Sista halmstrået

« · 1000497 · » Till forumet

Sv: Sista halmstrået
Salcin:
Skicka en blomkvast till Backlund för hans tre tavlor....
Kommentera

Tänk att det kan vara en sån härlig känsla att säsongen tog slut idag!

Trycket på läktaren sista 5 min är något att minnas länge, kändes helt fantastiskt att få vara med och uppleva det.
Kommentera

Man får väll lov att skriva grattis till fortsatt elitseriespel :)
Kommentera

mattias - 74: Och du har ju redan inkasserat 6 poäng ;-), själva ska vi spela om dem.
Kommentera

mattias - 74:
Inte bara det. Ni är där också, så det blir Dala-derbyn också!
Kommentera

Bolivar:

Starkt jobbat . Nu får vi gävle dala derbyn i kvalserien :)
Kommentera

Lindberg Råkkar: Jag satt som en envis gammal gubbe och klappade ensam på Kvantum-sidan medans H körde, men någon gång under 2:a och i 3:e var det precis som sittplatsarna hajjade grejjen och hängde med efter bara några få klappningar, det var härligt. Konstigt att det ska vara så jäkla svårt att släppa hämningarna och hänge sej åt känslorna :-)
Kommentera

bobbe: Riktigt fina bilder. Man kan verkligen se både hopp, förtvivlan och glädje där,
Kommentera

Hannu Neimi: Man måste tycka lite synd om Mora, verkar ju som om man långa stunder var överlägsna LHC idag i alla fall av det vi fick se, samtidigt som man dominerade mot oss oxå. Å ändå tappar man 5p försprång på 2 sista matcherna, men det var väl lite så att man hade spelat massa matcher utan att ha något att förlora och inte tänkt så mycket å så blev det helt plötsligt helt andra linjer.

Nu är man i alla fall oerhört lycklig över att sluta 10:a och slippa lida mer denna säsong, laget gjorde allt vad dom kunde på isen och vi gjorde allt vad vi kunde på läktaren. Vi lyckades dra igång vår sittplatssida som inte låtit så mycket idag som på de 4 år jag suttit där.
Nu är jag helt slut i hela kroppen likt dom som körde 5-milen i kollen idag eller vasaloppet förra helgen. Nu ska det bli jävligt skönt att bara ta det lugnt och slippa engagera sig i kommande kval och slutspelsmatcher.
Kommentera

horcoff: Lyckönskar Mora. Måste vara tungt att efter 55 omgångar missa ingemansland på målskillnad. Själv pustar jag ut, det gick vägen med guds hjälp och en tandborste.
Kommentera

björn power: Sedan Kari Eloranta har vi varit bland de bästa lagen(11 senaste ?) i ES och får vi bara slicka såren så kanske det kan ordna sig och jag tror att gruppen bara blivit bättre.
Kommentera

horcoff: Tack så mycket, jag skäms nästan över att vi snott 10:e platsen från er, men är helt övertygad att ni fixar ks om inte nerverna spelar er ett spratt.
Kommentera

bobbe: snygga bilder, jag gillar sviten från när alla står och tittar på storbildsskärmen. Dramatiken syns verkligen i bilderna på klacken.
Kommentera

björn power: Skönt att höra att man inte är ensam om att få tårar i ögonen en sån här kväll :) Himmel vad glad jag är att jag for på matchen idag. Har aldrig skakat så mycket, vilken spänning och herre jesus vilken stämning. Jag ville aldrig gå hem idag. Vem trodde att det skulle kännas så här underbart med en tiondeplats? :)
Kommentera

Jag kan ju tipsa alla som sitter här om min bildspecial från en oförglömlig kväll, se länk...
Kommentera

björn power: Grattis till Segern !
Och som gammal Lulebo på 70/80talet så är ju ett lag i hamn för min del.
Kommentera

Bolivar: Det är sånt här man lever för, fy faan vad skönt det kändes att vråla "kämpa Luleå" under flera minuter tillsammans med flera tusen andra LHF supportrar, jag fick faktiskt en tår i ögonvrån och rösten ville på spricka en del ögonblick, såå nostalgisk blev en annan av trycket på läktarn idag (snyft.. ;-)
Kommentera

björn power: Önskar verkligen att man varit på plats. Var med i Gävle näst sista omgången under lockout-säsongen och bara det var en upplevese. Seger med 9-4 och klart för slutspel. Men dagens match slår nog det med hästlängder.
Kommentera

Portello: 3:e plats efter SM-Guldet och uppgången.
Kommentera

Inne på nästa öl jag aldrig hade provat förr - Carnegie Porter. Mycket god, varför tog det tills jag var närmare 35 bast innan jag fattade att jag gillar mörkare ölsorter också?
Kommentera

Portello: större än -96 kanske jag inte kan hålla med om, men känslan efter att allt var klart var inte helt olik den man hade den 6/4 1996.
Kommentera

Bolivar: Är utan ord. Så makalöst skönt! Det här är ta mig tusan större än -96.
Kommentera

