Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Silly season i Luleå

« · 287158 · » Till forumet

Sv: Silly season i Luleå
Lulekickan: Ska man vara lite seriös, så tycker jag att Sverige ska vara bland dom 3 första.

Egentligen bryr jag mig inte, men det är alltid kul när Sverige, oavsett vad det gäller, gör bra ifrån sig.

Imorgon har man ändå glömt alltihop.
Kommentera

Zoogin:

Det är väl Albert som har en massa kontakter i andra länder... Jag förstår inte hur Polen kan få så mycket poäng!
Kommentera

Jag förstår inte hur Ryssland kan få så mycket poäng.
Kommentera

Hälge: Det är första gången på minst 10 år som jag tror någonting alls om melodifestivalen, fast i allmänhet brukar jag tro att Sverige är bäst på allt tills jag - vilket är mera regel än undantag - brutalt övertygas om motsatsen.
Kommentera

Lulekickan: Det är med andra ord som vanligt. man tror jämt att dom ska vinna, men så blir det inte. Märkligt.
Kommentera

Albert Hall: : )
Kommentera

Hälge: Sweden verkar iaf inte lyckas så bra som svenskar i allmänhet brukar förvänta sig att de skall göra.
Kommentera

Lulekickan: Perfektionister.
Kommentera

Lulekickan: Perfektinister gör så.
Kommentera

knaskamilla: Det var just ögonen som fick mig att tänka på en rabiessmittad. De såg ut som att det när som helst skulle börja rinna fradga ur munnen på henne. *ryyysa*
Kommentera

...intresserade.

Damnit, varför rättar jag alltid mig själv om jag råkar skriva fel och inte upptäcker det förrän efter att jag postat inlägget?
Kommentera

Portello: Jag kan ju låna restaurangen i alla fall eftersom jag som vanligt ska se matchen. De ohockeyintreserade vännerna får väl ansluta hemma hos mig efteråt.
Kommentera

Lulekickan: Jag tycker det är skittrist när man inte ens minns hur låten lät.

Förmodligen illa, men ändå...
Kommentera

Lulekickan:

Det stämmer nog. Hennes ögon kommer att förfölja mig i sömnen i flera veckor framöver.
Kommentera

Lulekickan: Japp, helt klart måste du låna arenan för födelsedagsfesten.
Kommentera

knaskamilla: Var det hon som såg ut att vara rabiessmittad och hade ett rosaklätt harem med magkedjor omkring sig?
Kommentera

Lulekickan:

Det var Turkiet som hade en sångerska som såg så farlig ut att jag glömde att lyssna på låten.
Kommentera

knaskamilla: Turkiet leder så det vetefan vad folk röstar på. Var det inte Turkiet som såg ut som något slags harem?
Kommentera

westerlind:

Jag trodde man röstade på helheten. Jag brukar få skäll när jag talar om för folk att jag är dålig på att lyssna på texterna utan mest bara lyssnar på melodierna... Heja Belgien!
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle rösta på Norge. Av någon anledning har jag fått för mig att det är melodin man röstar på.

PS. Hmm, tänker du utöka din rättstavningshysteri till uttal nu också? Oroande.
Kommentera

Portello: Bra att det är just Värsta Förlusta när jag fyller år förresten - LHF har ju för vana att vinna mina födelsedagsmatcher och Värsta Förlusta smäller högre än Pölsan.
Kommentera

Portello: Vi har hemmamatch mot Värsta Förlusta när jag fyller år. Läge att låna arenan för födelsedagsfesten kanske : )
Kommentera

knaskamilla: Hans engelska uttal var i klass med mitt.
Kommentera

Vad är det för konstiga människor som röstar på Norge? Är de uttalsdöva? Heja Belgien!
Kommentera

Jäklar, det här blev ju intressant. Måste nog koppla ner ett tag och ta mig lite whisky.
Kommentera

...och 6 poäng från Turkiet.
Kommentera

Paddan: Heja Sverige.
Kommentera

Lulekickan: Från Island.
Kommentera

Paddan: Från vem?
Kommentera

Paddan:

Dom vinner! Don't say I didn't tell you so.. ;)
Kommentera

Lulekickan: Hahaha, tio poäng till Österrike!
Kommentera

Paddan: Jag har inte sett någon bild så jag vet inte hur han såg ut där. Däremot såg jag honom i 5 sekunder på TV nyss.
Kommentera

Lulekickan: Hmm, tycker att cyprioten ser ut som någon blandning mellan Tom Jones och Tommy Körberg på bilden i AB.
Kommentera

Chief: Jomenvisst. Nu har jag faktiskt också för första och antagligen enda gången röstat på ett bidrag i schlagerfestivalen.
Kommentera

Chief: Jag tycker det var rätt få som kunde ta en ton under den där genomgången alldeles nyss. Rumänskan vet jag inte om jag la märke till mitt bland allt annat hemskt.
Kommentera

Paddan: Hur det än går för Österrike, så är det helt klart en blivande eurovisionsklassiker. :)
Kommentera

Chief: Hmm, får väl bli mobilen då, av någon knepig anledning verkar det vara upptaget på den vanliga telefonlinjen.
Kommentera

Lulekickan: Märkligt nog är de noggrannare med instruktionerna till de som ringer än de som försöker sjunga. Hörde du rumänskan? Det lät...illa. Om man vill vara snäll.
Kommentera

Dysso: Jag ska rösta på cyprioten tror jag. Han var sevärd åtminstone. Om han sjöng bra vet jag inte eftersom jag hade svårt att koncentrera mig på det.
Kommentera

Hälge: Misstänker att Österrike inte lär få stöd nog för att ta hem segern... Men nog är det årets bidrag i alla fall. :)
Kommentera

Chief: "Kolla att du får ton innan du slår numret" stod det just. Borde det inte ha stått "innan du försöker sjunga" istället?
Kommentera

Chief: Jäklar, det är bara att inse. Österrike ÄR ju en klockren vinnare. Kommer nog att bli lite kultlåt kan jag tänka mig.
Kommentera

Chief: Österrike kan få bli tvåa. Jag vill nog att Sverige ska vinna.
Kommentera

Paddan: Alla mot telefonerna för att ge Österrike vårt stöd!
Kommentera

Lulekickan:

Säger ju att Österrike har årets bästa bidrag.
Kommentera

Hahaha, Österrike ÄR humor.
Kommentera

Chief: Jäklar, tydligen något jag missat då när jag inte såg Polen.
Tyckte det var något bidrag som lät lite Britney-aktigt där också.
Kommentera

Lulekickan: Snart det bästa, Österrike...;)

Som sagt, man får se det med lite humor, för inte fan gör melodifestivalen någon glad annars inte. Mycket som låter illa faktiskt...
Kommentera

Paddan: Cyprioten var iofs lite söt.
Kommentera

Paddan: Jag gillar inte Polens bidrag, men jag är helt fascinerad av killen... ;)

Tyskland var ju...färgstarka.
Kommentera

« · 287158 · »