Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Morgondagens match

« · 500382 · » Till forumet

Sv: Morgondagens match
Frisco:

Tråkigt att man missade det. Jag verkar ha missat många roliga saker under matchen igår. Hinotes (?) tackling av sargen, t.ex.
Kommentera

Lövva: >>>Då fick Micke Andersson flipp igen, och skrek några mindre valda ord till domarn vilket resulterade i ett lagstraff.

Att Lahti åkte fram till Luleåbåset berodde på att Andersson formerat sina händer såsom ett par glasögon mot honom.
Kommentera

Lövva:

Jaså, det var Micke som stod för abuse-utvisningen även denna gång. Oerhört odiciplinerat och klantigt gjort av en ledare. Annars hade vi säkert vänt matchen. Micke får nog ta på sig tre tappade poäng.
Kommentera

Linkan: Ja jag fattar inte vad som har hänt med Rönken. Han lyckas ju inte med mycket nuförtiden. Obsut har väl i stort gort bra ifrån sig, hut han skötte sig igår vet jag inte. Han fick väl åka omkring och hålla koll på Nagander :)
Kommentera

Lövva:
Mest ironiska var väl att Frallan fick pris som Luleås bästa spelare..iof var han inte sämst, men deff inte bäst!

Tycker att Branko, Antila och Staios ska hålla huvve högt, klart godkända!
Annars är det med Rönken, Obsut mm Som mest gled i går! Kanske får stora lönekuvert?!
Kommentera

LL: meen, det finns verktyg. Sånna kallas för Rationalisering. (vaddå förlust. spelar roll då. den matchen gör varken från eller till. förresten torska brynäs värre. och den där näslundan hade väl som vanligt intriger med både gud och jehovan för att kunna måla på oss)
Kommentera

Lövva: Nästa match får dom banne mig tejpa igen käften på han, och binda fast han i bänken.
Kommentera

Lövva:

Äh. Det var väl inget konstigt. Han blev brutalt neddragen, och domaren brydde sig inte. Matchen var redan avgjord och nästan slut. Go Hinote!
Kommentera

knaskamilla:

...för övrigt så tyckte Kent Forsberg det var helt rätt av Hinote att kasta handskarna på slutet. Den där snubben är ju konstig.
Kommentera

Albert Hall: Luleå drabbades av en utvisning i tredje perioden. Just när utvisningklockan skulle började ticka gjorde Luleå ett sent byte. Då åkte Lahti fram till Luleåbåset och varnade Luleå (helt korrekt eftersom Modo var hemmalag). Då fick Micke Andersson flipp igen, och skrek några mindre valda ord till domarn vilket resulterade i ett lagstraff. Så istället för att spela 4-5 i två minuter blev det nu 3-5 i två minuter. Luleå grejade upp det genom heroiskt spel men det tog på krafterna vill jag lova.

Mycket idiotikst gjort av Micke. Ställningen var då 4-2 till Modo och Lulelå jagade en reducering ochså drar han på sig ett sånt där straff igen....
Kommentera

Albert Hall:

Jag gissar på att han kastade upp snus, matchprogram och flaskor på läktaren bakom sig.
Kommentera

Lövva:

Vad gjorde Micke för pinsamt?
Kommentera

LL: Det fanns väl egentligen bara två glädje ämnen från gårdagens match. Antilas målvaktsspel som var riktigt bra, och Staois debut.

Han visade direkt att han kommer att tillföra en hel del.
Men trots att han gjorde en riktigt bra match så övergländste Kristian honom totalt. Utan honom i mål hade siffrorna dragit iväg.

Och mest pinsamt igår var Micke Andersson. Att han inte lär sig.
Kommentera

Karoliina: håller man på LHF får man i dessa tider lära sig den hårda vägen att det inte finns annat val än att härda ut när man förlorar.
Kommentera

Kickan: Precis och alldeles rätt. Det är bara att uthärda och bita ihop. Vare sig det gäller att traska i snöstorm och motvind. Eller att få en hokkyförlust rakt i fejset, sådär K-boom.
Kommentera

Bo_Beast: Vem bryr sig om Arsenal. Eller om United. Då det finns Liverpool.

*nynnar:You'll Never Walk Alone*
Kommentera

LL: Ok att det var skit att vi inte fick någon poäng med oss från Övik men snacka inte illa om United.

* united we stand *

:-)
Kommentera

varsågod, Kickan:
en fucking jävla tvål att tvätta munnen med, kanske?

