Luleå HF

116692 inlägg · 888 ämnen

LIF-LHF

« · 125183 · » Till forumet

Sv: LIF-LHF
Paddan: Nu är det ju såhär att man är beredd att se modo tröjjor när man ska kolla in på en LHF-Modo match, lite värre när man är på jobbet, inte förväntar man sig att se det där.
Kommentera

Portello: Har upptäckt att de omgångar när jag tagit poäng så har MODO förlorat, så det blir väl att tippa lagom fel hädanefter.

Stackare, kan ju inte direkt bli bättre då när du kommer att bli utsatt för en 20-faldig dos av Modo-propaganda i Coop Arena. Det är med andra ord dags att boka klippkort hos psykologen. Eller förresten det är lika bra att du bokar upp dig för resten av livet!
Kommentera

Albert Hall: Men jag måste nog också dit efersom jag såg en sååååååå läskig tröjja.
Kommentera

Portello: Inte är det du som ska till psykolog. Skicka killen med tröjan istället. :)
Kommentera

Albert Hall: Ser att jag tar fler och fler poäng för varje omgång , men det vill inte säga att jag tar många.

Paddan: Tror jag måste gå hos psykologen efter den här traumatiska upplevelsen ;)
Kommentera

Portello: Va, men det kan inte vara sant. Äntligen en kille med gott omdöme.

Dysso: Ja, vem vet. På något sätt måste vi ju hjälpa motståndarna att få fart på målproduktionen!
Kommentera

Dysso: Jag ser att du fortfarande leder den interna HS-kampen i lules tippartävling. Eller tvävling som jag brukar kalla den. Jag gick i alla fall loss från Paddan. :)
Kommentera

Paddan: Idag på jobbet såg jag något mycket läskigt, det var en kille med en Tröjja med Modo Hockey..... *ryyyysa*
Kommentera

Paddan:

Om du menar att modo ska börja göra självmål så visst.. :)
Kommentera

Dysso: Blev visst något fel på ditt inlägg, på min dator står det "sålänge rätt lag" du menar väl "så länge MODO" :)
Kommentera

Paddan:

Ser det mera ur vinkeln att sålänge rätt lag gör FLEST mål så är det bra... :)
Kommentera

Dysso: Jo. många mål, men i motståndarkassen. Men ok, målrika matcher har ju sin charm. Så länge målen tillverkas av rätt lag vill säga.
Kommentera

Paddan:

Om det innebär att de har gjort 6 mål eller mindre så skulle jag inte vilja det. Jag ser hellre många mål än inga mål..
Kommentera

Dysso: Jasså, det tror du :) Ja, men vem skulle väl inte vilja att ens hockeylag bara skulle ha släppt in 6 mål med bara 4 matcher kvar av säsongen. Å andra sidan så leder laget inte serien så...
Kommentera

Paddan:

Problemet är nog att om du är så kräsen så kommer du bli besviken varje match... =)
Kommentera

På junnismatchen idag kom jag att tänka på en sak, varför hänger inte #12 i taket längre? Inte heller Svenska-Mästare-1996 flaggan.
Tillfälligt borta pga renoveringen, eller?
Kommentera

Dysso: Jo, det är möjligt. Men man vill ju att laget ska vara ungefär som MFF:s damlag i damallsvenskan när det gäller insläppta mål på en hel säsong.
Så, nu jädrar ska jag bli kräsnare än någonsin!
Kommentera

Paddan:

Ni släppte bara in 2 mål mot HV, som har gjort 6 resp. 5 mål mot LHF och FBK .. Det tyder väl på hyfsat försvar? :)
Kommentera

Lulekickan: Hmm, intressant "inför den kräsna hemmapubliken vågar de inte annat än att täppa till de defensiva blottorna.". Så du menar med andra ord att så länge publiken är kräsen så kommer försvarsproblemen att lösa sig. Jäklar vad kräsen jag kommer att vara framöver när jag går på våra matcher.....
Kommentera

Målskyttar i b-juns mtch var för övrigt Johan Harju (2), Viktor Lindgren (2), Jimmy Edlund (2), Petter Lindberg (2), Marcus Nyberg, Jonas Gustavsson och Tobias Jansson. LHF vann skotten med hela 48-4...
Kommentera

Lulekickan: Jooo,såklart att det var så.
Tror nästan jag har åkt på feber nu, hoppas man känner sig fräschare på tisdag.
Kommentera

Portello: Heja SAIK, tycker jag i alla fall, och heja PHC fast det inte gick så bra för dem. Såg att våran lilla söta och beskedliga Fabbe drog på sig ett matchstraff. Det var ju inte snällt - av domaren alltså : )
Kommentera

Portello: Du råkade väl bara säga fel väl? Såklart att det var b-juns match du tippade.

