Luleå HF

116754 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 513862 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: LHF klarade just BP i 2 minuter. Nu äre snart klart :-)
Kommentera

Metal Guru: Det verkar så.
Kommentera

Bo_Beast:
ni där uppe, börjar niotåget gå nu för SSK?
Kommentera

Metal Guru: JAAA !!!!   3-1 nu. Branko.
Kommentera

Bo_Beast:
har Karoliina bakat, eller (JAAA LEDIN!!!! YES!!!) är litar vi enbart på hockeylaget ikväll.

4-2 till Mora nu, Marcel Hossa i PP.
Kommentera

wille: Jag antar att Karoliina börjat baka. Det såg ut så :-) Paus nu...
Kommentera

nappen: Beast är det naturligtvis.
Kommentera

Metal Guru & Bo_Best & wille: Per Ledin. ;)
Kommentera

Bo_Beast: härligt...jobba på luleå!
Kommentera

Bo_Beast: 2-1 nu :-)
Kommentera

Bo_Beast:
det är bra.
har Karoliina bakat, eller JAAA LEDIN!!!! YES!!!
Kommentera

Metal Guru: Vet ej vad LHF gjorde i början av andra. SSK ägde en stund men nu börjar LHF ta tag i spelet igen
Kommentera

Bo_Beast:
nu e're rock'n roll i slutspelsjakten.
det säjs att SSK bokat niotåget hem till niondeplatsen -
inte kommer dom missa de'tåget väl..?
Kommentera

Bo_Beast: Ah, tänkte fel. Södertälje får inte alls sin niondeplats då. Dumt av mig. Men jag har ju tippat att Brynäs ska ta tre poäng.
Kommentera

nappen: Jag hoppas du blir orakel men Mora låg under med 0-1 efter 1:a,,,
Kommentera

Bo_Beast: Jag tycker vi borde ha pausat matcherna efter första perioden och satt dem som slutresultat. Isåfall skulle jag bli orakel och Södertälje skulle få sin efterlängtade niondeplats. ;-)
Kommentera

Bo_Beast: 1-1 nu efter att SSK haft PP
Kommentera

LL: Det tycker jag, dvs sätta den i krysset.
Kommentera

Bo_Beast: eller så kan vi leka kommentator och bisittare? Jag berättar vad som händer i matchen och så kan du fylla i med förklaringar till varför :-D

Jaja, nu måste jag börja plocka ihop mina grejor och åka iväg till min match så nu får du prata med dig själv i stället. Får jag en målchans ska jag göra som Emil Lundberg och placera in bollen i krysset!
Kommentera

LL: Ja, det verkar faktiskt så. Såg att nappen var inne en kort stund och han kunde inte se matchen, vet jag, men annars verkar det rätt tyst.

Vi får väl lägga in målen i alla fall :-)

Kommentera

Förresten Bo, det kanske bara är du och jag som är här och du verkar ju se matchen så då kanske jag rapporterar i onödan? :-)
Kommentera

Bo_Beast: helt klart. En riktigt bra period av Luleå, samtidigt som SSK är förvånande svaga. Så gott som alla SSK-spelare ser ut som om de är så nervösa att de håller på att skita i byxorna. Första fem minuterna såg SSK hetare ut, men sedan var det Luleå för hela slanten och mer därtill. Justin, Ledda och Nordan har lekstuga och Stana gjorde en riktigt vass räddning på ett kanonskott från Nordan.

Nu intervjuar de Popovic på tv. Han ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna. Har resten av SSK samma inställning så får de hoppas på att Brynäs tar poäng av Mora.
Kommentera

LL: Ja, 3-0 vore mer rättvist...
Kommentera

Det är Luleå mot Stana just nu.
Kommentera

Stolpskott av Obsut... SSK är rejält tillbakapressade nu. De ser nästan paralyserade ut bitvis.
Kommentera

Luleå pressar rejält. Justin Williams missade öppet mål nyss, fast det var i väldigt snäv vinkel så det var ingen jättemiss.
Kommentera

LL: ja, och PP för Luleå nu :-)
Kommentera

Grymt nära 2-0 där. Stana räddade med klubbskaftet, såg det ut som.
Kommentera

wille, jag sade ju att vi skulle göra vårt bästa! 1-0 till oss efter grymt snyggt solomål av Emil Lundberg!

