Paddan: 58? Var det inte du som fick åka på barnbiljett på bussen? Eller har du åldrats kraftigt under praktiken bland pubemonstren? Iofs vore det förståeligt om det dök upp ett och annat grått hår i den miljön.
Frisco: Det är ganska många som har frågat om Tvävlingen. Egentligen började den mest som ett skämt och en felstavning som blev så populär att den fortsatte.
Hur som helst hade vi redan tidigare bestämt att bara plocka in ett par nya den här säsongen. Hälge är en av dem. Övriga får väl kvalificera sig till nästa år.
Kickan: Ohanterlig?? Förstår att det blir extra jobbigt för administrationen att ha mig med i listan. Jag blev i alla fall glad när jag såg mig i listan som en av de utvalda.
Ett förtydligande. Med "resten" menar jag inte resten på HS utan resten på listan. Vi har begränsat deltagandet för att administrationen inte ska bli ohanterlig.
Kickan: >>>Frisco är definitivt INTE med i Tvävlingen. För det krävs mer eller mindre en inbjudan, eller vad man skall kalla det. Fast resten är med. ---
Jag har hemska flashbacks till förra året. Tippningen inledde jag starkt .. och HV bara vann, och vann. Sen började jag tippa dåligt, och vi vet alla hur det gick för HV då. I just can't handle this pressure! ;)
lizzard: Ärligt talat har ju de flesta av oss tippat rätt uselt än så länge, och precis som i fjol inleder olulingarna bäst. Men snart, snart är ordningen återställd, för när vi väl har kommit igång kan inget stoppa oss.
Frisco är definitivt INTE med i Tvävlingen. För det krävs mer eller mindre en inbjudan, eller vad man skall kalla det. Fast resten är med.
Paddan: Jag överlever nog resandet de veckor som återstår innan jag får bli helluling igen. Kanske dags att börja packa nu, jag borde försöka komma iväg om någon timma så jag inte kommer fram alltför sent.
Paddan: Jag har redan lämnat in tips i de 12 först omgångarna. Eftersom det blir väldans mycket resande de närmaste veckorna är det annars lätt att glömma att tippa.
matsby: Vi är omöjliga att uppfostra så det är inte säkert att det greppet funkar. Eftersom vi är uppfostrade på forum de flesta av oss är vi vana vid att prata om allt och lite till i alla trådar. Ofta har trådar där intresset för huvudspåret svalnat fort fått ett antal sidospår som följts med desto större intresse och engagemang.
Dysso: Vilken idioti att dom publicerar bild och namn på honom. Tänk om det är som du säger att han är oskyldig, vad händer då? Jag skulle då kräva DN på rätt stora skadeståndskrav.
Korkat och onödigt, för det ger ingenting. Vem har nytta av att veta vad han heter eller ser ut, när han redan är häktad? Publicera sånt när han är dömd istället, det är min åsikt. Tänk om det visar sig att han är oskyldig...
Nä, jag trodde det här var sånt som aftonbladet och expressen sysslade med, inte DN. Jag är besviken.
Dysso: Inte för att det har särskilt mycket med hockey att göra, men DN publicerar bild och namn på killen som är häktad för mordet på Anna Lindh. Modigt. Eller sjukt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
36% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
27% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?