Luleå HF

116756 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 427500 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Är Tuukka Mäntylä 2 målskytt eller har text tv fel ?
Kommentera

Kickan: Ja där kom ialla fall tvåan. Tack Mäntylä!
Kommentera

YES! Älsklings-Tuukka 2-1! Puss på honom. Puss!
Kommentera

Vivix: 1-1. Sug-Gläfsers!
Kommentera

Min tur att plocka fram rätt tråd.
Låter som Luleå börjat betydligt bättre än Tik i alla fall.
Kommentera

Kickan: Äh, fan, det där med religiös fanatism och Al-Qaida träningsläger lät inte så dumt ändå, när allt kommer omkring.
Kommentera

Paddan: Det är onödigt. Klänningen har en tillhörande tomteluva.
Kommentera

Kickan: Tja, men nu är Wilde enormt kinkig. Det var ju ovanligt för honom att vara storstjärna så det har nog stigit den åt huvudet.
Äh, jag får väl neutralisera tomtenissaklänningen med min Bjästa-mössa av korvgubbemodell.
Kommentera

Paddan: Det torde inte bli några problem för dig. Jag menar, jag har fler matchtröjor än du och deras tidigare ägare grinar inte om jag råkar ha tomtenissaklänningen en match per säsong.
Kommentera

Kickan: Men vad f... oj, nej jag menar vad generöst av dig. Fast Wilde och Lehtinen lär ju bli avundsjuka, det är tillräckliga problem redan nu.
Men den kanske går att använda när man skriver rapporter, vad vet jag.
Kommentera

Paddan: Inga problem. Jag har just bestämt mig för att du får låna klänningen i ett helt år. Du har väl inte enormt viktiga möten varje match? Isf var det dumt att köpa säsongskort.
Kommentera

westerlind: Jag har bestämt mig för att låna ut tomtenissaklänningen till Paddan efter annandagsmatchen och fram till julen därpå för att undvika att själv använda den i januari.
Kommentera

Kickan: Eeh, få se nu...jag har för mig att jag hade något enormt viktigt möte som jag var tvungen att närvara på den dagen, så tyvärr blir det nog inget av med det löftet.
...enormt viktigt möte, jo så var det...
Jäklar vilken otur
Kommentera

Frisco: ...och jag säger:

Lördag 2005-01-22 15.00 Luleå HF - Brynäs IF COOP Arena

Kickan: Så trevligt det ska bli att se tomtenissaklänningen igen - och det som är i såklart.
Kommentera

Frisco: Nattinatti.

Sidär, då får de tillresta MooDooisterna skåda tomtenissaklänningen i år. Paddel blir nog glad. Han är besatt av tomtenissaklänningar. Dessutom blir det ett bra tillfälle att kräva att han och Dysso infriar sina löften om att se en match iklädda tomtenissaklänning.
Kommentera

Kickan: Jag tror jag menade tomtenissaklänningen.

Söndag 2004-12-26 16:00 Luleå - MODO Hockey

Ja jag säger då det.

Godnatt
Kommentera

Frisco: Du kanske syftar på en tomtenissaklänning : ) Den brukar jag bara ha på annandagsmatcher, fast pölsingar kan uppenbarligen lura en att ta på den i slutet av januari. Det var dock en engångsföreteelse som aldrig skall upprepas.

Eller så menar du en Gläfserströja. Jag har faktiskt en sån men har aldrig använt den. Fick den av några elaka kompisar när jag flyttade från Sönnschvall. Jag har en gårdartröja också och har inte använrt den heller. Den fick jag av ännu elakare gårdarkompisar när jag flyttade från Fjollträsk.
Kommentera

Albert Hall: Hehe, jag kom på något kul som en kompis berättade. Kompisen jobbade hos Tullverket (om det hette så då) i Stockholm tidigare och fick en last med diverse länders landslagströjor. Hockeytok som han är kunde han inte låta bli att öppna ryssarnas lådor, bara för att få prova Fetisovs och Larionovs tröjor. Jantagligen duschade han inte på tre månader efter det.
Kommentera

Kickan: En pölsatröja är det en röd och vi... nej det var en annan sak det. Snart jul igen.
Kommentera

westerlind: Betänk att vi alltid höjer oss minst 10 klasser efter jul. Om vi är bra nu - hur bra ska vi inte vara då? Sedan har vi ju visst sparkapital i form av Renberg och Öhlund som plockas fram först senare.