(På så sätt slipper du erkänna att du hade fel när det gäller Leksand)
Kommentera

PHC har tydligen problem nu, 1-6 mot Timrås "farmarlag".
Dessutom vann Saik borta mot Boden med 4-2.
Kommentera

Lulekickan: 11-0 , det var ju det jag sa att Luleå skulle vinna med :)
Låt gå att det var i Leksandsmatchen.
Kommentera

Portello: B-jun vann med 11-0 idag. Lite trist för dem att de ännu inte har fått möta värdigt motstånd. Alla träningsmatcher vann de ju nästan lika stort, och vissa matcher till och med med större siffror. 19-2 är väl rekordet hittills. Fast man ska kanske inte klaga, hellre såna siffror till LHF:s fördel än tvärtom.
Kommentera

Lulekickan: Hoppas Bäärnhjelm får chansen om "finnen" missar LHC-matchen.

Usch, jag känner mig inte allt för fräsch.
Kommentera

Lulekickan: Hmmmm.... Filippakjol låter faktiskt lite frestande. Kanske kan de ge mina ben den uppmärksamhet dom förtjänar? :-)
Det var rätt lugnt igår. Likförbenat är man ju trött idag. Höll på att somna på junismatchen som blev riktigt spännande till slut. Luleseger med 7-6.
Kommentera

Och nu har Bäärnhjelm gjort trick. 7-4 till LHF.
Kommentera

...och nu står det 6-4. Pierre har gjort ett mål till. Bäärnhjelm är också tvåmålsskytt.
Kommentera

Glädjen blev dock inte långvarig. MIF kvitterade strax därefter i PP.
Kommentera

...och Pierre Berggren har nu gjort 1-0 till LHF i numerärt underläge.

Jag skulle faktiskt önska att Pierre fick testa spel med A-laget någon match. Varför inte låta honom spela någon match i Skuggans kedja istället för Emil nu när Husse är skadad?
Kommentera

Jag såg just att Gusten står i mål för a-jun idag. Bra att han får lite matchträning, att öppna båsdörren varenda A-lagsmatch kan ju inte kännas sådär oerhört stimulerande.
Kommentera

Portello: Nej, det blir aldrig som man tänkt sig, typ. Eller i vart fall blir det inte alltid som man tänkt sig. Fast på tisdag är nog ordningen återställd; inför den kräsna hemmapubliken vågar de inte annat än att täppa till de defensiva blottorna.

Finnens hjärnskakning var väl en kraftig sådan, så jag tror inte vi ska räkna med att han är i spel redan på tisdag, däremot bör han väl kunna spela senare i veckan om nu inte läkarundersökningen visar att han drabbats av mer än bara en hjärnskakning.

Attans, jag hinner inte se a-junmatchen från nedsläpp. Måste bli klar med lite jobb först eftersom arbetsveckan blir kapad i och med att jag ska till Stockholm på kurs torsdag-fredag. Jag får väl glutta på onlinen då och då tills jag kan pallra mig dit.
Kommentera

Förlust mot Leksand, inte riktigt vad man hoppats på. Vad man förstår så kom inte försvarsspelet upp i samma klass som mot MIF.

Angående Finnstöm så är det ju bara hoppas att hjärnskakningen inte är allt för allvarlig så han kan vara tillbaka snart.

Hoppas killarna tar nya tag nu och kommer igen mot LHC.
Kommentera

"kanske" ska det naturligtvis stå.
Kommentera

Paddan: I värsta fall, om nu Interneträkningen skulle ta all kosing du håvar in, finns ju skuldsanering som utväg. Med andra ord kan du lugnt surfa vidare, staten grejar det ändå i slutändan, typ.

Jag tycker ofta att många spelare ser äldre ut än vad de är, fast det kanke beror på att LHF bara värvar riktiga män. Modospelarna måste väl följaktligen se mycket yngre ut än vad de är, ja på gränsen till den ålder då det är svårt att skilja på flickor och pojkar när man ser dem på bild ; )
Kommentera

Lulekickan: Det är väl ungefär som när man "roar sig" med att jämföra utseende på spelare och jämföra med åldern. Brukar inte vara alltför lätt att avgöra. Speciellt när man själv ser ut som om man skulle kunna vara en A-junior, men i själva verket börjar att närma sig den ålder där de flesta spelare redan pensionerat sig.
Nej, sitter jag här fortfarande och skriver inlägg och jag som sa att jag skulle gå och lägga mig. Nåväl, får väl se om jag lyckas slita mig härifrån så att inte staten tar ALLA mina pengar bara till interneträkningen.
Kommentera

