Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Norrbotten vs Medelpad

« · 319073 · » Till forumet

Sv: Norrbotten vs Medelpad
rådbjer: 968-0 är förstås noga uträknat efter en analys av lagen. LHF:s älsklingsfaktor kombinerat med att vi nu har förstått att ni inte finns, eller att ni finns bara litegrann, gör att reultatet inte kan bli något annat.

Kanske dyker jag upp i Timrå ikväll om jag kommer iväg från Umäää i tid. Vi får la se. Annars åker jag hem till Luleå direkt istället.
Kommentera

Kickan: Varför just 968-0? Nu är du nog lite väl ödmjuk? Det kommer naturligtvis bli betydligt mer.
Jag håller med mike, varför ska ni behöva sitt o åka ner till oss när spelarna kan sitta hemma o käka chips o doppa fingrana i dippen?
Vi borde ha lämnat wo!
Kommentera

JOY: 4-0 är i underkant. Jag tippar 968-0 till oss. Bäva Gläfsers, bääääva!
Kommentera

JOY: Du har nog rätt. Läste också ett mycket passande ämne inför morgondagen här i gb:n; "Ingen idé ni kommer ner och spelar på torsdag." Igenkligen så kan jag inte förstå varför inte Timrå lämnar WO. Jamenar Bosse FenomenAhl i målet - det kommer aldrig att gå...
Kommentera

Jaha, imorgon är det dags för möte med dom rödvita TIK:arna från Medelpad igen. Jag tror att Luleå vinner ganska enkelt med 4-0. Det är dags för Hento att hålla nollan nu tycker jag.
Kommentera

ernie eagle: Du behöver inte hålla med. Jag vet ju att jag har rätt i alla fall : P
Kommentera

ernie eagle: Nu är det bara ett halvt dygn kvar på min vistelse i Norrbotten och Luleå för denna gång. Jah har fått se mitt älskade TIK åka på pumpen mot LHF, Boden vinna över IFK Malmö (danskjävlarna) med 1-0 på Björknäsvallen, kyrkbyn, Porsön, Smedjan, käkat dunderskrov på Korvgubben, bott i Piteå, fått stryk i bowling, bott hos giffaren Patte Pudding Johansson, ätit underbar hemlagad mat, käkat på Pentryt, köpt Uffe Lundells senaste roman "Frukost på en främmande planet" till nedsatt pris och köpt en cardigan på KappAhl till kanonpris (199:-) och träffat en massa trevliga lulingar, druckit öl och myspysit i störst allmänhet. Jag har haft det oförskämt bra!

TACK säger ernie till Luleå, Piteå, Boden med omnejd för ert varmande mottagande. Ni är UNDERBARA. Jag ÄLSKAR er!

Jag bokar gärna in ett återbesök. Och ni såklart hjärtligt välkomna till Medelpad, 24 timmar om dygnet, 7 dar i veckan, 365 dagar om året!

Lycka till med allt!

Lev i frid!

Vi syns och hörs!

Bästa hälsningar /ernie
Kommentera

Kickan: Jag håller inte med. Han hade säkert ont för stunden men Robban är ju en kämpe som säkerligen INTE ville kliva av och därför trots smärtan fullföljde matchen. Och det är väl mer än en gång som Lulespelarna gjort liknande grejer mot både Timrå och säkerligen andra lag. Nu måste jag faktiskt hur än mkt jag ÄLSKAR er och hur än fascinerad jag är av Norrbotten och Luleå som stad STÅ UPP för min hemkommun och försvara Timrås färger. Jag kan aldrig i mitt liv för en sekund tro att Robban skulle medvetet "filma" en "regelvidrighet" som inte är en regelvidrighet. Jag känner honom personligen och han är inte den typen. Hade det däremot gällt Sjögren lr Styf är jag inte längre lika säker. Dom skulle säkert kunna "filma" för att få ut en motståndare på ett matchstraff. Men Robban Carlsson? Nej aldrig!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

Nu har jag raderat en del inlägg i "debatten" om Robert Carlsson och filmningar. Nu har de flesta sagt sitt mer än en gång och vi kommer knappast vidare i den debatten. Släpp det där nu och gå vidare.

