Luleå HF

116756 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 436654 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
westerlind: jag tror att lag som Arsenal, Milan, Barca och liknande alla skulle gå rätt långt i ett VM. Landslag får ju dessutom egentligen aldrig ut sin fulla potential eftersom de spelar ihop alldeles för sällan.
Kommentera

LL:
Ja, usch - långboll till hörna, inlägg och nick, vilket publikfriande lir - not. Det kändes som att man höll på Lulio. Sedan blev plötsligt fransmannen Arsene Wenger tränare och jag jublade av lycka. Sedan började han värva holländare och fransmän och jag satt och jojkade av hänförelse - spelare från mina två favoritlandslag i fotboll. Naturligtvis blev det världens bästa fotbollslag. Undrar om inte Arsenal skulle slå de flesta landslagen just nu?
Kommentera

westerlind: på den tiden gick väl Arsenal-publiken bärsärkagång av lycka bara Arsenal öht gjorde mer än ett mål per match :-)
Kommentera

Paddan: fast jag har inget med oddsättandet att göra, men jag känner iofs några av de som jobbar med den biten. Apropå det så verkar det som om vi kommer att kunna höja våra odds snart då det ser ut som om vi inom kort kommer att få tillstånd att höja återbetalningen några procent ytterligare på Lången och Mixen.
Kommentera

LL:
Hmm, det hade jag nästan gissat. Själv är jag äkta infödd Härnösandsbo som har bott på Brynäs och i Domsjö innan jag fick en harmonisk uppväxt på Frösön. Naturligtvis har jag alltid hållit på Arsenal: Var på Highbury två gånger på 80-talet, bl a en match där legenden och supertekniske (nåja) backen Willie Young gjorde matchens enda två mål och Highburypubliken gick bärsärkagång av lycka.
Kommentera

LL: Jag tycker det är fuskigt med urlulingar som kan sitta och manipulera oddsen i Luleåfavör. Fast det är klart, någon förmån måste man väl ha
Kommentera

westerlind: Jag är äkta infödd Luling, men jag flyttade till Stockolm för snart fyra år sedan eftersom jag då hade träffat min nuvarande sambo som redan bodde här nere. Arsenal har jag alltid haft ett gott öga till, fast sedan träffade jag min sambo som har varit Arsenal-fan sedan hon var liten och sedan vi hade gjort ett besök på Highbury i mars 2001 så blev mitt Arsenal-engagemang plötsligt mycket större så nu är det mitt absoluta favoritlag i Premier League.
Kommentera

Kickan: Tja, han gör väl ändå ingenting på dagarna förutom att kolla på videofilmer och dricka öl, så det är lika bra att han får jobba lite grann. Frågan är dock om han inte blir less på loggan efter att ha stirrat på den i en evighet...
Kommentera

westerlind: LL är urluling. Av bästa sort alltså.
Kommentera

LL: Hädanefter ska jag alltid tippa 4-1 till oss i bortamatcherna mot HV. De få gånger vi vinner så lär jag kunna räkna med en hyfsat stor vinst.
Kommentera

Paddan: : ) Du är vitsig du.

Bra idé att låta Obsut måla LHF-loggan som nu blir verklighet. Det kommer att ta tid om jag ska få med alla detaljer. Killarna måste verkligen ha velat att jag ska ha en LHF-logga på väggen eftersom de pissade på HV.
Kommentera

LL: Jaså du är Arsenalsupporter - härligt, en förmildrande omständighet. Men vem har lurat upp dig till vildarna i Lulio?
Kommentera

Portello: Då är det väl bara att skicka hem honom till Kickan på något sånt där neverending målarjobb, då kommer ni ju att bli livsfarliga...
Kommentera

Albert Hall: Stämmer bra att Obsut har gjort 4 mål i serien. Dessutom har vi alltid vunnit när han har målat.
Redan innan säsongen sa jag att Obsut kommer att vara våra bästa poänggörande back.Känns onödigt att ändra på det tipset.
Kommentera