Grattis Luleå och alla Luleå supportrar till fortsatt elitserispel nästa säsong!! :-)
Kommentera

bobbe: ok, det räcker att du ser tillräckligt många för att vi ska vinna serien, sedan ser du alla slutspelsmatcher så att vi vinner guldet också!
Kommentera

LL: Haha... räcker det inte med de avgörande? ;)
Kommentera

bobbe: nu är det du som ser alla Luleås matcher nästa säsong!
Kommentera

Nu är det uppenbart att jag fört tur med mig i bottenstriden. Skellefteå i torsdags, Luleå i dag... ;)
Kommentera

LL: BA har både gott ljust blask och mörkt... Våga dig till till "Hefe" där sitter kraften. Brynäs dricker alldeles för mycket utav Morotssaften som Sjödda gav ett ansikte till.
Kommentera

LL:
Grattis luleå,bra kämpat, ser hellre Mora än Luleå i en kvalserie.
Kommentera

Uno Gordon: ja, såg man inte Luleås nervositet så kan man inte ha sett matchen... men hårt jobb och lite klassisk bonnröta räddade dagen :-)
Kommentera

Grattis till es-kontraktet!!

Kommentera

Tycho:
Jag håller på Timrå men vill idag hälsa Grattis Luleå !!!
Kommentera

LL: Men hur i h-e kan reportern på st.nu som skrivit artikeln och summerat matchen påstå att ni inte visade någon nervositet? Ni var ju toknervösa mest hela tiden och duttade med puckjäveln fram och åter. Man höll ju på att sätta kaffet i vrångstrupen många gånger om...
Kommentera

Grattis! Ni kämpade er verkligen kvar i Elitserien ikväll.
Kommentera

Metal Guru: aha. Det blir en enormt tuff kvalserie, och ett jäkla svårt sätt för Mora att hamna där också. Långt in på torsdagskvällen var ni ju "klara" för nytt kontrakt, och det är inte lätt att rensa skallen och börja om i det läget. Men jag smyggillar ju Mora lite grann, så jag ser mycket hellre er än Leksand i elitserien om jag måste välja.
Kommentera

Bishops Finger verkar vara en trevlig bekantskap. Jag har ju alldeles nyligen upptäckt att jag plötsligt har börjat gilla mörkare ölsorter också och inte bara ljust blask.
Kommentera

LL: swehockey verkar vara död. Nåja, då får vi leva i ovisshet om denna oerhört viktiga detalj.
Kommentera

LL:
Jag har en känsla av att det finns en och annan Moring, som tänker roa sig med att tvångsdricka nu för att behandla sin ångest.

Jag ser det som om vi snytit er på KS, jag.
Kommentera

Uno Gordon: nä, har bestämt för mig att det var Frölunda? Ska se om jag kan hitta matchen på swehockey så får vi klarhet!
Kommentera

LL: Var det inte mot Timrå Fagemot gjorde målen vid exakta tider?
Kommentera

65selander: kan tänka mig att det mesta finns att köpa där.
Kommentera

Metal Guru: tvångsdricka? Nej, faktiskt inte. Eller ja, jag kan väl gissa.
Kommentera

Bolivar: Det är osportsligt att åka från Stockholm =)
80 mil för lite serru!
Kommentera

65selander: jag sade sekunder, inte minuter :-) Men 58.51 är nära nog.

Jag minns förresten en match i serielunken där Linus Fagemo gjorde 2-1 för Luleå mot Frölunda efter 19.52 av den andra perioden. Efter 19.52 i den tredje perioden gjorde Linus Fagemo 3-2 till Luleå. Det är svårt att toppa!

(eller var det 19.57 till och med? Det var i alla fall exakt samma tid i båda perioderna)

Och nu vann Stefan Holm guld.
Kommentera

LL: Gillar inte "Virre" som du skrev. Ställ dig utanför IKEA i Happis så ak du beställa allt från Diesel till drickbart.
Kommentera

LL:
Säger uttrycket 'tvångsdricka' dig något?
Kommentera

Bolivar: hehe, tack för erbjudandet :-) Men jag gick ner till VI i Huvudsta Centrum, det blev en Bishops Finger, en Carnegie Porter och två Staropramen. Bara lösplugg förvisso, men de är säkert goda ändå!
Kommentera

Metal Guru: men jag gillar inte virre...
Kommentera

Bolivar: Har du inte fått något med dig hemifrån då?

Jodå kärleken till Vemdalen och Kiruna samt fotbollen "MFF" :-))

Fattar ni vad avudsjuk man blir när spelarna står på isen och jublar som de har vunnit SM-Guld... spealre med ungarna i famnen som önskade de knaprade "karra" istället för att höra ståplats som har buat ut de de senaste matcherna ;-)

Vi Brynäsare buar aldrig, vi är för få att höras :-))
Kommentera

Haha luleås hemside server är överbelastad nu :)
Kommentera

« · 1000497 · »