Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"? |
| 15% |
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds? |
| 26% |
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern? |
| 37% |
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av? |
| 22% |
Min uppfattning har alltid varit att en elitförening måste besitta 2 kompetenser:
1. En stark marknadschef som fixar degen.
2. En stark sportchef som använder densamma på bästa sätt.
Givetvis ingår sedan tränare och andra nyckelpersoner runt laget, men utan de 2 förstnämnda har man i stort sett ingen chans.
Många föreningar verkar tro att man till alla positioner måste värva inom de egna leden, eller i alla fall hockeyrelaterat. Jag tror inte det. FÖR många f.d. spelare, ledare eller vad man nu haft hamnar som "sponsoransvarig", och så tror man att man ska kunna utnyttja namnet och få business gratis. Det funkar kanske ett par år när Karlssons smide tycker det är ballt att göra "affärer" med den där landslagsspelaren. Men när det gäller den STORA degen, nytänket, kontinuiteten, och varumärket blir det pannkaka förr eller senare.
Ett proffs som ver hur man förvaltar och säkjer ett varumärke är guld värt. Sedan kan man komma från i stort sett vilken branch som helst.
Och Jidström verkar ha kontakterna både här och där.
Jag tror på den här konstellationen.
Grattis!