Luleå HF

116689 inlägg · 888 ämnen

Optimismen frodas

« · 145253 · » Till forumet

Sv: Optimismen frodas
Lulekickan: Nu måste du se till att Portello blir inlåst! Det här går ju inte längre. Aftonbladet nu också....

Link ping har föressten redan gjort mål.
Kommentera

Lulekickan: Hoppsan, i Linköping gick det fort...
Kommentera

Dysso: Nu vet jag vad det är för fel på AB-sajten. Portello har varit på rymmen med grävmaskinen igen. Attans kabelmarodör : )
Kommentera

Portello: Finnen ska tydligen inte spela idag i alla fall, men till lördagsmatchen är han förhoppningsvis i spelbart skick igen.
Kommentera

Portello: Mmm, det är bara vi lulingar som är hemska : )

Vi har tur som har lyckats locka hit en så skön samling folk. Förmodligen förstår inte alla utomstående allt som skrivs eller att det som sägs i rå men hjärtlig ton oftast inte är på allvar eller att det är interna skämt, men de som samlats här och stannat kvar förstår. Vi är på samma våglängd skulle man kunna säga.

Vi lulingar är ju uppfostrade på ett plank som inte liknar något annat hockeyplank, vilket förmodligen har präglat oss. Forum när det är som bäst är riktigt jäkla bra, och sånt ska man försöka ta med sig till andra plank som man huserar på om man kan. Fast alla förstår sig inte på forum. Jag minns en sån däringa lunargenerationsmänniska som inte riktigt gjorde det. Efter att ha postat där ett tag utan att bli klokare skrev han "Det här är ett konstigt forum". Kanske var det konstigt i hans värld - ingen postade ju inlägg i stil med "LHF är beeeezzzzt" utan folk diskuterade med varandra och skrev långa, analyserande inlägg. Visst finns det mindre bra inslag på forum också, men sammantaget är det världsbäst. Det tycker i alla fall jag, fast det har fått en stark konkurrent i den här gb:n på HS.

Damnit, det här börjar ju nästan vara sentimentalt.
Kommentera

Lulekickan: Håller fullständigt med dig, tycker att det är väldigt bra motståndarsupportrar på våran GB.
Kommentera

gud: Vilken varm och fin känsla jag fick helt plötsligt av all denna positivism. Blev så yr att jag var tvungen att ta av mig min pepitarutiga gubbkeps och be en snabb bön mot Mekka, dvs Kempehallen, om MODO-vinst för att inte helt tappa fotfästet.

Trevlig GB med mycket roligt "gnabb". Med så sköna människor är det väl inte underligt att man "fastnat" här.

Känns som att det blir Sprotradion ikväll, till Dyssos förtret, vågar inte bege mig iväg till någon annan och se hockey då blir det bara ordentligt med stryk. Men optimist måste man ju vara så jag tippar MODO-vinst i matchen mot HV. 2-3 blir resultatet.
Kommentera

kan bara hålla med Lulekickan...
det finns tyvärr vissa människor på andra gästböcker härinne som kan gå på en kurs här hos er på hur man uppför sig ibland folk...

jag vet att det finns moderatorer som får "jobba" rumpan av sig för att hålla en bra nivå..så fortsätt att vara på den nivån som finns härinne..plockabortfingret dyker upp ibland..men det är för er eget bästa...;0)
Kommentera

Albert Hall: Det som är roligast av allt tycker jag är att det i huvudsak bara är vettiga motståndarsupportrar som håller till här. De som brukar dyka upp endast i samband med matcher som LHF spelar mot deras favvolag och då bara för att sprida dynga är tack och lov inte så ihärdiga. Jag gillar verkligen den här gb:n och de skribenter som är mer eller mindre bofasta här.
Kommentera