(jo, jag hade säkert kunnat låta Just Ditt Inlägg vara kvar och ta bort Den Där Idiotens Inlägg i stället, men nu är det raderat som det är. Punkt.)

// LL, moderator
Kommentera

Suzanne:
klart vi har snott era stolar,,,annars hade vi inte klarat budget ;-)
Kommentera

matsby:
Tjusig arena, men ni har ju tokhärmat COOP:et, ni har snott våra stolar.
Hemska TIKar.

Snacka om brant läktare, där ska man inte få för sig att snubbla eller svimma för en sekund ;-)
Kommentera

Suzanne:

kallar ni det arena?
jag har bara glad minnen därifrån i våras,,självdå :-D

följ länken och kolla hur en arena ser ut ;-)
Kommentera

matsby:
Jag såg visst matchen, jag satt inte och blundade igenom hela matchen i COOP:et, som du brukar göra av ren rädsla ;-)
Kommentera

Kickan: Jag såg att han hade något slags spasmiska ryck i benet när han till slut tog sig till båset. Jag tror det var kramp, jag. Kanske var det därför han låg där på isen? Ren och skär trötthet?
Kommentera

Suzanne:
jaja du som inte såg matchen kan väl inte utala dig ;-)
Kommentera

Albert Hall: För övrigt är det ju märkligt att killen betedde sig som att det var benet han hade ont i om det nu var hög klubba det handlade om. Han måste ha världens längsta ben.
Kommentera

NuMo:
Lulingar är hårda och tuffa men rättvisa, inga fjollor som låter saker och ting avgöras med videobandens hjälp.

*duckar för flygande föremål*
Kommentera

Suzanne: det händer ofta att spelare får matchstraff efter att huvuddomaren har frågat linjedomarna, tex när det är stora slagsmål men även i enskilda situationer. Det är defintivt inget ovanligt.
Kommentera

Albert Hall: Nä, jag vet. Med eller utan armar, eller domare, så ska matchen avgöras på isen. Så kan man slå armarna av en spelare i andra laget utan att domarna såg det, eller brydde sig (Av vilken anledning som helst) så ska det vara så. Så är lulingar.
Kommentera

Suzanne: Ok, du har säkert rätt...
Kommentera

NuMo:

Det finns ingen filmsekvens på det som inträffade, annat än en snutt som visar en liten putt i mittzon. Det är ju därför ännu mer troligt att det hela ointräffade. Fast även om det funnits en sekvens så hade ju inte vi skickat in den för att få herr Carlsson avstängd för filmning.
Såna är inte vi lulingar.
Kommentera

Hälge:
Höjdhopparen tog bla hjälp av halva TIK-laget som tjatade honom blå.
Jag har aldrig tidigare fått uppleva att en domare dömer matchstraff för något som han inte ens har sett.

Vek pojke den där Sjöberg.
Kommentera

LL: På tal om det, skicka in filmer till diciplinnämden. Vilka är det som kan göra det iår? Förutom huvuddommarna?
Kommentera

LL: Då kan man skicka in en film på sekvensen så att den skyldige får sitt rättmätiga straff.
Kommentera

Lövva: nä, det finns inga som helst sådana regler. I så fall skulle ju en spelare kunna distrahera huvuddomaren medan en annan åker iväg och slår av armarna på motståndarnas bästa spelare och sedan konstatera att eftersom huvuddomaren inte såg det hela så blir det bara två minuters utvisning.
Kommentera

LL: Jo, det var ganska uppenbart att han tog hjälp av linjemännen. Men säger inte regeln att om inte huvuddommarn ser situationen så för det max rendera i 2 min ?
Kommentera

