Luleå HF

116667 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv.

« · 343581 Till forumet


Sv: Nyförvärv.
Dysso:

Ok, vi kanske sitter här och ger uppslag till skattemyndigheterna, dags att sluta - jag vill ju ha en center till MoDo.

Minns ju MFF:s snack för några månader sedan om att det skulle vara omöjligt att behålla Ijeh i Sverige med svenska skatteregler. Tur då att han tydligen är en sådan rakt igenom godhjärtad människa :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Björn VII:

Som jag fattade det skulle dom bara göras om. Tyckte jag såg något om att SSK kunde hålla ner priserna på sina nyförvärv på något "skattefiffel" sätt. Kanske är mitt minne som spökar...
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Tråddeltagarna:

Skulle inte reglerna om artistbeskattning försvinna helt och hållet, eller har jag drömt det?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

JOY har rätt. Det är ingen artist. Åtminstone inte ur skattesynpunkt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Antingen så måste jag vara fruktansvärt dålig på att läsa, eller så hittar jag inget om kontraktstiden i artikeln i Kuriren.
Men jag har för mig att någon skrev på forum att det gällde resten av den här säsongen plus säsongen 2004-2005
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
JOY:

Jag blir rätt förvånad över att en värvning som sträcker sig över nästa säsong kommer nu, det brukar väl annars vara standard att alla som kommer under säsongen går under artistkontrakt och blir billigare.

Bara att hoppas att det är en bra spelare LHF hittat. Man måste väl vara rätt säkra på saken när man ger honom kontrakt som sträcker sig så långt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello: Den här säsongen+ nästa säsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Portello:

Något av en nyckelfråga, men nog måste det vara ett artistkontrakt och säsongen ut?
Kommentera

Sv: Nyförvärv.
Häger*: Bara att hoppas att han blir ett bra tillskott i Luleå.
Jag vet för lite om honom för att säga om han är ett bra /dåligt nyförvärv.
Är det någon som vet hur länge han skrev på? Enligt sportradion är det säsongen ut eller 1,5 år som det stårpå hockeymagasinet.com?
Kommentera

Nyförvärv.
Vad säger ni om Luleås nya slovak Jaroslav Obsut ?
Jag tror att han kan bli en stor tillgång i laget nu när Petter är borta på obestämd tid.
Kommentera

« · 343581