Kickan: det är en intressant poäng. Våra tre senaste fullpoängare borta mot HV har alla slutat med resultatet 1-4 (1996, 2003 och så i dag). Däremellan har vi en straffseger också, då med 3-4 efter mål av Petter, Renberg, Åkerström och straffmål av Micke Lövgren och Petter igen.
Kommentera

Jävlar vad skönt med en trea på bortaplan, och framför allt mot fjolårets verkliga spöke HV71! Jag var grymt nervös ett tag där, men efter att Luleå grejade tre mot fem i mitten av tredje så kändes det ganska lugnt. I alla fall när man bara satt med onlinerapporteringen och dessutom kunde distrahera sig med att njuta av Arsenals uppvisning mot Aston Villa (står just nu 2-1 till Arsenal fast det hade kunnat vara typ 7-1 om inte Villas målis hade radat upp kanonräddningar).

Jag ser att Rautio till sist har släppt in en puck, men att LHF verkar vinna i alla fall. Juniorerna har inlett säsongen bra, och Rautio borde nog ta mig tusan få en chans i a-laget snart - i alla fall om vi skulle lyckas skaffa oss lite marginal nedåt.

Hoppsan, 3-1 till Arsenal efter det ungefär trehundrade mönsteranfallet i den här matchen.

Rönnken har nu, om jag minns rätt, gjort poäng nio matcher i rad. Jag är inte helt säker, men jag tror att det är ett klubbrekord. I alla fall för elitserien. Det skulle väl möjligen vara Skuggan som kan ha en sådan svit, men jag tror faktiskt inte det. Förresten, räknar vi in slutspelet i våras så är det väl till och med elva matcher i rad eller kanske till och med tolv.

*avbrott för telefonsamtal om dagens seger*

Brynäs-MIF 0-2 - nog finns det anledning att tro att det kan visa sig vara en enormt betydelsefull match i kvalstriden vad det lider. Hoppas bara att vi slipper vara med där nere.

Det bitvis utskällda Luleå Hockey ligger nu fyra poäng före det Mora som har gjort toksuccé. Det betyder igenkligen inget speciellt, men det är en intressant reflektion över hur olika man bedömer en prestation utifrån de förväntningar man har.
Kommentera

Albert Hall: Jag har aldrig brytt mig om åt de sk experterna eftersom jag vet att de inte är några experter. Jag tycker bara att de någon gång borde lära sig att bergsäkra uttalanden om sådant man egentligen inte kan uttala sig om inte bidrar till att öka deras trovärdighet. Särskilt inte när de aldrig haft ett rätt.
Kommentera

Kickan:

Tidningar får tippa hur dom vill. Ifjol tippade mästerexperten himself, Boorken, Lule som elva. I år sänkte han oss ett steg eftersom han sett Lule i EN försäsongsmatch mot Bajen där vi spelade uselt. Klart en sån expert kan se att laget är genomuselt på 60 minuter vänskapsmatch.

Skit i experterna, det är på isen det avgörs. Annars vore det ju onödigt att över huvud taget spela igenom serien.
Kommentera

lizzard: Godmorgon ; )
Kommentera

lizzard: Även solen har sina fläckar!
Kommentera

Albert Hall: Du har nog fel. Jag menar, äckspärrterna i kvällsskvallertidningarna har ju sagt att Obsut inte är något väldans bra nyförvärv (i deras ögon finns bara fulfloppa). Å andra sidan tippar de år efter år att vi inte går till slutspel, och ändå gör vi det.
Kommentera

nappen: ursäkta mig trodde du pratade om Obsut, men insåg sen att det var Rönken ni pratade om när jag hade skickat inlägget
Kommentera

nappen: Det e Rönken som gjort poäng i varje match.
Kommentera

Kickan: Ja det blev ju 0+2 idag. Kom ni fram till att han gjort poäng i varje match, eller hur var det?

