Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Norrbotten vs Medelpad

« · 295167 · » Till forumet

Sv: Norrbotten vs Medelpad
LL:

Robert Carlsson är en gnällspik som inte gör mycket annat än att gnälla på domaren och ägna sig åt skådespelarkonster. Konstverket han utförde i sista perioden i lördags borde absolut rendera i en oscarsnominering.
Kommentera

LL:
"Hur sedan Robert Carlsson kan ligga halvdöd på isen i ena ögonblicket för att sedan vara mirakulöst återställd i samma sekund som Ledins matchstraff"...

bevisar endast att du vet för lite om Robban! Den ständigt dansbandsleende backplågan! Vi älskar honom!!!
Kommentera

Och Zakke fortsätter att spela strålande.
Är nog Modos bästa målvakt för tillfället. :)
Kommentera

Kickan: Och två mål är inte allt. Han har även noterats för två assist.
Och Kors i taket. 77-kedjan gjorde bara ett mål!
Kommentera

LL: PHC gjorde allsvenskans kanske smartaste värvning när de värvade gammel-Matuchkin. Han har gjort båda PHC:s mål i matchen mot Teg som pågår nu. Han är allt annat än snabb, men ack så nyttig för laget.
Kommentera

Portello: Det var egentligen inte mycket mer än en vanlig tackling. TIK-spelaren var inte beredd så det såg nog värre ut än det var. Två minuter för interference, visst, men absolut inte en femminutare och garanterat inte för hög klubba. Hur sedan Robert Carlsson kan ligga halvdöd på isen i ena ögonblicket för att sedan vara mirakulöst återställd i samma sekund som Ledins matchstraff meddelas vet nog bara han själv.

Jag tycker att Luleå gjorde en rätt bra insats i går. Jag blev allt annat än imponerad av Timrå. Riktig dödgrävarhockey. Bara backa hem och vänta på kontringar, i stort sett. Nu spelar de väl inte alltid så antar jag, men i går var det inte mycket konstruktivitet i deras spel. Starkt av Luleå att bara pumpa på tills målen trillade in. Och extra kul att det var våra yngre spelare som klev fram lite extra, tex Jonas Johansson, Jonas Nordquist och Emil Lundberg. Och Tuukka Mäntyla... mmm, vilken underbar ishockeyspelare! Den killen kan bli precis hur jävla bra som helst!
Kommentera

JOY: Missade det också. Verkar som att de flesta missade vad som hände.
Men jag har hört flera olika saker.
Kommentera

Portello: Vad gjorde Ledin egentligen, jag såg inte det?
Kommentera

Enligt Kuriren fick tydligen Åkerström pucken på knäskålen och hans medverkan i nästa match är osäker.
Och förmodlingen döms Ledins matchstraff som lindrigt vilket isåfall innebär att han får spela mot HV på tisdag.
Kommentera

Grattis till segern måste man väl säga. Det blir nog inte många fler mot oss i vinter får man hoppas :)

Ikväll får man försöka trösta sig med TV-puck vinsten över er. :)
Kommentera

Kickan: Ajdå, det var alltså som så att den där poletten hade fastnat i springan och ville inte ramla ner. Nu blev det ju genast solklart.

Jepp, jag är jellon det stämmer alldeles utmärkt det.
Kommentera

Kickan:

Cleo? Stackare..
Kommentera

Paddan: Du skrev att du inte var riktigt fisk, och jag svarade att nej, du är väl jellon.
Kommentera

Dysso: Tack, nu ser det ut som vanligt igen, fast nu ska vi snart gå till sugcleo så det var egentligen detsamma.
Kommentera

Kickan:

Kent har alltid varit njutbart. Ett va dom bästa minnen av Kent jag har är när jag och några kompisar åkte till tredje SM-finalen 1996 och spelade Kräm med Kent på mycket hög volym. Sen såg vi en av dom mest dramatiska matcher som någonsin spelats i världen över huvud taget. Åtminstone tyckte vi det då. Sen åkte vi hem och krämade Kräm och vi var så lyckliga, så lyckliga...
Kommentera

Kickan: Eeh, va, nu fattar jag inte ett dyft av vad du säger.

De där så kallade pubertetsmonstren är ganska kul att ha att göra med. Gäller att inte ta för allvarligt på det de säger, det låter väldigt mycket om de men det är sällan de verkligen menar det som slinker ur de.
Kommentera

Dysso: Det var det där jag skulle komma ihåg. *memorerar en gång till*
Kommentera

Dysso:
tig..låt Kickan tro att det är nått fel...;0)
Kommentera

Kickan:

Logga ut och logga in igen, eller skriv in "www.sportsnack.nu" i adressfältet och tryck enter.
Kommentera

Kickan: Hos mig är allt som vanligt iaf.
Kommentera

Är det bara jag som har fått konstig skärmbild? Favoriter, vänner mm saknas.
Kommentera

Paddan: Nej, du är väl Jellon. Hade du varit Skorpis hade du inte låtit pubemonstren köra med dig.
Kommentera

