LHF:s väg mot SM-guldet

« · 192875 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan: Då får jag väl ta tillbaka anklagelsen och lyfta på hatten.
Väldigt storsint av dig att låna ut henne.
Kommentera

Portello: Nejdå, jag lånade ut henne tillfälligt till Dysso, men tyvärr blev hon försenad till Jönköping och när hon kom fram ledde SSK med 0-4. Tala om Friggebo-effekt!
Kommentera

Paddan: Har du övergett birgit nu?? Isåfall är det väldigt elakt av dig.
Kommentera

LL: Jajamen, alldeles riktigt, har själv funderat på att lägga mig under en match och undersöka hur matchresultatet skulle påverkas av detta.

Nej, nu får man spela lite musik för att illustrera denna segersötma, tror jag ska spela den skiva som ändå redan finns i CD-växlaren. Blir med andra ord låten "Top of the world" med gruppen James. Skulle också funka bra med "All I want is everything" med gruppen Jellyfish.
Kommentera

NallePhu: Hmm.....ser just nu fem värmeljus och ett klotljus så visst ser jag en viss ljus-ning....
Kommentera

claesw: tackar! Jag håller med om det du säger om flyt och avslappnat spel. Det var så tydligt igår hur tex Tommy Sjödin nästan verkade livrädd för att skjuta, medan Luleåspelarna bara klappade till när man fick lägen.

I går efter matchen trodde jag att det var kört för Brynäs, men sedan såg jag tabellen och upptäckte att det var inte alls sex pinnar som jag trodde utan bara tre upp till säker mark. Nu har jag inte pejl på målskillnaden, men det är ju faktiskt inte alls otänkbart att Brynäs är ikapp och kanske rent av förbi MIF efter helgens matcher. Men det är klart, skulle MIF vinna och Brynäs förlora så blir det nog väldigt svårt att ta ikapp igen.

Paddan: aha, så Pirro-effekten innebär alltså att finta de andra lagen genom att lägga sig i ett par matcher och sedan vinna på att motståndarna underskattar er? :-)
Kommentera

LL: Jo, det är lite märkligt. De flesta lag som vi slagit den senaste tiden har gjort vääääligt dåliga insatser enligt dom själva och deras supportrar.
Man kan inte ställa sig frågan om det är deras motstånd som gjort dem dåliga? :-)
Kommentera

Paddan: Jaja gläd dig åt det lilla ljuset i MoDo:s långa tunnel mer ljus än så lär ni nog inte se tyvärr.....
Kommentera

LL:
Det är väl helt enkelt som så att vi valt att maskera vår form riktigt ordentligt för att invagga er andra i säkerhet för att sedan slå till när vi börjar närma oss slutspelsdags. Att sedan spelare som Warg och Wilde gått in för uppgiften med sån glädje att det faktiskt sett ut som att de varit riktigt urkassa är bara imponerande. Nu kommer vi lekande lätt att ta hem de trettionio poäng som återstår.

För övrigt ingår också den fåtaliga publiken och den lugna atmosfären i hela den stora planen som kommer att sluta med ett SM-guld för MoDo.
Kommentera

LL:
Grattis till segern, ni var klassen bättre än Brynäs denna gång. Får man lite flyt och säkrare mark under fötterna, spelar man mer avslappnat och jag tror säkert ni kan sätta käppar i hjulen för de flesta lag i slutspelet!
Kommentera

Skön seger i dag. Jag håller dock inte med Brynäsarna om att de var så hemskt kassa - de hade bara svårt att komma till tals med Luleås stabila försvar. Ja, med Luleås stabila spel öht, till och med.

Men vad har hänt med Modo??? Först är man tokkassa på bortaplan och nu slår man till med sex pinnar på två matcher?!? Märklig förvandling. Och lyfter sig HV nu efter sin mirakelvändning mot SSK? Noterbart är förresten att för ett par år sedan vände HV ett ännu större underläge - då vände man 0-5 till 6-5. Och det var till och med på bortaplan, har jag för mig. Vilka de mötte? Gissa en gång - SSK förstås...