;0)
Kommentera

LL: Vilket språk : ) Nästan värre än det var (eller blev, det var inte det från början) snöstrorm och jag och en kompis gick 5 km till Tampis. Min sambo sa att vi skulle ta bilen, då väderleksrapporterna sagt att det kunde bli snöstorm, fast jag tyckte att det var helt ok väder då, och dessutom varmt, och sa att nej - det kan nog vara skönt med en promenad och valde att gå. Ok, sa han, men ring om du ledsnar på att promenera och vill att jag ska komma med bilen.

Vädret var helt ok till en början. Ok, det snöade lite, men inte fasligt mycket. Fast det började snöa mer, och mer, och mer hela tiden. Dessutom började det blåsa mer än bara litegrann. Efter att ha haft värsta motsnön rakt i ansiktet i en kvart och det blåste så man knappt tog sig framåt började jag rabbla alla fula ord jag kunde komma på. Fast fan heller att jag skulle ringa sambon. Har jag sagt att jag ska gå så går jag.

Min sambo insåg att jag aldrig skulle erkänna att jag bedömt vädret fel, och ringde senare, när han gissade att vi började ha handlat klart, och sa att han var hos Kimmo (som bor 500 meter från Tampis) och undrade om han skulle plocka upp mig och Frida. Ja, det ville jag väldans gärna. Garanterat att han egentligen inte tänkt besöka Kimmo just då, utan bara åkte dit eftersom han vet att jag är för tjurskallig för att erkänna att jag kanske borde ha gjort på ett annat sätt från början. Jag är glad att han kan mig så pass bra. Annars skulle jag rabbla ramsor med fula ord ännu oftare.

Fast jag håller med dig. Det var en jävla skitdag idrottsligt sett, då vi förlorade mot fucking jävla kuk-MooDoo. Inte för att jag räknat med något annat iofs, men det känns fucking jävla skit ändå, för man hoppas ju alltid.
Kommentera

westerlind: Det blir lätt så om man inte vill vinna...
Kommentera

LL: Jag håller med dig - barbariet tar över inom idrotten.
Kommentera

Pissig jävla skitdag idrottsligt sett. Inte nog med att vi i vanlig ordning förlorade i hockeyn, Arsenal förlorade också mot fucking jävla kuk-United.

Blä.
Kommentera

Hmm. Var alla lulingar på plats i Kempis, eller?
Kommentera

Portello: Det lutar åt att det blir ändrade planer idag. Istället för oss fem, som skulle dra ner, lutar det åt att vi blir sju som drar ner!!! Skojj isånnafall. Det är dock inte klart. Det hänger på Ingemar! Men hur fler desstu roligare :)
Kommentera

ChrisSimon:

Enligt dagens NK så spelar inte Ledin på rund av en efterhängsen förkylning. Wallin vilar även denna match på grund av hjärnskakningen för tio dar sen. Men på torsdag kommer nog båda att vara med igen.
Kommentera

NuMo: Jag tror inte på troll. Fast jag tror kanske på jultomten, då han kommer med så fina julklappar varenda år.
Kommentera

Kickan: alright, kan väl hoppas han är tillbaka så snart som möjligt.
Är väl den femman som vart bland de få ljusen i mörkret.
Kommentera

Kickan: Håll koll efter Niptrollen. De lär vara i farten den här tiden av året i den här trakten.
Kommentera

NuMo: Det vore ju ruggans orättvist.

Det enda rätta är att vi vinner, även om ni har Floppakärringen borta, vilket lär gynna er.

Puss och kram. Nu ska jag sova även om jag har semester i en hel vecka. Jag lär närma mig dina trakter på torsdag, passera och fortsätta mot Sönnschvall där jag ska träffa kompisar jag inte sett på länge. Hinner med att avverka Umääää innan dess.
Kommentera

ChrisSimon: Jag tror han har samma febersjuka som ett antal andra som varit borta i de senaste matcherna.
Kommentera

Hallåj ny här men...
hur var det med Per Ledin..står sjuk men det har väl inte pratats så mycket kring detta. Spelar han verkligen inte i morgon ?
Kommentera

Kickan: I morgon skall rättvisa skippas. Vi vinner.
Kommentera

larsmark: Tacktack. Det är alltid skoj med inför-matchen. Fast Ledda är tyvärr sjuk så han spelar inte imorgon. Å andra sidan spelar ju inte Foppa (som visat sig vara mer än lovligt lättprovocerad) heller så Leddas insatser behövs inte lika mycket. Ja, hans poäng behövs ju iofs, men annars så.
Kommentera