Fy fan, jag blir nästan tårögd när jag tänker på hur bäst vi kommer att vara.

Jag kommer aldrig mer att sätta på mig en Pölsatröja. Jag lider fortfarande av någon form av allergisk reaktion som jag drabbades av när jag i ett svagt ögonblick för drygt åtta månader sedan provade en.
Kommentera

Albert Hall: Ja, fusk helt klart. Spelar de inte när vi gör det så borde de inte få spela alls. Först till kvarn, typ.
Kommentera

Kickan: "westerlind: När ska du inse att det alltid finns anledning att vara ödmjuk om man håller på ett så uselt lag som Pölsan? Är man luling däremot behöver man sällan kosta på sig att vara ödmjuk : )"

Haha, vad ska jag säga Kickan, det är möjligt (observera möjligt) att du för en gångs skull har rätt. Lulio har inlett lysande och jag böjer mig ödmjukt för er fantastiska start. Vill bara lite försynt påpeka att ett lag från Gävle ofta inlett säsongen på samma blixtrande vis. Laget jag menar är Brynäs IF - de fruktade och avundade.

Då det visat sig att en formtopp i september sällan ger SM-guld har vi nu beslutat att byta taktik och istället satsat på en intensiv formbotten i början av säsongen. Liksom ofta Djurgården ("Styvben" enligt skoter-termer) inriktar vi oss nu istället på att de första 10 matcherna ska inbringa ströpoäng främst genom misstag och allehanda klantigheter av motståndare som t ex MoDo, Lulio och Timrå. Resultatet av vår nya guldtaktik kommer du att kunna avnjuta i mitten av oktober, då Brynäs hjältar kommer att plöja fram som en slåttermaskin i Elitserietabellen - se upp.

PS. Då är det dags att plocka fram Brynäströjan igen, Kickan: tyckte du såg utomordentligt bra ut i den.
Kommentera

Albert Hall: Äh, sånt där är vi alldeles för ovana med för att känna någon skillnad mot den vanliga unkna tabellkällarlukten.
Kommentera

Paddan:

Hade ni inte serieledningen ett kort ögonblick häromomgången? Fast Paddor har nog inget luktsinne.
Kommentera

Albert Hall: Hur luktar egentligen en serieledning? Jag har tyvärr inte en luktdator så jag har aldrig fått känna den doften.
Kommentera

Kickan: Jag ser att vi rasade i tabellen efter kvällens omgång. Både FBK och LHC passerade, så nu ligger vi fyra. Lite fegt att spela när inte vi gör det, hur ska vi då ha möjlighet att försvara placeringen?

Men på lördag luktar det nog serieledning igen.
Kommentera

LL: Vi kommer att vinna alla matcher, appselut! MooDoomatchen var ett olycksfall i arbetet bara.
Kommentera

Albert Hall: jo, den teorin kan nog ha en viss verklighetsförankring.

Om lockouten håller i sig hela säsongen och vi dessutom får in Öhlund så kommer vi med största sannolikhet inte att behöva kvala. I dagsläget ska vi åtminstone ha såväl Brynäs, Malmö som Mora bakom oss - ja, såvida de nu inte hittar en kista med pengar någonstans och lyckas få över ett par NHL-spelare vid nästa transferperiod. Så pass bra tycker jag att Luleå med Wallin, Holma, Öhlund och Williams ska vara. Och då ska vi inte glömma att vår eventuellt bäste spelare poängmässigt inte har kunnat spela ännu - där kan vi ha ytterligare ett äss i rockärmen. Kan Renberg göra 30-35 matcher kan det innebära ganska många extrapoäng för Luleå.
Kommentera

Portello: Grabbarna hade formodligen fått lappsjuka, därav genomklappningen. På Lördag vänder siffrorna till vår fördel.
Kommentera

Portello:

Haha, ja vi fick ju ha guldkänslan åtminstone tre omgångar. För andra försvann den ju i omgång ett. ;-)
Kommentera

LL:

På tal om att vinna eller inte vinna alla matcher så har jag äntligen efter idogt funderande kommit på en teori om varför alla alltid tippar Lule i absoluta botten och det sedan visar sig att vi går till slutspel likförbannat utan att någon verkar fatta hur.

