ernie eagle: Portello har ju tack och lov inte den makten att han kan skeppa eller värva någon - inte ens Isidor - så ni har inte alls värvat våran maskot.
Isidor är våran. Ni får fortsätta med erat djävulskt fula och luggslitna fågelskrälle (en kråka?) som maskot tills ni hittar någon som kan sy ihop något bättre.
ernie eagle: Portello har ju tack och lov inte den makten att han kan skeppa eller värva någon - inte ens Isidor - så ni har inte alls värvat våran maskot.
Isidor är våran. Ni får fortsätta med erat djävulskt fula och luggslitna fågelskrälle (en kråka?) som maskot tills ni hittar någon som kan sy ihop något bättre.
Portello: Menar du den galna jätteballongen som kunde sätta fart åt vilket håll som helst helt okontrollerat innan de lärde sig att maövrera den? Den kan de få.
Portello: Ja, visst krävs det en djävulskt bra center till iaf. LHF:s största problem just nu är dock att självförtoroendet inte existerar överhuvudtaget. Det problemet löser sig inte genom nyförvärv, för när allt kommer omkring är ju inte de kommande nyförvärven ensamma på isen.
Kickan: Jasså, där hör man.Gissar att du vet namnen också men inte vill avslöja dom. Man kan ju alltid hoppas att det är två riktigt bra spelare. Grinar om det är två spelare som är "medelmåttor"
Kickan: Det får vi verkligen hoppas. När är det fönstret öppnas? Hört något om mitten av december men även 1 Januari. Och hoppas för allt i världen att den ene av dom är center...
Portello: Nä, vi måste försöka rycka upp oss lite nu. När transferfönstret öppnas igen och våra två nyförvärv anländer kommer det garanterat att kännas skojsigare att vara luling igen.
Portello: Sedär, ytterligare något som talar för att jag har rätt när jag säger att de som får förmånen att bli lulingmän, om de inte var det redan från början, är noga utvalda.
Chief: Går även rykten om att Kapus har en stor.....hmmmm, hockeyklubba. Men det är inte något jag sett med egna ögon om nu någon skulle få för sig det.
Kickan: Ser framför mig ett helt lag fullt av Naken-Janne och sen kryper jag ihop i ett hörn och kvider... Men honom värvar ni väl inte får jag hoppas? Men jag får hoppas du har rätt om Lulingmännen, annars kan det ju hända att spelare med viss självkännedom inte vill skriva på, jag menar, det är ju rätt kallt ute på isen... Eller ännu värre, motståndarna ställer sig och skrattar och undrar om lulingarna vet om att "de där grejerna kommer i vuxenstorlek också?"
Chief: De kommer inte att få några slagskott på fel ställe om de spelar nakna. Detta eftersom motståndarna kommer att åka omkring och rodna och försöka gömma sig, och därmed inte ha tid att försöka komma till skott öht, när de inser hur klen deras egen utrustning egentligen är jämfört med de riktiga männens, alltså lulingmännens.
Chief: Tänkte mest på vad som händer när svettiga kroppar trillar omkull på isen. Fastfrusna vid isen med det där bihanget, ett snabbt ryck och det blir genast en ny Redogörelse...
Sannes: Exakt. Tänk vad många ÄnnHåÄllspelare vi kommer att kunna köpa för de extra pengar vi får in, och då blir vi ännu bättre. Vi måste nog bygga ut arenan om alla intresserade ska få plats.
Jag ska genast maila Johan och berätta om min sketabraiga idé.
Kickan: Vi skulle behöva ett gäng bra centrar.Eller snarare ett gäng bra spelare.Men det är ju klart, enligt Strömwall är vi ju nog bra som vi är.Undra var han har varit de senaste 14 matcherna?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?