Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 385344 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Kickan: Väldigt kul att fler och fler lulingar hittar hit.
Imorrn vinner vi. Solklart!
Kommentera

nappen: LHF börjar nog närma sig världsrekord i hockeyinvalider, om vi nu inte redan har världsrekordet.

Skuggan och Petter räknade jag rätt tidigt bort för den här säsongen, fast Junkka var ju lite mer oväntat.
Kommentera

Jesper: Välkommen till SpS! Kul att alltfler gamla forumingar hittar hit, fast fjortisarna och idioterna kan ju gärna få stanna på den nya versionen av forum så slipper vi dem här.

Imorgon pissar vi på Styvben. Hoppas jag. Fast det stör mig att jag förmodligen kommer att missa första perioden.
Kommentera

Portello: Froza hockeyinvalider!

Petter och Junkka är väll också borta resten av säsongen?
Kommentera

nappen: Vill se den matchen, men jag måste jobba.
Bara hoppas att vår förlustfria svit hemma mot DIF fortsätter.
Kommentera

" 2004-01-28 | Preliminär laguppställning mot Djurgården

Laget mot Djurgården

Målvakt: Daniel Henriksson Gusten Törnqvist

1:a Backpar: VB Roger Åkerström HB Jonas Johansson
2:a Backpar VB Tuukka Mäntylä HB Jan Sandström
3:e Backpar: HB Johan Fransson

1:a
VF Magnus Nilsson CF Jonas Rönnqvist HF Karl Fabricius
2:a
VF Richard Kapus CF Johan Tellström HF Jonas Nordquist
3:e
VF Hans Huczkowski CF Kamil Brabenec HF Linus Fagemo
4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg HF Per Ledin

Om Thomas Berglund kan spela går han in som center i 4:e linen och då blir Pierre Berggren extra forward. "

Borde man inte plocka ner Tellström till backen?
Kommentera

Lövva: Tvivlar på att Franzen.Tror han hamnar i Stockholm eller någon annnan större stad.
Kommentera

Det sägs ju att en back är påväg in till Luleå. Ett alternativ vore väl Rikard Franzen som ´har fått sparken från Hanover. Han borde ju ha lite och tillföra. Enligt AF så är trolig klubb för honom AIK
Kommentera

Laguppställning mot MooDoo

1:a Backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a Backpar VB Roger Åkerström HB Jonas Johansson
3:e Backpar: VB Tuukka Mäntylä HB Jan Sandström

4:e:
VF Pierre Berggren CF Emil Lundberg HF Per Ledin

Lite osäkert om Magnus spelar tar beslut på Tisdag, Bulan är tveksamt om han spelar.
Kommentera

Portello: Haha, det var en bra fråga. Men du vet, Lövvor kan :)
Kommentera

Lövva: Sorry. Men hur lyckas du att svara mig i en helt annan tråd än den ursrungliga? ;)
Kommentera

Portello: Mycke besviken, hur kunde du glömma Tella i det där sammanhanget?!?
Kommentera

2 minibussar och 2 bilar från Luleåfans sida.
Kommentera

knaskamilla: BS
Kommentera

Frisco:

Nå, hälften av Portellos önskningar vore ju rätt bra för oss, i alla fall. Jag tycker förresten synd om alla tretti lulingar som ska ner imorgon. Undrar om de vet att Portello i Kempis = lulingförlust?
Kommentera

Portello: Inte för oss heller.
Kommentera

westerlind: Nä, jag vet. Men nu talade jag inte om vad som var bra för er :)
Kommentera

Portello: Inte för oss.
Kommentera

Drömscenario för imorgon. Vi vinner över Modo samtidigt som Brynäs förlorar sin match.Skulle vara rätt bra resultat för våran del.
Kommentera

lizzard: Mm, men hon lär tyvärr inte hinna köpa den idag. Hon måste ju hålla på å tjorva med bankerna först å sånt :/
Kommentera

Lövva: Härligt då kanske det blir Toyota då :)
Kommentera

lizzard: arrg, du snodde mitt resultat. MEn jag klandrar dig inte. Du har väl blivit smittad av någon form av pölsa epedmi :)

Från det ena till det sjuttiofemte, vi ska fara å kika på bilen idag :)
Kommentera

