Lulekickan: iofs men man e ju rädd att dom ska tappa kontrollen helt å man får den i huvvet juh :).. det har ju hänt ett x antal gånger att man har fått toarullar i skallen hur mycket värre skulle det inte vara med zeppelinaren då...
lizzard: Jag tycker Kontoreballongen är rätt kul. Lite ostyrslig så där och drar med sig allt som finns i närheten ibland, som t ex mikrofonen som hängde ner från taket i samband med att någon kanal TV-sände matchen.
Lulekickan:Nog sjutton fattar jag väl att ni retas, som det heter: den som sig i leken ger... I och för sig så förstår jag att det ger välbehövda intäkter i klubbkassan men tycker att det ser rent ut sagt förjävligt ut. Skulle själv inte vilja att något sådant infördes i Kempis. Däremot så är jag spänd på att se hur vår nya Mediakub kommer att fungera.
Paddan: Äh, vi retas ju bara lite, allt är inte så allvarligt menat.
Tror det kommer att finnas rullreklam på sargen mitt emot den nya läktaren. Har som för mig att vi diskuterade det alldeles nyligen. Annars har vi faktiskt en helt ny sarg också.
Lulekickan:Det är bara det då att ni ibland har en viss förmåga att elda upp er när ni skriver inlägg med andra ord. Hmm, man kanske skulle fundera på en resa upp till ert hockeynäste. Skulle ju vara kul att få känna på den berömda stämningen där uppe. Förresten, kommer ni att ha kvar den där förskräckliga rullreklamen i sargen som fullständigt stör koncentrationen när man försöker att titta på förra årets triumfer?
Paddan: Supportrarna till klubben som rövar bort barn och döper om dem till sina egna brukar vi faktiskt inte ha något emot. Tvärtom brukar de i regel vara väldans trevliga.
Portello:Äh, ni vill väl inte ha upp någon från den där klubben som "stjäl småbarn och kallar de för egna produkter" eller hur det nu var. Har funderat i flera år på att åka upp till Luleå, men av en eller annan orsak har det aldrig blivit av. Men vem vet...
Portello: Nej, jag surrade vidare, fast i telefon. Folk börjar tycka att det är svårt att få tag på mig på normala tider eftersom jag jobbat så mycket den senaste tiden så nu ringer de när det egentligen är dags-att-sovs-tid för länge sedan, ja om man hade haft normal dygnsrytm vill säga.
Kanske borde man sova lite trots allt. Det är ju bra att vara på jobbet någorlunda tidigt om jag ska bli klar med alla måste-göra-saker i god tid innan det är dags att åka till Boden.
Portello: Enligt gulasidorna.se är det 3,4 mil från Bjästa till Ullånger. Nja, det är ju bara en replika. Men av den gamla, enligt mig, mycket snyggare tröjan med klubbemblemet som Piteå "snott".
Paddan: Ullånger, så var det stället hette ja. den tröjjan är du väl rädd om?? Macke är nog min Favvo spelare "over there" om man bortser från Holmström dårå .
Portello:Ja, få se, härifrån där jag sitter så är det ungefär fem meter till den Canuckströja med Mackes autograf som jag vann för en oherrans massa år sedan i en tävling i Expressen :-)
Nej, jag vet faktiskt inte hur långt det är till Ullånger från Bjästa.
Lulekickan:Äsch, vissa personer blir ju aldrig nöjda. Som exempelvis de vindflöjlar till gubbar som sitter precis bakom mig på hockeyn. Främst en massa gnäll från de gubbarna, men emellanåt så kan de säga någonting positivt. Kanske i sådana fall beroende på nyss aväten kaka.
Portello:Va, menar du att du inte hört talas om orten med cirka 2.000 invånare där de tillverkar den eminenta MODO-blaskan som går under namnet HOCKEY. Okej då, det ligger drygt 2 mil söder om Övik.
Paddan: De vädrades väl inte fullt så mycket dagarna innan Bodenmatchen efter att Modo åkt på lite för många förluster för att det skulle kännas helt bekvämt ens för den mest inbitne fanatikern. Det är väl fortfarande inte så muntert på alla håll, fast vissas inlägg kan man inte låta bli att småflina lite åt eftersom de förefaller så otroligt naiva. Nåja, de lär väl komma ner på jorden de också så småningom.
Portello: Det är ingen idé att öht diskutera med DMB eftersom han precis som Pucko Kosken inte förmår hålla sig till ämnet när han inte gillar det man skriver (sanningen). Han undviker istället den obehagliga sanningen och drar in på stickspår som inte hör till saken. Känns liksom föga meningsfullt att försöka förklara något för en sådan person.
Lulekickan: Vaddå började vädra, vi har aldrig slutat att tro på vårt kära MODO Hockey, även om det i Norrlands Jerusalem tros mer eller mindre mycket på sina håll.
Lulekickan:Det är väl snarare som så att vi drömmer om få höra hockeysagan om när underdogen MODO spelade hem SM-guldet säsongen 2002-2003. Men jag antar att det blir nog inte mer än en dröm.
Portello: Stanken av penningjägaren måste väl ändå vara värre *ryyyysa*
När jag bodde i Piteå -84 gick något filter sönder i skitfabriken en dag. Alla ungar fick åka bil hem från skolan eftersom stanken var så outhärdlig att det inte gick att vistas utomhus. Huga.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?