Luleå HF

116725 inlägg · 888 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 977056 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
tk75: Vi verkar ha fått en slagskämpe..
Kommentera

Linkan: en video på nya backen
Kommentera

Portello: Kanske tanken är att Sandström ska få lite avlastning för att kunna bidra mer offensivt...nja jag har ingen aning var bara en tanke!
Kommentera

Lövva: Så det blev tillslut tre spelare in och en ut. Värvningen av Lundberg känns som den viktigaste. Dels för att han är en egen produkt och dels för att kontraktet gäller längre än bara säsongen ut.Att han dessutom verkar ha utvecklats offensivt i Finland gör ju inte saken sämre.

När det gäller Myllyneimi och Kuiper så jag alldeles för lite. Men jag har svårt att tro att dom är sämre än Modig/Pukka.

Men vems plats tar Kuiper nu? Hoppas för allt i världen att Robin O för fortsätta att spela...
Kommentera

Lövva: Och här kommer länken ang Tim Eriksson
Kommentera

Portello: Rykternas tid är förbi

Nu kan man bara konstatera att:

- Stämmningen i truppen är superbra

- Lagkaptenen anser att dem har spelat mycket bra de senaste matcherna

- Bästa kedjan splittras

- Lagkaptenen som skulle få svårt att platsa i div platsar i våran tredje kedja

Tänk vad mycket som kan vara frid och fröjd i en krisklubb som Luleå Hockey
Kommentera

Lövva: Om man ska tro Ros blogg så ville visst Tim Eriksson lämna LHC pga för lite speltid. Men Linköping vägrade visst att släppa honom. Så nu kan du sluta drömma om honom vad det verkar.
Kommentera

Varför ska alltid Luleå vara ute i sista sekund? Tänk om dem hade arbetat lite hårdare, då kanske dem hade hittat en ny klubb åt Tairvainen och Larose och sedan kunnat ta in tre riktigt duktiga hockeyspelare. Men allt ska göras i sista sekund och då blir det som det blir.

Vad väljer ni hellre, SM guld eller kvalserien....?
Kommentera

Lindberg Råkkar: Nog kan du har rätt i det men drar han lite amfetamin kanske han kan göra ett dödsryck åt Luleå, absolut att han skulle duga som back i Luleå, det är det nog inga tvivel om.
Kommentera

Linkan: Var det inte rätt längesedan han var en grym hockeyspelare, han verkar ha samma nedåtgående spiral på planen som en viss #43.
Kommentera

Hannu Neimi: Krönikan som Håkansson skriver i Nsd är riktigt bra och dessutom skriver han exakt som det ligger till med allt inom föreningen!

Skulle inte förvåna mig om Luleå sjunkit så lågt att man tänker värva Jere Karalahti.. på frågan om vad man anser om Jere i Aftonblaskan svarar Husse Inga Kommentarer medan dom andra dementerar direkt, Nu tror jag ju inte Luleå vill ha en sånn brokig kille i laget men man vet aldrig, paniken måste vara stor i klubben om så blir fallet och vi får ju faktiskt en grym back, på hockeyplan.
Kommentera

Lövva: Ja låt Modig ta förnedringen ikväll.
Länkar en bild av ondskan, personifierad av de personer som varit besatta av att ta LHF till allsvenskan.
Kommentera

Lindberg Råkkar: Precis, hade varit bättre å låtit Modig stå imorgon då han rimligtvis bör ha vanan inne att släppa in massor med mål.
Kommentera

Lövva: Vafan ska dom lira Gusten för i en match vi är chanslösa och förlorar med 5-0. Då lär vi ha två målisar med noll självförtroende lagom till Timrå på Lördag.
Kommentera

Linkan: Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Och pengarna skall inte spela någon roll i det här läget

Men det spelar nog ingen roll vem vi tar in. Herrarna i båset lär väl säkert lyckas sätta käppar i hjulet för ev. nyförvärv
Kommentera

Lövva: Nog borde Luleå satsa högre än Emil Lundberg, men man har väl antagligen inte råd med en bättre spelare.
Kommentera

Och såklart, våra mästarcoacher väljer att splittra på den enda enheten som verkligen funkar, dvs Lavander - Harju - Chabada. Till råga på allt så kastar dem in Burström i tredje kedjan. Tala om amatörer i båset.

När väl en kedja har kommit igång så väljer dem att splittra på dem för att andra kedjor skall vakna till liv. Skrämmande.

Och ännu mer skrämmande är ju att de fortfarande inte har insett att Burström håller måttet för en elitseriespelare.

Däremot har dem valt att bänka Tairvainen vilket är helt rätt.

Gusten står
Kommentera

HZSF: intressanta alternativ att välja bland

1 klubb som varvar nå katastrofalt

1 klubb som kanske är på väg ur ES

1 Klubb som kanske är på väg upp i ES
Kommentera

Enligt norsk media är en norsk back vid namn Jonas Holös aktuell för Luleå men även för Frölunda och Leksand
Kommentera

Jesper Jonsson: härligt. :)
Kommentera

LL: och nu har Janne förlängt

3 säs till.

