Luleå HF

116687 inlägg · 888 ämnen

Lule - Mif, 24 nov 2004

462508 · » Till forumet

Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Kickan: Nu var det inte våran Isidor jag tänkte på utan han som skriver på Luleå Hockeys Forum.Honom kan dom få helt gratis.
Kommentera

Vadå Surt? : ( Nu känns det jävligt tungt.. Dom spelade SVIN DÅLIGT! åå
Kommentera

Fuck. Nu blev det masspostning bara för att HS är så djävulskt SEGT just nu.
Kommentera

ernie eagle: Portello har ju tack och lov inte den makten att han kan skeppa eller värva någon - inte ens Isidor - så ni har inte alls värvat våran maskot.

Isidor är våran. Ni får fortsätta med erat djävulskt fula och luggslitna fågelskrälle (en kråka?) som maskot tills ni hittar någon som kan sy ihop något bättre.
Kommentera

ernie eagle: Portello har ju tack och lov inte den makten att han kan skeppa eller värva någon - inte ens Isidor - så ni har inte alls värvat våran maskot.

Isidor är våran. Ni får fortsätta med erat djävulskt fula och luggslitna fågelskrälle (en kråka?) som maskot tills ni hittar någon som kan sy ihop något bättre.
Kommentera

Kommentera

Kickan: Det är redan försent! Isidor är i vår ägo nu...

Isidor Isidor Isidor...

VI ÄLSKAR ISIDOR *Klapp-klapp-klapp*
Kommentera

ernie eagle: Ni får inte alls Isidor. Portello ljuger. Däremot kan ni få Johanna Lahti som sjunger nationalsången.
Kommentera

Portello: Wow vilket kanonförvärv! Nubben har efter intensiva förhandlingar med LHF lyckats knyta till sig stjärncentern Isidor.

Doris sörjer att maken nu valt att ta ut skilsmässa och flyttat söderut.

"Luleå i mitt hjärta, men Timrå känns fräscht och spännande och så får jag ju kampera ihop med Mange Nilsson igen".

En lycklig Isidor ritade på övergångspapprena vid tretiden i efftermiddags och Nubben kan pusta,

Vilket lyft för Gläfsers ojojojoj....

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Portello: Menar du den galna jätteballongen som kunde sätta fart åt vilket håll som helst helt okontrollerat innan de lärde sig att maövrera den? Den kan de få.
Kommentera

ernie eagle: Isidor kan ni väl få. Ni skulle även kunna få Kontore.Fast han finns inte mera så det blir svårt.
Kommentera

Portello: Ja någon måste väl bli entledigad från sitt uppdrag! Den enes bröd, den andres död!

Tänk på om det fanns nåt fyndi Norrbottens ÖB att hämta "hem" till Sydbotten 55mil söderut...
Kommentera

ernie eagle: Restpartier? Förklara gärna vad du menar.
Kommentera

ernie eagle: Karl Fabricius? Emil Lundberg? Bulan?
Kommentera

Portello: Vad blir det för restpartier kvar då när ni värvar?
Kommentera

Kickan: Visst har du rätt i det.
Men hur kommer det att alla spelare, eller nästan alla ivarjefall underpresterar match efter match?
Kommentera

Portello: Ja, visst krävs det en djävulskt bra center till iaf. LHF:s största problem just nu är dock att självförtoroendet inte existerar överhuvudtaget. Det problemet löser sig inte genom nyförvärv, för när allt kommer omkring är ju inte de kommande nyförvärven ensamma på isen.
Kommentera

Paddan: Ähhh, honom kan ni få. Dessutom tycker jag ni också ska värva Socker-Conny samt din husgud Martin Wilde.
Kommentera

Kickan: Låter ju bra det. Men det krävs riktigt bra spelare för att detta ska vändas.
Kommentera

Portello: Det är definitivt inga sopor.
Kommentera

Portello: Tror stenhårt på att en av spelarna är Andrew Peters...
Kommentera

Kickan: Jasså, där hör man.Gissar att du vet namnen också men inte vill avslöja dom.
Man kan ju alltid hoppas att det är två riktigt bra spelare. Grinar om det är två spelare som är "medelmåttor"
Kommentera

Portello: 10 december tror jag.

Den ene är center, den andre är back.
Kommentera

Kickan: Det får vi verkligen hoppas. När är det fönstret öppnas? Hört något om mitten av december men även 1 Januari.
Och hoppas för allt i världen att den ene av dom är center...
Kommentera

Portello: Nä, vi måste försöka rycka upp oss lite nu. När transferfönstret öppnas igen och våra två nyförvärv anländer kommer det garanterat att kännas skojsigare att vara luling igen.
Kommentera

Portello: Sedär, ytterligare något som talar för att jag har rätt när jag säger att de som får förmånen att bli lulingmän, om de inte var det redan från början, är noga utvalda.
Kommentera

Chief: Går även rykten om att Kapus har en stor.....hmmmm, hockeyklubba.
Men det är inte något jag sett med egna ögon om nu någon skulle få för sig det.
Kommentera

Kickan: En fjolla, men en naken sådan.