Paddan: Ungefär som när jag kollar "klienternas" personnummer och tänker att "Jäklar vad ung han är, är han ens straffmyndig?" - jag har alltid min 4 år yngre syster som referenspunkt, och för mig kommer hon alltid att vara "liten" - och sedan börjar jag tänka efter och upptäcker att killen är ju ändå 18 år så han är kanske inget barn ändå. Är de födda 80-någonting så känns de små när man ser det på papper, även om jag har svårt ibland att skilja på 70- och 80-talister i andra sammanhang, i vart fall om 80-talisterna tillhör de äldre 80-talisterna.
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, den där var ju nästan kul. Hmm, om den var NÄSTAN kul varför skrattar jag då?
Det gäller ju att ha humor som enöging för att kunna stå ut med alla otrevligheter som hockeyförluster och sånt.
Kommentera

Lulekickan: Ännu mer märkligt blir det när man ser personer på den gata man växte upp på som man minns som småbebisar nu vara stolta innehavare av körkort sedan ett antal år tillbaka. Då jädrar känner man sig gammal.
Kommentera

Paddan: Vadårå, har Döviksborna ingen förståelse för skojsigheter? Dum fråga förresten, hade så varit fallet skulle de väl allihop ha hållit på något annat lag än SadoMooDooisterna ; )
Kommentera

Paddan: 19 år är en ganska lång tid ju, för 19 år sedan hade ju LHF inte tagit steget upp i ES ännu, men vi var på god väg. Jag hade nyligen upptäckt hockeyn, som då i mina ögon bestod av 3:-, och allt var bekymmersfritt och okomplicerat på det sätt det bara kan vara för någon som gick i lågstadiet och blev servad av föräldrarna på alla sätt. Visst är det märkligt sånt där, att någonting som när man tänker efter hände för väldigt länge sedan kan kännas som igår.
Kommentera

Nej, nu börjar det bli dags för oss veklingar att börja fundera på att lämna in för ett par timmar.
Sov gott!
Kommentera

Lulekickan: Jo, precis, nu när du säger det så. 1-5 hade jag ju tippat. Jaha, men då förstår jag, eller gör jag det? Får nog tillsätta en utredning om det där. Precis som jag och en arbetskamrat tyckte att vi borde göra en skrivelse till kommunfullmäktige om att det skall vara obligatoriskt med "mittiveckanmys" på kommunen. Kan redan se framför mig proteststormarna från Öviksborna :)
Kommentera

Lulekickan: Nja, jag tror jag föredrar det lag jag med stor nervositet följt under de senaste nitton åren och då med andra ord inte bara under de glada åren med Foppa och gänget utan under de år när lindansandet var ett ständigt gissel. Jädrar, låter som en otroligt lång tid när man läser det sådär, nitton år....
Och så gammal och "åderförkalkad" som man har blivit så minns man knappt vilka det var vi mötte i den senaste matchen.
Kommentera

Paddan: Det får diffa på max 4 mål om man skall få poäng, tror jag. Du kanske tippade 1-5 eller 2-6, i så fall diffar det ju på 5 mål och då blir det inga poäng. Jag fick i alla fall 4 poäng, fast jag har långt ifrån en så bra placering i tipstävlingen nu som jag hade i fjol.
Kommentera

Paddan: Vaskarutillövikför? Det är väl onödigt. Ska du se riktig hockey så är Luleå ett bättre val ; )

Iofs är det sällan jag finns på bild i tidningarna, även om mitt namn figurerar lite då och då, så de jag framför allt är känd för är väl dels de s.k. klienterna, dels de som jobbar i samma bransch samt bland hockeydårar. I vilket fall som helst försöker jag hålla mig på mattan någorlunda.

Jag trivs faktiskt ganska bra med mitt riktiga jobb. I och för sig blir det lite för mycket av det ibland och jag skulle inte bli alldeles kinkig om jag fick lite mer fritid, men jag föredrar nog ändå att jobba mycket med något jag tycker är kul än att jobba - om än med normala arbetstider - med något jag tycker är skittråkigt.
Kommentera

Lulekickan: Nej, tydligen inte. Förstår mig inte riktigt på poängräkningen men har för mig att jag borde ha haft någon poäng i varje fall. Å andra sidan så kom jag inte ihåg vad det var jag tippade som slutresultat i matchen.
Kommentera

Lulekickan: Nja, känns lite halvlångt att behöva åka ner till Övik tor för varje hemmamatch :)

Nej, det är klart, ett så välkänt ansikte bör ju vara påpassat lite grann varstans. Då gäller det ju som sagt att sköta sig snyggt och inte som Waldner springa omkring och ha lite FÖR kul med Brolin och grabbarna.

Jasså, det är ju tur det då. Vardagssysslorna känns ju lite lättare att stå ut med ifall hockeyn flyter på bra, därmed inte sagt att man kommer att älska jobbet bara för att hockeylaget vinner och vinner.
Kommentera

« · 125183 · »