LHF:s väg mot SM-guldet

« · 224443 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan:
Äsch, jag tyckte allt det lät annorlunda tidigare. Skulle ni hamna före oss i grundserien så skulle du gladeligen donera pengarna till mig...

Nåväl, snart dags att bege sig mot platsen där SM-guldet kommer att firas detta år. Hemvisten för SM-guldsvinnarna säsongen 2002-2003 (MoDo Hockey): Kempehallen.
En promenad på en halvtimme är snabbt avklarad för att få ut sina slutspelsbiljetter.
Kommentera

Lulekickan: I fråga om tippartävling deltar jag gärna nästa år, om jag har råd med den tydligen tuffa inträdesbiljetten. Men jag föreslår att man modifierar Forum-reglerna och ger extrapinnar för den som tippar lulevinst. Nu ordnade det sig tydligen ändå i år, som väntat, men det vore väl trist om någon vinner det fina priset på att ha suttit och otippat med Luleå?
Kommentera

Paddan: Jaså Paddelände. Jag skulle aldrig betala skulder åt någon som ådragit sig skulden genom att ingå ett vad de aldrig kan vinna. Därtill kommer ju att du inte är med oss, du är ModOss, och därför förtjänade du att förlora ditt vad med Portello. Seså, bara att pröjsa.
Kommentera

danoj:
Själv så tror jag att det blir 4-2 i matcher för MoDo och Werna kommer att göra de mål på lördag som han så hett ville sätta ikväll. Sen får gärna Lundqvist-bröderna bli lite lagom knäsvaga och hela Frölunda darra på manschetterna vid åsynen av Modoiterna. :)
Kommentera

NallePhu: Återstå att se :)
4-1 till VF's favör i matcher blir mitt tips iaf, och på lördag gör kallio hattrick.
Kommentera

danoj:Ok bra med självförtroende men ni kommer inte att få det lätt mot Twin Peaks laget det är jag 100% på och jag har en känsla av att dom skräller och slår ut er pga ni vet ännu inte hur det känns att förlora några matcher i rad....
Kommentera

NallePhu: Jo, men traditioner är ju till för att brytas, det vet du väl, i år anser jag att frölunda är för starka, dessutom med favören på hemmaplan, vi har loosat endast 2 ggr på hemmaplan i år, och inte lär det bli fler :)
Sen är jag glad att det blev just modo, hellre dom än slå & hugga laget leksand, stackars fbk..
Kommentera

danoj: Modo är era skräckmotståndare No1, Dom har slått er i kålleseum och uppe i Twin Peaks Arena och tittar man bakåt så har dom slagit ut er i tidigare slutspel du vet traditionensmakt är stor!
Kommentera

NallePhu: Dream on, denna gång har vi fördel av hemmaplan, det som har fällt oss innan har just varit att vi inte haft det, så i år ryker modo, sen tar vi oss an skoterraggarna, dvs er, och sen piskar vi upp det där gullila laget, lätt som en plätt.
Kommentera

Sven Savage: Jepp MooDoo kommer att tvåla dit Zippers så fjädrarna ryker på indianstammen
Kommentera

Sven Savage:
Det är väl klart att vi klarar av blixtlåset. Sen känns det som att jag skulle vilja möta Warulfven för att avsluta med en triumf mot TIKarna.

Har för mig att jag fick 15p i sista omgången av tvävlingen om jag nu inte minns helt fel.

Portello: Eftersom Kickan tycker så oerhört synd om mig, som den Bjästabo jag är, så har hon beslutat sig för att helt sonika stå för mina utgifter för den där vadslagningen...
Kommentera

Salcin: Nej, det var trist att det inte blir match härnere i kvarten. Men om bara MooDoo slår Zippers kan det ordna sig så att vi får möta Styvben i semifinal. Tredje gången gillt på fyra år?
Kommentera

Sven Savage: Inga matcher live för vår del alltså.

Intressant blir det i vilket fall, känns som matcherna mellan DIF-Hv samt LHF-TIK kan sluta hursomhelst.
Modo med liten skrällchans om matchserien startar bra för deras del.
FBK borde inte ha några problem med LIF kan man tycka, men detta hockeyår ska man väl inte ta något för givet.
Kommentera

Sven Savage: Vad tror du om oss (det behöver du förresten inte svara på, det var en retorisk fråga)? Inte behöver vi tröst inte. Säg som det är du, du är där och gluttar lite för att kolla in din nya klubb...
Kommentera

Albert Hall: Antagligen är snacket så fullt nu eftersom TIKarsidan är full av TIKare som måste trösta varandra nu när säsongen strax tar slut för laget. Funderade på att besöka sidan men jag är rädd för att få svårt att sova om jag läser deras mardrömmar...
Kommentera

Albert Hall: Få se, hur ska jag uttrycka mig? Nu vet jag: Säääkert!