Har hört det där ryktet om Topper. Chara i alla ära, men i nakenhockey är han kanske inte störst på plan trots allt...
Kommentera

Chief: Värvar man såna som Topper lär ju ingen undra om de vet att grejerna kommer i vuxenstorlek också, enligt såna som vet.

Några Naken-Jannar skulle vi aldrig värva. Han är ingen man utan en fjolla.
Kommentera

Kickan: Ser framför mig ett helt lag fullt av Naken-Janne och sen kryper jag ihop i ett hörn och kvider... Men honom värvar ni väl inte får jag hoppas? Men jag får hoppas du har rätt om Lulingmännen, annars kan det ju hända att spelare med viss självkännedom inte vill skriva på, jag menar, det är ju rätt kallt ute på isen... Eller ännu värre, motståndarna ställer sig och skrattar och undrar om lulingarna vet om att "de där grejerna kommer i vuxenstorlek också?"
Kommentera

Paddan: Haha, jag kom just att tänka på det.
Kommentera

Kickan: Men, då kommer väl verkligen kraven på värvandet av Topper att bli högljudda...
Kommentera

Chief: De kommer inte att få några slagskott på fel ställe om de spelar nakna. Detta eftersom motståndarna kommer att åka omkring och rodna och försöka gömma sig, och därmed inte ha tid att försöka komma till skott öht, när de inser hur klen deras egen utrustning egentligen är jämfört med de riktiga männens, alltså lulingmännens.
Kommentera

Kickan:
Klart jag kommer, en sån grej missar jag inte.

Paddan:
Tja, vad säger man......
Kommentera

Sannes: Du kommer väl upp och ser nakenpremiären? En sådan händelse kan man bara inte missa, oavsett lagsympatier.

Fy fan vad bra det kommer att bli. Nu blir det SM-guld, minst.
Kommentera

Sannes: "Grabbarna kommer att stå på rad..."
Ett smärre komiskt mästerverk måste jag säga
Kommentera

Chief:
Ännu mer succé, då de kommer att få ihop en mycket hygglig gosskör också.
Kommentera

Chief: Tänkte mest på vad som händer när svettiga kroppar trillar omkull på isen. Fastfrusna vid isen med det där bihanget, ett snabbt ryck och det blir genast en ny Redogörelse...
Kommentera

Kickan:
Vilken upplevelse, vilken succé, vilket kaos. Maila omedelbart.
Grabbarna kommer att stå på rad, det är jag helt övertygad om.

Jag har fortfarande inte smält denna briljanta idé som du kom med, oj, oj, oj.
Kommentera

Sannes: Frågan är hur mycket poäng de plockar om de får ett slagskott på fel ställe. Sen kan de extraknäcka som soprankör iofs...

Men det är klart att LHF ska spela slutspel, nåt annat existerar inte i min värld. De är liksom inventarier där...
Kommentera

Sannes: Exakt. Tänk vad många ÄnnHåÄllspelare vi kommer att kunna köpa för de extra pengar vi får in, och då blir vi ännu bättre. Vi måste nog bygga ut arenan om alla intresserade ska få plats.

Jag ska genast maila Johan och berätta om min sketabraiga idé.
Kommentera

Portello:
Snusk, det är det väl inte. Luleå måste ju bara plocka poäng så jag tycker det var en suveränt bra idé som Kickan kom på.
Heja Kickan!

Damhockey, hm, undrar varför du blev intresserad av det helt plötsligt....
Kommentera

Portello: Ser jag ett enda floskeluttalande till i tidningarna så spyr jag.
Kommentera

Kickan:
Vi skulle behöva ett gäng bra centrar.Eller snarare ett gäng bra spelare.Men det är ju klart, enligt Strömwall är vi ju nog bra som vi är.Undra var han har varit de senaste 14 matcherna?
Kommentera

Portello: Det är väl inte snusk? Det skulle vara vackert.
Kommentera

Portello: Jag kom på en annan bra idé, och en jävligt bra en.

Ta hem Kung Kauppila så har vi den braiga center vi så väl behöver.
Kommentera

Sannes: Om det blir nakenhockey så kan jag ju meddela att jag tänker sluta att gå. Sånt snusk vill jag inte se. Men damhockey? Tja, varför inte? ;)
Kommentera

Kickan: Kan ju bli intressant det där. Sätt bara på spelarna vita toppluvor istället för hjälmar så blir det Smurfs on Ice...
Kommentera

Portello: Något positivt finns det väl. Den tog ju slut så vi slapp plågas längre. Att vi fortfarande lider är en annan sak.
Kommentera

Kickan:

Kanske kan göra att ni får lite svårare att göra dom där riktiga toppvärvningarna .. ;)
Kommentera

462508 · »