkar ju helt avgörande för en lycklig utgång. Talar vi om den gröna bilen med boxer bak? ...*i fall jag måste slita av några kablar till någon dosa under huven inför någon känslig bortamatch;)*...
Kommentera

Vet allvarligt inte om jag ska skratta eller gråta.
Hörde iofs bara sista perioden och på det får man väl vara glad att vi tog 1 poäng.

Ironiskt att Kapus fick avgöra...
Jaja. Ni behövde väl poängen bättre, det speglade kanske matchen, vad vet jag.

Tror banne mig inte vi vunnit några straffar denna säsong.
Vad ska man säga. grattis kanske?
Kommentera

LL: Var det när Älsklingarna vann med 4-1? Själv åkte jag mellan Umäää och Luleå under matchen och lyssnade på sprotradion. Efter det tänkte jag att jag nog måste se till att alltid resa mellan Umäää och Luleå under bortamatcherna.
Kommentera

nappen: Det är bra att du tagit över "Dont look back in anger-metoden". För mig funkar den ju inte längre.
Kommentera

lizzard: Nedrehalvantabellen?

1. MooDoo -19 56
2. Lulehockey -15 54
3. Pölsan -19 54
4. teglet -31 48
5. Soppan -35 47
6. Korven -27 44

Korven torskade, vi tappade en pinne, de övriga tog tre! Tro det eller ej, men tabellen på Officiella förstasidan är redan uppdaterad!
Kommentera

Liam Devlin: Vi sponsrar om han kan utlova vinstgaranti.
Kommentera

Underdog: Tack för grattiset.

Lulingar: Hemska tanke om vi förlorat ikväll. Alla andra konkurenter om slutspelsplatsen vann ju sina matcher..
Kommentera

Underdog: Bra, Underdog. Såskarelåta. Du uttrycker det så bra, så jag hoppas du får chansen att upprepa det fyra gånger till. Efter de femtio matcherna.
Kommentera

Liam Devlin: japp, den gröna med BOXER på bakluckan.

Kanske vi kan göra så att när det är match mot Teglet borta så sabbar du bilen, för dit kan jag ju ta pendeln så då får jag både se matchen och hjälpa till att hämta in poäng till LHF?
Kommentera

Liam Devlin: Om tabellen på officiella redan är uppdaterad så betyder det bara att Jocke också följt matchen via datorn. Det tar längre tid i samband med hemmamatcherna eftersom det dröjer ett tag innan han kan gå hem och fixa det.
Kommentera

Kickan: Mycket viktig match på Lördag gäller att vi kniper 3 poäng mot Pölsan.
Kommentera

Kickan: japp, det var den matchen. Har för mig att till och med Partik Tano lyckades göra mål i den matchen. Det gjorde han ju inte så ofta annars.
Kommentera

Kickan: Utmärkt! I värsta fall får vi gå runt med kollekthov på Snacket och Forum inför matcherna. LL presenterar fakturan i förväg, och sedan skramlar vi ihop det som behövs. Här i fjollträsk sitter folk och tigger i varje gathörn numera, med en skylt "hemlös". Jag sätter kanske upp en likadan "Folkaägare"?
Kommentera

Jaha, inte många andra matcher gick vår väg idag.

Brynäs - Leksand 5-1
Här kunde gärna Leksand tagit två poäng och Brynäs en.

MODO - Timrå 3-0
Satans TIKen, här kunde de väll vunnit, iaf i förlängning.

Södertälje - Frölunda 3-1
SSK verkar riktigt heta just nu medans VF är i en liten formsvacka.

Färjestad - MIF 1-3
Här är FBK i en riktigt stor formsvacka medans alla bottenlagen verkar på G.

Så synd att vi inte kunde ta tre sköna poäng, men två går bra också.
Kommentera

nappen: Vi MÅSTE vinna mot Brynäs på lördag. Och jag tror också att vi får revanch då.
Kommentera

LL: Inför den matchen sa jag till Devlin att "vi vinner med 4-1", varefter han tippade 4-1 till oss. Jag tippade 4-2 till oss, vilket jag ångrar än idag. Man ska egentligen aldrig ändra sig efter den första känslan man hade.
Kommentera

lizzard: Vi tar Pölsan. Jag tror till och med vi tar dem ganska lätt. Killarna har ingenting-kan-stoppa-oss-känslan i kroppen nu, och den lär knappast ha försvunnit efter att vi lyckats erövra två alltför sällsynta bortaispoäng.
Kommentera

LL: He he. Taget. Det kanske räcker att jag sätter upp en skylt bakom Boxer, en skylt där jag skrivit "-ing" för att den skall vara ut stridsbart skick och teglet pulvriserat?

