Luleå HF

116764 inlägg · 888 ämnen

Luleå Hockey

« · 1001785 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey
Portello: du var sist, men du vinner på bättre trådval!
Kommentera

LL: Haha, jag var sist. Men kolla vilken tråd jag hittade! ;)
Kommentera

Lövva: hmm, några sekunder snabbare än jag :-)
Kommentera

Portello: då har du en njutning framför dig, det lät ruggigt bra i tv också.

LHF:s nya klubbdirektör presenteras i dag klockan 15. Ska bli mycket intressant att se vem det blir.
Kommentera

Kl 15,00 idag kommer Luleå att presentera sin nya klubbdirektör
Kommentera

LL: Tala om. Man både vill gråta och skratta när man ser det. Så mycket känslor som bubblar upp. Tänk om det alltid skulle låta sådär i COOP Arena?

Ikväll klockan 21 blir det knäppa på C+ Sport 2 och se matchen. Längtar! :)
Kommentera

Portello: vilket jävla tryck på läktarna...
Kommentera

Titta, LYSSNA och njut. UNDERBART.Så här ska det låta på hockey!
Kommentera

Fet-Ecke: Tack. Förhoppningsvis har denna säsong fungerat som väckarklocka. Det finns mycket som kan bli bättre och nu startar jobbet.
Kommentera

Alla Lulingar: Stort grattis!! Bygg upp laget till nästa säsong nu så ni slipper uppleva detta igen!
Kommentera

Lindberg Råkkar: jag tror att orsaken stavas "pengar". Boork avlönar de ju redan, så den enda nya kostnaden blir Czarnecki.
Kommentera

LL: Alltså man har svårt förstå hur ledningen i Brynäs tänker Boork som lyckades torska 100 raka med laget ska tillbaka och helt plötsligt bli vinnare igen?
Å sen satsar man på Bofors tränare som inte gjort någon glad, tog ju inte ens laget till play off.
Man tycker synd om Pölsa-fansen när klubben styrs på det här sättet.
Det är ju 100 ggr värre än Luleå.
Kommentera

PEN: Håller med. I gårdagens match släppte Kuben en hel del men var ganska konsekvent och när man knappt märker domarn så är det väl en helt ok insats.
Kommentera

Salcin: Sicket jävla skitmål som avgjorde denmatchen, men höjdhoppare eländet var lika jävla genomusel som han alltid vart tyvärr!
Kommentera

Bolivar: Jadu detta borde öppna vägen för Västerås till KS, men allt kan visst hända i hockey så vore inte förvånad om det blir Växjö-Borås i PO2.
Kommentera

Salcin: Såg det. Man upphör inte att förvånas. Vilket lag får dom möta i nästa omgång, tror du?
Kommentera

Bolivar: Snacka om senstaionellt Borås slog ut Löven ur playoff.
Kommentera

LL: Tack för tipset. Hade missat den matchen.
Håller med om att det är skönt att kunna sitta lite avslappnad och titta.
Kommentera

Nog känns det som om det är något rejält galet i Brynäs:

"– Jag tänker inte gå in på och kommentera hur vi spelare tog emot beskedet. Det är ointressant och det gäller bara att samla oss för det är trots allt vi på isen som ska göra jobbet, säger lagkaptenen Tommy Sjödin."

Jag medger att jag kanske är väl konspirationsteoretisk nu, men varför känner Sjödin att han inte vill prata om hur spelarna tog det? Varför inte bara säga "det här blir nog bra, nu kör vi"? Snacka om att han bidrar till att spä på snacket om missnöje i truppen.
Kommentera

Travesterar Nordmans titel: “I Rograrnas sken”. Slutskojat från min sida. Nu får ni återgå till Silly Season.
Kommentera

Dramatik pågår på TV4Sport, ett par minuter kvar av Löven-Borås och ställningen är 2-2. Nu när vi slipper kvala så kan man ju ägna sig åt att följa den striden utan att behöva fundera så mycket mer på det :-)
Kommentera

Salcin: Ja Berglund vore ju klockren samtidigt som man låter Nagander gå andra vägen. Karlsson vet ju inte, att han spelar bra i Borås kan jag hålla med om, men har han motivationen att spela i ES igen?
Kommentera

björn power: Har för mig att samtliga förutom Fabbe har långvariga kontrakt redan.