*genomskådar*
Kommentera

Chief: Jo visst är det trist. Jag hade verkligen sett fram emot att lägga fram den. Redogörelsen.

*blåljuger*
Kommentera

Albert Hall: Förbannat! Har inte folk bättre för sig än att hänga på HS och förhindra Redogörelsen! ;-)
Kommentera

Chief: Jag hade faktiskt tänkt skriva Redogörelsen ikväll så här efter lottningen. Men eftersom inlägg liksom bara försvinner så avstår jag till ett bättre tillfälle.
Kanske efter slutspelslottningen 2004 är ett sådant?
Kommentera

Sven Savage: Fördelen med den här lottingen är ju att det aldrig kan bli någon tvekan om vem som vann erat vad!
Vem vinner, och vem försvinner?
Kommentera

Ser bra ut för Luleå i lottningen tycker jag!!!
Tips då
Modo vs Frölunda 4-2 i matchserien tippar på en skräll
Leksand vs Färjestad 1-4 i matchserien FBK ÄR för bra
HV71 vs Djurgården 4-3 i matchserien allt hänger på hur Liv tätar
Luleå vs Timrå 4-1 i matchserien Luleå är för starka i ett slutspel för TIK, Nu kommer Bulan att börja gå på högvarv och Skrbeks spel kommer att passa som handsken nu i slutspelet!!!

FORZA LULEÅ MOT SM GULD
Kommentera

Chief: Två inlägg i rad har försvunnit ut i cyberrymden! Två mycket intressanta och intelligenta inlägg. För många inloggade just nu?
Kommentera

Mot Timrå!

Kanske hade Styvben varit lättare men å andra sidan skulle Warulfven varit vidrigt obehaglig att möta. Nu är det i alla fall historia.

Vi möter Timrå, ett lag som redan gjort det de skulle denna säsong. Deras spel under seriehösten betyder ingenting alls idag. Nu är det slutspel, och nu börjar vi från noll.

De flesta rutinerade lag glider lita av och till under serien, medan TIKarna fightats allt de kunnat, för att undvika den nedflyttning de av alla tippades nå. Nå, inte av De Lallande Fånarana, men av resten. TIK har redan givit allt krut de hade, de kan inte spela bättre. men att döma av liret efter jul kan de spela sämre.

Vi har bara blivit bättre ju längre serien pågått och nu är vi i slutspel, den period då vi alltid blir som allra bäst. Vi vet vad som gäller.

Vi är Lulehockey och vi skall till semifinal!

El Maco har antagligen redan börjat röja plats i bokhyllan för alla klubbtidningar han kommer att erhålla från sin nya klubb nu när han kommer att skåda ljuset. Få se om vi inte kan hitta en vacker slipsnål också, att hålla ordningen på månadens slips med. Stadsmissionen gick miste om en dubbel medlemsavgift.
Kommentera

Albert Hall: Istället för att sitta här och vara ironisk på kvällen tycker jag du ska ta och hosta upp de där redogörelserna nu...
Kommentera

Portello: Optimist :(
Kommentera

Zoogin: Som jag trodde alltså. Jaja,det spelar ingen roll. Vi vinner :)
Kommentera

Chief: Hehehe, du fick som du ville. Timrå-Lule blir det.
Timrå måste naturligtvis anses som stora favoriter i den matchserien.
Kommentera

Satan, det blev Timrå.
Kommentera

Albert Hall: Det ser onekligen ut som om HV hittade det vinnande konceptet där. Att sparka förstetränaren har ju uppenbarligen inte haft önskad effekt, om man ser till de flesta övriga lag som försökte sig på det. Ett genidrag av HV att då göra sig av med andretränaren. Återstår att se hur många lag som försöker kopiera det framgångsreceptet nästa säsong. ;-)

HV verkar onekligen vara på väg uppåt, men tro inte jag underskattar LHF för det. Blir absolut ingen lätt uppgift. Men Timrå har ändå mött Luleå med större framgång än sammanstötningarna med HV. Fast det är klart, går det bara att förhindra Dysso från att närvara så har vi segern som i en liten ask...
Kommentera

Chief: Ok, HV verkar ju vara på uppgång. Bytet av andretränare blev en succé, kanske?
Kommentera

