Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Skitsnackstråd. Kom hit då!

« · 200461 · » Till forumet

Sv: Skitsnackstråd. Kom hit då!
Lulekickan:
Visst kommer jag att kunna nämna att vi vann. :P
Stackars Portello, åker på två raka 1-0 torskar, ingen kul hemresa antar jag...
Kommentera

Lulekickan: Det är rätt! Förträng eländet. Det man inte minns har inte hänt, och jag minns ingenting. Det mantrat har jag upprepat för mig själv mången söndagmorgon...
Kommentera

lizzard: "färre" låter bra. Ännu bättre låter det om man uttalar sig om en tråd i vilken MooDooister häcka. Ju färre, desto bättre, speciellt ikväll. Det känns tveksamt, att kalla en MooDooist för person. vanhedrande för andra, normala personer. Så färre, och värre, gäller för slika trådeländen...
Kommentera

gud: Det var väl Frisco som snodde rullatorn. I vart fall visade han ju den på bild i natt. MooDooister är uppenbarligen inte ens snälla mot andra MooDooister. SadoMooDooister.
Kommentera

Sven Savage:
Joo..du har alldeles rätt..gud är överallt..
jag är här och jag är där o där imellan så
finns jag däruppe och spanar över mitt verk
och har kommit fram till att det finns minst
ett Norrlandslag för mycket..;0)

vidare så kommenterar jag inte det sista..
Kommentera

Lulekickan: Ja men tjena tråkigt med er förlust.Hur tror ni jag känner mig då??Orkar inte ens förklara hänvisar er till vår GB i så fall där har jag sagt mitt.SUCK!!!Men ni har sluppit mooooooodoisterna här än så länge ;-)
Kommentera

gud: Aj fanken, snott rullatorn säger du? Då blir det jobbigt... Kanske Portello tagit med sig den hem, något ville han ha med sig från matchen. Och vad kan då passa bättre än Paddans rullator?
Kommentera

Chief: Om jag känner Paddeländet rätt kommer han knappt att våga nämna att de vann. Istället kommer han att prata om Anita och Televinken eller något lika harmlöst. Den här matchen har aldrig hänt.
Kommentera

Jag kikade in i Brynäs del av Hockeysnack. Där är stämningen inte ilsken eller arg utan bara uppgiven. Usch, det kan inte vara kul för dem just nu. Jag tror faktiskt att de åker ur elitserien som det ser ut just nu. De får det i alla fall allt annat än lätt i kvalet. Jag hittade i alla fall följande kommentar där i ett inlägg:

"Spelet är så långsamt att man hinner skicka SMS medan BIF gör uppspel."

Ja, då kan det inte gå fort :-)
Kommentera

Chief:
hehe..Paddan är ganska harmlös och jag tror att det är någon som har snott han rullator också..så det kommer att dröja innan Paddan eländet dyker upp...
Kommentera

gud: gud är överallt väl? Den digitala väg på vilken vi just nu är här, där, och everyvarsomhelst, är igenkligen bara en stor och bred Avenyn där alla gubbar äro goa, gudomliga som ogudaaktiga, låt vara med undantag för vissa med misstänkt MooDooistiska tendenser...
Kommentera

Lulekickan: Paddeländet lär nog dyka upp snart, glad som en lärka, lallande och trallande. Bäst att ni gömmer guldtråden ordentligt då...
Kommentera

lizzard: yngre, kortare, och mindre, då förstår jag.