Fast nu blir jag förresten osäker. Var det kanske SSK som vände och inte tvärt om? Äh, nu ska jag ta mig ett glas mjölk och en macka och gå och lägga mig. Sov gott, alla ni som förtjänar att göra det!
Kommentera

Zoogin: Det tycker jag verkligen.-1 låter väldigt bra.
Hoppas att Frölunda ställer Lundqvist i målet.
Skulle vara en härlig match i matchen.
Kommentera

4 raka segrar, varav 3 på bortaplan, det känns onekligen riktigt bra. Närmast Frölunda hemma i Coop Arena blir en riktigt intressant match, en försmak på SM-finalen? Jag tror i alla fall på 5:e raka segern där för Luleå. Ska vi säga 4-1?
Kommentera

Zoogin: Saxat från brynäs hemsida :

Båda tränarna avslutade med att berömma Luleås målvakt Daniel Henriksson.
- Uppe i Norrbotten har vi länge undrat varför han inte får chansen i landslaget, kommenterade Taavola.
- Jag har svårt att se att Sverige har två målvakter som är bättre än Henriksson, sa Sundlöv.
Kommentera

Zoogin: Undrar om Micke Johanssons mål fick vara med i omröstningen bara för att han blev bäste målgörare i Djurgårdens historia. Juha Joenvääräs mål, eller kanske framförallt framspelningen, var ju mycket elegantare.
Kommentera

Paddan: Jo, det var ruggigt snyggt både passningen från Brabenec, Fagemos släpp mellan benen och Tanos avslutning.
Kommentera

Paddan: Då hinner ju inte Challe och johan göra sin djupa analyser. Ju.
Kommentera

Zoogin: Äsch, med våra nya centerstjärnor Hedlund och Warg! så sover jag gott, dessutom så kan man räkna med att i varje fall Lehtinen gör ett gott jobb i defensiven samtidigt som Wilde agerar fastfrusen i isen och vevar med klubban...

Nepp, vi kommer att fortsätta vår spikraka väg mot en niopoängsvecka och inte ens TIK kan rubba oss nu!
Kommentera

Albert Hall: Äsch, jag är nöjd om vi först och främst tar 15 poäng på de återstående fem matcherna denna månad. Sen får vi se vad som händer i framtiden.

Snyggt mål av Tano och Snygg-Brabenec i kvällens match, har dock fortfarande svårt att förstå varför man inte får se ALLA mål i omgången i Hockeykväll.
Kommentera

Paddan: Jag tror inte att TIK:s storförlust i kväll var så bra för er, de kommer förmodligen att vara grymt taggade på Söndag.
Kommentera

Paddan: Det är väl en 30 poängsmånad snart också?
Sen följer ett slutspel där ni vinner sista matchen förståss.
Kommentera

Albert Hall: Jomenvisst rullar niopoängsveckan på med full fart. Av bara farten avverkar vi också en sexpoängsvecka nästa vecka....
Kommentera

Zoogin: Det är möjligt. Djurgården skulle jag inte ha så mycket emot att möta i en kvart. Vi har haft ganska lätt för dom i denna säsong, relativt enkla resor och mycket lulingar som bor i Stockholm. Jag tror faktiskt vi skulle ha en bra chans mot dom.
Kommentera

Albert Hall: Jag är ganska säker på att FBK kommer att gå förbi TIK.
Kommentera

Tabellen:

1.Frölunda 76 P
2.Timrå 73
3.Färjestad 69
4.Djurgården 63
5.HV71 59
6.Luleå 56
7.Leksand 50
8.MoDo 49
----------------
9,Södertälje 47
10.Mif 45
----------------
11.Brynäs 42
12.Linköping 37

Nio pinnar ner till oslutspel. Det måste gå. Speciellt som vi är bra just nu och Mif och Tälje är rätt så obra.
Med nuvarande tabelläge så skulle vi lottas mot DIF eller FBK i kvarten. DIF kan jag stå ut med, men FBK..... huvva!
Nästan så att jag isåfall hellre sjunker till sjua eller åtta.
Kommentera

lizzard: Ja att bli tillsagd av Riktiga Luleå suportrar är nog det som biter bäst på sådana oseriösa som Luleapan
Kan man inte ens ta en seger på rätt sätt är det illa
Kommentera

Natten: Tack för ditt grattis.. Jag tycker att det inte är mer än rätt att säga till när sådana inlägg kommer i en gästbok. Onödigt att ens skriva ett sånt inlägg
Kommentera

Albert Hall, Portello, Lizzard: Grattis till segern synd att inte brynäs kunde bjuda upp bättre än dom gjorde. Och en eloge till er som säger åt luleapan att skärpa sig....tack.
Kommentera