Ibland kan man tycka att våran gästbok håller på att bli ett slags allmänt snack. Kollade snabbt igenom dagens inlägg och minst hälften av inläggen är skrivna av olulingar. Sex olika lags supportrar är representerade.
Missförstå mig inte, jag tycker det är rätt kul.......
Kommentera

Hälge: 23.42 ... det var ju en normal tid att börja :)
Får hoppas att du får njuta av en bra hockeymatch, själv får man nöjja sig med radion och onlinen.
Kommentera

Portello: Jag ska se matchen, sedan åker jag på jobbet. Börjar 23:42.
Kommentera

Hälge: Så, ska du iväg och kolla på matchen ikväll eller ska du jobba?
Kommentera

Hälge: Någon stelfrusen fågel viskade i mitt öra att så visst var fallet.

Hmm, TIK-FBK, nja tror att det lilagula kaffekollektivet börjat puttra igång ordentligt och att det blir en tuff match för er. Gäller väl att köra lika effektivt försvarsspel som i MODO-matchen så kanske det går vägen. I och för sig så torde FBK streta emot mer än vad vi gjorde senast. Måste, tyvärr, tippa en tvåa, resultat 2-4. Å andra sidan så är jag ju en usel tippare, så jag har säkert fel :)
Kommentera

Portello: Godmorgon vänner, vilken uuuunderbar dimmig dag. Ikväll är det hockey, visste ni det..? :-)

3-3 tror jag på och sedan vinner Hallin bonuspoängen åt oss.
Kommentera

Nämen, är det inte Hälge som smyger i kulisserna? Man får väl önska dig godmorgon eller nått sånt.
Hur tror du det går för Timrå ikväll mot FBK?
Kommentera

Lulekickan: Jag har just infört ett nytt slags vadslagning... detta med pengar och resultat är ju lite trist... Jag har just lovat brynäsarna att jag kommer upp till deras klack ikväll och käkar upp matchprogramet om de någon gång leder med 3 mål i matchen.... Stora-Enso sponsrar alltså kanske min middag ikväll. Men föga troligt... urk...
Kommentera

Lulekickan: Nu har plockibortfingret talat ser jag.. ja kanske lika bra det. Någon som vet om det planeras någon resa till Linkeboda på Tisdag?
Kommentera

Hen-rink: Först versaler, nu lunarkännetecknet "!!!!!!!!!!!". Hur ska detta sluta?

Jag sa inte att jag själv skulle spela, jag spelar aldrig. Däremot tyckte jag att Dysso skulle spela på LHC-förlust eftersom hans tips brukar slå in. Hajaru?
Kommentera

Paddan: Har faktiskt redan lämnat in mitt odds. Blev följande matcher:Hv71-Modo 1 , Leksand-VF 2 och LHC-BIF 1.
Blev inge högt odds men nya spelpengar om den sitter.
Kommentera

Lulekickan: Du resonerar helt rätt!!!!!!!

Satsa på att brynäs vinner! Om du gör detta betyder det pesonlig förlust, men svenskaspel vinner dina pengar. Indirekt går då pengarna ut (en del) till sporten igen, och hockeysverige får ta del av en del av pengarna!

Helt rätt resonerat Kickan! ;-)
Kommentera

Dysso: Hahaha, nej jag menade att vårt bländande spel skulle göra NBS helt stumma av beundran, men insåg senare att det nog var alltför mycket begärt!
Kommentera

Paddan:

Svenska spel lämnar tillräckligt bra odds, jag ligger rätt mycket plus i procent räknat... :)

Om NBS förlorar på hemmaplan mot Modo så får jag nog ta och begå harakiri eller nåt. Modo har väl aldrig haft nåt jätteös på läktaren på bortaplan, och NBS är en av Sveriges bästa hemmaklackar.
Kommentera

Dysso: I så fall kan ju inget gå snett, LHF har väl aldrig förlorat när du satsat pengar på en LHF-seger.