Sven Savage: Gäller det inte att göra flest mål? hmm.
Nä jag kan nog inte det här jag men det beror naturligtvis på att jag kommer från Timrå.
Kommentera

henrik: Det tänker jag verkligen inte göra!
Kommentera

vill ni hjälpa oss i timrå med att be till hockey guden om att det blir timrå-Luleå.
Håll tummarna hårt.
Kommentera

Albert Hall: För mig personligen som bor i Linköpingstrakten vore ju HV lämpligt avstånd... ;-)

Tror det blir tufft oavsett vilka det blir. Men ska jag vara ärlig tror jag faktiskt hellre att jag vill möta LHF.
Kommentera

Chief: Vem vill du möta? LHF eller HV?
Kommentera

Chief: Javisst!
Kommentera

Zoogin: Du vill spara det gottaste till sist eller? ;-)
Kommentera

Sven Savage: Vi lallar och trallar oss vidare! Lall on, lall on...
Kommentera

Sven Savage: Uj vad skönt att vi vann. Måste säga att jag kände mig uppgiven vid underläget i tredje.

Vi kommer ju på intet sätt att vara favoriter vem vi än möter. Men vi ska vara med och jävlas. Det ska vi!

Sen hoppas jag på att lotten faller på Modo för VF. Tror inte alls att Modo är chanslösa där faktiskt.
Kommentera

Portello: Jag vill inte ha TIK i kvarten och just därför kommer det att bli TIK.
Kommentera

Portello: Ja, snart vet vi. Låt oss skita i vilka de blir. Nu skall vi till semifinal!

Styvben har vi spöat alla gånger i år, och vi har revansch att fordra för två snöpliga semiförluster mot styvben på senare år!

lallarna från Timrå har lallat klart för i år. De har överträffat allas förväntningar genom att klara sig ända till en fin tredjeplats, genom att alla givit precis allt säsongen igenom. Men nu gäller det slutspel, något som Timrå inte spelat på mer än tjugo år, en period då vi nästan alltid varit med när det vankats slutspel. Nu kommer den tid då det är dags att riktigt lyfta sig. Vi vet exakt vad som gäller! Men vem tror att lallarna har ens en aning?

Vi skall till semi! Och vi skiter i vilka som vill försöka stoppa oss i kvarten!
Kommentera

HEj hej.. hoppas att vi får möta djurgården :)
Vi ahr ju tagit dem 4 utav 4 möjliga denna säsong :)
I dah vann vi å de var tur för att annars hade vi åkt ner till 7 plats om Hv och modo vunnit men nu kom vi 5. inna slutspel i fall :)
Kommentera

Härligt Lule! Starkt att vända efter dyngstarten av tredje! Huczkowski!
Snart lottning, Tik eller Dif, hugget som stucket. Fast jag väljer nog... Dif!

Jag såg slutet av SSK-LIF. Dramatiskt som fan. Fast Lahtinen plockar ju målvakten alldeles för tidigt! Över 2 min kvar och intensiv press i Leksandszonen.
Kommentera

Chief: Jag är nog inte så pålitlig när det gäller att tippa matcher och så .
Det är bara en känsla jag har att vi får möta er. Så just därför kommer vi att lottas mot DIF :)
Kommentera

Portello: Kan man lita på Orakel-Portello? Känns som jag vill veta NU! Intet är som väntans tider...
Kommentera

Sven Savage: Har en känsla av att vi kommer få möta TIK i kvarten. Om bara ett tag får vi se om det blir så.
Kommentera

Lulekickan: Piece of cake. Och som straff till warulfven för deras slöa uppträdande kommer nu MooDoo att lottas mot blixtlåset eller warulfven.

MooDoo har 2-2 i matcher mot blixtlåset, har vunnit två senaste varav den sista med 5-1.

Och mot warulfven har MooDoo 3-1 i matcher.

Det andra av de två topplagen kommer att lottas mot Korven som nu avgjort mot Teglet. Det innebär en stor risk för det lag som drar turlotten, och får korven, att få några viktiga spelare justerade för lång tid framöver...

ujujuj
Kommentera

LL: ...och ett "dieselmål" är alltså när man blir neddragen då man åker mot tom kasse. Då döms det mål oavsett om pucken hamnar i målburen.
Kommentera

Chief: Tack tack, tackeliticktack. Hu så underbart det känns. Nu jelar börjar det roliga.
Kommentera

Lulekickan: nej, femma i stället för fyra är inte så pjåkigt. Fast det skiljer iofs en hel del poäng till fjärdeplatsen.

Nu gjorde Leksand ett så kallat "dieselmål". Då blir vi alltså näst bästa lag defensivt.
Kommentera

« · 224443 · »