Kolla Toppen nu:

1. Warulfven 76
2. Tjurgårn 75
3. Styvben 70
4. Blixtlåset 69
5. Pingen 67

Mysteriet warulfven är snart upphunnen, som en utbrytare på ett maratonlopp sista kilometrarna. Hur många hinner förbi? En? Två? Tre? Alla fyra?

I mittemellanlandet har Tiken, obehagligt för dem, närmat sig botten. De har nu bara fyra pinnar på MooDoo, och sex på bland annat oss.

Sex på bland annat oss? Låter fräckt. Men jag tror som jag trott länge nu. Vi är så bra att vi skall klättra, och vi skall passera Gläfsers! Det blir lottning mot trean-fyran. . .warulfven? blixtlåset? Från pest till kolera, alltså.
Kommentera

Portello: Det tror jag vi gör också, om vi inte följer mönstret och tar två torskar mot Pölsan och MooDoo.

MooDoo spelar borta mot Korven på lördag vilket borde innebära tre säkra poäng för MooDoo medans TIKen har Styvben hemma. Kom igen nu Korven!
Kommentera

Liam Devlin: Fast han kan väl se till att det inte är så jättedyra fel på bilen dårå? Budgeten kanske havererar totalt annars.
Kommentera

nappen: Warulfven är väl magsjuk? Det förklarar ju det usla resultatet. Varför är de aldrig magsjuka mot oss?
Kommentera

nappen: Modo har aldrig några säkra poäng.
Kommentera

Liam Devlin: Jag vill ha Styvben i kvarten. Hämnden är ljuv, så ljuv...
Kommentera

Kickan: Vi kör "BOXER-ing"-varianten så blir det billigt!

Pölsan på lördag skall bara tas!

Nu vänder det! Nu blir det vinst på vinst på vinst. Många har vaarit bra länge, och nu har vi nästan en femma mer än vi haft senaste månaderna. Den som vill vinna tvävling nu skall bara tippa lulevinster. Du kommer att klättra bra.

Pölsan....................Nu blir det revansch! Välkomna upp till Luleå!
Kommentera

Kickan: Det vill jag också, så tråkigt med så lite hockey här nere i Fjollträsk. ;)
Kommentera

Liam Devlin: Jag tippar ju alltid bara LHF-vinster. Synd bara att Älsklingarna inte hittade storformen lite tidigare, då hade jag legat etta nu : )
Kommentera

Kickan: Mycket gärna! Det var skamligt och eländigt av styvbenen att plocka bort oss två gånger i rad när Myllys skulle få sitt andra guld. Och det kommer att vara extra roligt att inför hela s k riksmedia (=läs lokalreportrana här nere) spela bort gullegrisarna, även om de nu förstärkt med en massa gamla lulespelare, eller, just därför.
Kommentera

Gonatt lulingar och olulingar! Nu ska man gå och titta på Hockeykväll och se en liten snutt på 30sekunder från Luleås match och sedan svära lite.
Kommentera

Liam Devlin: Slutspel mot Styvben brukar kunna få alla möjliga konsekvenser. Slutspel mot Styvben var till och med en starkt bidragande orsak till att jag bestämde mig för att förhållanden med olulingar aldrig mer kommer i fråga.

Den här gången är det våran tur. Åh så jag hoppas att vi får möta dem och förpassa dem ut ur slutspelet.
Kommentera

Kickan: Ah, det är en viktig kunskap. Den, om det omöjliga i olulingsförhållanden, åtteminstone och självklart när det gäller hockey! Upptäckten att olulingar inte duger är lika känslostark och livsavgörande som blommor och bin, natt och dag och allt annat. Med styrkan av en allgalaktisk gurgelbrännare slår den till, och därefter sjunger fåglarna, solen skiner och allt är ljust och vackert!

Visst är det vår tur att ha tur. Styvbenen har fått alttför mycket och när vi möts igen är det dags. Dessutom är det nu. . .vår vår!

