LL: BA har både gott ljust blask och mörkt... Våga dig till till "Hefe" där sitter kraften. Brynäs dricker alldeles för mycket utav Morotssaften som Sjödda gav ett ansikte till.
LL: Men hur i h-e kan reportern på st.nu som skrivit artikeln och summerat matchen påstå att ni inte visade någon nervositet? Ni var ju toknervösa mest hela tiden och duttade med puckjäveln fram och åter. Man höll ju på att sätta kaffet i vrångstrupen många gånger om...
Metal Guru: aha. Det blir en enormt tuff kvalserie, och ett jäkla svårt sätt för Mora att hamna där också. Långt in på torsdagskvällen var ni ju "klara" för nytt kontrakt, och det är inte lätt att rensa skallen och börja om i det läget. Men jag smyggillar ju Mora lite grann, så jag ser mycket hellre er än Leksand i elitserien om jag måste välja.
Bishops Finger verkar vara en trevlig bekantskap. Jag har ju alldeles nyligen upptäckt att jag plötsligt har börjat gilla mörkare ölsorter också och inte bara ljust blask.
65selander: jag sade sekunder, inte minuter :-) Men 58.51 är nära nog.
Jag minns förresten en match i serielunken där Linus Fagemo gjorde 2-1 för Luleå mot Frölunda efter 19.52 av den andra perioden. Efter 19.52 i den tredje perioden gjorde Linus Fagemo 3-2 till Luleå. Det är svårt att toppa!
(eller var det 19.57 till och med? Det var i alla fall exakt samma tid i båda perioderna)
Bolivar: hehe, tack för erbjudandet :-) Men jag gick ner till VI i Huvudsta Centrum, det blev en Bishops Finger, en Carnegie Porter och två Staropramen. Bara lösplugg förvisso, men de är säkert goda ändå!
Bolivar: Har du inte fått något med dig hemifrån då?
Jodå kärleken till Vemdalen och Kiruna samt fotbollen "MFF" :-))
Fattar ni vad avudsjuk man blir när spelarna står på isen och jublar som de har vunnit SM-Guld... spealre med ungarna i famnen som önskade de knaprade "karra" istället för att höra ståplats som har buat ut de de senaste matcherna ;-)
Vi Brynäsare buar aldrig, vi är för få att höras :-))
65selander: Har du inte fått något med dig hemifrån då? Själv har jag tvänganslutit hela fmiljen till LHF. Ungdomarna har varit medlemmar sedan födseln så dom har inget alternativ :-)
Bolivar: HELVETE VAD SKÖNT! Nu blir det en underbar lördagskväll. Luleå slipper kval och KENT hägrar i E.ON och så är man nyklippt och nyduschad. Bara hänga på sig kavajen och ge sig ut i natten.
Bolivar: Japp. Tack för erbjudande om skjuts senast.. Förhoppningsvis så kan jag återgällda det nästa säsong. Fast är det jävligt illa så kan jag bjuda på en korv och cola mot AIK.
Såg Tommi klappa händerna i otakt nyss... Han räddade oss kvar en säsong med ett mål i slutsekunderna mot HV.
Njut nu av detta så skall återgå till min terapi att bygga hockespelarare utav tops...
Metal Guru: tack. Kan inte heller säga emot dig angående turen, vi hade marginalerna med oss.
Men fatta alltså att efter 55 omgångar så klarar vi oss pga fler gjorda mål... lika många vinster, lika många kryss, lika många torsk och samma målskillnad. Egentligen borde båda lagen slippa kvala...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?