Klona!
Kommentera

Det var ju det jag sa hela tiden, HV borta bör var tre enkla pinnar. Eller glömde jag möjligen säga det?

Jaroslav Obust (som han tycks heta i Jönköping) är en ny favvo hos mig. Jag gillar verkligen hans spelstil, tuff men just defensivt, oerhört bra vid offensiva blå. Om jag räknar i mitt iofs inte så stora huvve så har han väl gjort fyra mål hittills? Inte så illa för en back som dessutom är bra defensivt.

Fyra i tabellen. Det är bra att ha inför fortsättningen. Vi har en bit ner till kvalseriespöket nu. Fortsätt så.
Kommentera

...och Obsut visar sig ha varit väl värd att vänta på. Synd att vi inte fick honom redan i fjol. Jävla ÄnnHåÄll!
Kommentera

nappen: JR kommer att vinna poängligan om han fortsätter såhär. Inte mig emot. Kan vi inte klona honom?
Kommentera

nappen: Jag har suttit i telefon ett bra tag nu och inte kunnat skriva något. Först ringde Frida och sedan Adam. Båda tyckte att jag ska komma med ut eftrsom min sambo ändå är bortrest.

4-1 till oss är helt underbart. Nästan så att det nu är statistiskt vederlagt att om vi vinner borta mot HV, vilket vi inte gör varenda dag direkt, så vinner vi med 4-1.
Kommentera

Portello: 97,1% för Antila. Godkännt. ;)
Kommentera

lizzard: Underbart med en 4-1 vinst. Det här innebär att vi går upp på fjärde plats i tabellen.

Fasligt vad han har svårt att säga Obsut. Jaja, det kan man leva med en dag som denna.

Kickan: Lycka till med Luleå-loggan.Ser fram emot att få se konstverket.
Kommentera

Helt överljuvligt att få med sig tre poäng från Jönköping, det e inte ofta det händer. Iofs det e inte så ofta det händer vi får med oss några poäng alls från borta plan, vi får hoppas det har vänt. Skönt åxå att det inte verkade var något allvarligt med Holmström.
Kommentera

Portello: Ja vi får verkligen hoppas att kommentatorn säger att Holmström e med på isen igen.
Kommentera

lizzard: Usch, Holmström hjälps av från isen.Bara hoppas att det inte är nå allvarligt.
Kommentera

lizzard: Obust ska de stå
Kommentera

Vivix: Hehe det e ganska kul när kan ske säga Obsut han håller hela tiden på att säga Osubt
Kommentera

Vivix: Ja nu då Obsut
Kommentera

Vivix: Nu kom 4:an Obsut igen då
Kommentera

Vivix: YES! 4-1 nu.
Håll i detta.
Kommentera

nappen: Hmm jag måste ha sovit. Nåja alla lulemål är bra mål.
Kommentera

Vivix: Det hann inte bli pp för Luleå.Målet kom i 4-4.
1-3 målet kommer dock i PP.
Kommentera

Vivix: Ledsen att göra dig besviken men det var ett 4 mot 4-mål..

Fan, 1-3.
Kommentera

Vivix: Och där kom ett reducerings mål äsch.
Kommentera

Portello: Jaaa äntligen ett PP mål också
Kommentera

Portello: Obsut! Eller ska vi säga Obust?
Kommentera

Och där kommer Rönnqvist pinne!
Underbart!
Kommentera

Portello: Tjallala Rönken 3-0
Kommentera

Kickan: Undra om Frallan är skadad eller sjuk?
PP igen.Sätt den nu!
Kommentera

Kickan: Får hoppas att hans mamma tycker om honom.
Kommentera

Portello: Är han poppis någonstans öht?
Kommentera

nappen: Verkar som bägge lagen har stora problem att göra mål i PP.
Låter som att Vinnerborg inte är så poppis i KA.
Kommentera

« · 436654 · »