Skulle gärna se värvning av K.Berglund i Löven samt J. Karlsson i Borås
Kommentera

Linkan: Kan vi måntro kursa #25, fördjävligt att dom unga ska behöva axla hans mantel som "lagbärare", Lidhammars 3-2 avgör matchen (vilket iofs är djävligt starkt). Ge hans lön till kidsen och skriv fast dom på 3-år och försök köpa hem någon av ledda, frallan, fabbe och norda.
Kommentera

PEN: Jo han gjorde väl en 25 poäng på 100 matcher, Men jag misstänker att han utvecklats sen dess. Vet inte men jag får en känsla av att Luleå ska satsta på sånna som Jakob och kanske Pelle Arlbrant, Ger man dom speltid leverar dom med garanti, Man kan ju inte påstå att Arlbrant fick mycke speltid i SSK.

Hellre svenskar än fejk kanadicker som Larose.
Kommentera

Linkan: Skrbek lär dom nog signa upp ånyo skulle jag tro dock ej säker, Men håller med dig rutin behövs i laget inget snick snack om det!!!!

Jakob Johansson var inte han upp i Brynäs A-trupp och tokfloppade eller har jag fel????
Kommentera

Den stora frågan, ska vi förlänga med Skrbek? Jag anser att han bör få nytt kontrakt, det är ändå en av våra bättre backar, dock ska han inte spela PP men kan bli ett stort avbräck om både Saravo och Skrbek drar samma år. Rutin har stor betydelse när man har många unga spelare i laget, vi får inte tappa stommen i laget.

Sen är ju Jakob Johansson i Rögle en högintressant spelare, har väl öst in poäng och styrt Rögles PP...
Kommentera

Salcin: Glöm inte heller på målvaktssidan heller!
Kommentera

LL: Absolut, lär av Bengt-Åke G som alltid ser till att ha överskott på centrar.
Kommentera

LL: Håller med, vi har inte haft en riktigt bra 2-vägscenter i laget sedan Nordquist. Men även viktigt att förlänga med Lindkvist,Omark,Lindgren
och Isaksson. Vi måste bygga vidare på den egna stommen.

Hoppas att Saravo vill stanna, annars behövs en ersättare för honom utöver en hårdskjutande PP-back.
Får inte fuskas med dessa positioner, centrar och backar.
Kommentera

Bolivar: jag vill se en gammal hederlig tvåvägscenter a la Martin Hostak. Nu får det vara slut med kedjor som består av tre yttrar, tack!
Kommentera

Portello: Vi kan väl se vilka vi inte tycker ska vara kvar.
Larose, Pukka och Burström får mina röster även om Burström oftast gör sitt jobb defensivt. Kuiper och Myllyniemi ska också tackas av.
Om inte Burström får förlängt så känns det viktigt att Robin L då blir kvar.
Savilahti-Nagander är jag lite kluven till. Tyckte att han i fjol visade lite potential men i år har han inte fått mycket förtroende av R&R. Det känns som att han kan blomma ut ordentligt och det vore trist om det blir i en annan klubb. Han spelade väl några matcher i Löven kring jul och då gjorde han bra ifrån sig.
För Luleås del får man ju hoppas att Asplöven tar klivet upp i allsvenskan så att man får en klubb i närheten där yngre spelare kan få matchtid samtidigt som de breddar Asplövens trupp.
Nu förlorade Asplöven första matchen i Örebro med uddamålet men har nu 1 (eller 2) hemmamatcher som avgör.
Sedan är det väl inte klart med Ejdepalm heller. Det skrevs en del om att LHF ville förlänga i början av året men blev det något? Om inte, så tycker jag att man hellre satsar på Robin O och Nagander som 5-6 backar.
Det borde finnas hyfsat med pengar inför kommande säsong när följande har försvunnit: Ninnimäki, Tarvainen, Kerman, Kuiper, Myllyniemi + några till.
Tappar vi Saravo så är en toppback prio ett.
Kommentera

Spelare som kontrakten går ut för:

Pavel Skrbek
Robin Lindqvist
Viktor Lindgren
Magnus Isaksson
Linus Omark
Anders Burström
Cory Larose
Per Savilahi-Nagander
Mikko Pukka
Pekka saravo

När det gäller de två sista så skrev dom inför den här säsongen på ett 1+1 års kontrakt, så dom kan ha gjort sin sista match i Luleå.
När det gäller Pukka så får han gärna försvinna men Pekka ser jag gärna kvar i Luleå. Förvånande va?