Jag har skrivit ihop "Inför matchen" om ni är intresserade.

www.modofans.se
Kommentera

Portello: Om du ska dit så är 1-0 ett givet resultat. Har din brorsa dött, eller vad? Han har ju lovat att binda fast dig vid ett träd i Piteå i samband med viktiga matcher.
Kommentera

Sannes: Senap är väl onödigt dåligt att grisa ner sig med. Jag föreslår att de väljer chokladsås nästa gång. Mycket smarrigare.
Kommentera

Portello: Staios betyder trots allt kvalitet, så jag har - trots hans matchoträning - större förhoppningar när det gäller honom än vissa andra. Typ nannyn.

Gusten kom hem, för vi längtar efter dig. Kom innan säsongen är slut lille Gusten.

Och kommer hem gör han. Kanske drar Nannyn hem för att bli Nanny på heltid. Jag skulle inte grina ihjäl mig då vi isf skulle spara in lönen för någon som aldrig behövdes.
Kommentera

Portello: Jag tycker att kedjorna är lite väl omkomponerade. Ok om Fabbe får spela med JR - man vet ju att de funkar ihop och Holma är en 10 ggr uppgraderad Mange - men annars hade jag nog gärna sett Branko med dem.

Staios blir skojsig att se. Jag ska göra en bortaturné snart, och hälsa på folk i diverse städer jag bott i, så jag hoppas kunna synka den turneringen med ett par matcher.
Kommentera

Poffa:

Det tror jag inte. Visst är det väl jobbigt att se dåligt?
Kommentera

knaskamilla:

Frågan är om det inte är värre när man börjar bli så glömsk så man glömmer mobilen i, låt säga Malmö?
Kommentera

Albert Hall:

Jobbigt det där med att synen blir sämre med åren...
Kommentera

Oj, #24 var det ju. Jag är blind.
Kommentera

Portello:

Ledin är nog inte sjuk, Ledin ids nog inte spela när hans polare inte är med i Det Andra Laget.

Vicke nummer har Staios?
Kommentera

Paddan:

Under förra hemmamatchen noterade jag att även en lång, långhårig kille verkade ha senap (eller något) på sin tröja. På tal om Portello, alltså.
Kommentera

Paddan:
Ja du, vi får väl se.Själv tror jag att ni krossar oss med 1-0.Eller nått.
Kommentera

Paddan:

Smeta ner kläderna med senap, hm, verkar som det går våldsamt till när Ni två är i farten, eller?! :)
Kommentera

Portello: Tja, efter en gästföreläsning av någon snubbe från Skolverket så antar jag att all förgyllning är välkommen. Men du kan väl låta bli att smeta ner kläderna med senap den här gången. ;)

Ska man tippa på att det blir en solklar seger för MoDo med utklassningssiffrorna 3-2, tro?
Kommentera

Paddan: Själv hoppas jag att den andra segern i Lehtinentröjan får vänta på sig.

Ska bli grymt intressant att se Staios. Men man kanske inte ska ha allt för höga förväntningar på honom. Risken finns väl att han kommer att lida av lite jet-lag.Dessutom har han ju inte spelat på några månader.

Lär väl komma förbi H-Höger och förgylla era sorgsna liv en aning.
Snäll som jag är.
Kommentera

Portello: Spännande, spännande med Steve Staios. Själv är jag riktig optimist och hoppas på att Frante debuterar i morgondagens match iklädd tröja #73.

Nu när Lehtinentröjan också har en vinst på meritlistan så kanske man till och med vågar använda den igen. Fast först blir det en snabbtur upp till Umeå imorgon bitti innan det är dags att se matchen i Kempis. En match som vi givetvis vinner riktigt bekvämt.

Kände mig knepigt nog plötsligt på sånghumör:
"Manny, Manny, Manny
must be funny
in the rich man’s world"
Kommentera

Imorgon gör Steve staios debut.Han kommer att spela i tröja #24.

Per Ledin är sjuk, ersätter gör Hynning.

Fabbe in tillsammans med Rönnqvist och Holmström.Branko får spela med Fagemo och Koch.Det innebär att fjärdekedjan innehåller Bulan,Tellström samt Emil.

Manny får starta trots att han blev utbytt i senaste matchen.
Kommentera

« · 500382 · »