Är det verkligen så noga om han filmade eller inte? Det blev en femma acceptera det. Vi vann matchen det e ju huvudsaken. Åsså får väl Ledin spela nästa match ändå så.
Kommentera

Lövva: nja, han frågade ju linjedomarna och anser de att det är värt en femma så blir det en femma. Huvuddomaren måste inte se vad som händer för att kunna dela ut en utvisning.
Kommentera

Lövva: Jag har för mig att jag läste att han tog hjälp av en (eller två) linjedomare, men det vet väl ni bättre som var där. Jag menar alltså att ni såg väl om han diskuterade saken med linjemännen.
Kommentera

Det som är amärkningsvärt är ju att Sjöberg ger Ledin matchstraff trots att han inte ser någonting av situationen. Märkligt. Han tittade dit först när Carlsson hade legat på isen några sekunder.
Kommentera

Hälge:
filmtajm......
Kommentera

Kickan: Tack för det. :-)

Allvarligt, det jag reagerar på är att ni så säkert säger att man kan inte ha så där ont och sedan gå ut och spela. Jag personligen har absolut ingen aning om han filmade eller hur ont han ev. hade.
Kommentera

Brist på fantasi är det gott om som vanligt. Den ena parten försöker bräcka den andra med samma dumma argument som man mottagit.
Kommentera

Hälge: Okej, du har rätt i att ingen sagt att det är 100% säkert att han inte filmade, däremot är det rätt många som har påstått att han inte gjorde det.
Kommentera

Frisco: Ja, välkommen hit överstecyklopen. Konstigt att du lyckades manövrera dig hit trots tunnelseende.
Kommentera

De stora cykloperna är på redan efter 2 omgångar ser jag. Kul att se vissa människors enorma enögdhet och försvarande av fula ting:-) Trevliga 48 omgångar som är kvar.
Kommentera

Kickan: Jag tror ju iofs. inte att du menar att du kan göra skade och rehabiliteringsanalyser från läkteren, speciellt som du inte såg vad som hände. Kanske är det skådespelartrestationen som du ifrågasätter? Helt klart är väl i alla fall att ingen luling såg vad som hände, det har du väl själv sagt om jag inte missminner mig. För mig låter det då ändå konstigare att man kan så klart veta hur skadad spelaren ifråga blev, jämfört med hur det såg ut.
Kommentera

Kickan: Vem är det som inte var där och med bestämdhet säger att han inte filmade ?
Kommentera

Hälge: Lika komiskt som att folk som inte var där med största säkerhet vet att han inte alls filmade, bara för att "han inte brukar filma", elle?
Kommentera

Kickan: Kommentatorerna såg något iaf, för dom sa något om att det inte var snyggt.

Det är lite komiskt att läsa att ni vet om han hade ont eller inte, det finns faktiskt något som man kan kalla "omedelbar smärta", vilket innebär att precis när det sker så gör det förbaskat ont, men det försvinner ganska omgående.
Kommentera

Dysso: Frågan är ju då vad han fick ont av. Ingen, inte heller den randige, såg något som borde ha gjort ont innan han började spela döende svanen. Ja, alla tikar som inte var där såg ju förstås, men i övrigt ingen.
Kommentera

Kickan:
Äsch då kickan,,vilka hårda ord ;-)
Kommentera

Dysso: Jag känner en kille som slet av armen i en skördetröska. Den ploppade ur i axeln och slet med sig en stor del av bröstmuskelaturen också. Naturligtvis frågade man sig om det gjorde ont. Och visst, det bekräftade han, men inte lika ont som man kunde tro. Han tog med sig armen, gick femhundra meter till bilen, körde tre kilometer hem, därefter svimmade han, men inte av smärta. Numera har killen en till 75% fungerande arm. Den sitter ihopsydd runt bröstmuskeln och runt över axeln, jag har själv sett det. Usch! Historien bekräftar lite vad jag själv erfarit. At tibland gör det ont som faen, en stund. Olika stunder beroende på hur hårt man gjort sig illa, men plötsligt lättar det och man kan vara verksam precis som innan igen. Men ibland så gör det inte så jäkla ont, men liks förbannat så sitter armen avsliten i en skördetröska.
Kommentera