Undras om han har out deal.
Kommentera

Hannu Neimi: ja, det gäller att prestera borta också. Framför allt mot lagen vi slåss mot där nere.
Kommentera

Bolivar: Alla ska hålla saik efter sig!!!
Kommentera

Hannu Neimi: MoDo borta var ju hyfsat ok men det berodde kanske mer på att MoDo inte var särskilt bra.
Vi borde förresten hålla SkAIK efter oss också.
Kommentera

LL: Näe, Skrikegård och de andra får nog inkassera ett ordentligt feltipps. Brynäs ser skakigt ut, Månsson hotar kvinnliga poliser och Boork exprimenterar med bred trupp och tre femmor i varje match. Snart tappar Keb på GD tålamodet och gävlecirkusen är igång.
Vad det gäller LHF vill jag att de presterar på bortaplan för att jag skall känna mig lugn
Kommentera

Hannu Neimi: jag är inte ett dugg förvånad att Brynäs är där nere med oss andra och slåss. Jag har aldrig förstått varför de tippas som ett topplag eller till och med SM-vinnare som en del har gjort. Vad är det de har som ska vara så bra? Sjödin kan inte bära laget ensam hur länge som helst.

Men vi får väl se, vi får inte tro att det ordnar sig nu bara för att vi har lämnat jumboplatsen. Fortsatt hårt jobb och bygg vidare på försvarsspelet så att det funkar lite längre perioder så blir det här bra till sist.
Kommentera

Hannu Neimi: Tycker nog att vi åtminstone ska kunna passera SSK och DIF. Det kan bli en längre säsong än senaste åren.
4 raka i kvarten är inte någon höjdare även om det är klart bättre än kvalserien.
Kommentera

LL: LHF i ingemansland. Tycker vi avslutar säsongen efter den här omgången...
men i Brynäs ser det ut att bli turbolent, blir bra om det är fem lag där nere. Ökar LHF:s chanser
Kommentera

Bolivar: ok, vi säger så :-)
Kommentera

LL: Harju 2+2, Bartecko 2+2 och Larose 2+2 i varje match är helt ok :-D
Kommentera

LL: "Jag tror inte vi ska förvänta oss några storverk av vare sig Larose eller Bartecko redan i morgon"

Larose 1+1, Harju 2+0, Bartecko 0+2... vad ska det då bli när den där LL anser att de uträttar något på isen? :-)
Kommentera

Portello: jag tror faktiskt att vi förlorar mot Skellefteå. Det kändes lite som om spelarna själva inte trodde på möjlighet att ta poäng i går, och det är sällan särskilt bra. I morgon är trycket stort på LHF och det har i många år varit något som passar LHF illa - så länge vi pratar höstsäsong, vill säga. På våren brukar man ju av någon märklig anledning hantera det mycket bättre.

Vad gäller gårdagsmatchen ska vi dock inte glömma bort att det för det offensiva spelet hade stor betydelse att Tarvainen och Miettinen inte fanns med, det blev ju en del ofrivilliga omkastningar och det brukar sällan vara något recept för succé. Jag tror inte vi ska förvänta oss några storverk av vare sig Larose eller Bartecko redan i morgon, men man kan ju i alla fall hoppas på att slippa se Skrbek som den som ska föra in pucken i anfallszon i power play...
Kommentera

Lindberg Råkkar: Snart har vi ingen domarkår kvar i elitserien, om Luleå hockey fortsätter att förlora. Alla är värderlös efter en förlust.
Kommentera

LL: Hade inte räkna med några pinnar i dag, och det blev det inte heller.Men nog borde väl killarna skapa lite mer än vad dom gjorde? Nu såg jag iofs bara andra halvan av matchen, men vad jag förstår så var Hv överlägsna i period ett.

Känns som att Larose och Bartecko verkligen behövs.Tre pinnar är ett måste på torsdag.Eller för att dra det ett steg längre, seger när vi har hemmamatch är ett måste för borta verkar det gå som vanlit när det gäller Luleå.
Matcherna borta mot LHC, Frölunda samt Hv71 har vi gjort ynka ett! mål.Det är alldeles för dåligt.Skärpning krävs där.
Kommentera

Lindberg Råkkar: ja, först går han på Ledins filmning mot Saravo, sedan står han och tittar på när Ledin håller fast Pukkas klubba och sedan lyckas han hitta en utvisning på Omark när han är starkare än Ledin i en närkamp... han dömde iofs bra i de två första perioderna, men nu har han ju tappat greppet totalt.
Kommentera

Jesper Jonsson: Vart gräver dom fram alla dessa usla domare?
Horribla utvisningar han letar fram i 3:e.
Kommentera

Aliline: 18 Berglund borde ju fan hänga i taket
Kommentera

Bolivar: Nr 18 ska han ha, Bulans gamla nummer.
Kommentera

Aliline: Nej, det får vi hoppas. Han verkar ju inte vara den som går undan heller.
Kommentera

Video med nye Cory Larose. Bara han inte uppför sig så här i ES.
Kommentera

Uno Gordon: Ungefär så menar han japp....
Kommentera

Hannu Neimi: Menar du att det är en annan Hasse som styr LHF med järnhand?
Kommentera

Uno Gordon: Tror inte att Husse har så mycket att säga till om.
Kommentera

Bolivar: Husse har fått mycket skit. Men nu måste man ställa sig upp och applådera. Snabbt och snyggt agerat! En glädjens dag för alla er Luleåfans efter allt mörker som skymt sikten för er...

Stort grattis och lycka till!
Kommentera

Portello: Kul med en transatlant i LHF som omväxling mot finnar och annat "östeuropeiskt" junk ;)
Har i alla fall frågat på Thrashers forum vad han är för typ av spelare och vad man kan förvänta sig från honom. Bara hoppas någon följer deras farm där och har lite koll.
Kommentera

Detta verkar väldigt lovande
Kommentera

Bolivar: Någon som vet något om honom?
Kommentera

Bra och snabbt jobbat!
Kommentera

Lövva: Och nu är en kanadensare klar för LHF.
Kommentera

Portello: Glasklart, kvalseien avgör mellan 19 mars och 10:e april
Kommentera

« · 977056 · »