Jag tycker du ska göra hockeysverige ytterligare en tjänst och satsa pengar på en LHC-förlust också, eller hur Hen-rink? ; )
Kommentera

carina: Jaha, där ser man. Vågar mig inte på att prova något annat än det farbror staten hänvisar mig till.
Man kanske borde fundera på att skaffa ett konto för att få lite bättre odds på sina tripplar. Det är väl de företagen som tagit över sedan Tipstjänst blev Svenska Spel och envisas med ganska låga odds.

Nog om det, HV-MODO, Liv mot Riksman, Wennerberg mot Sahlstedt, Timmy Pettersson mot Werner, Lückner mot Brithén. North Bank Supporters mot MODO. MODO-seger i alla "klasserna" ikväll. Önsketänkande, javisst :)
Kommentera

Lulekickan:

Dom kanske har installerat nåt program som ska känna igen bra artiklar, men inte hittar några på deras server? ;)

Jag har föresten spelat en singel på LHF vinst nu, så nu vet ni att det blir vinst. Ingen mening med att följa onlinerapporteringar å sånt, mer än för att få veta vilka som gör målen... =)
Kommentera

Lulekickan: njeee, nu tycker jag du tar alla tillfällen i akt att få hoppa på lilla mig... det sa jag inte heller... De har skyldigheten, jag skrev ju det? Jag sa bara att jag personligen inte anser mig ha rätt att klaga, då jag för tillfället inte betalar då jag är inneboende och snyltar på någon annans licens. (HELT lagligt då man endast behöver en licens per hushåll). Jag har dock som tidigare student smugit undan, det är väl preskriberat snart hoppas jag... men med den moralen jag har i frågan (principen att staten tvingar någon att betala om man HAR en tv. Har jag en tv och en video, och inte ens ett antennuttag, så måste jag ändå betala svt pengar) så anser jag mig inte heller ha rätt att klaga på utbudet. Men för andras räkning kan jag verkligen klaga! De HAR skyldighet att sända rikstäckande. Då alla fattar att idag funkar inte det, om man samtidigt skall vägra reklam, pengarna räcker inte till - ja då kanske man kan snubbla över på en politisk debatt om det statliga tänkande är så lysande... men det är en annan debatt.
Kommentera

Paddan: Men! *suck* 5.15 är ett värdelöst odds. Envisas inte med Svenska Spel när det finns Unibet och Expekt. Där ger samma resultat 10.00 i odds.
Kommentera

Dysso: Jag lyckas heller inte komma in på AB:s sida. Det kommer upp en Vi-har-fel-hos-oss-ruta, som om man inte redan hade upptäckt att de i regel har fel : )
Kommentera

Portello: Förresten, en vinst för Giffarna i sparkbollen ger ett himla fint odds till din trippel: 5,15 gånger pengarna. Men å andra sidan så är risken stor att den matchen förstör eventuell vinst.
Kommentera

Hen-rink:

Där ser man .. jobbar väl för mycket kväll för att komma ihåg sånt. De gånger jag tittat har det brukat vara tvärtom. Samma matcher har det iaf varit hela jämrans tiden.
Kommentera

Dysso: På min burk (faktiskt betlad licens, men ej av mig) sänds sporten på svt klockan 21.50. Medans tv4 sänder 22.20, med hockeykväll följande 22.30.
Kommentera

Portello:

Du hade lämnat ett länktips till aftonbladet, så det kändes lämpligt att svara på det inlägget med det här.

