LHF:s väg mot SM-guldet

« · 219934 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Morsning Skoterraggare.... ;-)
Grattis till segern idag, var väl rättvis kan jag tänka.
Finns det ngt hopp för oss i KS?
Ngn påstod hos oss att Tellström spelat i Brynäs tidigare.
Kan det stämma? Isf, skicka tillbaka honom, illa kvickt... :-)
Kommentera

Hälge:
Tackar, tacka, får också passa på att gralutera lulingarna och en glädjestrålande Dysso som för andra matchen i rad fått lämna Losecförpackningarna orörda. Tyvärr tvingas jag ju också säga ett ograttis till er TIKar.
Kommentera

Portello: Det var en bättre match än i tisdags i alla fall. Fjärdelinen råkkade verkligen ikväll. Oj, vilket tryck dom satte i Brynäs zon. Tella fick priset ikväll, Jag tycker absolut vi ska ta loss honom från BIK till nästa säsong.
Men allra, allra bäst i Lule var Sandström. Jag vet att jag berömt honom tidigare men ikväll var han KUNG på isen. Inte ett misstag, lugnt och självsäkert spel, kastar sig och täcker skott i exakt rätt ögonblick. Enorm i BP. Skriv fem år med honom! Nu!

Brynäs spelade ganska defensivt och var hyggligt bra ända tills vi fick fast dom i deras zon. Då var det som om det var PP hela tiden.
Fast gentligen tycker jag det är underligt att varken LHC eller Brynäs ens har försökt att föra matcherna och lyfta upp spelet här i veckan. För i kvalserien lär dom bli tvugna att göra det.
Kommentera

Jag säger så här: Det lag som får möta Luleå i kvartsfinal är det synd om.
Kommentera

Portello: Grattis lulingar, Paddan och Dysso.
Kommentera

Det var en kassaskåpssäker seger, mycket bättre än matchen mot LHC. I 3:e perioden var det verkligen klasskillnad. Snyggast var nog Rönnqvists framspelning till Hägerbäcks 3-2, men alla Luleås mål var snygga.
Kommentera

Portello: Jodå, det blev ju en riktigt trevlig match, även om andra perioden inte var speciellt stabil. Var till och med rätt grinigt emellanåt. Men kedjan med Tellström, Hägerbäck och Ledin imponerars enormt. Rönnkvist blir bättre för varje match. Även Magnus Nilsson var en fröjd att se idag, vilket slit.
Kommentera

Ser att vivix hittat hem från Coop.hur var matchen ? Något att hänga i granen?
Kommentera

Dysso: Man får önska detsamma.
Snart börjar det riktigt roliga :)
Kommentera

Grattis till vinsten, alla lulingar!
Två omgångar kvar till allvaret...
Kommentera

Portello:

Två stabila vinster verkar det som. Härligt!
Vore ju inte tråkigt om LHF kan få en fin serie matcher för att höja självförtroendet inför slutspel, och att HV behöver det är väl inget nytt. :)
Kommentera

Dysso: Å nu gjorde J.sandström 5-2.
Väldigt roligt att just han fick näta.
Kommentera

Portello:
Härligt .. Och HV tryckte precis in 4 - 0, två vinster i rad, DET var länge sen nu. Kan HV hitta formen till slutspelet kanske? Hoppet tänds iallafall...
Kommentera

Dysso: Underbaaaaaaart! Burra 4-2 efter 23 sekunder .
Kommentera

Lulekickan:

Vi satsar på det då. Ni får jyyrgårn så tar vi TIK. Kan vi hoppa sista omgångarna och börja lira kvartsfinaler direkt nu?
Kommentera

Dysso: Ni får gärna ta tikarna så tar vi hand om Styvben. Vi har ett visst psykologiskt övertag över dem med tanke på att vi har vunnit samtliga matcher lagen emellan den här säsongen.
Kommentera

Lulekickan:

Jo, helt klart. Sen vore det kanon om HV får TIK i kvarten, räcker ju med att jag går på matcherna så vinner HV... =)

3 sedda TIK matcher, 3 TIK förluster. Need I say more?
Kommentera

Lulekickan: den där finnen FBK värvade skulle jag gärna sett i Luleå... Han har gjort 3 mål ikväll nu .
Kommentera

Dysso: Uj, 0-5 i Timrå Isstadion. Warulfven pissar på dem. *ryyysa*

Warulfven får hemskt mycket gärna knipa andraplatsen - risken för respass i kvarten minskar i så fall avsevärt förutsatt att vi hamnar på 5-6:eplats.
Kommentera

Lulekickan: Jo,det är verkligen skojjsigt.

