Luleå HF

116663 inlägg · 887 ämnen

Obsut till Luleå?

« · 347539 Till forumet


Sv: Obsut till Luleå?
Suzanne:
hm..kloster?
Tomten kanske, för ingen tror ju på er ändå
:-)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
matsby & Gud:

Jag vet inte vart ni får allt ifrån, men troligen är inte tidningen Hänt i veckan hälsosam för er ;-)

Vi Lulääbor sysslar inte med sånt, närmare kloster än oss kan ingen komma.
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Suzanne:
"Smyghålla på TIK, oh naj du.
Hellre får du flå mig levande, lägga mig i sträckbänk och ge mig elchocker"

är inte det standar grejer för er i Luleå området...;0)
jag tror att ni kommer att landa på 6 platsen när det är dags
för lottning...
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Suzanne:

Lägga dig i stäckbänk och ge dig elchocker ?
Det vet jag ju att du bara tänder på...

nu är det alltså bekräftat att du gillar TIK
*garv*
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
gud:

Men det var det värsta, det klär inte en GUD att komma med osanning ;-)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
gud:
Jagvet,,,det finns tydligen lite hjärna i den bruden iaf.

:-D
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
matsby:

Naj naj, facit är att LHF kommer att ta 4:de platsen till sist.
Och de bitchiga tikarna får nöja sig med en 8:de.

Smyghålla på TIK, oh naj du.
Hellre får du flå mig levande, lägga mig i sträckbänk och ge mig elchocker ;-)

Men...varför har jag hört rykte om att du jublar varje gång LHF gör mål, och sen skäms en hel vecka efter det ?
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
matsby:
Suzanne smyghåller redan på TIMRÅ IK...;0)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Suzanne:
Med andra ord så måste vi gå upp i ledningen då för att kunna möta er igen, för ni lär i bästa fall knipa den sista platsen
;-)

Så då kommer du att smyghålla på TIK nu?
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
matsby:

Men givet att LHF tar sig till slutspelet.
Hur tror du annars det ska gå till när dom ska ge igen för förra säsongens slutspel ?

"...Min spade är finare än din spade, för med den har jag byggt 600 sandslott..." ;-)
Kommentera


Sv: Obsut till Luleå?
Suzanne:
Hittade detta på erat Forum..

"Inte bara regerar, utan sänker utan att tveka elitserien. "Obsut would be a star in this league". Tjena! Sedan när kan ett noname från hockeyns bakgårdar komma till es och "be a star"? Det är ju inte ens säkert att en som kommer från NHL klarar det. Iofs har ju nonamet som Timrå plockade häromveckan onekligen gått skapligt."


Glöm inte att vårat "noname" gjort en bra bit över 600 nhl matcher, spelat i landslaget, gjorde SAMTLIGA matcher med Pittsburg så sent som förra säsongen,,så helt oerfaren är vårat "noname" inte

:-)

Hur går det med slutspelet förresten, tar ni er dit?
:-P
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
matsby:

Smygluling där.

Tycker jag att du ska göra - ta på dig den vackra LHF tröjan alltså.
Så kan du med fördel använda den Styfes tröja till att elda med.
Eller ännu bättre...använda Styf-tröjan till att putsa insidan av avloppet med, nu så här i jul-stor-städar-tider ;-)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Portello:
Stämmer,,Nieminen var det..

jag vet inte om det var ett smart drag att hänga upp den i fikarummet här, kan meddela att den är inte kvar nu i allafall
:-D


Funderade på om jag skulle sätta på mig den och maila ett kort till Suzanne men jag kom på bättre tankar
*s*
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
matsby: Så det finns några i Timrå med gott omdömme? :)
#40 bars av trollkarlen Mika Nieminen en underbar hockeyspelare men vid sidan av hockeyplanen var han visst en skitstövel.
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Portello:
ähh-ta det lungt ta en toy..

lycka till i kväll,

i morse hade förresten något ljushuvud hängt upp en lulää tröja i taket i fikarummet, med nr 40 på ryggen,,nått finskt namn var det...

vet inte om det var den dom eldade upp på lunchen,,det luktade bjärv i allafall
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Albert Hall: Gissar att han sa samma saker som till Kuriren.
Får se om hela såpan är avslutad då man har varit och jobbat några timmar.

matsby: Nope, jag är inte grinig, varför skulle jag vara det? :)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Portello: Strömwall var nyss i radion också. Intervjun illustrerades med musiktipset från igår. Di Leva alltså.