Någon som vet om/varför aftonbladet strular? För mig funkar det inte alls .. Måste vara en komplott, fick se att de visst skulle ha skrivit om HV's vinstsvit nu. Antar att jag inte ska få läsa sånt, beroendeframkallande... :)
Kommentera

Hen-rink: Det beror ju på vilken definition man har på "tvingas". Enligt lag är man skyldig att betala TV-licens om man har en TV, och att det sedan finns vissa som inte betalar är inget som ursäktar att SVT inte uppfyller sina skyldigheter gentemot dem som faktiskt betalar.
Kommentera

Hen-rink:

Hm, har för mig att det bara är hockeykväll som går senare.. Nåja, det spelar faktiskt mindre roll. :)

Vad gäller tv-licens så är det väl lag på att alla ska betala den, sen att vissa inte gör det tycker jag inte värt att ta upp i debatten. Det är mer en polisiär fråga.
Kommentera

Dysso: och en sak till... långt ifrån alla tvingas att betala tv-licens, om folk gjorde det skulle de nog ha råd att direktsända alla matcher... Det var länge sedan som jag pröjsade för licens t.ex., därför avstår jag ifrån att ge dem kritik, jag har inte rätt till det.
Kommentera

Dysso: Vad gäller SVT håller jag med dig helt. Ingen invändning. Förrutom att på min tv sänder svt nästan alltid sporten FÖRE tv4. (vardagar)
Kommentera

Lulekickan:

Det verkar finnas en del lite smått rabiata fans där inne, diskussionerna efter VF - MIF var .. intressanta...
Kommentera

Hen-rink:

Vad gäller TV4, så har dom faktiskt ett visst ansvar för att täcka HELA Sverige. Om jag inte minns fel så fanns det med i avtalen när de fick sända över marknätet, men jag kommer inte ihåg exakt hur det där var...

Hursomhelst ser jag inte TV4 som den största boven i dramat, även om jag inte är helt förtjust i deras täckning. Det som stör mig mest är att SVT har lika "dålig" täckning som TV4, och att de nästan alltid visar bilder från SAMMA matcher... SVT *HAR* en skyldighet att ha en bra täckning över hela Sverige, då alla tvingas betala TV-licens, oavsett om man bor i stockholm och håller på Djurgården, eller i Luleå och håller på ... Boden(? ;)).

Jag är väl medveten om att snedfördelning beror på hur de köper bilder, men det borde inte vara omöjligt att förhandla fram något med de som äger rättigheterna, så man slipper visa samma matcher som TV4, speciellt eftersom SVT's sport nästan alltid sänder en stund efter fyrans. Man borde väl vara intresserade av att visa något nytt?
Kommentera

Portello: Ingen idé att husera på en Malmömatchchat, då får man bara en massa kryptiska brev från den där nek-någonting-raj om man råkar hålla på något annat lag.
Kommentera

Dysso: Jag tror du missuppfattade mig lite. Samt att jag vaknade på fel sida idag... Vad jag menar är att det är typiskt svenskt att klaga och gnälla och kräva att ett börsnoterat bolag skall vara alla i samhället till lags. Utan att man spekulerar i varför det är så, och drar slutsatsen att det är uteslutande Djurgårdare som jobbar på TV4. Och att tv4 bara jävlas för att man inte gillar glesbygden. Det handlar om budget kontra vinstintresse. Jag tog tidigare i någon diskussion upp likheten med Ericsson. Här i Linköping går man ur huse och målar upp Kurt som jävulen själv och det är förjävligt att de varslar alla goda ärliga hårt arbetande människor. Folk tar för givet att alla stora bolag ska ha ett samhällsansvar. Ägarna, dem som betalar kalaset är inte riktigt lika intresserade av det. De är ute efter att tjäna pengar, inte att skänka dem till välgörande ändamål. Så någonstans måste jag förstå även TV4.

Sen är jag den första som håller med om all kritik som riktas mot dem. Men istället för att skrika fjollträsk och att 7.5 miljoner människor som valt att inte bo i stockholm inte kan ha fel, kräkas mer över huvudstaden, och sen likt förbannat titta på kanalen man tyudlgen föraktar något så grymt - då är det lite märkligt. Det är typiskt svenskt för mig. Gnälla ochinte göra något åt det. Det är för mig då en radikalare idé att stänga av tv:n.