Undrar om någon trodde att Tellström skulle lyckas så här bra.
Jag trodde det då inte, men det gör ingeting att jag trodde fel.
Kommentera

Portello: Det är så jäkla kul att det går bra för både Hägerbäck och Ledin just nu med tanke på de sågningar de har fått utstå - i Hägerbäcks fall redan från långt innan dess att han tränat sitt första ispass med LHF. Froza 4elinen!
Kommentera

Portello:

Det vore ju onekligen trevligt! Ser gärna att LHF och HV slutar på 5-6 plats, vilken inbördes ordning det blir spelar inte så stor roll...
Verkar som om TIK ramlar ner en placering, och att hamna 7-8 verkar mycket mycket tungt nu. FBK eller VF slipper man helst i kvarten...
Kommentera

Dysso: Jodå . Hoppas nu Luleå kan sätta ett par puckar till innan paus.
Vill gärna ha några måls ledning inför sista perioden.
Kommentera

Portello:

Ser bra ut.. LHF leder och HV ser ut att vara på väg att säkra slutspelsplatsen, leder nu med 2 - 0 över SSK.
Kommentera

Lulekickan: Yes! Hägerbäck gör sítt tredje poäng ikväll.
Han verkar trivas bra med Rönnqvist.
Kommentera

Lulekickan:

2-0 nu, Werner tryckte, tryckte och tryckte, och till slut var puckuslingen inne i mål. Värsta Förlusta drabbar nog dom själva idag!
Kommentera

Vad i helvete, 2-2? Det måste vara fel, appselut.
Kommentera

Portello: Vad gick ditt vad med Paddan ut på?
Kommentera

scim: Vi får la se. Frölunda betyder rätt ofta Värsta Förlusta för motståndarna.
Kommentera

Lulekickan: Jo det skulle ju iofs vara rätt bra så jag kammar hem mitt vad med Paddan.200,000 tror jag att det var ;)

Vilken formtopp Ledin har fått.
Skit BIF har hastigt och mindre lustigt kvitterat.
Kommentera

Lulekickan:

Njae, vi hade tänkt säkra slutspelsplatsen ikväll så det kan du glömma!
Kommentera

Portello: Förresten har Kauppila idag sett till att jag tagit hem vadet med Pinto. Vilken kung han är.
Kommentera

Portello: MooDoo får ju iofs gärna förlora de också. Det kan vara bra att ha dem på betryggande avstånd bakom oss.
Kommentera

Lulekickan: Jepp Uffes Boys rokkar ikväll, Tydligen har Tella , Ledin och Hägerbäck käkat taggtråd som sjutton dom tuggar på och gnuggar på!!
Kommentera

Lulekickan: Wunderfult att vi leder med 2-0. Det är ju inte så dumt att Fbk heller leder mot Timrå .
Enda resultatet som inte går våran väg är SSK-HV.
Kommentera

...och Warulfven har petat in 2 de också. Perfekt! Då slipper vi nog dem i kvarten.
Kommentera

NallePhu: Damnit vad kul, Ledin, Hägerbäck och Tellström råkkar ikväll. Bäva Pölsan, bääääva!
Kommentera

Lulekickan: 2-0 Ledin Ass Tella Hägerbäck
Kommentera

Lulekickan: Tella gör 1-0 ass Ledin Hägerbäck
Kommentera

Lulekickan:
skitsamma..gör som ni vill..
Kommentera

gud: Grejen är väl att de namnen i våra ögon är vedertagna och har använts under lång tid t ex på forum. Tar ni ifrån oss lulingskan så tar ni ifrån oss en del av våran personlighet, fast kanske är det bättre att allt är jämngrått, sterilt och trist? De alternativa namnen är ju inte ens illa menade, utan bara just alternativa, och det finns en historia bakom varje namn. Vad är det som är så hemskt? Förklara för oss alla så kanske folk kan acceptera det istället för att lämna HS.

Eftersom det inte bara rör mig utan även andra lulingar så tog jag det inte via mess.
Kommentera

Lulekickan:
det är en härlig nivå du vill vara på...
Salcin förklarade tom för dig..är det något mer du vill så ta det via mess...
Kommentera

Dags för guldtråden igen, om nu någon vågar skriva något i gästboken mer. Savage, kom tillbaka! Annars får vi väl alla återgå till forum istället där vedertagna namn får fortsätta vara vedertagna.

Kvällens match mot ****** (censur, tydligen) borde vi greja utan några större problem, fast man kan aldrig vara säker förstås. Hur som helst, vinner vi så kan vi inte ens i teorin missa slutspelet.

Mitt tips får bli 4-2 till LHF (och 15 p till mig i tipstävlingen).
Kommentera

Sven Savage: Jisses, det är väl ingen som trar namnen är på allvar ens? Sorgligt om du lämnar oss Svempa, så det hoppas jag att du inte har tänkt göra.
Kommentera

Cluben LHC: Ingen i publiken hade nog protesterat om LHC hade haft ledningen efter första perioden. Det märktes ändå att laget inte var riktigt taggat. Det var ju mer eller mindre en vänskapsmatch för dom. Jag tyckte Pihl var ganska bra och satte emot lite i närkamperna. Ahxner är alltid kul att se.
Hur grym vore inte den mannen om han vore lite elakare?
Nu är han ju mest som tjuren Ferdinand som sitter och luktar på blommor under sin korkek...
Kommentera

Portello: Sandberg stod hela matchen. Han hade ju en mycket otacksam uppgift i första perioden. Lite att göra men dom två lulechanser som dök upp var ganska rejäla.
Kommentera

Portello: Enligt alla uppgifter jag sett så var det Sandberg som stod hela matchen(frånsett då man tog ut honom på slutet...)

"Andremålvakten" heter Daniel Sperrle.
Kommentera

Albert Hall: Var det inte Sperle eller vad han nu heter som stod i första?
Kommentera

Tja, hur spelade LHC idag? Var det ok, eller var i lika dålig klass som Thomas Johansson?
Kommentera

Paddan: Tack för gratulerandet! Får väl instämma i gratulerandet till lulingarna och Dysso och ge dig ett ograttis istället.
Kommentera

« · 219934 · »