Luleå HF

116705 inlägg · 888 ämnen

Permafrost

« · 154824 Till forumet

Sv: Permafrost
Lulekickan:

Jag skulle iallafall gärna gå på en allstarmatch, om den spelades någonstans i närheten. Tror att en allstarmatch i t.ex. Scandinavium eller Kinnarps Arena skulle ge en bra mycket större publik än en dito spelad i fjollbollen.
Kommentera

Paddan: Ja, dessutom är väl den sk omröstningen de brukar ha mer eller mindre ren bluff eftersom de redan gjort ett urval i förstaläget.

Lika bra att flytta ut diverse evenemang till andra platser i landet där hockeyn fortfarande betyder något. Kanske kan det rentutav vara bra för intresset för Allstarmatcherna.
Kommentera

Zoogin: Ok, tack för det.
Kommentera

carina: 5 800, varav 4 528 sittplatser.
Kommentera

carina: 4500 sittplatser och 1300 ståplatser totalt alltså 5800.
Kommentera

Paddan eller någon annan som vet: Hur många platser finns i Coop Arena?
Kommentera

Lulekickan: Få se, visst är det väl så att det "måste" finnas minst två spelare från varje elitserielag i de där Allstarlagen?

Antar att de insett att det inte direkt håller att endast spela dessa matcher i Globen. De har ju inte direkt varit välbesökta, de där Allstarmatcherna.
Kommentera

Paddan: Jag funderade just lite över det där med vrålandet, men jag tänkte som så att i basket så blir det ju mål hela tiden så de kanske tror att jag är en extremt hängiven Plannjasupporter bara. Fast då vill det ju förstås till att inte LHF gör mål precis samtidigt som vilket lag Plannja nu möter imorgon gör mål, det kanske verkar lite knäppt om jag jublar i just det läget.

Attans att de skulle bjuda in oss en dag när LHF har bortamatch. En fredag hade passat bättre.
Kommentera

Lulekickan: Ja visst ja, det var ju såna planer du hade för morgondagen. Men, du blir väl i varje fall bjuden på något att äta och så, antar jag så liiite positivt är det väl i varje fall.
Beror väl på, antar att det inte skulle ses med alltför blida ögon ifall du råkar få något utbrott på någon domare eller börjar vråla om Lulemål mitt under någon timeout :)
Kommentera

Förresten blev det under jubileumsfesten offentligt att Allstarmatchen kommer att spelas i Coop Arena. Det blir första gången jag bryr mig om det jippot.
Kommentera

Paddan: Joru, om man bara lugnt kunde bänka sig vid datorn/radion imorgon. Själv måste jag ju uthärda en basketmatch i Coop Arena samtidigt som hockeyn, hur jag nu skall greja det. Är det väldans oartigt att sitta och lyssna på sprotradion när man förväntas koncentrera sig på Plannja?
Kommentera

irre: Jag kanske kommer till Timrå den 21/11. Jag är i Umeå den dagen och kommer jag iväg därifrån i tid så fortsätter jag ner till Sundsvall/Timrå för att se matchen och passa på att träffa några kompisar från min Sundsvallstid.

Linus är kung.
Kommentera

Kollar in här i luleå!

Snart ialf. möter Timrå- Luleå hemma i Timrå..
det skall bli en mycket se värd match i mitt tycke..
då får man se på gamle Timrå-spelaren och den bästa
killen i Timrå förra säsongen spela för luleå
undrar om han är lika bra här uppe..??..

slutresultat 3-3
Heja Timrå och luleå
Kommentera

Paddan: Matchen imorrn blir helt klart tuff, men inte är vi slagna på förhand. Hoppas vi kan kriga till oss ett poäng ivarjefall.
Kommentera

Måste ju förhöra mig om vad ni tror om matchen mot Frölunda imorgon kväll? Albert borde väl ha hunnit vässa sin form ytterligare, eller har han kanske hamnat i en formsvacka igen och börjat tänka negativa tankar?
Själv tror jag på en seger med två måls marginal för Frölunda.
Kommentera

Permafrost
Solen skiner, det är jävligt kallt ute (känns det som) och elitserien börjar igen imorgon efter ett sånt där "onödigt" uppehåll. Känns med andra ord halvskapligt just nu.

Att jag sedan kan sitta och äta tårta i lugn och ro medan ni "tvingas" att sitta framför datorer och radioapparater för att följa någon hockeymatch nere i Göteborg, känns inte helt fel.
Kommentera

« · 154824