Så vitt jag vet har inte tv4 gått ut med att säga att man ska ha fullständig täckning av idrottssverige, en sak vore om man tog betalt för den affärsidén, då kunde man anklaga dem för falsk marknadsföring. Vad jag säger är att man får vara lite mera kreativ i sin kritik, och förstå VARFÖR de väljer att sända mycket sthlms sport. =många människor, billig produktion.

Jag vet inte helt hur Tv4 fungerar lokalt, men i Linköping finns det nästan varje match. De lokala nyheterna sänder alltid rep från matcherna, och det är sen samma som kablas ut nationellt vid de tillfällen som man väljer att sända från Linköping. Kanske ligger det på de lokala kontorens budget, vissa prioriterar kanske annan nyhetsbevakning? Luleå har så vitt jag vet ett lokalt tv4, kanske man ska snacka med dem istället för att hugga på sthlm? Linköping kan jag inte tänka mig har högre budget, utan man prioriterar säkerligen sporten då intresset är högt.

Lite mer kreativ research och åtgärder efterlyser jag helt enkelt, istället för att skrika oeftertänksamma hån mot sthlm och tv4. Då är det radikalaste man kan göra för att få fram en förändring att välja bort kanalen.
Kommentera

Lulekickan: På Malmös Gb finns det en länk till en matchchat mellan Malmö -Luleå
Kommentera

Hen-rink:

Det där är väl svenskt om något... "Tycker du inte om det så ge faan i det" .. Någon åsikt får man inte ha, eller? Det enda sättet man är tillåten att påverka på är att inte titta. Hur fan ska man då se om det blir bättre? Tänk om man är intresserad, men tycker att disponeringen av tiden kunde gjorts bättre? Det var ingen som sa att ALLT på sporten är dåligt.

Jag kan inte förstå denna mentalitet, skit i det om det är dåligt, istället för att försöka FÖRBÄTTRA det.
Kommentera

Lulekickan: Förresten, tänkte på det där med hetsporrar. Hur olika man uppfattar spelare beroende på vilken sida man befinner sig. Ta bara Werner som ett exempel, ett favorithatobjekt för många i elitserien men en spelare som de jublar över i Tre Kronor. Eller Daniel Rydmark som är/var en allmän "pain in the butt" men som jag antar att man skulle älska ifall man hade honom i sin egen klubb.
Kommentera

Lulekickan: Vad kul! Jag visste inte att du följt lhc:s matcher så pass att du kunde analysera dem! Lite smyg lhc:are kanske? ;-) Vi får väl se hur det blir med grisandet på tisdag när ni hälsar på...
Kommentera

Portello: Nej, inte mer än att han skulle undersökas igår och att det då fanns hopp om att han skulle kunna spela. Spelar han inte idag så lär han i alla fall göra det på lördag. Vi får väl vänta och se helt enkelt.
Kommentera

Lulekickan: Hört något om Finnström ?Om man ska tro Kuriren.nu så ska han inte spela, men och andra sidan har dom haft fel förr.
Kommentera

Hen-rink: Vad har det nuvarande tabelläget med saken att göra? När säsongen summeras garanterar jag dig att LHF ligger före Köpelaget från Köpingstaden. Att ni dessutom fått era poäng genom ryggsäcks- och grishockey gör ju inte LHC till ett skojsigare hockeylag.
Kommentera

Lulekickan: du har föresten aldrig reflekterat över faktumet att ni aldrig denna säsong har varit före oss i tabellen? Det borde tala för att det knappt berör dig att LHF har match i dag? Inte längtar väl du efter skräphockeyn som ska stryk av percys grabbar?
Kommentera

Lulekickan: kom och boxas med mig..... *¤%&*. Int´ vill du ret upp mä meer...? Då bli´ de ju mer versaler... och kanske har du rätt, men då får jag väl längta över brynäs hockey istället... ;-)
Kommentera

« · 145253 · »