Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Resultattävling

« · 297415 · » Till forumet

Sv: Resultattävling
Paddan: 58? Var det inte du som fick åka på barnbiljett på bussen? Eller har du åldrats kraftigt under praktiken bland pubemonstren? Iofs vore det förståeligt om det dök upp ett och annat grått hår i den miljön.
Kommentera

Dysso: Hahaha, ungarna fick igår gissa hur gammal jag är och då sa en av killarna tvärsäkert: 58 år!
Kommentera

Paddan:

Du hör så mycket...

Rena ungdomen, bara 49? Du är egentligen 63? ;)
Kommentera

Hmm, jag tyckte jag hörde något om att Dysso skulle bjuda på tårta ifall han ledde Tvävlingen efter 3 omgångar.

Antar att de första siffrorna i tabellen inte är ålder på de tävlande, för i såna fall så är jag ju rena ungdomen ;)
Kommentera

Kickan: >>>Frisco är definitivt INTE med i Tvävlingen

Jaja, i mitt tacktal så tackar jag lizzard för att han tog sig tid att ta med mig i första listan.

Jag önskar alla som får vara med i tvävlingen lycka till och är ledsen att jag var med och förstörde genom att visa mig i resultatlistan.

Vill ni skicka en inbjudan eller låta mig vara med i tvävlingen utom tvävlan med parantes runt namnet så är jag gärna det vilken säsong som helst.

TACK!
Kommentera

Frisco: Det är ganska många som har frågat om Tvävlingen. Egentligen började den mest som ett skämt och en felstavning som blev så populär att den fortsatte.

Hur som helst hade vi redan tidigare bestämt att bara plocka in ett par nya den här säsongen. Hälge är en av dem. Övriga får väl kvalificera sig till nästa år.
Kommentera

Kickan: Ohanterlig?? Förstår att det blir extra jobbigt för administrationen att ha mig med i listan.
Jag blev i alla fall glad när jag såg mig i listan som en av de utvalda.
Kommentera

Frisco: Vassego, älskling.

Ett förtydligande. Med "resten" menar jag inte resten på HS utan resten på listan. Vi har begränsat deltagandet för att administrationen inte ska bli ohanterlig.
Kommentera

Kickan:
>>>Frisco är definitivt INTE med i Tvävlingen. För det krävs mer eller mindre en inbjudan, eller vad man skall kalla det. Fast resten är med.
---

Tack så mycket Kickan. Jag tycker om dig också.
Kommentera

Kickan:

Jag har hemska flashbacks till förra året. Tippningen inledde jag starkt .. och HV bara vann, och vann. Sen började jag tippa dåligt, och vi vet alla hur det gick för HV då. I just can't handle this pressure! ;)
Kommentera

lizzard: Det är främst de som håller till i den här gb:n, lulingar som olulingar, som är med. Jag räknar inte honom som hithörandes.
Kommentera

Kickan: Ok då vet jag till nästa gång tänkte bara att eftersom han e SpS så tog jag med honom med. Visste inte om han var med eller inte.
Kommentera

lizzard: Ärligt talat har ju de flesta av oss tippat rätt uselt än så länge, och precis som i fjol inleder olulingarna bäst. Men snart, snart är ordningen återställd, för när vi väl har kommit igång kan inget stoppa oss.

Frisco är definitivt INTE med i Tvävlingen. För det krävs mer eller mindre en inbjudan, eller vad man skall kalla det. Fast resten är med.
Kommentera

Tänkte att jag skulle prova att göra en sammanställning av tävlingen såhär efter 3 omgångar...

7 Dysso 27 poäng
49 Paddan 19 poäng
89 lizzard 15 poäng
89 Frisco 15 poäng
103 Albert Hall 14 poäng
129 Portello 10 poäng
145 Salcin 9 poäng
169 Hälge 8 poäng
169 Kickan 8 poäng
173 Suzanne 7 poäng
173 JOY 7 poäng

Om jag har glömt någon så får ni hojta till så det blir rätt nästa gång vi uppdaterar ställningen.
Kommentera

Paddan: Jag överlever nog resandet de veckor som återstår innan jag får bli helluling igen. Kanske dags att börja packa nu, jag borde försöka komma iväg om någon timma så jag inte kommer fram alltför sent.
Kommentera

Kickan: Nja, du får nog allt ta och fortsätta med ditt resande ett tag, inte riktigt övertygad om det förträffliga i mitt konstiga förslag.

Usch, snart måndag, får väl hoppas att det blir lugnare imorgon än vad det var förra måndagen. Då var det riktigt kaos bland sjuorna.
Kommentera

Paddan: Buset är faktiskt inte så hemskt. I den situation jag träffar dem är de i regel ganska beskedliga.
Kommentera

Kickan: Hmm, när du säger det så där så låter "mina" sjundeklassare inte så otrevliga ändå :)
Kommentera

Paddan: Om du hellre tar hand om mordbrännare och annat bus än sjundeklassare så ok, ett par dagar skulle jag säkert stå ut med pubemonstren.
Kommentera

Kickan: Jahapp, så du menar alltså att jag redan nu har 9 resultat okopierade, eller hur det nu var.