Paddan: Niopoängsveckan rullar på...... :-)
Kommentera

Portello: Brist på rutin eller så spelar han för långt norrut för Hardys smak.....Så till Luleapan sånt moget inlägg i Vår bästbok men de speglar kanske vilken sorts suportertyp du är.
Timrå luleå i slutspel man får hoppas att Guldet går till nått av dessa Norrlag nu när brynäs är helt väck i Tabell och spelmässigt
Kommentera

Albert Hall: Nästan så att jag tycker att ni kan börja betala när jag lysnar på hockeylive. Vore inte mer än rätt eftersom vi aldrig förlorar när jag gör det :)
Kommentera

RavenLord: Man för tacka. Ser väldigt bra ut för våran del.
Håller med om Hento måste få chansen snart men som Albert säger så vågar väl inte Hardy plocka ut honom pga brist av rutin i Landslaget.
Kommentera

Albert Hall: ...eller Bosse Ahl, han bör väl ha rutin så det räcker och borde väl därför passa som hand i handsken i 0,33 Euro.
Kommentera

Albert Hall: Nä och inte lär han få rutin om han aldrig får vara med.
Kommentera

Hälge: Tackar, tackar, bara typiskt att när jag hade fått in det resultat som jag tänkt tippa så funkar inte uppkopplingen mot Svenska Spel hos det lokala spelombudet. Nåväl, var väl bara en hundrafemtio spänn jag missade, men ändå. :(
Kommentera

RavenLord: Nja, han har ju ingen rutin. Nog är det bättre att rutinerade Liv och Wanhainen får stå istället. Eller Sandberg kanske kan dammas av? Eller Hadelöv? Eller kanske man kan övertala PR32?
Kommentera

Paddan: Grattis till er, lulingarna och Dysso.

Faan, ska du få rätt ändå ?

Inget mer TIK i rutan, tack !
Kommentera

Portello: Grattis lulingar, ett stort grattis också till Dysso som jag antar käkade Losec som aldrig tidigare under dagens match.
Där ser du, Dysso, jag sa ju att vi båda skulle vinna idag!
Blir extra kul att åka upp till Stockholm med en färsk vinst i bagaget.

Tyvärr gud och Hälge är det bara att beklaga förlusten mot FBK, beklagar redan nu även förlusten mot oss på söndag. ;)
Kommentera

Grattis till segern...Nu har jag sett Henriksson i två matcher storspela mot Brynäs...Får inte han chansen i Tre Kronor snart är de nå stort fel,han agerar hur säkert som hellst och släpper inte mycket till returer.
Ram gkorde några kanonräddningar i andra men va hjälper det när utespelarna inte kan sätta nån framot brynäs spel va bedrövligt ikväll..de fanns inge spel *suck*
Vi får sikta in oss på kval som de ser ut nu..med detta spel hör vi tyvärr inte hemma i Elitserien
Lycka till i Slutspelet LULEÅ
Kommentera

Portello: Serdu jag neutraliserade inte din tur blev bara bättre Hento höll ju nollan :)
Kommentera

Portello: Just nu känns det som om jag inte vill ha FBK i kvarten av någon anledning.
Kommentera

Albert Hall: Och nu spräckte TIK nollan. Grattis till dom.
Kommentera

Albert Hall: Men sista målet kunde dom vänta med till overtime. Fatta vad nära jag var att få in oddset.
Kommentera

Portello: På den f-benade onlinen pågår våran match fortfarande!
Kul att Hento fick hålla nollan.
Kommentera

Portello: Det kan mycket väl vara vändpunkten. Precis vad dom behövde. När dom låg under med 0-4 så gav dom nog upp, lirade bara utan att tänka så mycket! Och se..... plötsligt ramlade puckarna in.

Min gissning i alla fall. :-)
Kommentera

8-0 till Fbk.
Kommentera

Albert Hall: Nog är matchen klar nu.
Kommentera

lizzard: Att ingen domare märkte det.
Väldigt starkt av Hv att vända. Blev det här måntro vändpunkten för dom?
Kommentera

Portello: Är det inte slut snart? Varför tar det så länge med de sista två minutrarna?
Kommentera

Blir kul att se hockey kväll. har gått över till Hv matchen LIF spelade med 7 man i 20 sek utan att få en utvisning. Kommentatorerna blev helt till sig hehe
Kommentera

« · 192875 · »