Detsamma gällde för någon timme sedan, under matchen som inte fanns, mot MooDoo. Flera av de som nu skriver i denna tråd var där. men denifintivitivt yngre.
Kommentera

Sven Savage:
häckar du i Götet...
Kommentera

eller det kanske heter färre personer :)
Kommentera

Chief: Misstänkte det. Tack för upplysningen!
Kommentera

Sven Savage: vi var både yngre och mindre folk som skrev här då
Kommentera

Sven Savage: De var kortare då.
Kommentera

lizzard:
gud är tacksam...;0)
Kommentera

lizzard: "mindre personer som skrev i Gb"? Hur menar du då?
Kommentera

lizzard: Fint tänkt av dig. Då kanske jag också kan få vara med. Skitsnack är en av mina bästa grenar faktiskt. Och i ärlighetens namn känns namnet på den andra tråden inte alldeles bekväm för mig att skriva i... ;-)
Kommentera

lizzard: Damnit, jag är hopplös. Jag borde ha svarat Chief i skitsnackstråden istället. Fast iofs sa jag ju att MooDoomatchen aldrig har hänt så den kanske här hemma i guldtråden i alla fall.
Kommentera

lizzard: Den knepigaste av frågor idag är hur in h-e vi kan ha så svårt för det mediokra, låt vara filmande, laget från dövik?

Efter dagens match har vi, sedan säsongen 96/97 inte tagit mer än 31% av pinnarna mot MooDoo, överlägset lägst bland våra motståndare i elitserien (jag räknar såväl hemma som borta).

Warulfven och MiffMiff kommer därnäst; mot dessa har vi c:a 37%.

Tjurgårn, Blixtlåset och teglet har givit 41-47%.

Resten har vi plus emot, efter 96/97.

Hur kan detta eländiga MooDoo vara våra svåraste motståndare? Något måste göras. I värsta fall får vi maskera pekka Lindmark till MooDoo-junis, skicka honom att som planta ta sig in i A-laget. Jag menar hockeylaget, inte den där dominerande gruppen av MooDooister som häcka runt systemet före öppningstid.
Kommentera

Lulekickan: Just därför jag dammade av denna tråd då kan gud inte säga att vi avviker från ämnet iallafall :)
Kommentera

Chief: Nej, jag har inte skapat så många trådar, men de jag har skapat har varit välbesökta. Tror att gud skulle uppskatta om jag skapade fler eftersom jag precis som Paddan och några andra har en förmåga att börja prata om annat än tråden gäller helt plötsligt : )
Kommentera

Lulekickan: Jo det kan bli svårslaget i September hade vi 4171 inlägg och nu i Jan har vi 3175 så nästan 1000 inlägg mer hade vi då + att det var mycket mindre personer som skrev i Gb
Kommentera

Lulekickan: Misstänker att du haft både ett och två och ibland hela näven inblandad i skapandet av ganska många av trådarna här...
Kommentera

lizzard: Bra initiativ. Tror den skapades (av mig) innan de ansvariga för HS riktigt hunnit inse att det var någon aktivitet här. Först hände ingenting, sedan hände ingenting och sedan hände allt. Trots att vi inte var så många aktiva i gb:n när vi väl kom igång är rekordet svårslaget även om vi nu är många fler här.
Kommentera

lizzard: Speciellt efter resultatet i dagens match. Skit det med.
Kommentera

Tror vi dammar av denna tråd igen var ett tag sedan vi skrev i den. Och jag tycker den passar ganska bra när det inte är någon match :)
Kommentera

Portello: heheh brukar ha problem med min muspekare när jag spelat nåt spel ibland e den bara halv :)
Kommentera

Alltså,musen till min dator verkar har blivit helt knäpp.
Den har sitt egna lilla liv,helt plötsligt så kan den ha scrollat ner till botten av sidan av sig själv.
Kommentera

Humm varför har inte lhf någon gästboks info som de flesta andra klubbarna har?
Kommentera

Lulekickan: Då ska du nog inte ha något barn, om du inte kan skaffa dig en förstående hemmaman då. EN deltidspolitiker blir väl bra?
Kommentera

lizzard: Miche hade ju gjort 1+1 under matchen plus satt en straff så jag är inte förvånad över att han fick ta en till. Tavve gör ju ofta så om en spelare gjort jäkligt bra ifrån sig i en match.
Kommentera