Jag tror vi tar Tiken nu också i tabellen. Platser under strecket existerar inte i Norrbotten, för...

Vi tillåter det helt enkelt inte!
Kommentera

Hajlajtsen är uppe nu hos hockeyligan. Man kan lugnt säga att Hento avvärjde ett och annat rejält friläge. Vi får nog trots allt vara rätt nöjda med två pinnar.
Kommentera

Albert Hall: hehe, fin målgest av Kapus mot läktarna efter straffmålet :-)

Ett mycket bra och ruggigt välmaskerat skott också. Norrena hann inte alls med. PANG i nätet bara! Jag vet vem jag vill se som straffläggare hädanefter :-)

Nej, sovdags nu!
Kommentera

Jaja, Hockeykväll har ju visat en hög hockeykompetens ikväll.

"Norrena stod mer eller mindre sysslolös hela matchen". Ja just ja. Luleå sköt "bara" 38 skott.

Det måste ha varit första gången jag har hört att en målvakt som motat 37 skott ha varit sysslolös.

"Luleå stälde bara upp på blå och försvara sig". Okej, så alla 38 skotten kom från blålinjen då eller?

Lägg ner hockeykväll för fan!!
Kommentera

Haha, jag har slutat se eländet för länge sen. Jag tycker det är oseriöst. Tacka vet jag hockeytorsdag i svt istället. På fem minuter där sägs mer vettigt än i hela hockeykväll.
Kommentera

Albert Hall: Håller med fullständigt. Egentligen är ju de enda de skämmer ut, dem själva.

Men det som är mest tragiskt i hela tradgedin är ju att TV4 skall sända från slutspelet. USH blåtta tanken gör mig knäsvag....
Kommentera

Liam Devlin: Visst känns det skönt att veta att streckstrider inte existerar för oss. Vi tillåter det helt enkelt inte! Nu finns det inget annat håll att vandra mot än uppåt. Det som finns därunder struntar vi i, det berör inte oss. Vi tar Gläfsers, vi tar SadoMooDooisterna, vi tar allt!
Kommentera

Lövva:

Lägg ner TV4's kommentatorer istället. Själva konceptet är bra. Deras kommentarer däremot gör mig mörkrädd .. "HV brukar sluta topp 4, men vika ner sig i slutspelet" .. Va? När vi slutade trea i serien gick vi automatiskt till semifinal, sen dess tror jag inte vi slutat topp 4 en enda gång. Stenkoll!
Kommentera

Lövva: Hookerkväll med sugarfyran har väl aldrig hållit någon vidare hög kvalitet, eller har jag missat något? Jag skiter i att kolla det nuförtiden eftersom det bara gör mig förbannad. Man vet ju att Styvben i regel får 90% av tillgänglig sändningstid, och Styvben är ju totalt ointressant för majoriteten av hockeysupportrarna landet runt.
Kommentera

Kickan: Förra säsongen, och även tidigare säsonger, höll de en nivå som var så låg att man trodde det var omöjligt att dala lägre ner. De var längtst ner i en kvicksilver termometer med andra ord. Men i år har dom sprängt termometern totalt, å då snackar jag inte på toppen.

Kan lova. Ett par dagis ungar i fyra års åldern skulle göra det bättre än vad dem gör det.

Men nu när SVT har tappat Fotbollskväll, borde de inte var sugen på att ta över hockeykväll då?

Men som sagt, i slutspelet blir det bildrutan på och mute knappen nere
Kommentera

Dysso: Konceptet suger ju ocskå totalt. Väldigt ofta struntar de i att visa vissa mål för att istället hålla på å tjatra om något helt oväsentligt.

Strukteren på programet skulle istället se ut som fotbollskväll. Där kan vi snacka ett seriöst program. Och det är inte dåligt å lyckas hålla en seriös profil trots att Tomas Wernersson är med!
Kommentera

Lövva:

När jag sa konceptet menade jag att dom överhuvudtaget visar hockey en kväll i veckan. I nuläget är det nog det eller inget alls, tyvärr.
Kommentera

Dysso: Intressant förresten att se vad Leksand kan få ut av Maurice. En tvilling är oftast bara en halv spelare utan sin andra hälft. Jag tror han floppar.
Kommentera

« · 380503 · »