(jaja, så snyggt var det väl inte, men det kändes bara så kul att skriva att det var grymt snyggt!)
Kommentera

wille: 1-0 nu. Vi gör vårt. Vad håller Mora på med?
Kommentera

LL: Kräver inte att ni vinner, men jag hoppas och tror att ni gör det!
Ge allt ni har bara, så går det vägen...
Kommentera

wille: vi ska göra vårt bästa! Hittills har Luleå haft det mesta av spelet, men SSK ser helt klart ut att ha den hetare viljan.
Kommentera

KOM IGEN NU LULEÅ, VI BEHÖVER ERAN HJÄLP!
Kommentera

LL: Ja, jag tror också det kan bli kul. Ha en trevlig kväll..
Kommentera

Bo_Beast: tror nog att det kan bli en rätt kul match. Tyvärr hinner jag bara se första perioden och en bit av den andra, för sedan måste jag iväg till Sumpan och spela rinkbandymatch. Tur att det finns videonbandspelare så att man kan spela in och se resten i kväll :-)
Kommentera

LL: Ja, men vi får ändå hoppas på en bra match.

Nu börjar det !!

Kommentera

Jahapp, så var det då alltså dags för något rätt ovanligt för Luleås del - en elitseriematch där det egentligen inte spelar någon roll hur det går. Hade nästan glömt bort hur det känns att spela betydelselösa matcher :-)
Kommentera

Linkan: Kan du se rubriken framför dig? "Zlatan bryter sitt kontrakt med Juventus för att åka hem till Rosengård och hamra på sin förorts lägenhet"?
Kommentera

Exakt, klubbkänsla varför ska han ha det? värre om Jannors Sandtröm..kommit på ässs nu ska jag ha semester!
Kommentera

Lövva: själv får man vara nöjd om vaktis släpper in en ens!
jo jag är laddad för en fajt med bjösse! :-)
Kommentera

Lövva: "Han sviker sin klubb". Kunde nästan tro, på dina reaktioner, att han vore en egen produkt istället för en inhyrd hockeyspelare eller legosoldat om man så vill från andra sidan Atlanten.
Det är väl kanske bäst att försöka ta reda på vad det var som fick Staios att bryta kontraktet innan du börjar med dina stora ord.
Kommentera

Linkan: dom inser inte hur bra liv dom lever. Tacka vet jag spelare som Jörgen Jönsson!!! Ett föredömme för svenska ungdomar som drömmer om att bli landslagmän!!!
Kommentera

Lövva: det där håller jag helt och hållet med om men man kan inte kapa spelare vid fotknölarna innan man själv har kött på benen!
men i största allmänhet har du helt rätt! McCabe med flera är ju en skam för sporten..
Kommentera

Linkan: Hehe, kör över Bjösse!!! Komihåg, bjuder inte Kvarnvallens vaktis på korv efter matchen, gå ut i strejk! Så gör riktiga idrottsmän!
Kommentera

Portello: Vad han har gjort för fel? Han gör idrotten hockey till en parodi. Han sviker sin klubb. Ja, behöver jag fortsätta. Men visst...stackars lilla Steve. Han måste syssla med sin största hobby som elverbröd. Stackars stackars Steve. Han blir miljoner på sin hobby. Stackars Steve stacakrs Steve
Kommentera

Lövva: nu ska man iväg och visa grabbarna på kvarnis hur man spelar hockey...haha...inga diva fasoner här inte!
Kommentera

Linkan: Ett flertal NHL spelare verkar tro att de är värda de dom tjänar...där har du ju en början....sen så tror de att de kan komma å göra vafan som helst här. Bästa exemplet är väl McCabe som trodde det gick att åka omkring å leka åsna. Men icke. NHL spelare (nu generaliserar jag) är i synnerhet annorlunda idrottsmän. Hockey bör ju rimligtvis vara det roligaste dom vet. Så de bör ju se det som ett privilgeium att få syssla med det roligaste dom vet, som arbete.

högsta hönsen från den olympiska rörelsen börjar ju nu tveka på att de äns skall ställa en förfrågan till om NHL kan släppa spelarna under OS. "Riktiga idrottmän och kvinnor tävlar för prestigen, medaljer och sitt land. Inte feta lönekuvert. Och ännu mindre går man ut i strejk" sa en. Instämemr
Kommentera

Lövva: fast nog är hockeyspelare i allmänhet diviga och obrydda om visa saker..där håller jag fotbollspelare högt..det gnälls rätt lätt av visa spelare..innom hockey...
Kommentera

Lövva: Håller med Linkan i att man ska ta det lungt innan man uttalar sig som du gör angående Staios. Vi vet absolut INGETINg om varför han lämnar. Kanske någon i familjen är svårt sjuk eller så kanske någon ha dött, vad vet vi? Dessutom hade Staios rätt att bryta kontraktet .Så han har inte gjort något fel.
Kommentera

Lövva: fattar inte vad som är så divit? om du har ett kontrakt som det står klart och tydligt att du får bryta om du tex inte trivs! så varsågod!
Kommentera

« · 513862 · »