Jaja, här kommer den:

De flesta experter och motståndarsupportar ser lule endast när vi spelar borta. Då är (åtminstone de senaste 6-7 säsongerna) vi ju faktiskt rätt kassa. Allt som verkar saknas borta finns ju däremot hemma, men då kollar dom ju väldigt sällan. Så egentligen är det kanske inte så underligt att man tycker att vi är ett strykgäng.

(Därmed har jag på inget sätt påstått att vi går till slutspel även i den här säsongen. Jag tror fortfarande på en kamp om att undvika kval.)
Kommentera

Redhat: Ungefär som den gjorde för er i premiären då eller? :)
Kommentera

LL: Ser fram emot matchen mot er på Lördag, har en känsla av att SM-guld känslan försvinner för er då.
Kommentera

Kickan: ja, för vi vinner ju aaaalla matcher... :-)
Kommentera

westerlind: När ska du inse att det alltid finns anledning att vara ödmjuk om man håller på ett så uselt lag som Pölsan? Är man luling däremot behöver man sällan kosta på sig att vara ödmjuk : )
Kommentera

nappen: Har funkat perfekt! Inte en buffring på två perioder för mig.
Kanske beror på att det är delad omgång.

Vad jag förstått så är det några arenor som det varit problem med, varav Coop Arena är en - det gör det svårare för teknikerna att felsöka annat än om det varit samma fel från alla matcher. Utifrån de meddelanden som kom in så hade vi inga större störningar i matchen Luleå - Brynäs i alla fall och det känns bra.
Kommentera

Albert Hall: Rätt ok analys tycker jag, pippifågeln i randigt hade ingen helkväll om jag så säger :(
Rättvis seger som kunde blivit något mål större tycker jag, mycket viktig seger dock så mitt betyg blir godkänt.
Nu måste vi lära oss att ta poäng borta vilket jag oxå tror grabbarna gör, kanske redan nu på lördag i nästa "derby" mot gläfsers !?
Kommentera

En ganska underhållande match med en rättvis segrare till slut. Lite onödigt att det skulle bli spännande där ett tag. Tur att Lärking kompenserade fram de sista Brynäsutvisningarna. Bra i Lule var Rönnken, Obsut och Wallin. Dessutom var Gusten helt ok.
Kommentera

Jag kikar in och säger Grattis till segern!
Kommentera

lizzard: Ja vem kunde tro att Vitryssland skulle slå Tre Kronor? Kände därför ingen anledning att vara ödmjuk inför den här matchen.
Kommentera

En reflektion: vi har på de här tre matcherna faktiskt gjort ganska hyggligt med mål. 5, 2 och 4 gör som den matematiskt kunnige snabbt räkar ut att vi har gjort 11 mål, dvs nästan fyra per match. Det är mycket för att vara Luleå på senare år, det...
Kommentera

westerlind: Haha vad har hon för hållhake på dig nu då?
Kommentera

lizzard:

Uäh, att Kickan nu ska ha en så tragisk hållhake på mig, jag står inte ut med denna nesa. Nu går jag och lägger mig.
Kommentera

WarhawK: tackar!
Kommentera

Grattis till segern
Kommentera

LL: Jo det var matchen mot SSK jag tänkte på, därför jag missade Wallin då blev det ju ännu bättre 3 st premiärmålskyttar :)
Kommentera

lizzard: nej, inte i rätt bur... han fick Foppas passning på foten och styrde elegant in 2-0 i torsdags :-( Du tänker nog på att han satte en mot SSK i sista träningsmatchen innan premiären.
Kommentera

lizzard: nej, inte i rätt bur... han fick Foppas passning på foten och styrde elegant in 2-0 i torsdags :-( Du tänker nog på att han satte en mot SSK i sista träningsmatchen innan premiären.
Kommentera

nappen: Har inte Wallin gjort ett mål i serien eller är jag ute å cyklar?
Kommentera

nappen: oj, 8-1 till Frölunda - de verkar ha haft en rolig kväll de där blixtlåsarna.
Kommentera

« · 427500 · »