Då var det match mot MooDoo imorgon tror att Luleå e heta just nu, Fick blodad tand mot Pölsorna när dom hämtade upp underläge flera gånger. Så vinst för Älsklingarna med 5-2.
Kommentera

Imorgon är det ytterligare en väldigt viktig match.Alla matcher är iofs väldigt viktiga men en del mer än andra.
BIF på besök igen och hur senaste matchen slutade vill man helst glömma. Är bara att spelet är lika bra som mot TIK, då tror jag på en bra segerchans.
Fö fyller janne Sandström år imorgon,bara hoppas att han få fira födelsedagen med en trea.
Kommentera

Portello: Torkel är en bakfull nedgrävd bäver.
Kommentera

Portello: Ja, gränsen ligger på max 3 icke EU/EES-spelare. Torkel yrar.
Kommentera

Portello: Jo, man får bara ha tre icke-EU spelare va?
Kommentera

Kickan: Hur tänker Torkel i sin krönika? Så här skriver han :
Jag menar, gå in i ett slutspel med bara sex backar, det känns allt annat än tryggt.
Jag tror också att det blir en förstärkning. Jag skulle inte heller bli helt chockad om den backen heter Jaroslav Obsut.

Själv skulle jag bli väldigt förvånad om han heter Obsut.
Mig veteligen har vi redan fyllt våran kvot av icke-eu spelare.
Kommentera

Portello: Petter har ju mer eller mindre fått sin "dom" redan. Trist att Ströms tackling i ryggen på honom så han flög med skallen före in i sargen förmodligen var det sista man fick se av honom som spelare. Spelare som Petter växer inte på träd direkt.
Kommentera

Kickan: Är rädd för att Skuggan och Petter spelat sina sista matcher.
Men jag hoppas innerligt att jag har fel.
Kommentera

Portello: Ja. Alltså som svar på frågan om Skuggan är sjukskriven januari ut. Fast jag tvivlar på att han kommer tillbaka då.
Kommentera

Verkar som att Skrbeks medverkan inför morgondagens match mot LHC är osäker.Så det kan bli spel med fem backar även imorgon.
Skulle inte vara helt fel med en ny back så vi breddar truppen.
Petter är ju borta säsongen ut till att börja med, och tydligen blir Junkka också borta en längre tid.
Någon som hör något nytt om Skuggan.Visst var han sjukskriven Januari ut?
Kommentera

JOY: Tellström och Kapus i samma kedja känns rätt bra.Borde innebära att Kapus får inrikta sig på det offensiva medans Tellström är mer defensiv.
Kommentera

Här är Luleås preliminära laguppställning till morgondagens match mot Timrå:

1:a Backpar: VB Johan Fransson HB Pavel Skrbek
2:a Backpar: VB Jan Sandström HB Jonas Johansson
3:e Backpar: VB Roger Åkerström HB Tuukka Mäntylä

4:e

VF Per Ledin CF Thomas Berglund HF Emil Lundberg

Extra Forward:

Pierre Berggren

Litet frågetecken finns för Skrbeks medverkan.
Kommentera

nappen: Fem spelare borta...en gång i världen skulle man reagerat starkt och oroligt på sådana besked. Nu känns det nästan som rutin: bra att det iaf inte är sex-sju man borta. Tänka sig!

Men tänk på den tiden då man gick in för en match som denna med laddade Petter och Skuggan Nilssöner i matchtruppen! Man har verkligen vant sig vid kristider. Är det inte konstigt! Att de numera inte spelar med känns lika naturligt som att vi inte har Burda och Kucera.

Men vi har Rönken-kedjan! Den ni, pölsor!
Kommentera

lizzard: Mardröms-scenario: Influensa har 1-3 dagars inkubationstid. Om nu Skrbek smittat Bulan, kan han ha givit samma present till många andra, som kommer att få frossan under uppvärmningen. Får vi se en hel femma på isen i kväll? Kanske tränare och klubbdirektör får snöära på sig rören? Har någon ringt LG, Öquist, Lasse Lindgren och Kapten Köhler?
Kommentera

nappen: Ja det ska nog stämma som ingen mera blir sjuk under uppvärmningen eller nåt sånt sjukt.
Kommentera