Kickan:

Jag tycker ni ser allt lite väl svart och vitt här. Man kan mycket väl få en smäll så att man blir groggy, och sen hämta sig rätt snabbt. Bara för att man har dålig balans 20 sekunder efter en smäll innebär inte att man måste ha blivit allvarligt skadad...
Kommentera

ernie eagle: Hans prestation i lördags var i vart fall i Hlinkaklass, eller nästan värre till och med. Jisses, han nästan ålade ju sig av isen som vore han halvt förlamad, för att 2 sekunder senare inte visa några som helst tecken på att lida på något sätt. Kärringfasoner!
Kommentera

Albert Hall: Äsch det är mycket snack och liten verkstad från eran sida också. Robban Carlsson skulle aldrig medvetet filma till sig ett matchstraff på en motståndare. Det står jag för. Hade du sagt Christian Sjögren eller Pär Styf så okej. Men kom för fasiken inte å anklaga våran kapten för att vara en "moviestar" det köper jag helt enkelt inte.

Det är väl inte i sig hur pass skadad man blir som avgör straffsatsen. För inte sådana fall kan vi ju diskutera överfallet från Sjögren ifjol gentemot "Bulan" i 6-3-matchen i Coop. Skulle det vara så att det var skadan som avgjort utgången av bedömningen på Sjögren så borde han ju i såfall inte fått något straff alls eftersom "Bulan" var tillbaks på isen igen efter omplåstring. Nej jag tar avstånd från den händelsen och det är utagerat och överstökat. Ville bara dra en parallell om ditt synsätt på saken.

Per Ledin är en sällsynt elak jävel med ett välsmort munläder som nog bör tänka sig för hur dan han själv är därute på isen innan han fäller så obegåvade kommentarer.

Har aldrig gillat karl´n och det hela bottnar väl i hans tid i "Grislöven" och dom hårda dusterna under 90-talet mot Timrå. Inte ens då var han snygg. Ruskigt nyttig för sitt lag men fan så ful att möta.

Ungefär som Jesper Jäger. En opolerad galning därute som har en tendens att göra ogenomtänkta saker och sen komma på sig själv med..."Oooppps I didn´t again" och be om syndernas förlåtelse för att i nästa match vara tillbaks på ruta 1 igen och göra om det som inte skulle få hända igen. Men som säkerligen är en riktig mjukis i det civila med mysfaktor 10. Det är som om man vrider på en stereo på on eller off. Det programmerade maskiner när dom är rustade i sina munderingar men helt vanlig Svenssons - övrig tid på dygnet.

I NEED A HERO!
Kommentera

orion: eh? Vad jag vet om Carlsson har inget med att göra att karln överdrev situationen något grymt. Jag vet en hel del om Bulan som spelare och person men jag kan berätta för dig att jag brukar gnälla på att han filmar också när han gör det.

Är man så illa däran att man måste ha hjälp ut i båset så spelar man inte nästa byte. Så är det bara. Carlssons agerande var pinsamt att se. Att han är en rätt vass anfallare har inget alls med saken att göra.
Kommentera

LL:

Robert Carlsson är en gnällspik som inte gör mycket annat än att gnälla på domaren och ägna sig åt skådespelarkonster. Konstverket han utförde i sista perioden i lördags borde absolut rendera i en oscarsnominering.
Kommentera

LL:
"Hur sedan Robert Carlsson kan ligga halvdöd på isen i ena ögonblicket för att sedan vara mirakulöst återställd i samma sekund som Ledins matchstraff"...

bevisar endast att du vet för lite om Robban! Den ständigt dansbandsleende backplågan! Vi älskar honom!!!
Kommentera

Och Zakke fortsätter att spela strålande.
Är nog Modos bästa målvakt för tillfället. :)
Kommentera

« · 319073 · »