Det var bättre förr. Innan agenterna tog över. :)
Kommentera


Sv: Obsut till Luleå?
zigge: Börjar bli lite Beckett-stämning här nu. I väntan på Godot, eller var det Obsut?
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Paddan: Snart har vi väl bara en enda tidning att välja på :
SundsvallsTidningen ÅngermanlandsAllehanda!
Även om vissa förnekar, som vanligt (på OBS-utfarten)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Dysso: Jag vet faktiskt inte. Det måste jag nog undersöka närmare. Gillar i varje fall inte att de engelska tabloiderna är ohäftade. Hur jäkla kul är det att tappa alla sidor i knäet när man ska försöka läsa tidningen?
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Chief: Nu på P4!!
Finske 'agenten' försäkrar att han kommer!
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Dysso: Bara för att du aldrig kommer längre än så...
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Paddan:

Har The Sun artiklar också? Trodde den tog slut efter sidan 3?
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Chief: Oops, ett eget ord var det ju du sade. Tja, ST får väl då betraktas med lite mindre skepticism än exempelvis The Sun och liknande kvalitetsalster.
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Paddan: Nu är ju inte Sun ett eget ord i exempelvis Sundsvalls Tidning, utan en del av ett ord och således faller det behändigt nog utanför min skepticism. :)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Chief: Hahaha, jadu, det där projektet The Leaning of Miff är försatt i malpåse. Tror att jag i varje fall har kvar de definitioner som Sven Savage och jag hann spåna fram.

Hmm, så tidningar som produceras i Sundsvall bör man alltså vara särskilt skeptisk till, väldigt bra att jag fick den upplysningen ;)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Paddan: På tal om Blattnicksele, hur går arbetet med The meaning of Miff? ;)

Det lär väl visa sig som du säger, men jag är lite skeptisk till tidningar med ordet Sun i titeln...;)
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Paddan: Nja, det är väl lite väl långsökt.
Men om man utgår från vad Luleå Hockey säger så ska han landa i Luleå idag eller imorgon och kunna vara spelklar på Torsdag om han klarar läkarundersökningen...
På Luleås kansli finns ett kontrakt som är underskrivet av Obsut och Luleå HF och Obsut har fört en del förhandligar ..
Så jag förstår inte varför han säger att han aldrig pratat med klubben?.
Aja, återstår att se..
Landar han på kallax ikväll och/eller om han finns i Coop på Torsdag så har vi nog fått svaret...
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Häger*: Kan ju inte tänka mig att Obsut valt att göra en "Vyborny" och skriva på för en svensk elitserieklubb för att sätta press på sin NHL-klubb. Låter lite långsökt. Men hela den här historien bör väl snart få någon form av avslut.
Om det sedan innebär att Obsut spelar för LHF, Manitoba Moose, Vancouver Canucks eller Blattnicksele IF får vi väl vänta och se.
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Paddan: Jadu, är mest en massa svammel. Det är då någon som inte talar sanning ialla fall.
Men jag kan inte för mitt liv förstå varför Luleå skulle ljuga om en sånhär grej så det tvivlar jag starkt på att dom gör.

Tidningarna förstorar upp det .. Obsut kommer, han kommer inte..
Han ladade i Luleå.. Han flög hem..
Va fan som helst!

Aja, det är bara å vänta och se.. Men om det nu är bara en agent Matt Keator så är alltså Finländaren bara något påhittat svammel...

Äh, va ska man tro igentligen?
Kommentera

Sv: Obsut till Luleå?
Häger*: Enligt dagens artikel i Winnipeg Sun så hävdas det att Obsut bara har en agent, och det skulle vara en man vid namn Matt Keator.
Den här affären har tagit väldigt märkliga vändningar. Börjar mer och mer likna någon form av amerikansk sötsliskig såpopera.
Kommentera

Obsut till Luleå?
Obsut eller ej, såhär säger iaf hans finska agent:

– Han säger det bara för att Brian Burke (general manager i Vancouver Canucks, reds.anm) vill det. Det är inga stora konstigheter. När man spelar där borta fortfarande vill man inte att det ska bli oro i laget, säger Polliainen.
– Annars är allt lugnt, han kommer.

Ja, vem ska man tro på?
Kommentera

« · 347539