Bara 5 spelare borta ikväll? Nilsson, Nilsson, Junkka, Skrbek och Bulan, eller?
Kommentera

lizzard: Låter ju lovande, ska bli kul att se ikväll.
Kommentera

Vivix: Vra ju ner till Timrå Kapus var väl ok, han imponerade väl inte men man måste ju ha i åtanke att det var hans första riktiga match med Luleå. Men jag tror att han kan bli en stor tillgång för laget såsmåningom.
Kommentera

lizzard: Nej, det är inte vad vi behöver just nu. Extra synd också med tanke på att det drabbar Kapus kedjan, man var ju lite extra spänd på att se just dem. Nåja, Emil ska tydligen spela i den kedjan i stället och det kan ju mycket väl funka det med.
Kommentera

Vivix: Dessa eländig förkylnings/influensa tider. :( Inte bra när förkylningar börjar gå i lagen.
Kommentera

Liam Devlin: Nu är Bulan sjuk! Ska det aldrig ta slut?
Kommentera

US Property: Tack, US. I kväll håller jag tummarna för dig.
Kommentera

Liam Devlin: tackar för svaret. Ikväll håller jag tummarna för Luleå, det gör jag alltid förutom när Ni möter "mitt" lag Timrå IK.
Kommentera

US Property: Hmm, jaså.

De har hetat pölsan i många år nu. Bakgrunden är den att någon påstod att tecknet, på teckenspråk, för pölsa och gävle är identiskt. Detta har sedemera mött protester, från pölsa-håll naturligtvis, men hur det nu står till med den saken är numera egalt. De är för all framtid pölsan.

personligen händer det att jag brukar motvilligt applådera det laget när de lyckas mobilisera varenda molekyl för att vinna matcher som står och väger. Om det inte händer mot oss. Då hävdar jag bara att de har vidrig tur, gävlarna.
Kommentera

Bragd-Birger: Hmm, och eftersom jag inte kan tänka mig att inte tänka som du får jag tänka om: teglet kommer att börja svikta snart. De har sitt bygge, låt vara i tegel, på lösan sand och så snart det börjar blåsa, faller teglet. Har en känsla av att det vankas storm efter februariuppehållet...
Kommentera

Liam Devlin: Med 'Teglet' antar jag att du avser SSK. Där går våra åsikter, för en gångs skull, isär. Jag tror näppeligen att dom återfinns bland dom 8 första. Dels därför att dom aldrig vinner 'sexpoängsmatcherna', och dels för att dom helt enkelt varit för dåliga för länge. Det skulle tarvas en svit nästan i Timråklass för att bringa skutan i hamn och det fixar dom aldrig.
Kommentera

Liam Devlin: Var kommer "pölsan" ifrån angående Brynäs ?
Här nere i Hudik går brynässupportrarna under namnet brynäsgrisarna för att dem alltid betett sig som svin.
Kommentera

Bragd-Birger: Javisst var det så. Sedan visade det väl sig att Tiken var starkare ju längre matchen led, men trots allt höll vi 1-1 till bara minuter återstod. I flera bortamatcher den här säsongen har det varit ännu jävligare. Vi har haft väl så mycket spel, och mycket väl kunnat vinna alla tre pinnarna borta, men i matchernas slutskeden tappat allt. Såvisst känns det försmädligt, om du förstår? Skulle det blivit 6-2 eller så hade man inte gnytt av det här skälet, däremot ogillat att vi så kunde bli utlirade.

Vilket utan vidare går ihop med att åka ut och ha kul, och det gjorde vi väl också.

Vad det gäller Tikens kommande chanser. Mmm, efter ett duktigt poängplockande före jul, speciellt på bortais, har ni det nu väl förspänt. Om ni inte helt tappar stilen skall ni naturligtvis klara slutspel, även om jag inte är säker på att ni når 6e plats, eller bättre, när det väl är klart. Det är dock en hel del matcher kvar och visst kan ni droppa, om det vill sig så. Fast ned till kval riskerar ni säkert inte. Det finns alltför många lag därnere som slåss om de platserna. Men teglet är inte ett av de lagen: Teglet kommer att få spela slutspel för första gången på sjuhundramiljoner år.
Kommentera

« · 385344 · »