Annars så kan jag resa åt dig så tar du hand om sjundeklassarna åt mig...
Kommentera

Paddan: Jag har redan lämnat in tips i de 12 först omgångarna. Eftersom det blir väldans mycket resande de närmaste veckorna är det annars lätt att glömma att tippa.
Kommentera

Sådär, då har man lämnat in det tredje bidraget till Tvävlingen. Velade lite fram och tillbaka men till slut så beslutade jag mig för att tippa 2-571.
Kommentera

Portello: Jag hade 5-1 jag.
Kommentera

Så, vad hade ni får tips idag? Hade tänkt tippa 3-1 men ändrade till 4-2. Rackarns också.
Kommentera

Dysso: Njae, däremot kanske Linus spelar. Det skulle inte bestämmas förrän idag hur det blir.
Kommentera

Kickan:

Du tror inte han gör ett byte för att göra Lövva glad då?
Kommentera

Lövva: Bra tippat. Nu börjar tipsen likna något.

Fast Skrbek lär ju förstås ha svårt att göra någon assist när han är skadad. Byt ut honom mot Tellström.
Kommentera

Portello: Så här slutar matchen:

Period 1
5.48 1-0 Magnus Nilsson (Åkerström, Petter Nilsson)
skott: 12-5

Period 2
1.25 1-1 Fjant jävla SJögren
7.12 2-1 Janne Sandström (Skrbek, Skuggan)
15.05 3-1 Rönnqvist ( Ledin, Hägerbäck)
19.22 4-1 Magnus Nilsson (Bulan)
Skott: 17-9

Period 3
11.31 5-1 Tuukka (Petter Nilsson, Skuggan) PP
Skott: 12-11

Publik: 5 291
Kommentera

Gick bra för Norrbotten i Tv-pucken idag.Först 5-2 mot Ångermanland för att sedan följa upp den med 5-0 mot Hälsingland.
Kommentera

Paddan:

ska du på nordhallen och handla då :-)
Kommentera

Kickan: Sådär, då har man startat lite lugnt med en niopoängare. Då borde det alltså bli full pott imorgon i Tvävlingen för min del.

Nej, nu har nog kläderna torkat efter promenaden på 40 minuter i duggregnet så nu är det dags att ta bussen hem!
Kommentera

matsby: Vi är omöjliga att uppfostra så det är inte säkert att det greppet funkar. Eftersom vi är uppfostrade på forum de flesta av oss är vi vana vid att prata om allt och lite till i alla trådar. Ofta har trådar där intresset för huvudspåret svalnat fort fått ett antal sidospår som följts med desto större intresse och engagemang.
Kommentera

matsby:

Finns bara en tråd där trådpolisen är lite hårdare, och det är inte denna.
Kommentera

Albert Hall: Såklart, Norrbotten är ju bästigast. Kul att de senaste Norrbottniska årgångarna i TV-pucken har hävdat sig så bra.
Kommentera

Dysso: Vilken idioti att dom publicerar bild och namn på honom.
Tänk om det är som du säger att han är oskyldig, vad händer då?
Jag skulle då kräva DN på rätt stora skadeståndskrav.
Kommentera

Albert Hall:
är detta världens längsta tråd där man pratar om allt ?

skall genast ta upp en ny tråd..
Kommentera

Dysso:

Jag är ju också förvånad av att det var just DN som gör det. DN har ju dömt honom nu.
Kommentera

Albert Hall:

Korkat och onödigt, för det ger ingenting. Vem har nytta av att veta vad han heter eller ser ut, när han redan är häktad? Publicera sånt när han är dömd istället, det är min åsikt. Tänk om det visar sig att han är oskyldig...

Nä, jag trodde det här var sånt som aftonbladet och expressen sysslade med, inte DN. Jag är besviken.
Kommentera

Dysso: Inte för att det har särskilt mycket med hockey att göra, men DN publicerar bild och namn på killen som är häktad för mordet på Anna Lindh. Modigt. Eller sjukt.
Kommentera

Här är en länk till swehockeys onlinerapportering.
Kommentera

Albert Hall:

Hälsingland
Kommentera

Dysso: Vilka möter dom då?
Kommentera

Albert Hall:

Dom "sänds" live på swehockey, så du kan följa Norbottens nästa match med start klockan 16.30.
Kommentera

Dysso:

Möjligt, jag har bara andrahandsuppgifter. Men att BD vann är i alla fall klart.
Kommentera

Albert Hall:

Hm, swehockey säger 5 - 2?
Kommentera

TV-pucken: Norrbotten - Ångermanland 5-3
Kommentera

Lövva: Få se nu. Mange gör 5 mål och Ledda, JR, Sandström samt Häger gör också mer än ett.
Kommentera

Lövva:

Lite svinn får man räkna med, det där försvinner nog nånstans i byråkratin. :)
Kommentera

Dysso: Hahaha, fast vars skall överskottet på ca 10 mål gå??? :)
Betala skatteskuld?
Kommentera

Lövva:

Kanske är en återgång till sossehockeyn, alla får pytsa? ;)
Kommentera

« · 297415 · »