Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Luleå HF - Oulun Kärpet, 10 augusti 2005

562255 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Oulun Kärpet, 10 augusti 2005
Paddan: jag tror kanske att di i Luleå anser det vara bildad att inte kunna bokstavera till finska namn. Liksom lite begåvat sådär...

Om Rayko snackar jag inte. Skulle jag sladdra om forumkollegor vore det ju lägre än glocal...*obs roolihet*
Kommentera

Albert Hall: Det blir ingen Justin Williams i LHF i vinter, han har signat med Carolina Hurricanes. Ett ettårskontrakt värt 1,225 miljoner dollar
Kommentera

Paddan:

Leinonen stod hela matchen. Dom kommer att spela varannan under försäsongen. Fabricius gjorde Lules mål på ass av Nordqvist.
Kommentera

Albert Hall: Jaha, det var ungefär som vanligt, jag missade matchresultatet med ett mål.

Jag förmodar att Leinonen stod hela matchen eftersom du inte skrev något om Rautio.
Kommentera

Matchen var jämnare än väntat. Åtminstone spelmässigt. Lule hade 0-0 efter 10 minuter i andra, men sedan tog orken slut. 1-6 efter periodsiffrorna 0-0, 1-3 och 0-3. I forwardsbristens Lule så spelade Jonas Johansson forward samt ett gäng junorer.

Övrigt: Kärpät har ett gäng vassa avslutare. Leinonen kändes inte särskilt säker. Skrbek och Sarevo var ett tryggt backpar. Lule sumpade 1.47 i spel fem mot tre samt en straff. Att Skrbek fick lägga straffen visar väl på hur betydelsefull matchen var. Humor. Lule vann faktiskt skotten med 26-24.
Kommentera

Karoliina: Jo, jag tyckte jag läste något på Luleforum om att man lyckats stava klubbnamnet fel tre gånger av tre på LHFs officiella hemsida.

Tror förresten att Rayko är på väg att skapa någon form av perpeetuum mobile med sin bipolaritet, å ena sidan extrem-froza och andra sidan extremt-anti-LHF. Det ryktas om att man snart kommer att påbörja försök med att värma upp Piteå med kraften som alstras av Raykos inlägg.
Kommentera

Paddan: nu tror jag faktiskt att Albert ironiserar lite över den officiella hemsidan med sin felstavning här. LHF meddelar på hemsidan att motståndarlaget, för kvällen, heter just: Kärpet. Rätt kul (inte) att man inte kan stava namnet på grannkommunens hokkylag. Att man sen inte fixar stava rätt på finska mästarna är 1 annan sak...
Kommentera

Albert Hall: Nu har Sportsnet publicerat Brankos nya NHL-lön i Flyers.
Han får 551.760 dollar för ett ettårskontrakt.
Kommentera

Portello: Hehe, gör det du, det blir hon nog säkert stormförtjust över... ja eller någon form av storm torde det väl bli.
Kommentera

Paddan: Haha, det låter lite väl mastigt att ha på sig alla tre + en tröja som Kickan älskar över allt annat.
Man kanske skulle ta och skicka henne ett litet paket... ;)
Kommentera

Portello: Ta alla tre och komplettera med fotbollströjan! ;)
Kommentera

Albert Hall: Allt annat än en förlust på 4-5 mål för anses som bra tycker jag.
Som vanligt har Kärpät redan spelat en del matcher samt varit på is betydligt längre än oss. Men det ska bli kul att se de nya spelarna.Är lite extra nyfiken på Saravo samt Machulda.

Men nu är ju den stora frågan vilken tröja man ska ha på sig ikväll. Skrbeks vita, Sandströms röda eller Savalahtis svarta...
Kommentera

Paddan:

Bara 5-1? Nej, ungefär 2-8 blir det. Då känner jag mig ändå ovanligt optimistisk.

Att Lule börjar mot Kärpät är annars en tradition. Varför man väljer att börja matcha mot ett lag som alltid haft flera veckor mer isträning plus matcher har jag aldrig fattat. I och för sig spelar ju resultaten ingen större roll, men jag inbillar mig att även skaderisk och sånt ökar mot ett vältränat lag jämfört med ett som mest vinglar omkring. Flera år i rad fick vi stryk med 7-1, men ifjol blev det bara 4-2 om jag inte missminner mig.
Kommentera

Albert Hall: Ett par måls segermarginal för Kärpät vore nog inte helt galet gissat, tror jag.

Jag tror tyvärr att ni får se er besegrade med 5-1 ikväll.

Vi väntar ett par veckor innan vi åker på dyngstryk på hemmaplan mot Tappara, innan dess har vi iofs fått en rejäl överhalning av Jokerit i Mästarcupen.
Kommentera

Paddan:

Jag gissar att Leinnen börjar i alla fall eftersom han är nyförvärv och många är nyfikna på honom. Fast det skulle inte förvåna om dom delar på matchen ändå.
Kommentera

Paddan:

Jag vet inte säkert, jag ar alltid stavat Kärpet. Men på deras egen hemsida så stavar dom Kärpät. Antagligen har jag rätt ändå som vanligt, dom har nog stavat fel.
Kommentera

Paddan:

Enligt deras egen hemsida är det Oulun Kärpät som gäller. Och ja, de slog KalPa med 6-0.

Kommentera

Albert Hall: Intressant med sånt kvalificerat motstånd på försäsongen. Såg att Kalpa fick rejält med stryk av Kärpät i en träningsmatch, 6-0 har jag för mig att det blev.

Hur stavas förresten lagnamnet? Kärpät, Kärpet eller Kärpat, verkar finnas många bud.

Kommer Leinonen att få stå hela matchen eller får Rautio också möjlighet att släppa ett par puckar förbi sig i matchen?
Kommentera

Luleå HF - Oulun Kärpet, 10 augusti 2005
Vintern är här! Ja, i alla fall är det dags för hockeypremiär här i Luleå. Dock inte på naturis, än.

Kvällens match blir ju ett riktigt svårt prov för LHF. Allt annat än ett rejält lass med stryk vore ju en sensation i klass med Emma Greens VM-brons.

Anledningar:

- Kärpet är redan i grunden ett mycket bättre hockeylag
- Kärpet har varit på is dryga två veckor längre än LHF
- Kärpet har spelat minst en rejäl match denna säsong

Fast visst blir det ändå kul att slinka in i kylan och kolla på riktig hockey igen. Hur Luleå formerar laget har jag inte den blekaste aning om. Det ryktas i alla fall om att Renberg är sjuk.Det ska bli annars bli intressant att få en första liten inblick i hur nyförvärven Sarevo, Machulda, Leinonen och Ragge Karlsson kommer att sköta sig. Att Skrbek är en klippa vet vi ju redan.
Kommentera

562255 · »