Albert Hall: Morsning Skoterraggare.... ;-) Grattis till segern idag, var väl rättvis kan jag tänka. Finns det ngt hopp för oss i KS? Ngn påstod hos oss att Tellström spelat i Brynäs tidigare. Kan det stämma? Isf, skicka tillbaka honom, illa kvickt... :-)
Hälge: Tackar, tacka, får också passa på att gralutera lulingarna och en glädjestrålande Dysso som för andra matchen i rad fått lämna Losecförpackningarna orörda. Tyvärr tvingas jag ju också säga ett ograttis till er TIKar.
Portello: Det var en bättre match än i tisdags i alla fall. Fjärdelinen råkkade verkligen ikväll. Oj, vilket tryck dom satte i Brynäs zon. Tella fick priset ikväll, Jag tycker absolut vi ska ta loss honom från BIK till nästa säsong. Men allra, allra bäst i Lule var Sandström. Jag vet att jag berömt honom tidigare men ikväll var han KUNG på isen. Inte ett misstag, lugnt och självsäkert spel, kastar sig och täcker skott i exakt rätt ögonblick. Enorm i BP. Skriv fem år med honom! Nu!
Brynäs spelade ganska defensivt och var hyggligt bra ända tills vi fick fast dom i deras zon. Då var det som om det var PP hela tiden. Fast gentligen tycker jag det är underligt att varken LHC eller Brynäs ens har försökt att föra matcherna och lyfta upp spelet här i veckan. För i kvalserien lär dom bli tvugna att göra det.
Det var en kassaskåpssäker seger, mycket bättre än matchen mot LHC. I 3:e perioden var det verkligen klasskillnad. Snyggast var nog Rönnqvists framspelning till Hägerbäcks 3-2, men alla Luleås mål var snygga.
Portello: Jodå, det blev ju en riktigt trevlig match, även om andra perioden inte var speciellt stabil. Var till och med rätt grinigt emellanåt. Men kedjan med Tellström, Hägerbäck och Ledin imponerars enormt. Rönnkvist blir bättre för varje match. Även Magnus Nilsson var en fröjd att se idag, vilket slit.
Två stabila vinster verkar det som. Härligt! Vore ju inte tråkigt om LHF kan få en fin serie matcher för att höja självförtroendet inför slutspel, och att HV behöver det är väl inget nytt. :)
Portello: Härligt .. Och HV tryckte precis in 4 - 0, två vinster i rad, DET var länge sen nu. Kan HV hitta formen till slutspelet kanske? Hoppet tänds iallafall...
Dysso: Ni får gärna ta tikarna så tar vi hand om Styvben. Vi har ett visst psykologiskt övertag över dem med tanke på att vi har vunnit samtliga matcher lagen emellan den här säsongen.
Portello: Det är så jäkla kul att det går bra för både Hägerbäck och Ledin just nu med tanke på de sågningar de har fått utstå - i Hägerbäcks fall redan från långt innan dess att han tränat sitt första ispass med LHF. Froza 4elinen!
Det vore ju onekligen trevligt! Ser gärna att LHF och HV slutar på 5-6 plats, vilken inbördes ordning det blir spelar inte så stor roll... Verkar som om TIK ramlar ner en placering, och att hamna 7-8 verkar mycket mycket tungt nu. FBK eller VF slipper man helst i kvarten...
gud: Grejen är väl att de namnen i våra ögon är vedertagna och har använts under lång tid t ex på forum. Tar ni ifrån oss lulingskan så tar ni ifrån oss en del av våran personlighet, fast kanske är det bättre att allt är jämngrått, sterilt och trist? De alternativa namnen är ju inte ens illa menade, utan bara just alternativa, och det finns en historia bakom varje namn. Vad är det som är så hemskt? Förklara för oss alla så kanske folk kan acceptera det istället för att lämna HS.
Eftersom det inte bara rör mig utan även andra lulingar så tog jag det inte via mess.
Dags för guldtråden igen, om nu någon vågar skriva något i gästboken mer. Savage, kom tillbaka! Annars får vi väl alla återgå till forum istället där vedertagna namn får fortsätta vara vedertagna.
Kvällens match mot ****** (censur, tydligen) borde vi greja utan några större problem, fast man kan aldrig vara säker förstås. Hur som helst, vinner vi så kan vi inte ens i teorin missa slutspelet.
Mitt tips får bli 4-2 till LHF (och 15 p till mig i tipstävlingen).
Sven Savage: Jisses, det är väl ingen som trar namnen är på allvar ens? Sorgligt om du lämnar oss Svempa, så det hoppas jag att du inte har tänkt göra.
Cluben LHC: Ingen i publiken hade nog protesterat om LHC hade haft ledningen efter första perioden. Det märktes ändå att laget inte var riktigt taggat. Det var ju mer eller mindre en vänskapsmatch för dom. Jag tyckte Pihl var ganska bra och satte emot lite i närkamperna. Ahxner är alltid kul att se. Hur grym vore inte den mannen om han vore lite elakare? Nu är han ju mest som tjuren Ferdinand som sitter och luktar på blommor under sin korkek...
Portello: Sandberg stod hela matchen. Han hade ju en mycket otacksam uppgift i första perioden. Lite att göra men dom två lulechanser som dök upp var ganska rejäla.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Grattis till segern idag, var väl rättvis kan jag tänka.
Finns det ngt hopp för oss i KS?
Ngn påstod hos oss att Tellström spelat i Brynäs tidigare.
Kan det stämma? Isf, skicka tillbaka honom, illa kvickt... :-)