Så, vilka av dessa ska behållas och vilka ska skeppas? Största prio måste vara Omark. Tala om att den killen har imponerat på sistone.
Honom MÅSTE vi ha kvar!
Kommentera

LL: Jag upptäckte en jävligt roligt grej ikväll när jag stod i garderoben efter KENT-konserten i E.ON Arena och snackade med Skarin. Jag har haft skinnjackan min i 2år men aldrig någonsin reflekterat över vilket märke den har förrän ikväll - LAROSE! LAROSE! Vad fan står det verkligen LAROSE? Ja tamejfan gör de inte det.

CORY LAROSE!

Ja herregud vad världen är liten ibland. Och så bestämde vi på stående fot Jag och Andreas att vi drar på Railway Saloon den 28/3 och dricker oss under borden till Eldkvarn.

Ett lyxproblem kvarstår dock. Går Timrå till semifinal, har de hemmamatch den kvällen. Så blir det på de viset får man hoppas att Timrå har den goda smaken att avgöra före full tid och så blåser man in till city på 7 minuter likt en biltjuv...
Kommentera

LL: Just D, the real Forum, det var grejjor det (kom igång där först vid -98 tror jag). Kan även varmt rekommendera en lite mildare Tjeck som är jävligt god, nämligen Krusovice (finns på bolaget även den..).
Kommentera

65selander: SS busar nu för tiden mest på SF, tror han bestämt sej för avhållsamhet här (tråkigt nog).
Kommentera

björn power: Gambrinus gillar jag, har druckit den på krogen ett par gånger. Ganska ljus men ändå med lite mer karaktär (eller vad man nu kallar det) än Hof och liknande.

Det här är ju förresten som i gamla tider på klassiska Forum på officella på slutet av nittiotalet, då snackade vi ofta om öl :-)
Kommentera

Bolivar och LL: Idag är det bara ljust som gäller, Staro premium och Gambrinus!
Kommentera

Albert Hall: Välkommen tillbaka till til HS, när Skall .. Savage kliva in på stage igen
Kommentera

Bolivar: jag testade den för två veckor sedan, grymt god.
Kommentera

LL: En öl värd att prova är oxå Hobgoblin, en engelsk Ale som är riktigt god.
Kommentera

Portello: Tack
Kommentera

björn power: aha, då får man tacka för att du fyller ut luckan i mina kunskaper :-)
Kommentera

LL: Japp, Henrik den några år äldre (men mindre hydda och röst) men har tappat namnet (tror det är Micke) på den yngre,större och med värsta Pavarotti akustikhyddan.
Hursom härliga grabbar att ha med i en klack, ojojoj!
Kommentera

SIVASN: Man får önska er lycka till i kvalet! Hoppas verkligen att Mora finns kvar nästa år i ES!
Kommentera

LL: Man får väl gratulera då fast man mår PISS hoppas vi möts även nästa år eller vi SKA mötas nästa år! grattis!
Kommentera

björn power: bröderna Blomqvist, förresten? Jag trodde att det bara var en snubbe. Där ser man.
Kommentera

LL: STORT!
Kommentera

björn power: Blomqvist hade en imponerande röst, Jag var ju bara sju-åtta år då, men jag minns att det tog säkert två säsonger innan jag fattade att killen som vrålade så det skakade i väggarna satt på andra sidan isen, det måste ju vara säkert 50-60 meter från klacken bort dit där han satt. Enbart rinken är ju 30 meter bred, och Blomman satt ju vid mittlinjen, ganska högt upp på läktaren.

Jag var med till Skellefteå förra hösten, då var Glenne (och brorsan Marcus) med. Det var grym nostalgi att höra Glenne vråla "KOM IGEN NU HELA LÄKTAREN GEEEE MIIIG EEEEET ÄÄÄÄLLLLL!!!". Då blev man som femton år på nytt :-)
Kommentera

« · 1001785 · »