NuMountain: Ja, det verkar inte bättre. Å andra sidan är ju min generation än så länge inte så hemskt mycket barnafödande så det kanske inte behövs något BB. Någon politiker uttalade sig väl om det i DN för ett tag sedan och kallade oss för generationen som vägrar att växa upp. Fast hur många vill växa upp om det betyder barnafödande när varken arbetsmarknaden eller de "förmåner" man får om man skaffar barn är särskilt bra? Det kanske vore något för politikerna att fundera på. Själv känner jag mig inte särskilt lockad av tanken att gå hemma särskilt länge med en ersättning som avsevärt understiger den lön jag har idag.
Kommentera

lizzard: Inte Norrbottens politiker får jag väl hoppas. Den svenska "Makten" däremot vill ju inte ha Norrland öppet mer än att infrastrukturen för en fortsatt dränering av naturtillgångar är möjlig. Sen är det ju praktiskt att det bor kvar så pass många så att vi har råd och ork att ta hand om våra egna gamla och sjuka eller på annat sätt oönskade kostsamma norrlänningar.
Kommentera

NuMountain: Men vet du inte att politikerna vill avveckla Norrbotten eller?
Kommentera

Lulekickan: jepp jag sa till Portello å gänget före han skulle lägga den andra staffen "denna gång skjuter han" men tji fick jag. Jag syftade förståss på den första straffen i mitt första inlägg. Åsså fattar jag inte riktigt varför han la straffen direkt efteråt men de tänkte väl att han hade "hot streak" personligen skulle jag vilja se någon annan lägga den typ ge Fagemo chansen att revashera sig för straffmissen igår fastän han inte uträttade mycket i matchen förutom 2+10 min i utvisningsbåset
Kommentera

Lulekickan: Det där verkar ju vara ett riktigt klurigt problem. Folket kommer i förlängningen att bli tvingade att sluta med barnafödande, såtillvida inte taxibilar och köksgolv duger.
Kommentera

lizzard: Han borde inte ha använt samma dragning på sin andra straff som på den första, det blev för förutsebart, men visst var dragningen snygg även den andra gången även om den inte gick vägen då. Passningen till Junkkas mål var också en goding.
Kommentera

NuMountain: Sjukhuset är en fullkomligt idiotisk kompromiss som ingen är nöjd med. Dessutom är det byggt på någon jäkla sumpmark så att det så småningom lär gå under jorden helt, och då finns det ju inget sjukhus alls i vare sig Luleå eller Boden längre.
Kommentera

Lulekickan: Miche var riktigt duktig ikväll synd bara att han inte satt något mer av sina frilägen han hade under matchen.. Måste också säga han gjorde en väldigt kall dragning på sin straff
Kommentera

Lulekickan: Japp nog är det härligt med en ny lirare.
Hoppas bara han får vara hel iår.
Kommentera

Lulekickan: Nä gränserna verkar banne mig vara intakta. Det var ett riktigt gränsfall det där BB:t i alla fall. Det verkar vara så att en barnmorka från vardera kommun tar tag i varsitt ben på ungen när de ska dra ut dem.
Kommentera

Portello: Jag tycker nog ändå att Miche J:s prestationer var snäppet vassare. Underbart att vi har fått en ny riktig lirare.
Kommentera

NuMountain: Problemet med Boden är väl att Boden inte har någon framtid, just för att de inte vill försöka skapa någon framtid. Enklare då att skylla allt på storebror Luleå så de slipper komma till insikt om att om något skall bli bättre så får man väl själv försöka göra något bra istället för att förvänta sig att andra skall göra det åt en. -Nej, såvitt jag vet har kommungränserna inte ändrats.
Kommentera

Paddan: Japp!! Visste du inte det?
Kommentera

Portello: Åh fan, inte visste jag att ni har värvat Kristian Huselius :-)
Kommentera

Matchens delikatess var ändå Skuggans pass till Husses 2-0 mål
Kommentera

« · 200461 · »