Albert Hall: När jag bodde i E-tuna och det var Kentkonsert på Parken Zoo en gång höll jag på att få spel. Jag bodde nämligen rätt nära parken och visste inte att det var någon konsert. Jag trodde det var någon dåre som satt i bil vid mitt hus och spelade värdelös musik på högsta volym och funderade på vad jag hade hemma som kunde användas som tillhygge för att slå sönder bilstereon. Jag insåg dock till slut att det inte var någon bilstereo som plågade mig och gjorde mitt bästa för att inte låtsas om oljudet. Kent då och Kent nu är inte samma sak. Kent nu är ju njutbart.
Kommentera

gud: Det är ju den där förbaskade läsken du får hosta av, jag har sett det i flera inlägg. Jag har även sett att det börjar smitta...
Kommentera

Albert Hall: Det är väl som så, har jag hört berättas, att man är så gammal som man känner sig. Just nu känner jag mig mer död än levande. Hur gammal kan man då tänkas vara?
Kommentera

Paddan:
har själv hostat 2 gånger idag..så det är nog så...;0)
Kommentera

Kickan: Jahapp, där ser man. Vilken himla tur då att jag inte ska bli lärare, tänk så pinsamt det hade kunnat bli!
Kommentera

gud: Eeh, nu blev det väl lite fel där. Låter ju helt plötsligt som att det är vi som inte är friska. Det är klart, jag har hostat till lite lätt idag så det kanske är som du säger ändå. Jag är nog inte riktigt fisk.
Kommentera

Albert Hall:

1995 .. mmmm.. *drömmer sig bort*
Kommentera

Paddan: Ungomar? Kent? Jag har gillat Kent sen 1995. Är jag ungdom då?
Kommentera

Paddan: "Dem" heter det.

/Knas version 2,0.
Kommentera

Paddan:

Vadå obskyra? Alla har väl hört Knorkators senaste? ;)
Kommentera

Paddan:
Äääh..bårf*n blev sänkt i stillahavet...

japp..det är du o jag mot resten..det har inte spelats några matcher idag..den som påstår det är inte frisk...;0)
Kommentera

Kickan: Där ser man. Har inte bemödat mig om att lyssna på de. Lyssnar istället på The Raveonettes senaste skiva och Manic Street Preachers samling av coverlåtar. Samt samlar på mig diverse obskyra musiktips från Dysso.
Kommentera

Paddan: Den senaste Kentskivan är faktiskt ruggigt bra, till skillnad från de tidigare. Jag lyssnade inte på dem ens när jag bodde i E-tuna, men den senaste skivan har snurrat åtskilliga varv hemma hos mig. Hur bra som helst.
Kommentera

Kickan: Inte visste jag att du hämtade inspiration från Foppas farsa ;)

Nej, förresten, det måste ju vara den där musikaliska ensemblen som är så populär bland de där ungdomarna.
Kommentera

Paddan: Jag blev bara inspirerad av Kent, och tyckte det passade bra för någon som enligt egen uppgift får frågan "Barn eller vuxen?" på bussen.
Kommentera

Kickan: Eeh, vadå, sagor för halvkorta Bjästabor som leker mobboffer på vardagarna?
Kommentera

Paddan: Sagor för barnen som är som du...
Kommentera

gud: Om vi är två personer som känner så, så måste det ju helt enkelt vara sant. Den andra omgången har ännu inte spelats.
Förresten så har tydligen den där lastbåten med färgglada piller navigerat fel för inte har den då hittat hit.
Kommentera

Paddan: Jorå, här i Luleå var Älsklingarna helt underbara, och jag är helt säker på att Warulfven pissade på er. Såg du inte matchen ska du vara glad för det - allt som har med MooDoo att göra är ju osmakligt.
Kommentera

Kickan:

Måste erkänna att jag var lite besviken, eftersom lite snabb matte visade att Modo fick förlora med max 4 mål för att HV skulle få serieledningen efter omgång 2, så gick dom och förlorade med 6.

Inget kan dom göra rätt... :(
Kommentera

Paddan:
känner detsamma..har det verkligen spelats nån match idag??
Kommentera

Kickan: Hmm, jag känner mig lite spektisk. Måste nog ha somnat i bussen med matchprogrammet i handen, för jag har då inte något minne av någon match idag.
Kommentera

Paddan: Jag glömde att tillägga att ni ligger sist. Sopsist, där ni hör hemma. *njuta*
Kommentera

Paddan: Håkki? Visst har det varit det. Warulfven pissade ju på er. *fLiina*

Christina Aguileras skiva är faktiskt riktigt bra, även om jag var tveksam från början. Hon har jäkligt bra röst.
Kommentera

Dysso: Jaså, har de varit här i Övik? Hmm, det kan förklara den där tjocka doften av kaffe som spridit sig under dagen.
Kommentera

Paddan:

Det var lite synd för er att FBK spelade i eran arena då. Att ni inte beodrade vaktmästaren att inte släppa in dom?
Kommentera

Jäklar, har det varit håkki idag, det har jag helt missat för MoDo har ju inte spelat ikväll.

Får gratulera lulingarna till segern och skicka lite tröst till de förlorande TIKarna.
Kommentera

Kickan: Sandström känns som ett bra val, han har räddat oss många gånger nu.
Kommentera

« · 295167 · »