Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005

« · 507448 Till forumet

Luleå HF - HV71, den 17 februari 2005
Så drar det äntligen igång igen efter SHG-såpan. För Lules del en mycket viktig match mot HV71, vinner vi är vi i förarsätet när det gäller slutspelsplats. Förlorar vi är vi fortfarande med, dock sittandes i baksätet.

NHL säsongen är nu slutgiltigt inställd och det borde gynna oss. Vi har faktiskt sex stycken lock-out lirare nu! Endast Modo har fler med sina åtta.

Kvällens Luleå är ordinarie med undantag av Renberg helt ordinarie. Även Savilahti-Nagander är skadad men hade nog inte platsat i dagens LHF i alla fall. Janne Sandström är alltså tillbaka.

Vi har bara fem matcher kvar, konkurrenterna sex. Fast å andra sidan är fyra av dem på hemmaplan varav två är mot slutspelskonkurrenterna HV och SSK. De övriga är mot Mif och VF. Törs man räkna med nio pinnar här? Bortamatchen är i näst sista omgången mot ett då förhoppningsvis helt avsågat Brynäs. Känns inte helt hopplöst. Nåja, som jag sagt förut. Vi har allt i egna händer och misslyckas vi så kan vi endast skylla på oss själva. Dessutom är slutspelsjakt ett lyxproblem med tanke på den säsong vi haft. Strax före årsskiftet så räknade i alla fall jag med att behöva bevittna en jobbigt krävande kvalserie.

Dagens Lule var det, ja. Jag undrar om inte just kvällens Luleå är det starkaste lag på papperet som Luleå någonsin ställt upp med? Ett tag tänkte jag ställa upp en tabell och jämföra årgångarna 94-97 med det lag vi har idag och jämföra, men jag ids inte. I alla fall är jag övertygad om att vi har en bredare och mer erfaren trupp idag. Fast då är ju problemet att det har nästan alla andra lag också… Sen spelas ju som bekant hockey på is, väldigt sällan på papper.

Kvällens domare:

HD Stefan Danielsson, Ingarö
LM Jan Sandström, Luleå
LM Anders Johansson, Luleå

Spännande ska det i alla fall bli ikväll. Jag tänker inte tippa, dock tycker jag att vi vinner.
Kommentera

« · 507448